Poll resultaten: wie is er wel eens gediscrimineerd

Stemmers
157. Je mag niet stemmen op deze poll
  • continu

    29 18,47%
  • regelmatig

    43 27,39%
  • wel eens

    63 40,13%
  • nog nooit

    22 14,01%
  1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Wie is er wel eens gediscrimineerd

    Citaat Geplaatst door buddy
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie er zelf wel eens is gediscrimineerd. Gaarne ook het incident(en) posten.
    .

  2. #2
    tOfFfFsTe LiD

    Reacties
    2.066
    16-09-2003

    Ik ging vorig jaar bij een winkel vragen als ze een zaterdag baantje hadden. Zei die vrouw tegen me: Sorry we nemen geen allochtonen aan.

    Ik vond het eigenlijk wel straight to the point



    ©Avatar made by MüeZli

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.061
    17-09-2002

    Was met me samen met me zus en we liepen een winkel uit. We kwamen per ongeluk tegen een vrouw aan (nederlandse). Dus ze begon heel arrogant te doen en wij zeiden wat terug.. Horen we opeens: `Zijn jullie allemaal zo´


    Andere incidenten zijn het niet waard om te onthouden
    "Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen."

  4. #4
    oude garde

    Reacties
    2.270
    09-02-2003

    Een Molukse Portier in 's Hertogenbosch liet mij en mijn neef niet binnen(4 jaar geleden) omdat Marokkanen er niet in mochten en dit liet hij op een wel héél racistische manier blijken.

    Resultaat: Portier total loss in ziekenhuis, neef 3 jaar celstraf en ik een taakstraf.

    Dat was het wel een beetje buddy, niet klaarkomen in je luier
    Ie rdi 3lia sba7 oe 3shia! xyz

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    595
    10-07-2003

    ik liep en keer op straat, toen zij een man "hallo lekker ding" ik liep gewoon door.......vervolgens zij hij "stomme *** buitelander"

    Ach ja, je hebt gewoon zielige figuren in de wereld
    Beslama!!!!!!!

  6. #6
    Marokkaanse ie rewda

    Reacties
    403
    05-10-2003

    ja ik ben zo vaak gediscrimineerd ik draag een hoofddoek weetje en dan word ik regelmatig vies aangekeken of theedoek zeggen ze dan echt kanker mensen joh die kaasjes. Maar ik zeg echt wel wat terug hoor. Ik laat me niet intimideren

  7. #7
    Marokkaanse ie rewda

    Reacties
    403
    05-10-2003

    ja je weet dat soort dingen

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    155
    23-10-2003

    Origineel gepost door Pistaa
    Ik kwam op Marokko.nl en gaf een genuanceerde reaktie in verband met het probleem Israël/Palestina die beide kanten belichtte en men noemde mij direkt vuile zionist.
    Zielige figuren..
    Jij ook al
    Ik had een reactie geplaats bij een topic over een neer gehaald amerikaans voertuig,Toen zij er iemand ook dat ik maar een vuile zionist was.
    Maar ik voel me niet beledigt en maak me er niet zo druk om over.
    Want ik weet niet wat een zionist is heb het opgezocht in me woorden boek maar dat staat er helaas niet in
    Ik weet wel dat zion de laast overgebleven stad was in de film matrix reloaded

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    108
    24-10-2003

    word altijd gediscrimineer, een keer in de winkel waar ik werk(bijbaantje, zaterdag) ik stond achter kassa zei die vrouw ik reken niet bij haar af die hoofddoek maakt me bang, willie willie echt niet normaal ik had echt zo van zit er een bom onder ofzo, toen ging ze weg heb een goeie baas, krijg gelukkig altijd gelijk, of een keer vroeg een vrouw hebben jullie nog meer van deze ( een produkt) ik zei nee mevrouw hebben we niet meer, staat ze op en zegt je neemt niet eens de moeite om te komen kijken, die buitenlanders ook altijd en een keer kwam er een vrouw bij kassa en deed net alsof ik geen nl spreek, je weet wel met handgebaren en al, discriminatie is er altijd en gaat nooit weg je kunt beter vragen wie is er nooit gediscrimeerd, ik weet zeker dat zullen er weinig zijn.

    ma3a salama
    áÇ Åáå ÇáÇ Çááå áÇ ÔÑíß áå ¡ áå Çáãáß æáå ÇáÍãÏ æåæ Úáì ßá ÔíÁ ÞÏíÑ

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    06-05-2003

    Origineel gepost door Pistaa
    Ik kwam op Marokko.nl en gaf een genuanceerde reaktie in verband met het probleem Israël/Palestina die beide kanten belichtte en men noemde mij direkt vuile zionist.
    Zielige figuren..
    Men is inderdaad te mild geweest voor jou...je zou je eigenlijk vereerd moeten voelen ipv. gediscrimineerd.

