1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    126
    20-02-2002

    make-up & ramadan

    Hallo allemaal,

    Wat ik me afvroeg mag je make-up dragen in de ramadan en hiermee bedoel ik foundation, rouge, oogpotlood, mascara ( :hammer: behalve lippengloss) enz wat die dingen eet je toch niet op.

    Wat denk jullie mensen....................

    Rania

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    48
    20-10-2003

    Hoi ik ben redouan {een man dus} een vriendin van mij had percies dezelfde vraag.
    Toen ik een tijdje geleden in London was had ik de IP bijgewoont.
    En daar hadden ze het over dit soort dingen {wat ik overgenis erug saai vond maar schaamde me om zomaar weg tegaan}
    om het kort te houden zeiden ze dat het niet mag


    dus beauty casjes jullie gaan eruggg lelijk worden in de ramadan

  3. #3
    Hamdillah

    Reacties
    6.955
    12-11-2001

    waarom niet dan? het verbreekt je vasten toch niet?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.439
    18-07-2002

    Re: make-up & ramadan

    Origineel gepost door rammetje1980
    Hallo allemaal,

    Wat ik me afvroeg mag je make-up dragen in de ramadan en hiermee bedoel ik foundation, rouge, oogpotlood, mascara ( :hammer: behalve lippengloss) enz wat die dingen eet je toch niet op.

    Wat denk jullie mensen....................

    Rania
    Overdag mag je dat niet. En nee die eet je niet op, maar het gaat niet alleen om de dingen die je eet wat het vasten verbreken. Sex eet je ook niet op
    Respect krijg je niet, respect moet je verdienen!!!
    Stop de bezetting
    MARMOUCHA=HARAMOUCHA

  5. #5
    Hamdillah

    Reacties
    6.955
    12-11-2001

    Re: Re: make-up & ramadan

    Origineel gepost door achie25
    Overdag mag je dat niet. En nee die eet je niet op, maar het gaat niet alleen om de dingen die je eet wat het vasten verbreken. Sex eet je ook niet op
    letterlijk gezien niet nee, je eet het niet op, maar we begrijpen wel waarom sex je vasten verbreekt ok..daar hoeven we niet verder op in te gaan.
    vasten is niet alleen niet eten en niet drinken en niet sexen en niet roken, maar ook je ogen, je tong, je oren je voeten etc moeten vasten.
    dus je mag het niet omdat je je zo aantrekkelijk maakt terwijl de man aan het vasten is en daardoor snel in de verleiding komt

    hmm, heb denk k me eigen vraag al beantwoord.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    48
    20-10-2003

    DDDDDuuuuuuuzzzzz dames blijf thuis hahahahahhaha laat ons niet schrikken!!!!!!!!!!!!!




    na elhasr mag je wel....

  7. #7
    Hamdillah

    Reacties
    6.955
    12-11-2001

    Origineel gepost door jamila_b917
    DDDDDuuuuuuuzzzzz dames blijf thuis hahahahahhaha laat ons niet schrikken!!!!!!!!!!!!!




    na elhasr mag je wel....
    3ala bla, make up mag je alleen thuis.
    en waarom na l3assr?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.439
    18-07-2002

    Origineel gepost door jamila_b917
    DDDDDuuuuuuuzzzzz dames blijf thuis hahahahahhaha laat ons niet schrikken!!!!!!!!!!!!!




    na elhasr mag je wel....
    Na el3asr??? Ik denk dat je dan al je dagen moet inhalen
    Respect krijg je niet, respect moet je verdienen!!!
    Stop de bezetting
    MARMOUCHA=HARAMOUCHA

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    48
    20-10-2003

    A ik zei je toch dat soort vrouwen gedoe intereseert mij niet?
    ik zat daar maar te dromen ik vertel je wat ik daar gehoord heb.


    vrouwen...........vrouwen..........vrouwen!!!!!!!! !!!! wallah rakom dimma
    fi'lmashakil met jullie uiterlijk.



    maar dan doen jullie{de meeste } alleen maar zodat wij gaan kijken he

  10. #10
    Hamdillah

    Reacties
    6.955
    12-11-2001

    Origineel gepost door achie25
    Na el3asr??? Ik denk dat je dan al je dagen moet inhalen
    ok een vraagje dan. geldt je vasten wanneer je geen hijaab draagt?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    48
    20-10-2003

    hhmm is het tot mij ,IMAM REDOUAN, vericht?????

