1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    659
    14-09-2001

    Question Relatie met jouw moeder?

    VRaagje voor alle meiden, vrouwen, dames hier!

    Wat is jullie relatie met jullie moeder? En in hoeverre dient zij als voorbeeld in jullie verdere leven? En dan bedoel ik niet alleen als moeder, maar ook als echtgenote, als dochter, als vrouw etc.?
    Zijn er dingen die je absoluut anders zou doen, die je moeder gedaan heeft? En hebben jullie het hier ook samen over?
    (Ja, ik weet het: veel vragen...)

    Liefs,

    NL-girl
    The Prophet (sallalahu alayhi wa salam) said: "To rise up before daybreak and learn but a section of knowledge is better than prostating yourself in prayer a hundred times. (Ibn Majah)



  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    11
    16-08-2002

    Ik heb een strenge moeder dus botsen we vaak met onderwerpen.Zij begrijpt me niet en ik wil zo niet leven.Ik zal insaallah mijn dochters als vriendinnen beschouwen.Geen secrets***En dan kan ik ook op ze vertrouwen.Dikke knuffel***

  3. #3
    ME

    Reacties
    239
    04-08-2002

    Ik heb een fantastische moeder en ik zou in bijna alle opzichten hetzelfde willen zijn.
    ze is een hele sterke vrouw zeker met zo'n vader als de mijne moet je dat wel zijn.
    ze straalt niet alleen sterkte maar ze is ook erg gevoelig....
    ze is erg slim ook al is ze niet verder gaan studeren....
    ik bewonder m'n moeder zeer...
    ze heeft 9 kinderen gebaard....dat is al een grote klus op zich..
    maar ze over het algemeen zelf opvoeden.
    dat vind ik wel een applaus verdiend. Het is niet zo dat m'n vader het niet wil.. Hij heeft het gewoon te druk met zijn werk.
    JA MIJN MOEDER IS ZEKER EEN ZEER INTELLIGENTE VROUW EN BEN TROTS DAT IK HAAR DOCHTER BEN.
    ik bewonder haar in alles wat ze doet:-)
    Future depends on Present!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Mijn moeder is mijn grootste voorbeeld, ik heb een open relatie met mijn moeder en kan alles bij haar kwijt en dat wilt ze ook, ze wilt dat ik haar zie als iemand bij wie ik met alles terecht kan.

    Streng is ze niet echt wel weet ik dondersgoed wat ik thuis niet moet gaan flikken!

    Ik zou haar in ieder geval nooit willen teleurstellen, ik heb bewondering voor haar en de geduld die zij in haar leven heeft gehad heb ik nog geen eens en in principen moet mijn "leven" nog beginnnen...........
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    140
    20-08-2002

    mijn moeder begrijpt me niet,wat erg veel pijn doet

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    11
    15-07-2001

    Ik heb een beetje een vreemde relatie met mijn moeder.
    Ze is heel makkelijk over te halen. Ikmag veel van haar. En ze neemt het altijd voor me op als mijn vader vraagt waar ik uithang. Waar ik me af en toe aan kan irriteren is de weinige privacy in huis. Ze wil heel veel weten en ze houdt er niet van als ik de hele dag alleen in mijn kamer zit. Maar ik denk dat ze zo doet, omdat ze gewoon wil inleven in mijn deel van het leven.
    Mijn moeder is mijn dieraarste bezit. Uiteindelijk is zij er altijd voor me. Ik moet dus met haar niet alleen mijn ongeluk delen , maar zeker ook mijn vreugde en geluk.
    Naarmate ik ouder werd, begon ik steeds meer bewondering voor haar te krijgen. Ik ben blij dat ik de goede eigenschappen van haar heb overgenomen. En dat zijn: Nooit roddelen over andere mensen. Een groot hart. Goed voor andere mensen.Veel geduld en mijn liefde voor de Islam.

