1. #1
    Mama van 2 schatjes.

    Reacties
    9.388
    14-01-2003

    Hijaab dragen ALLEEN met de Ramadan!!!!!

    Sallaam Alikoum broeders en zusters,

    Gisteren kwam een marokkaanse collega van mij met een hijaab aan naar me werk, dus ik vraag haar van ja wat leuk ben je begonnen met hijaab te dragen enzo,............maar ik kreeg als antwoord van: ja het moet wel hé, want de ramadan begint bijna?????? dus ik zeg tegen haar van ja sorry maar je moet je hijaab voor altijd dragen en niet alleen tijdens de ramadan, dus ze begint een hele discussie met mij en zegt dat ik het fout heb ect, ik heb zoveel argumenten gegeven enzo, maar ze is koppig en houd erbij dat ze gelijk heeft, nou na een uur verder zei ik dus weet je wat, het is goed met je, doe wat je later niet kunt doen, Allah ziet alles en worden allebei voor onze zondes gestraft ........en ben maar weggegaan.


    Ik zelf vind dat ze niet goed bezig is, alleen met de ramadan scheinheilig doen, maar daarna alles doen wat haram is????????????



    Wa Salaam Allikoum

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    47
    29-05-2003

    het is toch haar zaak?
    als zij in ramadan een hoofddoek wil dragen dan is dat toch geen probleem?
    rome is ook niet in een dag gebouwd!!!!
    het is een heilige maand en je moet berouw tonen voor je zonden en als dat haar manier is dan heb jij niets te zeggen!!!!
    DOE WAT JE WILT, GERODDELD WORDT ER TOCH!!!!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5.615
    12-10-2002

    Origineel gepost door SABREENTJE
    het is toch haar zaak?
    als zij in ramadan een hoofddoek wil dragen dan is dat toch geen probleem?
    rome is ook niet in een dag gebouwd!!!!
    het is een heilige maand en je moet berouw tonen voor je zonden en als dat haar manier is dan heb jij niets te zeggen!!!!
    jij bent best grappig,

    dus die meid draagt hijab alleen in ramadan om berouw te tonen en als ramadan dan voorbij is, doet ze de hijab weer weg, en begint ze met haar oud leven, dat is geen berouw tonen maar spelen met je geloof.


  4. #4
    gedeelde Account!!

    Reacties
    2.169
    07-09-2003

    ej meid als ze hoofddoek wil dragen dan moet ze het niet alleen in de ramadan doen wat heeft het voor nut om hoofddoek te dragen alleeen met ramadan
    DELEN!!!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.157
    30-12-2002

    waar gaat het toch heen met deze wereld

  6. #6
    Ayat el Kursie

    Reacties
    4.156
    23-02-2003

    MVC Premium MVC Premium
    aan zulke meiden heb ik echt een hekel
    als je een hoofddoek draagt moet je het goed dragen
    en niet alleen een tijdje of omdat de ramandan begint
    A'uzu billahi minashaitanir rajim
    Bismillahir Rahmanir Rahim Allahoe Laa ielaaha iellaa hoewa, Al hayyoe Al qayyoem. Laa ta'khodoho sienatoen walaa nawm. Lahoe maafie ssamaaawaatie wa maa fiel ard. Men dhe elladhie yashfa3oe 3iendahoe iella bie'iednieh. Ya3lamoe maa bayna aydiehiem wamaa khalfahoem. Walaa yoe7ietoena bieshay'ien mien 3ielmiehie iella biemaa shaa'. Wassie3a korsieyyoehoe assamaawaatie wal ard, walaa ya'oedoehoe 7ifdoehoema, wa hoewa al 3aliyyoe al 3adhiem

    'Alhamdulilah.'

  7. #7
    Flex

    Reacties
    369
    04-07-2002

    Re: Hijaab dragen ALLEEN met de Ramadan!!!!!

    Origineel gepost door Atlas_Gebergte
    Sallaam Alikoum broeders en zusters,

    Gisteren kwam een marokkaanse collega van mij met een hijaab aan naar me werk, dus ik vraag haar van ja wat leuk ben je begonnen met hijaab te dragen enzo,............maar ik kreeg als antwoord van: ja het moet wel hé, want de ramadan begint bijna?????? dus ik zeg tegen haar van ja sorry maar je moet je hijaab voor altijd dragen en niet alleen tijdens de ramadan, dus ze begint een hele discussie met mij en zegt dat ik het fout heb ect, ik heb zoveel argumenten gegeven enzo, maar ze is koppig en houd erbij dat ze gelijk heeft, nou na een uur verder zei ik dus weet je wat, het is goed met je, doe wat je later niet kunt doen, Allah ziet alles en worden allebei voor onze zondes gestraft ........en ben maar weggegaan.


