1. #1
    La Illaha Illa Allah

    Reacties
    1.129
    18-09-2007

    Euthanasie

    Salaam Alaikom wa Ra7matoellahie wa Barakatoe,,


    Ik had een vraagje :



    Wat zegt de Islam over Euthanasie....
    En is het toegestaan??


    Wa SAlaam,,
    ‘ En het kan zijn dat jullie iets haten terwijl het goed is voor jullie, en het kan zijn dat jullie van iets houden terwijl het slecht is voor jullie.’

    Al Baqara 2:216


    #1 Islam

  2. #2
    Shhhhh....

    Reacties
    13.674
    10-06-2004

    Allahu a3lam of het is toegestaan, maar liever de dood dan te moeten leven als een kasplantje. Als ik aan Kyon Ki denk schieten de tranen me gewoon in de ogen.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  3. #3
    La Illaha Illa Allah

    Reacties
    1.129
    18-09-2007

    Salaam Alaikom Wa Ra7matoellahie wa Barakatoe,

    Ja maar EN als de Islam het verbied?
    Want volgens mij valt dat onder de categorie zelfmoord...
    In de Islam is SABR ERG bealngrijk

    Wa Salaam,,
    ‘ En het kan zijn dat jullie iets haten terwijl het goed is voor jullie, en het kan zijn dat jullie van iets houden terwijl het slecht is voor jullie.’

    Al Baqara 2:216


    #1 Islam

  4. #4
    Alhamdoellilah

    Reacties
    2.506
    09-04-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Nee het is Haram..

    Alleen Allah(SWT) pebaalt wanneer jij doodgaat..

    Euthenasie is zelfde als zelfmoord
    En zelfmoord is haram punt..
    Allah, er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestandige,sluimer noch slaap kan Hem treffen.Aan Hem behoort toe wat er in de hemelen en wat er op de aarde is.Wie is degene die voorspraak doet bij Hem zonder Zijn verlof?Hij kent wat er voor hen is en wat achterhen is. En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, behalve wat Hij wil.En Zetel (1) strekt zich uit over Hemelenen de Aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet;Hij is de Verhevene, de Almachtige.(Al Baqarah:255)

  5. #5
    führer

    Reacties
    756
    31-10-2007

    ik zie alleen maar "volgens mij"en "ik denk dat" maar geen daliel, hoe kan dat mensen??!
    Deutschland! sieg heil! Zal ik jullie eens wat zeggen? jullie zijn allemaal naaazi's.

  6. #6
    La Illaha Illa Allah

    Reacties
    1.129
    18-09-2007

    SAlaam Alaikom wa Ra7matoellahie wa Barakatoe,,

    Euthanasie wordt niet toegestaan in de Islam. De Enige die leven mag scheppen en terugnemen is God. Hij is Degene die de mens heeft geschapen en hem weer tot Zich roept. De Islam verbiedt zelfmoord en God zal Zijn genade schenken aan wie het overweegt en dan besluit niet te doen. De profeet (s.a.w.) zei eens tegen een ernstig zieke: "Verjaag de wens om te sterven, en als die gedachte toch steeds bij je terugkomt, bid dan tot God: 'O Allah, indien het leven beter is voor mij, laat mij dan leven en als de dood beter is voor mij, laat mij dan sterven'." In extreme situaties, wanneer bv. gekozen moet worden tussen het leven van de moeder en dat van het kind, bij zwangerschapscomplicaties, kiest de man voor het leven van de moeder en haalt men het ongeboren kind weg. Dat is gebaseerd op de basisregel: "Diegene die zich in een noodsituatie bevindt, zal geen zonden begaan bij het toepassen van wat niet is toegestaan." (Q 2:173).

    Het geloven in God, het verdragen van pijn met geduld en het besef dat de Schepper al het lijden ziet, brengt een gelovige dichter tot Hem dan al het andere, als hij er slecht aan toe is.


    Wanneer een persoon lijdt, krijgt hij of zij een test om te zien hoe sterk zijn of haar vertrouwen en geloof in God is.


    heb het zelf ff opgezocht

    WA Salaam,,
    ‘ En het kan zijn dat jullie iets haten terwijl het goed is voor jullie, en het kan zijn dat jullie van iets houden terwijl het slecht is voor jullie.’

