1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Eerst doep drinken dan bidden of eeerst bidden dan soep drinken?

    Citaat Geplaatst door ALIGHATAR
    ik heb al jaren ruzie met mijn vader.Hij wil dat we samen bidden bij het salaat magreb in de ramadan.Ik wil op mijn gemak soep drinken en dan pas bidden.Maar mijn vader zegt eertst bidden dan soep drinken.

    Hoe kan ik mijn vader uitleggen dat ik met een volle maag me beter kan concentreren op mijn salaat.Want als ik zonder soep eerst ga bidden denk ik tijdens de salaat alleen maar dat ik snel moet zijn met bidden en dat ik dan lekker soep kan gaan eten.
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.551
    24-06-2003

    Eerst een Tamar eten om je vasten te verbreken, dan bidden, en dan pas soep eten!

    Dat is Soennah.

  3. #3
    anti NOS en P&W

    Reacties
    10.724
    19-11-2002

    ja je heb gelijk heiba het bidden gaat altyd voor of het ramadan is of niet

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    152
    24-03-2003

    klopt helemaal ik drink altijd glas melk en tmar en ga dan bidden ghair inchallah

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.157
    30-12-2002

    Glas melk, tmar eten en dan bidden, doe ik ook altijd...

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    813
    03-07-2003

    Salaam Aleikoum broeders en zusters,

    Ik heb enige tijd geleden een hadith gelezen waarin stond dat als het eten op tafel staat, dat je dan eerst moet gaan eten voordat je gaat bidden. Want anders kun je je niet concentreren tijdens het gebed omdat je honger hebt en alleen maar aan het eten kunt denken. Ik zal het vanavond even opzoeken en hier plaatsen InshAllah.

    Wa Aleikoum a Salaam

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    857
    19-04-2002

    Assalaam mu3alikom warahmatollah,

    het is inderdaad eerst Tmar( en melk als je dat wil) en dan bidden.

    Ik wil nog even reageren op Nisrine01, meid wat je zegt klopt wel, maar dat geld niet voor de ramadan. Want ik neem aan dat bij iedereen wel de tafel gedekt is als het bijna tijd is(meestal 10 minuten ervoor) en dat men dan eerst gezamelijk kan bidden dan dan pas eten.

    Waar het wel voor geld is, dat als iemand van zijn werk komt na een hele dag gewerkt te hebben en dus honger heeft dat het beter is om eerst wat te gaan eten,voordat je gaat bidden. Maar allaho e3lem(ik kan het zelf niet verdragen eerst eten en dan bidden)

    Mensen toch, je hebt de hele dag toch volgehouden, dan kan je huis wel een kwartiertje erbij hebben.

    Als ik af en toe van dit soort dingen lees, dan denk ik bij mezelf "eten" boeiend!(niet dus).

    maar Ghair inshAllah

    Ik wens jullie alvast een gezegende maand toe

    wasalaam
    Geniet van het leven zolang het kan en als het even tegen zit vraag dan om vergeving,want Allah beproeft wie hij wil en wanneer hij wil.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    11
    24-09-2003

    Klopt, je moet eerst iets eten voor het gebed anders denk je tijdens je gebed aan het eten en tijdens het gebed moet je alleen denken aan het gebed........

    Nora
    Always Fall For Love . . .

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    67
    16-10-2002

    heb van mensen gehoord die afgelopen zondag bij een bijeenkomst waren over ramadan. dat je eerst moet eten dan pas bidden.
    What goes arround comes arround

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    5.777
    07-05-2002

    Tmar zijn dadels...

    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Tetouan Z-side freakia

  11. #11
    ....

    Reacties
    2.187
    27-08-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ik eet eerst een dadel en dan ga Ik bid bidden

    Dat eten kan wel wachten

  12. #12
    Quran en Soena

    Reacties
    1.240
    24-11-2002

    Het Is Eerst Eten Dan Bidden,Dus Eet Je Kom Harira
    Eerst Op En Dan Salaat Doen

  13. #13
    N.a.d.o.r.i.a

    Reacties
    79
    12-10-2003

    hey je moet eerst een dadel eten en dan bidden

    M.i.s.z N.a.d.o.r.i.a


  14. #14
    gedeelde Account!!

    Reacties
    2.169
    07-09-2003

    ej misssnadoria ik ben het met je eens
    DELEN!!!

  15. #15
    tOfFfFsTe LiD

    Reacties
    2.066
    16-09-2003

    lekker verhelderend alle verschillende meningen

    saffie ik de imam vragen



    ©Avatar made by MüeZli