1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    45
    26-12-2006

    Citaat Geplaatst door DessertRose15 Bekijk reactie
    Ik ken 5 gevallen, en allemaal helaas niet probleemloos...
    Dat is waar ik bang voor ben. In het begin zal het wel goed gaan, maar tijden en mensen veranderen.........

  2. #17
    Oem wladi

    Reacties
    4.214
    03-03-2004

    Citaat Geplaatst door Missy_K Bekijk reactie
    Aangezien het kind nog maar een paar maanden oud is, krijgt de moeder de voogdij.
    Maar als ik het doe, en het kind komt op bezoek zou ik het behandelen als mijn eigen kind.

    Zo hoort het ook meid...haat is nergens voor nodig, niet bij die kleine engeltjes
    ]Machallah

  3. #18
    Love my girl

    Reacties
    6.458
    30-12-2002

    Citaat Geplaatst door Mouny Bekijk reactie
    Het is moeilijk, omdat vaak de exen het niet kunnen verkroppen dat hun ex verder is gegaan met haar/zijn leven. In dat geval heb je de kans dat de moeder gaat stoken tegenover de nieuwe echtgenote. Tuurlijk de uitzonderingen van rozegeur en maneschijn bestaan, maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Zelf heb ik een stiefdochter, na tijden van stress ruzies en dreigtelefoontjes heeft ze zich er denk ik bij neergelegd en is het kind neit meer zo rebels als voorheen. Iwa gair inshaAlalh. Ik persoonlijk zou het ook moeilijk vinden als ik in dezelfde situatie zou zitten


    Nou als mijn ex verder zou gaan, dan zou ik het alleen toe juichen dus niet ALLE EXEN zijn het zelfde

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    374
    08-01-2005

    hallo

    Mijn toekomstige heeft dezelfde situatie met een kind van zijn eerste huwelijk. het is hel moeilijk klopt en soms kan jezlf irri maar als je de juiste intesnie hebt en je moet kijken hoveel je van hem houd. dan kom je der zeker. probeer het tezien als jouw kind...hoe moeilijk het ook is. maarallah swt zal je belonen voor jouw gedrag voor het kind

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    56
    20-08-2007

    Kind kan er niets aan doen dat zijn huidige ouders geen rekening houden met zijn gevoelens.

    Zinneb hoe oud is het kind van jou partner en heb je dee al ontmoet/gezien?.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    45
    26-12-2006

    Citaat Geplaatst door 45soumaya Bekijk reactie
    Zo hoort het ook meid...haat is nergens voor nodig, niet bij die kleine engeltjes
    Inderdaad.
    Helaas zijn er vrouwen die daar anders over denken en het kind heel slecht behandelen. Maar die dounoub komen later weer bij je terug of bij je andere kinderen. Dus behandel het kind van een ander als je eigen.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    45
    26-12-2006

    Citaat Geplaatst door Azhaar Bekijk reactie
    Nou als mijn ex verder zou gaan, dan zou ik het alleen toe juichen dus niet ALLE EXEN zijn het zelfde
    Klopt, als de ene blij is dat de ander weer hertrouwt, zullen er denk ik geen problomen zijn.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    45
    26-12-2006

    Citaat Geplaatst door Zinebb Bekijk reactie
    Mijn toekomstige heeft dezelfde situatie met een kind van zijn eerste huwelijk. het is hel moeilijk klopt en soms kan jezlf irri maar als je de juiste intesnie hebt en je moet kijken hoveel je van hem houd. dan kom je der zeker. probeer het tezien als jouw kind...hoe moeilijk het ook is. maarallah swt zal je belonen voor jouw gedrag voor het kind
    Heb jij al kennis gemaakt met zijn kind.

  9. #24
    De mooiste oogjes!

    Reacties
    5.204
    04-12-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Missy_K Bekijk reactie
    Salaam,

    Wie is er getrouwd met iemand die een kind heeft uit een vorig huwelijk.
    Hoe is dat verlopen. Gaat het goed, heb je er moeite mee. En achteraf spijt van.
    Hoe ga je er mee om. En met het kind.


    Er is iemand die mijn hand wil vragen, maar in zo een situatie zit.
    Het kind woont bijn de moeder, maar vind het ondanks het een hele goede jongen is heel moeilijk om deze keuze te maken.
    Mijn man heeft een kindje!
    Ik heb het kindje nog niet gezien omdat zijn kindje hier woont en hij is nog in marokko.