  12. #12
    Hamdillah

    Reacties
    6.955
    12-11-2001

    het is duidelijk dat ik Achie heb geciteerd.
    ik vind jou maar een vaag persoon. je zegt dingen zonder argumenten.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    48
    20-10-2003

    Ohh je hebt m'n image geschaadt ohhhhhhhhhhh


    Dat is omdat god jullie knapwil maken.
    uitleg: Na elhasr kan de vrouw zich nog effe opmaken voor haar man zodat ze bij het eten er knap uitziet. Het is dus oorspronkelijk voor getrouwde vrouwen maar de anderen mogen het dus ook.








    got it

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.439
    18-07-2002

    Origineel gepost door Bachelorette
    ok een vraagje dan. geldt je vasten wanneer je geen hijaab draagt?
    Allah oua3lem. Maar ik heb net even zitten zoeken naar iets over bidden en kwam onderstaande tegen; Het geeft geen antwoord op je vraag over hijaab maar het komt in de buurt:

    Effect van het verlaten van het gebed op het vasten.



    Vraag: Als je een keer niet bid in de ramadan, is het dan zo dat je die dag dan niet echt geldig aan de ramadan hebt meegedaan?

    Antwoord:

    In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

    Het niet verrichten van het gebed behoort tot grote en gevaarlijke zondes. Een groep geleerden hebben gezegd dat een persoon die het gebed niet verricht buiten de oever van de islam valt. Ze baseren hun uitspraak op de hadith van de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem), waarbij hij zegt in een hadith die overgeleverd is door Jabier: "Het verschil tussen een gelovige en een ongelovige is het nalaten van het gebed" Moesliem en anderen.

    Andere geleerden zeggen dat wanneer een persoon de verplichting van het gebed niet erkend dat hij dan buiten de oever van de Islam wordt gezet. Omdat hij een wet van Allah verloochent.

    Een ongelovige wordt niet beloond voor de goede daden die hij verricht. Zo vinden sommige geleerden dat het vasten en andere zaken niet geaccepteerd worden voor een persoon die het gebed niet verricht of dit nu uit luiheid of verloochening geschiedt.

    De andere uitspraak is de uitspraak van de andere groep geleerden. Zij zeggen dat een persoon die het gebed niet verricht uit luiheid een grote zondaar is. Het niet verrichten van het gebed heeft geen invloed op het vasten en andere zaken. de enige zonde die de daden ongeldig maakt is shirk (afgoderij, toekennen van deelgenoten aan Allah). Allah zegt: "Maar als zij deelgenoten (aan Allah) toegekend hadden, was wat zij plachten te doen voor hen vruchteloos geworden" Soerat An an'aam aya 88.

    En Allah en Zijn Boodschapper weten het beste.

    Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com
    Respect krijg je niet, respect moet je verdienen!!!
    Stop de bezetting
    MARMOUCHA=HARAMOUCHA

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.439
    18-07-2002

    Origineel gepost door jamila_b917
    Ohh je hebt m'n image geschaadt ohhhhhhhhhhh


    Dat is omdat god jullie knapwil maken.
    uitleg: Na elhasr kan de vrouw zich nog effe opmaken voor haar man zodat ze bij het eten er knap uitziet. Het is dus oorspronkelijk voor getrouwde vrouwen maar de anderen mogen het dus ook.








    got it
    Het vasten wordt verbroken na elmaghreb, dat zou IMAM REDOUAN moeten weten. Dus als je als vrouw na el3asr make-up gaat gebruiken kan je net zo goed gaan eten.

    Maar Allah oua3lem
    Respect krijg je niet, respect moet je verdienen!!!
    Stop de bezetting
    MARMOUCHA=HARAMOUCHA