    Gegroet,
    Riffia20
    When I examine myself and my methods of thought, I come to the conclusion that the gift of fantasy had meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    93
    08-08-2002

    ik ben een moeder ik viend jamer voor julli alemal
    Mede mogelijk gemaakt door DJ Flipmo en MocroSquad|| Sponserd by Coffeeshop Moker
    ----->>>>

  8. #8
    leef en laat leven

    Reacties
    706
    31-05-2002

    Origineel gepost door shirihane
    mijn moeder begrijpt me niet,wat erg veel pijn doet
    me 2.....

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    165
    10-09-2002

    salaaam allemaaal, leuk dat iemand zo een topic plaaatst. Voor de mensen die niet zo goed met hun ma op kan schieten,komt wel goed inshallah, gewoon geduld hebben, ik bedoel hoe lang blijft je moeder nog leven, zorg goed voor mekaaar.

    Aan het begin had ik het niet zo met mijn moeder, als zij iets wilde zeggen, dan zei ze het op een raar manier, terwijl ze het beste voor mij heeft.
    OOit heeft ze tegen me gezegd, ik wil dat je met mij omgaat als een vriendin van je, tranen krijg je ervan, sindsdien durf ik meer over bepaalde dingen te praten, wallah ik hou net als iedereen heel veel van mijn moeder, ze heeft ook veel geduld met me, al ben ik af en toe chagrijnig. Ze weet precies wanneer ze iets tegen me kan zeggen,we voelen mekaar aan.
    Mijn vader is een relaxed ventje, hem hoor je meestal toch niets zeggen, hij weet dat ik oud en wijs genoeg ben, alhamdoelilah, kortom, ik heb helemaal geen strenge ouders, ik wil daarom geen misbruik maken van hun vertrouwen en de vrijheid die ik krijg.

    ik hoop ook voor iedereen het allerbeste inshallah, lang leve de ouders!!!
    Ina lilahi wa inalilahie Razji3oen

  10. #10
    ex lid binnenkort

    Reacties
    1.392
    25-09-2002

    MVC Premium MVC Premium
    ik heb gelukkig nu een hele hele sterke band met mn moeder, en ik kan altijd bij dr terecht, vroeger was het wel anders en hadden we veel ruzie maar sinds ik op mn zelf woon, en zelf moeder ben, bewonder ik haar heel erg.Nu pas weet ik hoe zwaar ze het wel niet gehad had, met 8 kinderen. ik moet ook gewoon elke dag ff haar stem horen, ik kan oprecht zeggen mn moeder is een wereldvrouw......
    22-09-2002 logde ik ivoor het eerst als soumaya1, een hele leuke toffe tijd gehad met een aantal leden, o.a rahmona cheetah mimi amar, en 1 speciaal iemand nu bijna 5 jaar later op 18 juni 2007 log ik voor het laatst uit, om dan ook nooit meer in te loggen als Soumaya1 Aan alle bekende wil ik zeggen, bedankt dat ik jullie heb leren kennen, en het gaat jullie allemaal goed

  11. #11
    Fix me...

    Reacties
    3.189
    06-10-2001

    //\\//\\O//\\//\\A I LAF JOE!

    Ze is de beste moeder die ik me heb kunnen wensen en ik dank haar ook enorm voor het zijn wie zij is!

    Namelijk... MIJN MOEDER!
    What's love got to do with it?

  12. #12
    Most Shy Member

    Reacties
    533
    11-09-2002

    Ik heb de leukste, liefste, mooiste mama die ik me maar wensen kan. Ik laat het niet altijd blijken maar she's all I have
    * Liefde zal komen en gaan...alles zal ooit ophouden met bestaan...behalve mijn gevoelens voor jou...een ding is zeker...in mijn hart blijf ik je altijd trouw...hoe het leven ook zal lopen...ook al zal ik op niks meer hopen...je naam staat gegraveerd in mijn hart...ook al is dit nu het einde...het is altijd al zo geweest, al vanaf de eerste start...volg je hart en leef je leven...maar vergeet nooit hoeveel ik van je heb gehouden en om je heb gegeven! *

    * Er is een tijd van komen en gaan...*

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    35
    14-10-2002

    Assalam u3alkom broeders en zusters,

    Macha allah de meesten kunnen goed met hun moeder omgaan, maar voor de gene die het niet zo goed met hun moeder(ouders) kunnen omgaan, zet je trots opzei en ga eens (in goede gelegenheid)een goed gesprek aan op een rustige manier.

