+ Reageer
1 tot 11 van 11
    echtgenote en mama

Reacties
    12.658
    02-11-2007

MVC Premium MVC Premium

Exclamation Vraagje

Assalamoe alleikoem wa rahmatullahi wa barakatuhu,

insha'Allah verkeren jullie in staat van een goede Imaan en met een goede gezondheid,

insha'Allah kunnen jullie mijn vraag beantwoorden. Ik vroeg me af hoe je officieel, op z'n Islamitisch, moet verloven. Hoe werkt dat precies, wie moeten er bij zijn, wie mogen er niet bij zijn, wat moet je aan of andere bijzonderheden.

Moge Allah Subhana Wa T'ala jullie belonen.

Wa alleikoem salaam,
    oeghti fi dien Saliha

Niet vaak aanwezig

Reacties
    98
    27-10-2007

Verloven is niet iets van de Islam. Meestal wordt ermee het schrijven van de huwelijksakte mee gevierd. En volgens de Islam is dat het moment van trouwen en het moment vanaf wanneer de man en de vrouw samen mogen zijn zonder mahram.

Dus verloven bestaat eigenlijk niet in de Islam. Ook is het niet zo dat er een apart verlovingsfeest is en een trouwfeest. Wallaahou a3lem.

MVC Lid

Reacties
    628
    05-07-2006

Citaat Geplaatst door dutchSaliha Bekijk reactie

insha'Allah verkeren jullie in staat van een goede Imaan en met een goede gezondheid,

insha'Allah kunnen jullie mijn vraag beantwoorden. Ik vroeg me af hoe je officieel, op z'n Islamitisch, moet verloven. Hoe werkt dat precies, wie moeten er bij zijn, wie mogen er niet bij zijn, wat moet je aan of andere bijzonderheden.

Wa alleikoem salaam,
    oeghti fi dien Saliha
    je moet niks meid, je mag het vieren als je het wil.
    hoe je dat doet mag je zelf weten en je mag uitnodigen wie je wilt.
    zolang je het volgens de regels van de islam doet
    Verlaat Je Moeder Niet, Het Paradijs Ligt Onder Haar Voeten

echtgenote en mama

Reacties
    12.658
    02-11-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Soenni_87 Bekijk reactie
    Verloven is niet iets van de Islam. Meestal wordt ermee het schrijven van de huwelijksakte mee gevierd. En volgens de Islam is dat het moment van trouwen en het moment vanaf wanneer de man en de vrouw samen mogen zijn zonder mahram.

Dus verloven bestaat eigenlijk niet in de Islam. Ook is het niet zo dat er een apart verlovingsfeest is en een trouwfeest. Wallaahou a3lem.
    Maar de man moet toch wel de hand van zijn toekomstige vrouw vragen aan de vader van de bruid? En hoe zit het dan dus met bruidsschat-overeenkomst of zo
    Nusaybah 28-4-2012 - 25-8-2012 ik mis je

MVC Lid

Reacties
    194
    02-11-2007

Maar de man moet toch wel de hand van zijn toekomstige vrouw vragen aan de vader van de bruid? En hoe zit het dan dus met bruidsschat-overeenkomst of zo
    Ik denk dat Sounie het heeft over het geven van een verlovingsfeest. En niet over het handvragen & wat er allemaal bij komt kijken, zoals de bruidschat etc.

elhamdoulilah

Reacties
    140
    03-01-2008

Ik wil graag Islamitisch trouwen en wil weten wat de voorwaarden hiervoor zijn...

Door de nobele Shaykh

Aboe ‘Oemar Saalim al-‘Adjmie

- moge Allah hem behouden -

Vraag: Ik wil graag Islamitisch trouwen en wil weten wat de voorwaarden hiervoor zijn.

Antwoord: De voorwaarde van het huwelijk is dat dit plaatsvindt met een voogd en twee getuigen, en dat de vrouw kuis en zedelijk is. De Moslim is aanbevolen zich te beperken tot de Moslimvrouw, aangezien een Christelijke of Joodse vrouw hem kan overwinnen in zijn religie of zijn kinderen kan verderven.

