1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    16
    27-06-2002

    Hij heeft mij gevraagd en hoe gaat het nu verder??

    Dag allemaal,

    Mijn aanstaande heeft zijn eerste officiele bezoek gehad bij mijn ouders. Onze vraag is hoe gaat het nu verder. Moet hij weer vanalles meebrengen tijdens zijn 2e bezoek en wat bespreek je op zo'n 2e bezoek en wanneer moet hij met de ringen komen en de cadeautjes??

    Wat voor cadeautjes moet hij kopen?? Wat is een normale, redelijke bruidschat?? (Ik ben namelijk gescheiden en heb 1 kindje) Is de bruidschat voor een gescheiden vrouw net zo hoog als voor een maagd.

    Dus ik ben reuze benieuwd naar al jullie reacties.

    Groetjes

  2. #2
    Living la vida locca

    Reacties
    3.285
    14-08-2002

    Allereerst gefeliciteerd met je komend huwelijk!

    Het hangt er vanaf wat hij bij de 1e keer heeft meegenomen? Als ik kijk naar mijn eigen ervaring dan bij de 1e keer iets lekkers voor bij de koffie + bloemen voor mijn moeder en een cadeautje just pour moi :-)

    Na de kennismaking hebben we onze moeders de rest van dat traditionele gedoe laten regelen (vlees, fruit etc en wanneer)
    Bruidsschat hebben wij onderling zelf geregeld. Ouders gingen met alles accoord met wat wij onderling hadden afgesproken.
    Tegenwoordig zie je van die belachelijk astronomische bedragen als bruidsschat. Dat is misbruik maken v.d. situatie; vaak heeft de jongen zo'n groot bedrag niet bij de hand en moet hij gaan lenen wat er op aan komt dat jij er dan toch ook voor opdraait bij het terugbetalen van die lening aangezien jullie een gezamenlijke huishouding hebben.

    En tja, je gescheiden status....ligt aan wat voor ouders je hebt en wat voor instelling jij zelf hebt. Als ik aanneem (gezien je 1973 achter je nick) dat jij 29 bent dan vind ik dat je dat heel goed zelf kan beslissen. Je hebt van die ouders die vinden dat jij de gebeten hond bent geweest bij je 1e huwelijk en dan zie je heel vaak dat die heel veel meer vragen om te kijken of de jongen het er wel voor over heeft zo'n groot bedrag te betalen voor hun dochter. Hun beredenering is dan dat je de waarde van hun dochter kan zien aan het bedrag van de bruidsschat.

    Mijn advies is doe wat je zelf het beste acht, vertrouw op je eigen oordeel en overleg met je a.s. husband. Aannemende dat jullie uit liefde trouwen is dat niet meer dan normaal.

    Ik ken je situatie natuurlijk niet maar ik vind het wel erg leuk dat jouw a.s. de stap durft te nemen om een gescheiden vrouw met kindje te trouwen! Tenminste 1 gozer die niet naar de marok maatschappij kijkt. Petje af voor hem hoor.
    Niets is wat het lijkt

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    48
    24-08-2002

    hii
    ja weet ik veeel MOET HIJ WETEN TOCH???

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5.606
    09-11-2003

    Dat zou ik ook willen weten eigenlijk :S

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    714
    01-03-2004

    Citaat Geplaatst door yasmina73
    Dag allemaal,

    Mijn aanstaande heeft zijn eerste officiele bezoek gehad bij mijn ouders. Onze vraag is hoe gaat het nu verder. Moet hij weer vanalles meebrengen tijdens zijn 2e bezoek en wat bespreek je op zo'n 2e bezoek en wanneer moet hij met de ringen komen en de cadeautjes??

    Wat voor cadeautjes moet hij kopen?? Wat is een normale, redelijke bruidschat?? (Ik ben namelijk gescheiden en heb 1 kindje) Is de bruidschat voor een gescheiden vrouw net zo hoog als voor een maagd.

    Dus ik ben reuze benieuwd naar al jullie reacties.

    Groetjes
    Vaak vergeten meiden dat er geen standaard regels zijn. Er zijn tradities, tuurlijk kan je daarna vragen maar die worden tegenwoordig omzeilt, kijk naar het bezoekje van Selly's mannetje, gebak en bloemen. Het is niet zo dat je man bij de tweede bezoek een lijstje meekrijgt met de spullen die hij mee moet nemen.

    Bruidsschat is wat je man kan geven, er zit geen bedrag aan gekoppeld, de een kan permiteren om 10.000 euro te geven en de ander heeft het al moeilijk met 3.000 euro.

    En je kan toch kijken hoe het bij je eerste huwelijk is gegaan, toen je eerste man was gekomen. Kijk gewoon wat je prettig vond aan zijn bezoek en zijn voorkomen en kijk wat je liever anders ziet. Verder vind ik zo dat bij de tweede bezoek alls vlotter loopt, ijs is al gebroken.
    meerdere gebruikers!

  6. #6
    ..

    Reacties
    2.126
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door goudblondje01
    hii
    ja weet ik veeel MOET HIJ WETEN TOCH???
    Wat ben jij voor een wurg wijf...

    met je domme opmerkingen altijd..

    Ga spelen ofzo..


    In Elke FiLm Is Het Einde Ook Echt Het Einde, Maar In Het Echte Leven Is Het Einde Het Begin Van Een Nieuw Leven.


  7. #7
    Voor altijd de jouwe

    Reacties
    7.019
    08-01-2003

    Meid, er is geen reguliere norm voor de bruidschat die iedereen hanteert.. Het verschilt per persoon, in de ene familie is het een gewoonte om een hoge bruidschat te geven en in de andere familie juist niet.. En het is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel geld een man heeft..

    Dit moeten jullie onderling bespreken! En persoonlijk vind ik niet dat er geen enkel verschil is tussen een vrouw die al eerder getrouwd is geweest en een vrouw die nog maagd is. Maar je hebt van die mensen die denken, ze is getrouwd geweest.. dus ze is minder waard!!