1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    ramadan is zondag,de maan is gezien

    Citaat Geplaatst door ziezie
    de maan is al gezien! de volgende landen gaan vasten egypte,qatar,pakistan,jordanie etc.

    De profeet saaws heeft gezegd:


    Vast wanner hij (de hilaal - maansikkel) wordt gezien en breek het vasten wanneer hij wordt gezien (tijd van iftaar). Wanneer hij niet aan jullie verschijnt, vervul sha3baan (de maand voor ramadan) dan met 30 (dagen).

    Ook kwam er een man naar de profeet saaws. Hij zei tegen hem: 'Ik heb de hilaal gezien'. De profeet saaws vroeg: 'Geloof jij dat er geen God is dan Allah, en dat ik Zijn boodschapper ben?'. De man zei ja. Toen beval de profeet saaws bilaal ra om de mensen het bevel te geven om te vasten.

    Uit deze twee hadieth blijkt dat wanneer één betrouwbaar iemand de hilaal heeft gezien, iedereen behoort te beginnen met vasten.

    Ma3a Salama,
    .

  2. #2
    Gnawa Diffussion

    Reacties
    729
    21-10-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Re: ramadan is zondag,de maan is gezien

    Origineel gepost door ziezie
    de maan is al gezien! de volgende landen gaan vasten egypte,qatar,pakistan,jordanie etc.

    De profeet saaws heeft gezegd:


    Vast wanner hij (de hilaal - maansikkel) wordt gezien en breek het vasten wanneer hij wordt gezien (tijd van iftaar). Wanneer hij niet aan jullie verschijnt, vervul sha3baan (de maand voor ramadan) dan met 30 (dagen).

    Ook kwam er een man naar de profeet saaws. Hij zei tegen hem: 'Ik heb de hilaal gezien'. De profeet saaws vroeg: 'Geloof jij dat er geen God is dan Allah, en dat ik Zijn boodschapper ben?'. De man zei ja. Toen beval de profeet saaws bilaal ra om de mensen het bevel te geven om te vasten.

    Uit deze twee hadieth blijkt dat wanneer één betrouwbaar iemand de hilaal heeft gezien, iedereen behoort te beginnen met vasten.

    Ma3a Salama,
    Werk je bij de NASA dat je de maan hebt gezien?
    Heel Nederland volgt dat morgen 30ste Shaa3baan en jij komt nog met het oude nieuws...

    ** D`Essaouira **


    Mel RAJA RAJA ''EL WIDAD'' Shi7aza


    Hak Balak 3awtaniiiiiiii


    http://www.youtube.com/watch?v=oyeRBAMwQbk


  3. #3
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    maandag begin ik. Als we jaren afspreken om met saudi arabie te vasten om ze de eenheid te bewaren, dan is het niet goed om die afspraak op het laatste moment door een deel van de gemeenschap te laten opblazen. Die discussie moest maar eerder starten, nu is het te laat. Verander die afspraak maar na de ramadan. Dit is pure verdeeldheid zaaierij
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  4. #4
    Gnawa Diffussion

    Reacties
    729
    21-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door doc25
    maandag begin ik. Als we jaren afspreken om met saudi arabie te vasten om ze de eenheid te bewaren, dan is het niet goed om die afspraak op het laatste moment door een deel van de gemeenschap te laten opblazen. Die discussie moest maar eerder starten, nu is het te laat. Verander die afspraak maar na de ramadan. Dit is pure verdeeldheid zaaierij
    Wallah mijn bro..

    Zo dacht ik de hele dag !!! ik doe ook maandag mee en punt

    ** D`Essaouira **


    Mel RAJA RAJA ''EL WIDAD'' Shi7aza


    Hak Balak 3awtaniiiiiiii


    http://www.youtube.com/watch?v=oyeRBAMwQbk


  5. #5
    Gnawa Diffussion

    Reacties
    729
    21-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door ziezie
    sorry hoor maar dit slaat nergens op wat jij allemaal uit zit te knouwen dat ik bij de nasa werk bla bla bla. En hoe kom jij erbij dat heel nederland 30ste shaa3baan volgt??????????
    heb jij dat onderzocht trouwens???
    ik merk dat jij jezelf tegenspreekt!!!!!!!!! kijk maar eens naar je zelf wat jij uit knouwt jonge man ik merk dat jij echt een iqu hebt van 0,0!!