Je dient dus je Moslimzuster te beschermen tegen de verleidingen (door met haar te trouwen in plaats van met een Christin of Jodin), zodat zij niet beproefd wordt in haar religie tussen de verschillende soorten van ongeloof. Overdrijf niet in de bruidsgift, en kies de religieuze en kuise vrouw. De Profeet - sallallahoe 'alayhi wa sallam - heeft gezegd:

فاظفر بذات الدين تربت يداك

"Kies voor de bezitster van religie, opdat je zult welslagen."(1)

Bron: Een persoonlijke mail van de Shaykh, 1 november 2006

--------------------------------------------------------------------------------

(1) Voetnoot van de vertaler: Overgeleverd door al-Boekhaarie (4802) en Moeslim (1466).
    LALALALALALALA
    ik hoor je niet

Dienares van Allah

Reacties
    497
    29-10-2007

Wa alleikoem salaam,
    oeghti fi dien Saliha
    As salamou ehleikoem wa rahmatoe lahi wa baraketoe

"Verloven" wat houdt dit nu in. Verloven is eigenlijk niet een islamitisch correcte definitie, maar het wordt wel gebruikt.

Laten we naar het begin gaan. Een man komt bij jou thuis, omdat hij je ten huwelijk wilt vragen. Jou wali kijkt of hij wel geschikt is, en jij praat met hem over belangrijke dingen, die jou eventueel kunnen helpen bij het maken van je keuze. Wanneer jij zegt, Ja ik wil met hem trouwen, en jou Wali geeft jou dan, dan gebruiken ze het woordje "Verloven".
    Dus als het aanzoek van de man is aanvaard, dan wordt je als "verloofd" beschouwd. Deze 'verloving' geldt als een wettig niet-bindende verbintenis die voorafgaat aan de volledige en bindende verbintenis van het huwelijkscontract. Het is dus slechts een belofte voor huwelijk dat niet zonder geldige reden verbroken mag worden. Je mag verder niet alleen zijn met je verloofde. Alleen met een Mahram mag je hem zien en spreken.

Wat een aantal moslims tegenwoordig doen is een "Verlovingsfeest" houden. De chitbah moet niet openbaar gemaakt worden, omdat een chitbah niet altijd in een huwelijk eindigt(dit kan schade aanbrengen.)

Dus wanneer je "verloofd" dan heeft je Wali(vertegenwoordiger) het aanzoek aanvaard. Je doet dus niets bijzonders aan en er hoeft verder niets bijzonders te gebeuren. Je Wali zit er dan bij, eventueel andere Mahrams, moeder etc. Het wordt pas officieel wanneer jullie het huwelijkscontract tekenen. Dan krijg je pas de Walimah (bruiloft) en kun je het gaan vieren en bekend maken.

Insha'Allah heb je hier wat aan zuster.
    Als ik een fout heb gemaakt, Moge Allah azza wa djal mij daarvoor vergeven.

Wa ehleikoem asalaam wa rahmatoe lahi wa baraketoe

Allahouma 3iza el Islama wal moslimeen, Wa demmir a3da-a deen, Waghdoul men ghadala deen.

O Allah schenk de Islam en de moslims de overwinning, En maak de vijanden van de godsdienst tot verliezers, En verneder diegene die de godsdienst wil vernederen!!

{ Dienares Van Allah}

Dienares van Allah

Reacties
    497
    29-10-2007

Citaat Geplaatst door 7oeta Bekijk reactie
    Weet je misschien ook hoelang een verlovingsperiode normaal gesproken duurt? Dus wat is minimaal of maximaal?

Het beste is om zo snel mogelijk het huwelijkscontract te tekenen.
    Sommigen verlengen een "verlovingsperiode" met maanden soms zelfs jaren, hiermee vergroot je de kans dat het verloofde paar in zonden valt en dit niet de bedoeling.

Dus niet treuzelen, en denken aan dit en aan dat. Zo snel mogelijk het huwelijkscontract tekenen.

Insha'Allah heb je hier wat aan. Als je nog vragen hebt, kun je ze altijd stellen lieve oegt.

Allahouma 3iza el Islama wal moslimeen, Wa demmir a3da-a deen, Waghdoul men ghadala deen.

O Allah schenk de Islam en de moslims de overwinning, En maak de vijanden van de godsdienst tot verliezers, En verneder diegene die de godsdienst wil vernederen!!

{ Dienares Van Allah}

Dienares van Allah

Reacties
    497
    29-10-2007

Citaat Geplaatst door 7oeta Bekijk reactie
    Asalaamoe Aleikom WR WB,

heel erg bedankt voor je moeite oeghtie! Ik heb er zeker wat aan. Je hebt ook helemaal gelijk.
    Nu je het zegt, ik heb nog wel een aantal vragen. Kan ik ze je morgen PM-en? Het is nu al een beetje aan de late kant

Wa Aleikom Asalaam WR WB

Er is geen moeite als het gaat om onze dien en dit Omwille van Allah azza wa djal.
    Je kunt me altijd pm'en als je vragen hebt lieve oegt. Ik ben geen geleerde en weet niet veel, maar wat ik wel weet zal ik je zeker doorgeven.

