+ Reageer
1 tot 10 van 10
    MVC Lid

Reacties
    5.698
    29-02-2004

Trouwen en dan stoppen met werken? No way!

Hallo dames,

Ik lees hier wel eens reacties van dames die zodra ze gaan trouwen stoppen met werken?

Waarom?

Het gaat er bij mij gewoon niet in. Ik denk dan ook dat de meeste die stoppen met werken gewoon van die rotbaantjes hebben zoals administratief medewerkster of in de zorg fulltime werken voor maar 1300 euro in de maand. Dan denk ik nog: Oke je bent 't gewoon zat. Je hebt geen zin daarin.

Maar als je beetje normaal verdient en je kiest ervoor thuis te zitten, lijkt me zo zo zo zo erg. Je bent getrouwd en geen kids, wat doe je in hemelsnaam de hele dag thuis? Schoonmaken is zo gedaan, koken is zo gedaan? Dus wat blijft er over?

Behalve dat lijkt het me ook gewoon zo k.ut om elke keer je handje op te houden. Maaaag ik geld? Dan krijg je naar mijn mening scheve machtsverhoudingen in het huwelijk. De man voelt zich lekker machtig, want het is algemeen bekend. Wie over geld beschikt, is de baas. Dat geldt voor alles.

Maar het allerbelangrijkste is dat een vrouw haar eigen boontjes moet kunnen doppen.

Stel jouw ooit eens zo lieve geweldige man verlaat je, wat dan? Je hebt geen cent te makken... Jaahaa dan heb je een probleem. Voor je eigen centen zorgen is volgens mij zo slecht nog niet.

Een groet.

We die only once...
    and for such a long time...

MVC Lid

Reacties
    1.601
    28-12-2002

als je kinderen krijgt is het wel logisch dat een vrouw thuis wil zitten en haar kinderen zelf wil opvoeden totdat ze zelfstandig zijn
    maar dat je elke keer je hand moet ophouden daar heb je wel gelijk in zou ik ook heel erg vinden. Wat voor functie heb je als ik vragen mag?

MVC Premium

Reacties
    9.621
    10-01-2004

MVC Premium MVC Premium
    Lekker doorwerken tot de kids erzijn.

mama van 2prinsesjes

Reacties
    8.046
    11-03-2005

ik ben ook fulltime blijven werken naar me trouwfeest . nu dat ik moeder ben werk ik 2 dagen per week 16 uur.

Bijna Lid

Reacties
    769
    22-09-2007

Salaam Oe 3alaykom,

Het is toegestaan voor een vrouw te werken maar wel binnen de Islamitische regels.

Er zijn vrouwen waarvan de mannen graag willen dat ze niet werken.. ze vinden het onnodig.. Waarom zou je moeten werken als we toch niets te kort komen zeggen ze dan..

Als een vrouw er toch voor kiest te werken zonder dat haar man het eigenlijk wil is ze haar man ongehoorzaam en dat is een grote zonde bij Allah Subhana Wata3ala.

Iedere vrouw die dood gaat waar haar man trots over is zal de Jennah betreden, Insha Allah.

Er zijn ook mannen die het niet erg vinden.. zolang ze maar op een plek werkt die aan de Islamitische regels voldoen en haar huishouden en kids niet verwaarloost..

Het is dus voor een vrouw toegestaan te werken.. maar zolang zij zich maar houdt aan de regels hé.

Ken ook veel vrouwen die er zelf voor kiezen thuis te blijven.. omdat ze zich daar prettiger bij voelen.. En geloof me.. die zijn heus niet alleen met het huishouden bezig of kids.. Ze besteden ook veel tijd aan hun geloof.. daarnaast volgen ze ook geloofs lessen en bidden hun gebeden op tijd.

Kijk als je werkt op een werk plaats waar je je gebeden op tijd kunt bidden moet het geen probleem zijn.. maar ken vele vrouwen die werken en hun gebed gewoon verwaarlozen.. dan denk ik.. Kom nou.. het geloof is toch belangrijker dan dat werk dat je doet!

Maar ja, ieder voorzich.. de ene zuster werkt graag, de ander weer niet.. De ander is haar man gehoorzaam, de ander weer niet.. Het is maar net wat belangrijker voor je is.. en of me buurvrouw werkt ofniet.. ik maak me daar niet druk om.. Zolang ik maar te vreden ben over mezelf en aan de dingen werk die Allah Subhana Wata3ala van me vraagt..