    Ja tuurlijk tuurlijk tuurlijk....

    Jij kiest jou dag uit en ik kies mijn dag uit..k hoop dat we samen L`aid hebben anders tja jammer dan he

    ** D`Essaouira **


    Mel RAJA RAJA ''EL WIDAD'' Shi7aza


    Hak Balak 3awtaniiiiiiii


    http://www.youtube.com/watch?v=oyeRBAMwQbk


  6. #6
    Quran en Soena

    Reacties
    1.240
    24-11-2002

    Ik Vast Zondag Punt!!!


    Moubark Ramadan

  7. #7
    Gnawa Diffussion

    Reacties
    729
    21-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Selina
    Ik Vast Zondag Punt!!!


    Moubark Ramadan
    En ik Maandag :P

    ** D`Essaouira **


    Mel RAJA RAJA ''EL WIDAD'' Shi7aza


    Hak Balak 3awtaniiiiiiii


    http://www.youtube.com/watch?v=oyeRBAMwQbk


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    436
    22-09-2003

    Ik ga voor Zondag weet ik zeker dat ik goed zit, de vorige keer dat deze discussie er was, was ik mooi 1 dag te laat

  9. #9
    Zinaaa_for_ever

    Reacties
    177
    27-12-2002

    ik vast ook vandaag
    inshallah
    maakt niet uit als je 1dag eerder begint

    dikke kus nahid/nihed
    Vertel niemand je gevoelens vertel niemand je geheim want wie vandaag je vriend is, kan morgen je vijand zijn!!!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    36
    02-09-2003

    ja wallah mensen wat maakt het nou uit als je een dag meer doet beter als 1 te weinig.
    ik doe vaak vandaag de meeste mensen doen wel vandaag punt

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    654
    22-10-2003

    EYY mensen jullie hebben gelijk!!
    Het is VANDAAG!!
    en khaldia je hebt ook gelijk beter een dag meer dan een dag minder vasten

    beslamassss

  12. #12
    ~The Souss Member~ ™

    Reacties
    1.807
    10-12-2002

    Origineel gepost door Selina
    Ik Vast Zondag Punt!!!


    Moubark Ramadan
    me 2....

  13. #13
    Bekijkt het zakelijk

    Reacties
    721
    10-03-2003

    de imaam van masjjied erahmaan in adam
    heeft gezegd:

    "hou je niet bezig met wie waneer begon mnet vasten, hou je bezig met het vasten. wie vandaag zondag begon is goedgekeurd. wie morgen maandag begint met vasten is goedgekeurd... allah weet in welke situatie wij ons bevinden. allah weet het
    en beide dagen zijn goedgekeurd. omdat de verantwoordelijkheid niet bij ons ligt maar bij de geleerden. en die hebben hun uiterste best gedaan om de maan te zien. en echt hun uiterste best, maar ze hebben in bepaalde landen het wel gezien en in andere landen nog niet... Dus beide dagen word er gevast. maar allah Kijkt nuet naar welke dag???? Nee, allah kijkt naar HET VASTEN IN RAMADAN, of je dan aan de regels hebt gehouden"
    allah kijk NIET naar deze verwarring die is ontstaan omdat NOS journaal niet heeft bekend gemaakt wanner Ramadan begint

    wa allahoe a3lam
    Tijdens het begraven van de overledene trok mijn vader mij naar zich toe en fluisterde zacht in mijn oren:"Verricht het gebed voor men voor jou het dodengebed verricht!"

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    18
    24-06-2003

    ik vast maandag punt uitt!!! a is zelfs op tv gekomen dat het maandag voor ons begint en als ik er mooi naast zit ewa ja is niet mijn fout dan hebben de mensen op tv de verkeerde infotmatie gegeven dus zij gaan er voor gaan boete niet ik. ewa jullie zien toch ook zelf op mbc of weet ik veel welke net dat er is gezegd dat je maandag begint met vasten????
    RECHTSTREEKS UIT MONTE ARROUIIII
    THA PLACE 2 BEEEE!!!

  15. #15
    Pure Wish..

    Reacties
    1.945
    25-11-2002

    Mensen we moeten de koran volgen en in de koran staat als de hilal(maan) gezien word door geleerden dat we moeten vasten!

    Maar Ghair inshallah!

    Ik hoop wel dat we allemaal el3ied tegelijk vieren