1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    15
    16-09-2003

    Huilen onder het bidden...

    Salaam a'leikoem warahmatoellah broeders en zusters,

    Is huilen onder het bidden niet toegestaan????
    Mijn nicht zei dat ze dat gehoord had, maar weet het ook niet zeker...

    Wa salaam a'leikoem

    Oegtikoum fie dien

  2. #2
    Never Give Up

    Reacties
    37
    26-09-2003

    ik huil ook weleens onder het bidden
    Keep Running In You're Life And Never Give Up

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    13
    08-10-2003

    warom zou dat niet mogen....?
    als je onder het bide huilt en je moet aan iets denke dang kan je er zelf ook niks aan doen..ofwel....?

  4. #4
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Als je ontroert raakt dan ben je echt in khoesoe'..

    Tranen van ontzag en vreugde en onbeschrijvelijke gevoelens..

    Maar waarom zegt je nichtje dat je je dat niet zou mogen ?

  5. #5
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Origineel gepost door najibsri
    Zijn we toch over iets eens.
    O ja? Normaal gesproken niet ?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    974
    07-02-2002

    Re: Huilen onder het bidden...

    Origineel gepost door UmmImaan
    Salaam a'leikoem warahmatoellah broeders en zusters,

    Is huilen onder het bidden niet toegestaan????
    Mijn nicht zei dat ze dat gehoord had, maar weet het ook niet zeker...

    Wa salaam a'leikoem

    Oegtikoum fie dien
    salaam ....

    ik heb het effe opgezocht en in een basis boek over de islam staat

    tijdens het gebed mag je niet huilen of lachen
    ALLAHOEMA ANTAA SALAAM WAMIEN KA SALAAM TABARAK TA JAZAAL JALALIE WA AL IKRAAM
    ALLAHOEMA IENNA 3ALA DHIKRIEKA WA SHOEKRIEKA WA 7OESNI 3IEBADATIEK

  7. #7
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Re: Re: Huilen onder het bidden...

    Origineel gepost door remii
    salaam ....

    ik heb het effe opgezocht en in een basis boek over de islam staat

    tijdens het gebed mag je niet huilen of lachen
    Waarom niet ?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.439
    18-07-2002

    Re: Re: Huilen onder het bidden...

    Origineel gepost door remii
    salaam ....

    ik heb het effe opgezocht en in een basis boek over de islam staat

    tijdens het gebed mag je niet huilen of lachen
    En zou je de bron niet neerzetten hier als je het opgezocht hebt. Iedereen kan zeggen dat hij/zij het gezocht heeft. Sudais huilt ook weleen stijdens het bidden, vooral tijdens de ramadan. Kijk maar tijdens lailatu Alkadr. Denk je dat hij niet weet of het wel of niet mag..
    Respect krijg je niet, respect moet je verdienen!!!
    Stop de bezetting
    MARMOUCHA=HARAMOUCHA

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    48
    20-10-2003

    het is juist geliefd, je huilt pas echt als je ghashi3 bent.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    974
    07-02-2002

    Re: Re: Re: Huilen onder het bidden...

    Origineel gepost door achie25
    En zou je de bron niet neerzetten hier als je het opgezocht hebt. Iedereen kan zeggen dat hij/zij het gezocht heeft. Sudais huilt ook weleen stijdens het bidden, vooral tijdens de ramadan. Kijk maar tijdens lailatu Alkadr. Denk je dat hij niet weet of het wel of niet mag..
    achie .....ik vind het ook een prachtige gezicht als iemand zo ontroert raak bij het reciteren van de heilge qoran dat ie tranen krijgt ...macha allah ....

    waarschijnlijk bedoelen ze in dat boek dat je tijdens het gebed niet mag huilen omdat je bijv. voor een belangrijke examen bent gezakt ofzo ....

    ohja die bron :

    basisboek islam
    auteur : dr. soufian s. siregar
    isbn : 90-73355-09-5
    ALLAHOEMA ANTAA SALAAM WAMIEN KA SALAAM TABARAK TA JAZAAL JALALIE WA AL IKRAAM
    ALLAHOEMA IENNA 3ALA DHIKRIEKA WA SHOEKRIEKA WA 7OESNI 3IEBADATIEK

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.439
    18-07-2002

    Re: Re: Re: Re: Huilen onder het bidden...

    Origineel gepost door remii
    achie .....ik vind het ook een prachtige gezicht als iemand zo ontroert raak bij het reciteren van de heilge qoran dat ie tranen krijgt ...macha allah ....

    waarschijnlijk bedoelen ze in dat boek dat je tijdens het gebed niet mag huilen omdat je bijv. voor een belangrijke examen bent gezakt ofzo ....

    ohja die bron :

    basisboek islam
    auteur : dr. soufian s. siregar
    isbn : 90-73355-09-5
    Nee ok, maar tijdens het bidden moet je ook proberen nergens anders aan te denken behalve het gebed en Allah
    Respect krijg je niet, respect moet je verdienen!!!
    Stop de bezetting
    MARMOUCHA=HARAMOUCHA

  12. #12
    ASAatjuh..