    MELILLENSE
    "DALE LIMOSNA, MUJER, QUE NO HAY EN LA VIDA NADA COMO LA PENA DE SER CIEGO EN GRANADA" - ALHAMBRA

    Todo correo electrónico privado que constituye un insulto o amenaza, se publicará en este foro sin previo aviso.

  11. #11
    oude garde

    Reacties
    2.270
    09-02-2003

    Origineel gepost door buddy
    Ik kan echt oprecht zeggen dat ik nog nooit gediscrimineerd ben. of ik heb het in iedergeval nooit door gehad.

    Ik was alleen benieuwd hoe het bij anderen zat. Ik hoor nemelijk altijd dat er veel gediscrimineerd wordt maar ik zie het nooit en ik hoor het nooit van mensen die gediscrimineerd zijn.

    Vandaar mijn vraag. eerlijk gezegd is het een stuk erger als ik dacht alleen die stem van Vikker tel ik niet mee .
    Dat komt misschien omdat jij als Molukker te diep in Nederlandse PIEP(Allahouma inie saim) kijkt...de meeste Marokkanen daarentegen komen discriminatie ieder moment tegen maar zij vechten terug en behouden hiermee zeer zeker hun religie, eer en trots....heb je deze 3 zaken niet dan ben je niets meer dan een PIEP
    Ie rdi 3lia sba7 oe 3shia! xyz

  12. #12
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Het is me wel eens overkomen

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  13. #13
    judge only my works

    Reacties
    1.548
    11-09-2003

    esma ik noem het geen discriminatie maar onwetendheid. maar ik begrijp wel dat je je gediscrimneerd voelt. Ik zelf heb weleens een aanvaring gehad met een onwetende collega. maar na een goede harde uitleg begon hij al een beetje wijzer te worden. Ik zou zoiezo weinig last van discriminatie hebben in iedergeval gediscrimineerd worden waar ik bij sta. ik ben namelijk nogal fors gebouwd en dat doet toch al een beetje afschrikken. Netals dat ik nooit zomaar ruzie heb gehad op straat of in een openbare gelegenheid. Ik ben zeker niet op mijn mondje gevallen. Blij toe.
    Everyone is crying out for peace yes
    None is crying out for justice I don't want no peace
    I need equal rights and justice(3x) Got to get it Equal rights and justice
    http://www.youtube.com/watch?v=_3M3glJzK7c
    http://www.youtube.com/watch?v=B4nF-...eature=related

  14. #14
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door esmaII
    Hahaha... dutchiexl de man van de vredelievendheid .
    Als het onwetendheid is, dan is alles onwetendheid, ook wanneer het gaat om afkomst, seksueel geaardheid, religie, uiterlijk enz...
    En ik ben zeker niet op mijn mondje gevallen, maar heb gezien dat het soms alleen escaleert als men ergens wat van zegt. Ik had ook haast, moest de trein halen en had geen zin om iemand de les voor te lezen.
    Kan uit eigen ervaring vertellen dat discriminatie van homosexuelen meestal voortkomt uit ontwetendheid en de bijbehorende angst.
    Daarom zal ik altijd proberen om mensen beter in te lichten over het onderwerp waarover zij vooroordelen hebben... ...

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  15. #15
    judge only my works

    Reacties
    1.548
    11-09-2003

    Origineel gepost door esmaII
    Hahaha... dutchiexl de man van de vredelievendheid .
    Als het onwetendheid is, dan is alles onwetendheid, ook wanneer het gaat om afkomst, seksueel geaardheid, religie, uiterlijk enz...
    En ik ben zeker niet op mijn mondje gevallen, maar heb gezien dat het soms alleen escaleert als men ergens wat van zegt. Ik had ook haast, moest de trein halen en had geen zin om iemand de les voor te lezen.
    is het ook meestal bijna alle vormen van discriminatie en rascisme komen voort uit onwetendheid. hoe komt het dat ik nooit iemand zal discrimineren of haten. omdat ik niet onwetend ben en in de gevallen dat ik onwetend ben heb ik er geen mening over. Ik heb eens een boek gelezen over rascisme. en in dat boek was er een hele mooie uitleg: ieder mens heeft een zaadje van rascisme in zich. wanneer je voelt dat je voorrechten worden ontnomen je dingen moet delen met anderen komt het zaadje tot groeien. wil je het laten stoppen met groeien voedt het dan niet.