1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    18
    21-11-2002

    mag muziek in de ramadaan

    mag je tijden de ramadaan muziek luisteren

  2. #2
    Ghuraba & Mudajnesse

    Reacties
    612
    02-08-2003

    MVC Premium MVC Premium
    dat wil ik ook ff weten


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    18
    21-11-2002

    wil je ook weten of je het mag muziek luisteren tijdens de ramadaan
    islam is het leven
    wie niet allah vreesd zal zijn leven alleen rot worden

  4. #4
    Ayat el Kursie

    Reacties
    4.156
    23-02-2003

    MVC Premium MVC Premium
    jah ik wil het ook weten
    A'uzu billahi minashaitanir rajim
    Bismillahir Rahmanir Rahim Allahoe Laa ielaaha iellaa hoewa, Al hayyoe Al qayyoem. Laa ta'khodoho sienatoen walaa nawm. Lahoe maafie ssamaaawaatie wa maa fiel ard. Men dhe elladhie yashfa3oe 3iendahoe iella bie'iednieh. Ya3lamoe maa bayna aydiehiem wamaa khalfahoem. Walaa yoe7ietoena bieshay'ien mien 3ielmiehie iella biemaa shaa'. Wassie3a korsieyyoehoe assamaawaatie wal ard, walaa ya'oedoehoe 7ifdoehoema, wa hoewa al 3aliyyoe al 3adhiem

    'Alhamdulilah.'

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    12
    12-10-2003

    Salaam alaikoum,

    Eigenlijk is muziek in de islam haraam behalve de trom. Of je het nou tijdens de ramadan beluistert of het hele jaar door. Maar ik luister ook wel eens muziek starfiroelah maar niet in de maand ramadan. Ik luister meer naar anasheed dan naar muziek. Maar goed ik geef jullie alvast een hint. Ik hoop jullie hier wat te hebben geïnformeerd.

    Alaikoum salaam

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    38
    27-10-2003

    nee! normaal mag je geen muziek, en ook ni in het normale leven want de muziek is van Shitaan en daarom is da haram,
    alle ja dat hebben zij mij vertelt he
    Arwina waneer hoesnia in de buurt is schatekes!!!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    22
    30-10-2003

    Muziek is zo ie zo al haram of het nou in de maand ramadan is of niet. Waarom denkt iedereen Dat als het geen ramadan is wel alles mag en in de ramadan dat we dat juist niet doen omdat het de heilge maand is. alles wat haram is in de ramadan is ook haram na de ramadan. Luister koran in plaats van sheitan te volgen...

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    214
    08-11-2002

    Origineel gepost door salsabil113
    Muziek is zo ie zo al haram of het nou in de maand ramadan is of niet. Waarom denkt iedereen Dat als het geen ramadan is wel alles mag en in de ramadan dat we dat juist niet doen omdat het de heilge maand is. alles wat haram is in de ramadan is ook haram na de ramadan. Luister koran in plaats van sheitan te volgen...
    Djazaak Allaho Gairen... Het is inderdaad zo dat het niet zo is dat we een maand moeten aanbidden, en de andere 11 maanden "Vakantie" hebben..
    Ik heb hier onder een Bron geprobeerd te plaatsen inshaAllah... (bron heb ik van www.al-islaam.com)...

    Allah I taqbel InshaAllah...


    Uit de Qor’aan:

    1. Allah de Verheven zegt in soerat Loeqman: "En er zijn er onder de mensen die onzinnige praat kopen om te doen afdwalen van de Weg van Allah, zonder kennis, en die het (de Islam) bespotten. Zij zijn degenen voor wie er een vernederende bestraffing is. (6) En wanneer Onze Verzen aan hem worden voorgedragen, dan wendt hij zich er hoogmoedig van af, alsof hij ze niet hoort. He is alsof er in zijn oren doofheid is. Verkondig hem daarom een pijnlijke bestraffing"(7).

    Al wahiedie en andere geleerden hebben in hun tafsier (uitleg van de Qor’aan) gezegd: De onzinnige praat die in aya 6 van soerat loeqman is verteld, is muziek. Dit hebben de volgende metgezellen (Allah’s welbehagen zij met hen) gezegd: Ibn ‘Abbas en ibn Mas'oed en Moedjahied en 3iekriemah. Er is overgeleverd dat ibn Mas'ood heeft gezegd:"ik zweer bij Allah, waar er geen andere god is dan hem, het is muziek (dit slaat op de aya 6 uit Loeqman – “onzinnige praat”)"

    Uit de Hadith:

    2. hadith: De profeet (Allah’s vrede en genade zij met) hem heeft gezegd:" er zal een volk dat de moslims behoort komen, die zijden (al ‘harier) ontucht (‘hiera - letterlijk vertaald de geslachtsdeel van de vrouw), bedwelmend drank (al khamr) en muziekinstrument zullen toestaan" overgeleverd door boekharie.

