1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    45
    29-10-2003

    Arabisch leren spreken?

    CONVERSATIE Marokkaans-Arabisch

    Altijd naar Marokko op vakantie en balen dat je geen Arabisch spreekt? Getrouwd met een Marokkaan en niet kunnen communiceren met zijn/haar familie? Dan is dit je kans!! Lees onderstaande informatie en mocht je geïnteresseerd zijn of vragen hebben stuur me dan even een mailtje (zineb22@hotmail.com).

    De conversatielessen worden in groepsverband of privé aangeboden en zijn gericht op beginners en gevorderden, maar tevens op cursisten die geïnteresseerd zijn in de Marokkaans-Arabische taal en hiervan op de hoogte willen blijven. Alle groepscursussen vinden plaats in Capelle aan den IJssel en worden gegeven door een docente van wie het Marokkaans-Arabisch de moedertaal is en die in het bezit is van een doctoraal Arabisch. In onze cursussen passeren alle aspecten van de Marokkaans-Arabische taal de revue. Er wordt aandacht besteed aan spreekvaardigheid en luistervaardigheid.

    De conversatiecursussen beogen te bereiken dat u in korte tijd goed Marokkaans-Arabisch leert spreken en verstaan. Wij werken met praktijkgerichte situaties en diverse thema’s zoals het dagelijks leven, de maatschappij of een onderwerp dat spontaan ter sprake komt.

    Als BEGINNER leert u de basis van de Marokkaans-Arabische taal. U zult in staat zijn om een eenvoudig gesprek te voeren. U kunt zich zelf voorstellen of iemand anders voorstellen. U kunt vragen stellen aan een persoon (naam, adres, hobby’s, …) en dezelfde vragen zelf beantwoorden. U kunt een persoon, een plaats, een object, uw beroep of uw omgeving beschrijven. U kunt eenvoudig gesproken informatie begrijpen.

    Als u GEVORDERD bent heeft u geleerd om de hoofdpunten van een algemene conversatie te begrijpen. U kunt zich in het Marokkaans-Arabisch redden in allerlei situaties van het dagelijkse leven. U kunt uw gevoelens uitdrukken en vertellen over gebeurtenissen en ervaringen. U kunt uw mening geven.

    Lesmateriaal:
    Voor de lessen wordt het volgende cursusboek gebruikt:
    Titel: Marokkaans Arabisch, een cursus voor zelfstudie en klassikaal gebruik + 3 cassettes
    Auteur: Jan Hoogland
    Dit boek is o.a. verkrijgbaar bij Boekhandel Donner, prijs: €65,-

    Voor vragen kunt u mailen naar: zineb22@hotmail.com

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    45
    29-10-2003

    Jazeker, je hebt het Middle Standard Arabic (MSA), dat is het Arabisch dat geschreven wordt en wat voor officiële aangelegenheden wordt gebruikt zoals het journaal, een lezing, etc.. Daarnaast heb je diverse dialecten: Syrisch, Egyptich, Marokkaans, etc.. De dialecten verschillen zoveel van elkaar dat je eigenlijk van verschillende talen kunt spreken (vergelijkbaar met Duits, Nederlands). De dialecten zijn echter alleen spreektalen en worden niet geschreven.

    Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is.

    groetjes

  3. #3
    ProjectAware.com

    Reacties
    1.131
    28-09-2003

    De verschillen klinken net zo als Frans en Nederlands naast elkaar...
    *** Tot lering ende vermaak ***

  4. #4
    oude garde

    Reacties
    2.270
    09-02-2003

    Overgroot deel van de Nederlanders kan je beter een cursus nederlands geven, docent moet een Marokkaan zijn....over integratie gesproken
    Ie rdi 3lia sba7 oe 3shia! xyz

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    45
    29-10-2003

    Origineel gepost door Erwin
    De verschillen klinken net zo als Frans en Nederlands naast elkaar...
    Hoe bedoel je?