    Ik zelf vind dat ze niet goed bezig is, alleen met de ramadan scheinheilig doen, maar daarna alles doen wat haram is????????????



    Wa Salaam Allikoum
    Wat jouw vriendin doet is niet scheinnheilig.
    Lees het onderstaande en je zal het begrijpen.
    Vooral het dikgedrukte geeft merendeels anwoordt op jouw vraag.

    Vraag: Kan de Sheikh enkele woorden over de gezegende maand Ramadan spreken, die ons tot voordeel kunnen strekken?



    Sheikh al-Albani, moge Allaah hem genade schenken, zei:

    In de Qor'aan zegt Allaah Ta'ala:
    < O, jullie die geloven! Vasten is aan jullie voorgeschreven zoals het was voorgeschreven aan degenen voor jullie, opdat jullie mensen met Taqwah worden> (soerah al-Baqarah: 183)



    In deze ayah vertelt Allaah ons dus, dat het vasten verplicht voor ons is gemaakt, zoals het verplicht was voor degenen voor ons. Dit is duidelijk. Maar waar ik over wil spreken - en waar weinig mensen aandacht aan schenken - is het laatste deel van de ayah:



    <...opdat jullie mensen met Taqwah worden >



    Vaak wanneer Allaah iets voorschrijft, vermeldt Hij alleen het bevel zonder de wijsheid erachter te noemen. Dit is omdat de wijsheid erachter over het algemeen is, dat Allaah met een voorschrift de mensen wil testen zodat duidelijk wordt wie degenen zijn die Hem gehoorzamen en wie de ongehoorzamen zijn.

    Maar in deze ayah vermeldt Hij de reden voor het bevel om te vasten, door te zeggen:



    <... opdat jullie mensen met Taqwah worden>



    De wijsheid achter het vasten van de gelovigen is daarom niet alleen dat ze zich plezierige, (normaal gesproken ) toegestane en goede dingen ontzeggen, hoewel dit wel verplicht is voor de vastenden. Dit is niet het enige dat wordt bedoeld met het vasten.
    Allaah besluit Zijn bevel om te vasten met:



    <... opdat jullie mensen met Taqwah worden>



    Dit betekent: de wijsheid achter het vasten is dat de moslim zijn gehoorzaamheid aan Allaah laat
    toenemen in de maand van het vasten, en uiteindelijk gehoorzamer wordt dan hij tevoren was.


    Dus wat ik met deze hadieth wil proberen uit te leggen is dat je vriendin misschien wel insha allah gehoorzamer zal worden dan ze tevoren was.
    Mocht ze dat niet zijn dan hoop ik dat ze berouw zal tonen
    en d'r best zal doen gehoorzaam te zijn aan Allah.

    Allah weet het beste.

    wasalamo 3aleikum warah matoallahi wa baraketoeho.
    Moge ALLAH ons beschermen tegen Helle-Vuur...

    Flexiegirl

  8. #8
    Mama van 2 schatjes.

    Reacties
    9.388
    14-01-2003

    waar gaat het toch heen met deze wereld


    Hey nichie gefeliciteerd met het dragen van je hijaab hé, het staat je echt heel mooi meid.

    Wa Sallaam Alikoum

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.606
    16-10-2002

    Salaam aleykoum warahmouthAllah wabaraqatuhu

    Akhawaat, ik wil heel graag op deze topic reageren,maar ik hoop dat het niet de verkeerde kant uitgaat en laat ons inschaAllah elkaar niet veroordelen.

    Bismillah,
    Elhamdoulilah akhawaat ik zou het maschaAllah vinden dat er zusters zijn die nog respect hebben voor de maand Ramadan, want dit is het feit dat hen lijd om hijaab aan te doen,tijdens deze maand.

    Ook al zijn ze van plan om deze terug uit te doen na de Ramadan.

    Wat ik wil zeggen is:
    -Weet jij of deze ukht nog gaat leven na ramadan, kan het niet zijn dat ze tijdens deze Heilige Maand kan sterven? Allahu akhbaar

    -Weet jij of deze ukht geen kennis gaat opdoen en goede ervaring gaat opdoen met medezusters, door samen te komen, koran te lezen en wat nog allemaal , deze gaat beslissen hijaab aan te houden omdat ze dit al een maand heeft gedaan en niet meer zonder kan? Allahu akhbar

    -Kan dit niet de Sabab zijn voor onze zusters? Moeten we hen niet steunen? Moeten we hen beledigen en demotiveren om deze hijaab aan te doen? Ook al is het met de verkeerde intentie, lijd hen naar de juiste!!!