    Al Baqara 2:216


    #1 Islam

  7. #7
    Alhamdoellilah

    Reacties
    2.506
    09-04-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door z0mbie_boy Bekijk reactie
    ik zie alleen maar "volgens mij"en "ik denk dat" maar geen daliel, hoe kan dat mensen??!

    6.2. Euthanasie*
    Euthanasie wordt niet toegestaan in de Islam. De Enige die leven mag scheppen en terugnemen is God. Hij is Degene die de mens heeft geschapen en hem weer tot Zich roept. De Islam verbiedt zelfmoord en God zal Zijn genade schenken aan wie het overweegt en dan besluit niet te doen. De profeet (s.a.w.) zei eens tegen een ernstig zieke: "Verjaag de wens om te sterven, en als die gedachte toch steeds bij je terugkomt, bid dan tot God: 'O Allah, indien het leven beter is voor mij, laat mij dan leven en als de dood beter is voor mij, laat mij dan sterven'." In extreme situaties, wanneer bv. gekozen moet worden tussen het leven van de moeder en dat van het kind, bij zwangerschapscomplicaties, kiest de man voor het leven van de moeder en haalt men het ongeboren kind weg. Dat is gebaseerd op de basisregel: "Diegene die zich in een noodsituatie bevindt, zal geen zonden begaan bij het toepassen van wat niet is toegestaan." (Q 2:173) Het geloven in God, het verdragen van pijn met geduld en het besef dat de Schepper al het lijden ziet, brengt een gelovige dichter tot Hem dan al het andere, als hij er slecht aan toe is. Wanneer een persoon lijdt, krijgt hij of zij een test om te zien hoe sterk zijn of haar vertrouwen en geloof in God is.


    Het geloven in God, het verdragen van pijn met geduld en het besef dat de Schepper al het lijden ziet, brengt een gelovige dichter tot Hem dan al het andere, als hij er slecht aan toe is.
    Wanneer een persoon lijdt, krijgt hij of zij een test om te zien hoe sterk zijn of haar vertrouwen en geloof in God is.




    Ghair Insh'Allah
    Allah, er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestandige,sluimer noch slaap kan Hem treffen.Aan Hem behoort toe wat er in de hemelen en wat er op de aarde is.Wie is degene die voorspraak doet bij Hem zonder Zijn verlof?Hij kent wat er voor hen is en wat achterhen is. En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, behalve wat Hij wil.En Zetel (1) strekt zich uit over Hemelenen de Aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet;Hij is de Verhevene, de Almachtige.(Al Baqarah:255)

  8. #8
    La Illaha Illa Allah

    Reacties
    1.129
    18-09-2007

    hihih zelfde stuk
    ‘ En het kan zijn dat jullie iets haten terwijl het goed is voor jullie, en het kan zijn dat jullie van iets houden terwijl het slecht is voor jullie.’

    Al Baqara 2:216


    #1 Islam

  9. #9
    Alhamdoellilah

    Reacties
    2.506
    09-04-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door knuffel_beertje Bekijk reactie
    SAlaam Alaikom wa Ra7matoellahie wa Barakatoe,,

    Euthanasie wordt niet toegestaan in de Islam. De Enige die leven mag scheppen en terugnemen is God. Hij is Degene die de mens heeft geschapen en hem weer tot Zich roept. De Islam verbiedt zelfmoord en God zal Zijn genade schenken aan wie het overweegt en dan besluit niet te doen. De profeet (s.a.w.) zei eens tegen een ernstig zieke: "Verjaag de wens om te sterven, en als die gedachte toch steeds bij je terugkomt, bid dan tot God: 'O Allah, indien het leven beter is voor mij, laat mij dan leven en als de dood beter is voor mij, laat mij dan sterven'." In extreme situaties, wanneer bv. gekozen moet worden tussen het leven van de moeder en dat van het kind, bij zwangerschapscomplicaties, kiest de man voor het leven van de moeder en haalt men het ongeboren kind weg. Dat is gebaseerd op de basisregel: "Diegene die zich in een noodsituatie bevindt, zal geen zonden begaan bij het toepassen van wat niet is toegestaan." (Q 2:173).