    Ik denk en weet bijna 100% zeker dat geen enkele moeder waar ook ter wereld die niet van haar dochter houd!!! Want onthoud de paradijs ligt onder de voeten van je ouders(moeder)!!!!
    Wees lief voor ze elke dag maar weer, en is er een mis cominicatie is ga dan niet in discutie laat ze eerst afkoelen. Want voor je het weet ben je de deur uit, en dan pas ga je haar missen, zoals zuster sumaya1 zei.(hier boven) Je moeder is heel belangrijk als je elkaar niet goed begrijpt, moeten de vingers niet gelijk wijzen naar die moeders, check je zelf goed op je fouten, mocht je moeder's fout zijn spreek haar aan (opdat maar wel in een goede gelegenheid). Ik zelf ook als ik me moeder boos heb gemaakt, dan ga ik meestal niet slapen voor dat ik haar hoofd gekust heb.
    Ik pak het rustig aan ik begin meestal met haar eerst te stoeiendat zegt ze meestal"ga weg van me"maar na een paar keer schit ze in de lach. en dan pas begin ik rustig met haar te praten.
    Ieder moeder wilt de beste voor haar dochter/zoon !!
    En ik begrijp helemaal niet de mensen die lang niet met hun moeder gepraat (gezien)hebben sommige wel langer dan een jaar.

    Moge allah mij en jullie ophet rechte zetten(******* almoestakim)

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    53
    25-10-2002

    asalaaam allemaal
    nou over moeders praten kan ik ook wel ben namelijk zelf moeder van 2 kinderen
    mijn moeder is een hele sterke vrouw en heeft een heel groot hart
    ik wou dat ik op haar leeek
    ze leeft volgens de normen en waarden van de islam
    ze kon niks behalve 2 soeraat en nu ken ze er heel veel ze zegt altyd waar een wil is een weg en ik wou dat ik net als heer ook zo zeker was
    het eenigste wat ik anders zou doen is het vertouwen van mijn kinderen winnen
    als mijn kinderen mij alles kuuken zeggen ben ik heel blij
    wij konden dat niet want ze begrepen toch niet wat het was
    en dat is jammer
    als mijn kinderen een vraag hebben zou ik het fijn vinden als ze die gewoon konden vragen en in de hoop een oplossing er voor te vinden maar mijn mama is nog steeds mijn m,ama en heeel gastvrij haar deur staat altyd open en voor de moskee ook
    daar kookt zei graag voor de mensen die niet veel hebben wou dat ik dat ook kon
    maar hopen dat ze nog lang bij me zal blijven insaallah
    groetjes en mensen het blijft je moeder die 9 mnd alleen maar dat is waar je je moeder heeeeel veeeel respect moet voor geven
    ik spreek uit ervaring
    dus wees dankbaar

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    353
    27-04-2002

    Mijn moeder is, was en zal altijd alles voor me zijn, ze is er niet meer maar ik mis haar nog elke dag, uur, minuut en seconde, ze was een vrouw die te vroeg was geboren en te snel is weggegaan. Ze heeft me geleerd om onafhankelijk te zijn en niet zo te worden zoals zij was, heeft me altijd gestimuleerd om te studeren, te werken etc. Mijn moeder heeft me gemaakt tot wat ik nu ben, een geslaagde werkende en studerende moeder met zelf twee kinderen. Ik huil nog elke dag om haar en zou er alles voor over hebben om haar nog een keer te zien. "Jemma djalie Allah hie rahmek, smehlia ja mamma". Voor de rest adviseer ik, zorg goed voor je moeder en heb respect voor haar, zij is je leven, zij wil alleen maar het beste voor je.
    Groetjes