Wa ehleikoem Asalaam wa rahmatoe lahi wa baraketoe

{ Dienares Van Allah}

echtgenote en mama

Reacties
    12.658
    02-11-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door OemAaya Bekijk reactie

"Verloven" wat houdt dit nu in. Verloven is eigenlijk niet een islamitisch correcte definitie, maar het wordt wel gebruikt.

Laten we naar het begin gaan. Een man komt bij jou thuis, omdat hij je ten huwelijk wilt vragen. Jou wali kijkt of hij wel geschikt is, en jij praat met hem over belangrijke dingen, die jou eventueel kunnen helpen bij het maken van je keuze. Wanneer jij zegt, Ja ik wil met hem trouwen, en jou Wali geeft jou dan, dan gebruiken ze het woordje "Verloven".
    Dus als het aanzoek van de man is aanvaard, dan wordt je als "verloofd" beschouwd. Deze 'verloving' geldt als een wettig niet-bindende verbintenis die voorafgaat aan de volledige en bindende verbintenis van het huwelijkscontract. Het is dus slechts een belofte voor huwelijk dat niet zonder geldige reden verbroken mag worden. Je mag verder niet alleen zijn met je verloofde. Alleen met een Mahram mag je hem zien en spreken.

Wat een aantal moslims tegenwoordig doen is een "Verlovingsfeest" houden. De chitbah moet niet openbaar gemaakt worden, omdat een chitbah niet altijd in een huwelijk eindigt(dit kan schade aanbrengen.)

Dus wanneer je "verloofd" dan heeft je Wali(vertegenwoordiger) het aanzoek aanvaard. Je doet dus niets bijzonders aan en er hoeft verder niets bijzonders te gebeuren. Je Wali zit er dan bij, eventueel andere Mahrams, moeder etc. Het wordt pas officieel wanneer jullie het huwelijkscontract tekenen. Dan krijg je pas de Walimah (bruiloft) en kun je het gaan vieren en bekend maken.

Insha'Allah heb je hier wat aan zuster.
    Als ik een fout heb gemaakt, Moge Allah azza wa djal mij daarvoor vergeven.

hier heb ik zeker wat aan, dank je wel! Ik wil graag trouwen, maar ben 16 en mijn (Nederlandse) ouders zien het niet zo zitten. K dacht, een soort relatie, waarin hij en ik wachten tot ik 18 ben, is niet goed, dus dan is verloven een betere oplossing. Maar anderhalf jaar verloofd zijn is ook niet goed.. Hm.. Echt super bedankt, moge Allah Subhana Wa T'ala jou belonen, Ameen.

Wa alleikoem salaam,
    oeghti fi dien Saliha
    Nusaybah 28-4-2012 - 25-8-2012 ik mis je

Dienares van Allah

Reacties
    497
    29-10-2007

hier heb ik zeker wat aan, dank je wel! Ik wil graag trouwen, maar ben 16 en mijn (Nederlandse) ouders zien het niet zo zitten. K dacht, een soort relatie, waarin hij en ik wachten tot ik 18 ben, is niet goed, dus dan is verloven een betere oplossing. Maar anderhalf jaar verloofd zijn is ook niet goed.. Hm.. Echt super bedankt, moge Allah Subhana Wa T'ala jou belonen, Ameen.

Wa alleikoem salaam,
    oeghti fi dien Saliha

Geen dank lieve oegt, Alles omwille van Allah azza wa djal. Masha'Allah je bent nog erg jong, echt goed van je dat je nu al gaat trouwen.. Elhemdoelilah. Praat met je ouders, en wie weet mag je op je 17e al trouwen.. Dan kan je toekomstige nu al langs komen, en kunnen jullie al wat kennis maken met een mahram erbij, en dan de rest. Wie weet als je met ze praat dat ze je toch laten, Wa Allahu ehlem.

Ameen op je du'a lieverd...

Moge Allah azza wa djal het rechte pad gemakkelijk voor je maken en jou standvastig maken op zijn dien, Ameen..

{ Dienares Van Allah}

Otla Vliegtickets Al Hoceima
Nieuws
Lifestyle
Sport