    Het geloven in God, het verdragen van pijn met geduld en het besef dat de Schepper al het lijden ziet, brengt een gelovige dichter tot Hem dan al het andere, als hij er slecht aan toe is.


    Wanneer een persoon lijdt, krijgt hij of zij een test om te zien hoe sterk zijn of haar vertrouwen en geloof in God is.


    heb het zelf ff opgezocht

    WA Salaam,,

    me 2
    Allah, er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestandige,sluimer noch slaap kan Hem treffen.Aan Hem behoort toe wat er in de hemelen en wat er op de aarde is.Wie is degene die voorspraak doet bij Hem zonder Zijn verlof?Hij kent wat er voor hen is en wat achterhen is. En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, behalve wat Hij wil.En Zetel (1) strekt zich uit over Hemelenen de Aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet;Hij is de Verhevene, de Almachtige.(Al Baqarah:255)

  10. #10
    Alhamdoellilah

    Reacties
    2.506
    09-04-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door knuffel_beertje Bekijk reactie
    hihih zelfde stuk

    hahaha klopt

    Dalliel is Dalliel!!
    Allah, er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestandige,sluimer noch slaap kan Hem treffen.Aan Hem behoort toe wat er in de hemelen en wat er op de aarde is.Wie is degene die voorspraak doet bij Hem zonder Zijn verlof?Hij kent wat er voor hen is en wat achterhen is. En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, behalve wat Hij wil.En Zetel (1) strekt zich uit over Hemelenen de Aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet;Hij is de Verhevene, de Almachtige.(Al Baqarah:255)

  11. #11
    La Illaha Illa Allah

    Reacties
    1.129
    18-09-2007

    wat betekend dalliel??:$

    Ben geen Marokkaan uhm betekend het sahih ofzo?

    Wa Salaam,,
    ‘ En het kan zijn dat jullie iets haten terwijl het goed is voor jullie, en het kan zijn dat jullie van iets houden terwijl het slecht is voor jullie.’

    Al Baqara 2:216


    #1 Islam

  12. #12
    führer

    Reacties
    756
    31-10-2007

    Citaat Geplaatst door knuffel_beertje Bekijk reactie
    wat betekend dalliel??:$

    Ben geen Marokkaan uhm betekend het sahih ofzo?

    Wa Salaam,,
    nee het betekent "bewijs" en sahih betekent betrouwbaar.
    Deutschland! sieg heil! Zal ik jullie eens wat zeggen? jullie zijn allemaal naaazi's.

  13. #13
    La Illaha Illa Allah

    Reacties
    1.129
    18-09-2007

    Ow BarakAllahu Fiek beste broeder weer wat geleerd!!

    Wa SAlaam,,
    ‘ En het kan zijn dat jullie iets haten terwijl het goed is voor jullie, en het kan zijn dat jullie van iets houden terwijl het slecht is voor jullie.’

    Al Baqara 2:216


    #1 Islam

  14. #14
    Alhamdoellilah

    Reacties
    2.506
    09-04-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door knuffel_beertje Bekijk reactie
    Ow BarakAllahu Fiek beste broeder weer wat geleerd!!

    Wa SAlaam,,

    Dan leer je tenminste wat nuttigs op m.nl
    Allah, er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestandige,sluimer noch slaap kan Hem treffen.Aan Hem behoort toe wat er in de hemelen en wat er op de aarde is.Wie is degene die voorspraak doet bij Hem zonder Zijn verlof?Hij kent wat er voor hen is en wat achterhen is. En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, behalve wat Hij wil.En Zetel (1) strekt zich uit over Hemelenen de Aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet;Hij is de Verhevene, de Almachtige.(Al Baqarah:255)

  15. #15
    La Illaha Illa Allah

    Reacties
    1.129
    18-09-2007

    Citaat Geplaatst door Zina_Anissa Bekijk reactie
    Dan leer je tenminste wat nuttigs op m.nl

    Jaa Inderdaad!!
    Moet je eens op K.nl kijken nou daar vind je alleen maar Bull****


    WA SAlaam,,!
    ‘ En het kan zijn dat jullie iets haten terwijl het goed is voor jullie, en het kan zijn dat jullie van iets houden terwijl het slecht is voor jullie.’

    Al Baqara 2:216


    #1 Islam