    3. Abou hoerayra (Allah’s welbehagen zij met hem) heeft gezegd dat de profeet (Allah’s vrede en genade zij met) gezegd heeft: "Aan het einde van de wereld zal een volk komen die in apen en zwijnen veranderd zal worden, ze zeiden (de metgezellen). Getuigen ze niet in de eenheid van Allah en dat Mohammed de boodschapper is van Allah? Hij (Allah’s vrede en genade zij met) zei: "jawel, en ze vasten, bidden en bezoeken het huis (Hadj). Ze zeiden: "Maar wat doen ze dan verkeerd?" Hij (Allah’s vrede en genade zij met) zei: “ze gebruiken muziekinstrumenten, trommels en zangeressen, ze brengen hun nachten door in het drinken van bedwelmende dranken en onzinnige handelingen hierdoor zullen ze gestald worden en veranderd worden naar apen en zwijnen" (ighaatat allahafaan blz 262 boek1)

    4. Tijdens huwelijksfeesten en andere islamitische feestelijke gelegenheden is het toegestaan om gebruik te maken van trommels (ddef) met normale zang die verboden woorden (liefde, benoemen van het menselijk lichaam...) niet bevat en wel alleen voor de vrouwen. Dit gebaseerd op een hadith van de profeet (Allah’s vrede en genade zij met) (zie fiqh assoenah; hoofdstuk: Huwelijk) dat de profeet (Allah’s vrede en genade zij met) de vrouwen toestond om gebruik te maken van deff tijdens huwelijksfeesten.

    En Allah weet het het beste.



    Moge Allah swt en julie mij vergeven voor enige fouten die ik heb gemaakt....
    Jullie oegt Fi Dien...

    "Allah laat me op het juistepad blijven tot de laatste dag, en kan ik U ontmoeten met een zorgeloze lach..."


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    18
    21-11-2002

    dus muziek is haram want hat komt van de shaeytaan
    islam is het leven
    wie niet allah vreesd zal zijn leven alleen rot worden

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    214
    08-11-2002

    Origineel gepost door amiin
    dus muziek is haram want hat komt van de shaeytaan
    Agy... het woordje haram probeer ik zoweinig mogelijk uit te spreken... Walakien, het neemt je zo ver in gedachte dat de
    muziek je houd van aanbidding af van ALlah swt... En dat kan zeker niet goed zijn...
    Zie de Daliel die ik erbij heb gezocht...

    Gair InshaAllah...
    Allah swt weet het best...

    "Allah laat me op het juistepad blijven tot de laatste dag, en kan ik U ontmoeten met een zorgeloze lach..."


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    18
    21-11-2002

    dus je zegt hat is niet goed om vaak naar muziek te luisteren want het houd jou tgen om te biddeb tot alah
    islam is het leven
    wie niet allah vreesd zal zijn leven alleen rot worden

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    214
    08-11-2002

    Origineel gepost door amiin
    dus je zegt hat is niet goed om vaak naar muziek te luisteren want het houd jou tgen om te biddeb tot alah
    Het is helemaal niet goed om naar muziek te luisteren agy... (nogmaals zie bronnen)...
    Het houd je van de Aanbidding af van Allah swt... Bv. Het swingen erbij... Het wegzakken in gedachten naar verboden zaken... Etc etc...

    Weg van de Aanbidding en gedachte van Allah swt....
    Niet goed dus...

    EN Allah swt weet het best...

    "Allah laat me op het juistepad blijven tot de laatste dag, en kan ik U ontmoeten met een zorgeloze lach..."


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    18
    21-11-2002

    muziek luisteren is straf baar
    islam is het leven
    wie niet allah vreesd zal zijn leven alleen rot worden

  14. #14
    Baby insh'Allah....

    Reacties
    5.948
    04-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Alleen wat ik niet snap is waarom muziek precies haram is. Omdat het je van het bidden afhoudt? Maar als je een spelletje met je familie doet, kan dat je ook van het bidden afhouden. Winkelen ook. Is dat dan allemaal haram?

    Hoe kan het zo zijn dat mensen van Allah swt talenten krijgen zoals een mooie stem, de kunst een muziekinstrument te bespelen en dan vervolgens mogen ze het niet gebruiken. Mooie muziek kan je tot in het diepst van je ziel raken en kan allemaal emoties bij je boven brengen. Waarom zou zoiets moois verboden worden door de Schepper van alles dat mooi is?

    Ik denk niet dat ik zonder muziek kan....

  15. #15
    Baby insh'Allah....

    Reacties
    5.948
    04-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ja okee....Marilin Manson is niet echt gewenst dat snap ik.

    Maar je hebt ook zangers die over de Islam en over de profeet zingen. Is dat dan ook haram?

    En liefdesliedjes? Dus niet dat er sex in voor komt of dat daarnaar verwezen wordt, maar gewoon liefdesliedjes en liedjes die over andere normale zaken van het leven gaan. Wat schuilt daar voor kwaads in?

    Ik speel zelf dwarsfluit, is dit haram?