    Reacties
    852
    15-07-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Asalaaam Aleicom

    Ik heb ergens gelezen..


    Het vuur zal 2 paar ogen niet aanraken
    De ogen die tranen laten uit vrees van Allah
    en de ogen die s'nachts op de weg van Allah( swt) de wacht houden..

    -Overgeleverd door Tirmidhi-

    Allah weet het beste



  13. #13
    "Man van Eer"

    Reacties
    890
    15-08-2002

    Hoe vaak zie en hoor je Al Sudais wel niet huilen?
    En andere grote imams....Dus volgens mij is het niet haram...

  14. #14
    SuperN

    Reacties
    8.302
    07-12-2002

    Huilen tijdens het reciteren van de Qoraan:

    salaam alaykoem

    over huilen tijdens de salaat heb ik niets kunnen vinden wel over huilen tijdens het reciteren van de Qoraan, aangezien je Qoraan reciteert tijdens het bidden vind je misshcien in dit stukje het antwoord op je vraag


    Het was niet een gewoonte van de salaf om de Qoraan te reciteren zoals poëzie gelezen wordt,
    zonder te denken over de betekenis van de gereciteerde verzen. Zij raakten geëmotioneerd door
    de woorden van Allah (Geprezen is Hij de Verhevene). Hun harten beefden bij het horen van Zijn
    woorden. Het is overgeleverd door Abdoullah Ibn Masoud (moge Allah tevreden met hem zijn) dat
    de boodschapper van Allah gezegd heeft: lees voor mij ik zei: lees ik de Qoraan voor u en naar u
    is hij neergezonden hij zei: ik wil hem van iemand anders horen hij (Abdoullah Ibn Masoud) zei:
    ik reciteerde soerat An-Nisaa en hoe dan, indien Wij uit iedere gemeenschap een getuige (een profeet)
    naar voren brengen en Wij jou (O, Mohammed) als getuige tegen degenen (van jouw gemeenschap die
    zondigden) naar voren brengen? . Hij (de profeet) zei: genoeg, stop ik keek naar hem en zag tranen uit zijn ogen vloeien ..

    Abou Hoeraira (moge Allah tevreden met hem zijn) zei:Toen het volgende geopenbaard was Zijn jullie
    verbaasd over de Qoraan? En lachen jullie, en huilen jullie niet? huilden de mensen van Assoeffa totdat
    de tranen over hun wangen vloeiden. Toen de boodschapper van Allah hun gehuil hoorde, zei hij:Wie
    door vrees van Allah huilt, betreed de Hel niet. Ibn Omar (moge Allah tevreden met hem zijn) reciteerde
    soerat Al Moethaffiefien totdat hij bij de volgende vers kwam Op de Dag waarop de mensen voor de Heer
    der Werelden staan . Hij huilde totdat hij op de grond neerviel, en kon de rest van de verzen niet meer reciteren.
    Overgeleverd door Moezahiem ibn Zafar, hij zei:Soefian Atthawrie heeft een keer voor ons gebeden, hij reciteerde
    de Qoraan totdat hij bij de volgende vers kwam:U alleen aanbidden wij en U alleen vragen wij om hulp , hij huilde
    tot hij niet meer kon reciteren.

    Overgeleverd door Ibrahim ibn Al ashat, hij zei:In een nacht hoorde ik Al fodhayl zeggen, tijdens de recitatie van
    Soerat Mohammed, terwijl hij huilde en de volgende vers steeds herhaalde:En Wij zullen jullie zeker beproeven,
    totdat Wij toetsen wie van jullie de strijders en de geduldigen zijn, En Wij beproeven jullie daden . Hij herhaalde
    de vers En Wij beproeven jullie daden zeggende: Onze daden? Als u onze daden beproeft zult u onze geheimen
    blootstellen, als U onze daden beproeft zult U ons ten gronde stellen en bestraffen in het hiernamaals.
    Hij herhaalde deze woorden terwijl hij huilde.

  15. #15
    tettaounia

    Reacties
    640
    04-10-2002

    Alhamdoe lillah tranen zijn een zege die wij van ALLAH swt hebben gekregen en het is heel mooi als je je tranen hun gang laten gaan tijdens het bidden of recieteren van koraan want dan vrees je ALLAH swt en wie hier wel eens huilt tijdens het bidden of koraa recitatie wees blij dat ALLAH swt jou niet als een harde dienaar heeft geschapen!

    beslama
    O’ vergeef me Allah!!! Ik laat me nog te veel door deze doenya verleiden. maar met mijn hart en imaan zal ik er Insha’Allah tegen strijden.(amien)