1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    864
    03-05-2003

    Haram

    is het haram als je GEL in je haar doet
    tijdens de ramadan
    [GLOW=limegreen]Laat de haters maar haten Laat de praters maar praten Maar deze Marokkaan kan je beter met rust laten [/GLOW]
    SCHULDIG Is De naam

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    864
    03-05-2003

    aah shokran: dus ik mag gewoon GEL in mn haar doen


    dank jullie :blauwkus:
    [GLOW=limegreen]Laat de haters maar haten Laat de praters maar praten Maar deze Marokkaan kan je beter met rust laten [/GLOW]
    SCHULDIG Is De naam

  3. #3
    Everyone has a limit!

    Reacties
    226
    15-08-2002

    jaaa, dat vroeg ik me ook af.Bijna iedereen zegt dat het niet mag. Het gaat door je hoofdhuid en bla bla bla.
    Maar jah. Ik heb mijn antwoord nu hoop ik...

    Kisses me...

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    31
    20-05-2003

    mensen beter iemand anders vragen die veel over dat weet.. dan zelf conclusies trekken wa allah a3lam

    akker3ie for life
    Allah oe Akbar!!!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    857
    19-04-2002

    Inderdaad ben het helemaal met Akker3ie eens, maar ik wil wel wat met jullie delen.

    Mijn broer is vorig jaar naar een imam toegstapt, omdat hij de enige in het drop was die geen wax of gel in zijn haar deed. Toen kwam er een vriend lang en zei tegen hem, je denkt zeker dat wax haram is om het op te doen tijdens de ramadan, want jou kennende kan je niet zonder wax!

    Toen vertelde die vriend dat de imam tijdens een lezing in de moskee had verteld dat het niet haram was, omdat het nergens staat of geinterpreteerd kan worden.

    Mijn broer is toch maar zelf naar de imam toegegaan, want tegenwoordig kan je niet alles geloven dat uit de mond komt van een mens. En ja de imam zei dat er niets op tegen is.

    Maar Allaho e3lem, twijfels blijven en je weet als er twijfels zijn dan kan je het beter vermijden!

    wasalaam mu3alikom wr wb
    Geniet van het leven zolang het kan en als het even tegen zit vraag dan om vergeving,want Allah beproeft wie hij wil en wanneer hij wil.

  6. #6
    MVC Premium

    Reacties
    1.317
    26-01-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door cheb_sensei
    salam jongens
    ik wil ff kwijt dat ik dat ook heb meegemaakt en nu nog mee maak.
    maar als je je scheert en je was je haar met shampo en zeep gebruikt, ik bedoel wat heeft je haar met je keel te maken je eet het toch niet hoop ik? doe maar lekker gel in je haar jochie als je meer niks door je keel laat zakken.

    groetjes appie(abderahim)

    salaam alaykoum ,


    aghie taqi allah het is niet toegestaan om je baard af te scheren,met de aankomende ramadan inshallah moet je er na streven om het niet meer te doen .


    wa alaykoum salaam

  7. #7
    Jongetje van God.

    Reacties
    487
    17-07-2003

    over overdrijving in de religie gesproken...
    Heb uw naaste lief als uzelve.
    Heb uw vijand lief, keert de andere wang toe.
    Oordeelt nooit, want gij word geoordeelt naar de maat waarmede gij oordeelt.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.268
    08-04-2003

    Ik heb gehoord dat het haraam is maar ik zal een hadith voor je opzoeken die over de ramadan gaat en aangeeft wat haraam is en wat niet


    Ciao

    "Remember that happiness is a way of travel - not a destination!"


    - Roy Goodman

  9. #9
    Quran en Soena

    Reacties
    1.240
    24-11-2002

    Gel En Tandenpoetsen Zijn Niet Haram Als Je Vast

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    244
    26-06-2003

    tandepoetsen kan je beter niet doen tijdens het vasten het is afgeraden maar gel mag zeker gewoon als je het maar niet slikt
    Salaaaaaaaamoualikom ourahmatouallah ta3ala oubarakatouhou!