    Ik weet wel al dat het niet echt gemakkelijk gaat worden. Ik ben zelf kind van gescheiden ouders en ik weet hoe het werkt. Het kindje zal echt tijd nodig hebben om aan me te wennen. Je zit ook nog met een moeder van zo'n kindje die ook waarschijnlijk gewoon wilt weten bij wie haar kind verblijft als hij komt logeren. En daar heeft ze ook alle recht op

    Het kost tijd en je zult moeten accepteren dat je partner altijd contact heeft met zijn ex over het kindje.

    Ik denk dat als alle partijen ook de moeder van het kindje meewerken dat je uiteindelijk je draai zult vinden en dat het gewoon ook hardstikke leuk word als zijn kindje komt

    Ik sta zelf te popelen om zijn kindje te ontmoeten, ik hou echt van kinderen en ik hoop dat ik zijn kindje het gevoel kan geven dat hij altijd welkom is en dat er geen verschil is tussen onze kinderen die we krijgen (inshAllah) en dat hij er helemaal bijhoort.


  10. #25
    choco verslaafde

    Reacties
    6.871
    25-08-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Missy_K Bekijk reactie
    Aangezien het kind nog maar een paar maanden oud is, krijgt de moeder de voogdij.
    Maar als ik het doe, en het kind komt op bezoek zou ik het behandelen als mijn eigen kind.

    in nederland is dit niet zomaar het geval. Hoe jong het kind ook is, er is altijd sprake van gedeelde voogdij. De nederlandse rechters (het systeem) vindt dat een kind ook een vader nodig heeft. En wijst nooit gelijk de voogdij toe aan de moeder. Tenzij de vader dat zelf wil.

    Hoe is je aanstaande tegenover zijn kindje, wil hij een bezoeksregeling? Is er al zoiets geregeld? Je moet beseffen dat je niet alleen met deze man trouwt, maar dat je ook zijn kindje in je leven krijgt en evt ook een deel van zijn verleden. Want gezien hij een kindje heeft met zijn ex zal hij toch nog met haar te maken krijgen.

    Jij moet voor jezelf nagaan of jij dat wel wilt... en of je bereidt bent om dat kindje een eerlijke kans te geven. Je moet het echt toelaten in je leven, ook als je zelf kinderen krijgt.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    45
    26-12-2006

    Citaat Geplaatst door wittewarda Bekijk reactie
    in nederland is dit niet zomaar het geval. Hoe jong het kind ook is, er is altijd sprake van gedeelde voogdij. De nederlandse rechters (het systeem) vindt dat een kind ook een vader nodig heeft. En wijst nooit gelijk de voogdij toe aan de moeder. Tenzij de vader dat zelf wil.

    Hoe is je aanstaande tegenover zijn kindje, wil hij een bezoeksregeling? Is er al zoiets geregeld? Je moet beseffen dat je niet alleen met deze man trouwt, maar dat je ook zijn kindje in je leven krijgt en evt ook een deel van zijn verleden. Want gezien hij een kindje heeft met zijn ex zal hij toch nog met haar te maken krijgen.

    Jij moet voor jezelf nagaan of jij dat wel wilt... en of je bereidt bent om dat kindje een eerlijke kans te geven. Je moet het echt toelaten in je leven, ook als je zelf kinderen krijgt.
    Ik denk dat het kindje de eerste periode bij de moeder blijft ivm borstvoeding enzo.
    Hij heeft zoveel ellende meegemaakt met zijn ex dat hij nu roept, ik neem afstand van me kind zodat ik haar ook nooit meer hoef te zien of te spreken, ik teken daar wel voor. Zelfs de achternaam mag ze veranderen.
    Maar ik denk dat hij dit allemaal zegt omdat hij in de war is.
    Best zielig eigenlijk.

    Als ik er voor ga, dan behandel ik het kind als mijn eigen kind. Alleen zoals je zegt, je hebt altijd met die ex te maken. En dat is geen prettig mens.

    Het is een hele moeilijke keuze.

  12. #27
    De mooiste oogjes!

    Reacties
    5.204
    04-12-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Missy_K Bekijk reactie
    Ik denk dat het kindje de eerste periode bij de moeder blijft ivm borstvoeding enzo.
    Hij heeft zoveel ellende meegemaakt met zijn ex dat hij nu roept, ik neem afstand van me kind zodat ik haar ook nooit meer hoef te zien of te spreken, ik teken daar wel voor. Zelfs de achternaam mag ze veranderen.
    Maar ik denk dat hij dit allemaal zegt omdat hij in de war is.
    Best zielig eigenlijk.

