1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    732
    20-08-2007

    hoe maak je lekkere kipsaus!

    salaam meiden,

    ik wil lekkere kip saus maken, maar weet niet hoe. voor kip uit de oven he
    zouden jullie me kunnen helpen?
    16 september eerste stapjes

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    384
    10-12-2004

    Talking

    Citaat Geplaatst door nadoria_88 Bekijk reactie
    salaam meiden,

    ik wil lekkere kip saus maken, maar weet niet hoe. voor kip uit de oven he
    zouden jullie me kunnen helpen?
    kippenborst in kleine blokjes snijden en in een ovenschotel doen .uiensoep van knorr met 2 potjes room oplossen en over de kip gieten dan in de oven telkens omscheppen tot het gaar is heeeeeeeeeeell lekkkkeeer !!!
    dan heb je wel kip in saus.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    732
    20-08-2007

    Citaat Geplaatst door sibel01 Bekijk reactie
    kippenborst in kleine blokjes snijden en in een ovenschotel doen .uiensoep van knorr met 2 potjes room oplossen en over de kip gieten dan in de oven telkens omscheppen tot het gaar is heeeeeeeeeeell lekkkkeeer !!!
    dan heb je wel kip in saus.
    ik bedoel eigelijk die saus die je bij de kip maakt. kip in de over saus maak je appart in een pannetje. snap je wat ik bedoel?
    16 september eerste stapjes

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    384
    10-12-2004

    kip goed bakken tot het een korst vormt en gaar is dan kokend water toevoegen hoeveel saus da je wil goed doorkoken tot het door en door gaar is.
    je neemt dan de ouderwetse sausbinder(maizena)in een glas water doen en een lepel of twee maizena toevoegen en met een vork loskloppen (koud water)en dan even verder laten koken tot de saus dik word.
    als je de kokend water toevoegt dan ook nog laurierblaadjes toevoegen.
    dit word echt lekker.
    opassen dat het saus niet te dik word(beetje per beetje bijdoen).

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    132
    10-05-2005

    ik denk dat ze de lmerka van de kip bedoelt,
    als je dit bedoelt, dat gaat het als volgt:

    je pakt een grote kom, je snijd de mahdnous en kasbar fijn, daarna pak je een ui of twee, die ga je grof raspen, dan pak je een paar teentjes knoflook, die rasp je fijn, daarna ga je naar de kruiden: gooi olie, peper, gember, safrane, en de zout erbij en als je hebt een beetje rode paprikapoerder maar dat hoeft niet perse, daarna gooi je een scheut olie. dit allemaal ga je goed doormekaar roeren, daarna pak je de kip(ppen) één voor één en die ga je goed insmeren met deze saus binnen en buiten en probeer ook onder de vel bij de kippenborst, als je de kip goed hebt ingsmeerd, pak je de pootjes en maak je ze met aliminiumfolie vast, kan ook zonder, maak gewoon twee gaatjes aan bij de kanten en steek in elk gaatje een poot, daarna doe je de kip in de pan, doe de overgebleven saus erbij, laat het even braden, gooi er daarna water bij, niet te veel en niet te weinig anders gaat die saus bessel worden. als de kip eenmaal gaar is geworden, pak je het uit de pan, laat het uitlekken, leg het op een bakplaat en smeer de kip in met smen of boter en als je hebt strooi ook wat kipkruiden over, hoeft niet. nu kan de kip in de oven om het te grillen, ondertussen doe wat groene olijven in de pan bij de saus en laat je het even koken, pas op dat de olijven niet te zoutig is, anders verpest je de saus, anders moet van te voren de olijven in water koken tien minuten en dan bij de saus gooien.

    ps. de hoeveelheid ingredienten van de saus ligt aan de hoeveelheid kippen die je doet, dus hoe meer kip, hoe meer je van alles doet!!
    ik hoop dat je hieraan wat hebt,
    eet smakelijk!!!
    jonge mama van drie schatjes

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.866
    24-06-2007

    Kerriesaus

    Knoflook, uit, kosber, kerrie, knorr (groente).


    Bak de gehakte/geperste knoflook met de uitjes. Vervolgens doe je zout, veel kerrie en een blokje knorr der bij. Klein beetje water erbij en wat meel. Roeren op laag vuur.

    VoĆ­la kerriesaus

    Lekker met gebakken aardappeltjes en gebraden kip.
    Alhamdoelilah.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    68
    09-06-2005

    doe ook citroensap in de saus vn de kip of ook in het kruidenmengsel vd kip komt heerlijk uit!
    eigenwijs