    Ik hoop inschaAllah dat ik niet te hard overkom maar dat ik hier enkel maar heb gezegd hoe ik erover denk en ik hoop en smeek Allah swt dat Hij ons helpt elkaar te helpen, en dat we klaar staan voor mede-akhawaat ook al is deze niet goed voor ons, en dat we elkaar vergeven, en dat we deze komende Maand met veel geloof en rahma betreden en dat Allah swt onze zonden gaat vergeven en ons djennah laat binnentreden

    Yha Allah vergeef ons, vergeef ons onze verkeerde daden en lijd ons want wat zijn wij zonder Jouw leiding
    Yha Allah verlicht onze paden want we zullen verdwalen zonder Jouw verlichting
    Yha Allah laat ons djennah binnen want we zijn verloren zonder dat U ons aanvaard als dienaars
    Yha Allah houd ons heel ver weg van Djahnam want wij zijn enkel dienaars en kinderen van Adam, wij maken fouten en wat zijn wij zonder U vergeving

    Ameen yha Rabb

    FieamanAllah, salaam aleykoum warahmouthAllah wabaraqatuhu
    ukht fie dien Myriame Moslima

  10. #10
    Mama van 2 schatjes.

    Reacties
    9.388
    14-01-2003

    Salaam ik beledig haar niet ofzo, maar ik stond versteld toen ze vertelde dat ze het alleen om deed omdat de ramadan aankomt en daarna niet meer????? hoe zou jij in deze situatie reageren??????? ik hoop voor haar dat ze het voor altijd zal dragen en dat ze gaat inzien in de maand van de ramadan dat de islam onze enige geloof is en dat ze veel kennis opgaat doen, ik hoop het insha allah.


    Wa Salaam Allikoum

  11. #11
    get a life!

    Reacties
    7.111
    22-12-2002

    Salaam,

    Ik ga er niet veel over zeggen...Moge Allah haar helpen ....


    Ma3asalaam Liloesh
    jaloezie kills!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.157
    30-12-2002

    Origineel gepost door Atlas_Gebergte
    waar gaat het toch heen met deze wereld


    Hey nichie gefeliciteerd met het dragen van je hijaab hé, het staat je echt heel mooi meid.

    Wa Sallaam Alikoum

    hahaha ik zie je bericht pas nu, maar bedankt en ik ben zo blij he dat ik het nu draag, voelt echt fantastisch gewoon, alhomdollilah, heb wel spijt dat ik er niet eerder aan ben begonnen maarjah...beter ooit dan nooit he

  13. #13
    Mama van 2 schatjes.

    Reacties
    9.388
    14-01-2003

    hahaha ik zie je bericht pas nu, maar bedankt en ik ben zo blij he dat ik het nu draag, voelt echt fantastisch gewoon, alhomdollilah, heb wel spijt dat ik er niet eerder aan ben begonnen maarjah...beter ooit dan nooit he



    Ewa lieverd, je bent er gelukkig mee begonnen dat is heel belangrijk. Ik hoop dat er meer zusters zullen volgen............trouwens bijna ramadan hé gezellig joh.


    Wa Sallaam Alikoum

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.439
    18-07-2002

    Origineel gepost door SABREENTJE
    het is toch haar zaak?
    als zij in ramadan een hoofddoek wil dragen dan is dat toch geen probleem?
    rome is ook niet in een dag gebouwd!!!!
    het is een heilige maand en je moet berouw tonen voor je zonden en als dat haar manier is dan heb jij niets te zeggen!!!!
    Wat is dat nou weer voor raar antwoord. Ze geeft al te kennen dat ze die hoofddoek na de ramadan afdoet? Dat is hetzelfde als alleen maar bidden tijdens de ramdan. Of nog belachelijker: Stoppen met alcohol tijdens de ramadan en daarna weer vrolijk verder gaan.. Ik vind het netjes dat ze het tegen haar heeft gezegd, ik zou precies hetzelfde hebben gedaan..
    Respect krijg je niet, respect moet je verdienen!!!
    Stop de bezetting
    MARMOUCHA=HARAMOUCHA

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.268
    08-04-2003

    Allah swt jehdiehoem oe jehdie zjamie3 elmoslimien

    "Remember that happiness is a way of travel - not a destination!"


    - Roy Goodman