    Als ik er voor ga, dan behandel ik het kind als mijn eigen kind. Alleen zoals je zegt, je hebt altijd met die ex te maken. En dat is geen prettig mens.

    Het is een hele moeilijke keuze.
    eerlijk gezegd zou ik het echt erg vinden als mijn man zoiets over zijn kind zou zeggen. Mijn man heeft ook echt de nodige dingen meegemaakt met zijn ex maar de liefde voor zijn kindje heeft altijd overheerst.

    Ik kan je als tip geven, behandel het kindje als de jouwe en zoals jij zou willen dat je kindje door een stiefouder zou worden behandeld.

    Veel succes

  13. #28
    ..Almost a Mommy..

    Reacties
    6.356
    16-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    voor zulke dingen moet je sterk zijn ...

    ik zou het niet kunnen en nooit doen..

    .......Sweet little baby....We love you already ......


  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    45
    26-12-2006

    Citaat Geplaatst door NoHide Bekijk reactie
    eerlijk gezegd zou ik het echt erg vinden als mijn man zoiets over zijn kind zou zeggen. Mijn man heeft ook echt de nodige dingen meegemaakt met zijn ex maar de liefde voor zijn kindje heeft altijd overheerst.

    Ik kan je als tip geven, behandel het kindje als de jouwe en zoals jij zou willen dat je kindje door een stiefouder zou worden behandeld.

    Veel succes
    Het is ook heel erg als iemand zoiets zegt, maar ik denk dat hij dat roept omdat hij nu depressief is en in de war is en zo.
    En wettelijk is dat niet eens haalbaar, dus ht zijn woorden die geen daden worden als hij zichzelf weer is.

  15. #30
    choco verslaafde

    Reacties
    6.871
    25-08-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Missy_K Bekijk reactie
    Het is ook heel erg als iemand zoiets zegt, maar ik denk dat hij dat roept omdat hij nu depressief is en in de war is en zo.
    En wettelijk is dat niet eens haalbaar, dus ht zijn woorden die geen daden worden als hij zichzelf weer is.

    wettelijk is het wel haalbaar, als hij dit zo voor de rechter verklaard dan is hij zijn voogdij kwijt.

    Kijk wat ik alleen wil zeggen is dat jij niet bevooroordeeld moet zijn naar zijn ex of kind toe. Als je met hem trouwt dan zal hij echt nog wel contact hebben met zijn ex. En ik hoop dat jij dat aankunt, en dat jij hem op het goede pad zult leiden. En hem niet zult weerhouden van zijn kind.
    (niet dat je dat zult doen... want ik ken je niet).

    Ik spreek uit ervaring. Ik ben ook een gescheiden moeder geweest, en heb een dochter met mijn ex... en mijn dochter heb ik hmdl nooit weerhouden van haar vader. Ik ben ook hertrouwd (eerder dan mijn ex) met een man zonder kinderen. En we hebben nu ons gezin uitgebreidt. Mijn huidige man die mengt zich niet in mijn problemen met mijn ex..., want die zijn er nog steeds. Hij geeft soms wel zijn mening, maar hij houdt zich er liever buiten.
    Hij steunt me wel natuurlijk.

    Mijn dcohter is altijd naar haar vader gegaan, voor een dag in de week of om de 2 weken... maar helaas nadat ook mijn ex is hertrouwd is hun band slechter geworden.
    Nu heeft ze haar vader ruim een jaar niet meer gezien. Hij woont practisch om de hoek, maar vraagt nooit naar haar. Hij heeft nu ook een nieuw kindje met zijn huidige vrouw... en dit alles doet mijn dochter heel veel pijn.

    Kijk mijn ex en ik zullen nooit door 1 deur kunnen, maar ik wil mijn kind daar niet de dupe van laten worden. Zij heeft recht op haar pa. En zo heeft het kindje van jouw evt. aanstaande ook recht op zijn vader.

    En ik hoop dat jij hem daarin de weg wilt wijzen. Jij kunt tegen hem zeggen nee je moet geen afstand nemen van je kind... die kan er niets aan doen enzo...

    Want ik vind ook dat als de vrouw van mijn ex, zich daarin zo had opgesteld en mijn dochter met open armen had ontvangen, dan was mijn dochter een hoop verdriet bespaard gebleven. Daarom is het niet alleen trouwen met een man met ex en kind, maar je hebt hierin ook een belangrijke rol.

    volgen jullie me nog