  6. #6
    ProjectAware.com

    Reacties
    1.131
    28-09-2003

    Euh... Dat er nogal wat verschil in klanken zit. Woorden die ik van een Soedanees leer kent een Marokkaan niet en wat ik van die Iranier leer kent de Soedanees weer niet. En als ze met elkaar spreken doen ze dat in net Nederlands. Met familie weer in hun Arabische dialect waar dus nogal verschillen in zitten.
    *** Tot lering ende vermaak ***

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    189
    16-03-2003

    Origineel gepost door Erwin
    Euh... Dat er nogal wat verschil in klanken zit. Woorden die ik van een Soedanees leer kent een Marokkaan niet en wat ik van die Iranier leer kent de Soedanees weer niet. En als ze met elkaar spreken doen ze dat in net Nederlands. Met familie weer in hun Arabische dialect waar dus nogal verschillen in zitten.
    een Iranier spreekt geen arabisch noch een arabische dialect

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    189
    16-03-2003

    Origineel gepost door Mikkel
    Een Iranier spreekt het mooie Farsisch...

    Da's beter dan dat spuug (letterlijk) lelijke arabisch.
    een aapje in de ogen van zijn moeder is net zo mooi als een gazelle

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    45
    29-10-2003

    In Iran spreken ze inderdaad geen Arabisch. In Soedan hebben ze ook hun eigen taal, maar spreken ze ook een variant van het Egyptisch Arabisch. Maar je hebt gelijk, er zit een groot verschil tussen de diverse Arabische dialecten. Vooral in het Arabisch dat in Noord-Afrika wordt gesproken en dat van het Midden-Oosten.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    302
    17-08-2003

    Ik vind dat ze gewoon hier op de site een gratis forum moeten maken voor zij die arabisch willen spreken dat bespaart me weer 175 € euroballonnen.
    Een Varken staat hoger dan de zogenaamde religieuze mensen die elkander het leven willen beroven.
    Allah heeft dus geen mensen nodig die in zijn naam doden. Verschil Veroorzaakt Verdeeldheid, wees dus een met alles,en behoud jezelf.
    http://www.visionsofheaven.com/articlesIndx.html <---- De Weg naar de liefde voor eenieder die het wil weten.
    Jammer dat jullie niet kunnen beseffen dat de Amerikanen niet de enigen zijn die fout zijn
    Vind Antwoord op je levensvragen(Serieus) http://www.wayti.comEr is iets fundamenteels mis met een Arabier die geen bier drinkt.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    45
    29-10-2003

    neem het initiatief zou ik zeggen! succes

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    45
    29-10-2003

    weer ff uppen

  13. #13
    maroc girl

    Reacties
    33
    17-03-2005

    beste miha,

    Heb je prive gemaild en een mailtje naar je hotmail gestuurd, maar geen reactie. Zo je aub z.s.m laten horen over hoe of wat betreft de cursus.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    45
    29-10-2003

    Hallo Jamila,

    Ik heb je een pm teruggestuurd. Ik heb echter geen e-mail op mijn hotmail adres van jou ontvangen. Mijn e-mailadres is zineb22@hotmail.com

    groetjes,
    Miriam

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    45
    29-10-2003

    Citaat Geplaatst door miha
    CONVERSATIE Marokkaans-Arabisch

    Altijd naar Marokko op vakantie en balen dat je geen Arabisch spreekt? Getrouwd met een Marokkaan en niet kunnen communiceren met zijn/haar familie? Dan is dit je kans!! Lees onderstaande informatie en mocht je geïnteresseerd zijn of vragen hebben stuur me dan even een mailtje (zineb22@hotmail.com).

    De conversatielessen worden in groepsverband of privé aangeboden en zijn gericht op beginners en gevorderden, maar tevens op cursisten die geïnteresseerd zijn in de Marokkaans-Arabische taal en hiervan op de hoogte willen blijven. Alle groepscursussen vinden plaats in Capelle aan den IJssel en worden gegeven door een docente van wie het Marokkaans-Arabisch de moedertaal is en die in het bezit is van een doctoraal Arabisch. In onze cursussen passeren alle aspecten van de Marokkaans-Arabische taal de revue. Er wordt aandacht besteed aan spreekvaardigheid en luistervaardigheid.

    Lesmateriaal:
    Voor de lessen wordt het volgende cursusboek gebruikt:
    Titel: Marokkaans Arabisch, een cursus voor zelfstudie en klassikaal gebruik + 3 cassettes
    Auteur: Jan Hoogland
    Dit boek is o.a. verkrijgbaar bij Boekhandel Donner, prijs: €65,-

    Voor vragen kunt u mailen naar: zineb22@hotmail.com
    Er kunnen nog 2 studentes geplaatst worden:
    1 bij de beginners
    1 bij de gevorderden
    Interesse? mail naar: zineb22@hotmail.com