Verder wens ik iedereen het beste en alvast eet smakelijk..

Ghair Insha Allah.. Wa Salaam!

MVC Lid

Reacties
    9.911
    24-10-2002

Wat is er Islamitisch niet correct aan een vrouw die niet werkt?
    Laat zien dat JIJ klaar staat voor broeders en zusters die schreeuwen om hulp.

Bekijk de volgende link en en help mee.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=832759

MVC Lid

Reacties
    158
    09-12-2006

Er is 1 ding wat nog heel belangrijk is:
    Vaak wil een vrouw wel werken, maar mag ze niet van haar man.
    Of hij is heel wantrouwig, en maakt haar het werken onmogelijk. B.v. hij wil precies weten hoe laat ze naar haar werk gaat en hoe laat ze terug komt. Komt onverwachts opdagen op haar werk om te kijken of ze er inderdaad is en niet toevallig met mannen staat te flirten. Om maar niet te spreken over het telefoneren en dan boos worden als ze niet gelijk opneemt. Geloof me dit gebeurt. Onder andere een vriendin van me. Zij stond zelfs op het punt haar werk maar op te geven en 24 uur per dag thuis te zitten. Misschien dat haar man haar dan wel zou vertrouwen. Maar gelukkig kon ik haar daarvan weerhouden. Maar het maakt het hebben van een baan niet prettig op

Huisvrouw&Huismuts

Reacties
    401
    23-05-2007

Assalaamoe alaikoem,

Alle eerst, een vrouw mag in de islaam werken mits ze voldoet aan een paar voorwaarden:

- Dat de vrouw haar waarden en normen moet behouden, ze moet zich strikt houden aan de kledingvoorschriften die Allah en Zijn Boodschapper (Allah's vrede en genade zij met hem) bekend hebben gemaakt in de Qor'aan en Soenna. Een vrouw mag haar schoonheid niet tentoonstellen aan anderen, ze dient andere niet in de war te brengen door de schoonheid die Allah aan haar gegeven heeft.
    - Mannen en vrouwen moeten gescheiden zijn op het werk, omdat het mixen van mannen en vrouwen veel ellende veroorzaakt in de maatschappij.
    - Ze moet functies vervullen die bij haar nature passen o.a het onderwijs, verpleging, zorg, kinderdagverblijven....etc
    - Ze moet geen belemmering zijn voor mannen die willen werken, waarbij vrouwen de taken van mannen nemen.
    - Het werk dat ze verricht moet haar niet belemmeren om voor haar kinderen en echtgenoot te zorgen.

Het geld wat de vrouw verdient is haar eigen bezit, haar man mag niet aan haar geld komen. Wanneer de vrouw uit eigen wil een bijdrage wil leveren aan het huishouden dan is dit haar recht.

Verder is het zo dat een vrouw niet mag werken zonder de toestemming van haar man, aldus waneer haar man zegt dat ze niet mag werken is ze verplicht om hier gehoor aan te geven en niet te gaan werken.
    (Aangezien een vrouw altijd gehoorzaam moet zijn aan haar man, maar waneer het buiten de islamitische wetten valt dan mag je je man ongehoorzaam zijn)

Ik zelf zou niet willen werken later, de man hoort de vrouw te onderhouden in de islaam, en die recht heb ik alhamdoelilaah om ervoor te kiezen om niet te werken.

Verder is het zo dat het in mijn ogen beter voor een moslimvrouw is om niet te werken maar om thuis te zitten, en voor het huishouden te zorgen en te koken en als je kinderen hebt voor hen te zorgen. en dit is al een baan.

En Allah soubhanahoe wata ala weet het het beste

wa 3laikoemoe salaam warahmatoe Allah ie wabarakatoe
    Oeght Ghurabaaa
    Meerdere gebruikers, Anti pm van mannelijke leden, Baraka Allah'oe fiekoem!!

Als het avond wordt verwacht dan niet dat het weer ochtend wordt en als het ochtend wordt verwacht dan niet dat het weer avond wordt. Profiteer van je gezondheid voordat je ziek bent en van je leven voordat je dood bent.

Bijna Lid

Reacties
    769
    22-09-2007

Citaat Geplaatst door Ghurabaaa Bekijk reactie
    Assalaamoe alaikoem,

Alle eerst, een vrouw mag in de islaam werken mits ze voldoet aan een paar voorwaarden:

- Dat de vrouw haar waarden en normen moet behouden, ze moet zich strikt houden aan de kledingvoorschriften die Allah en Zijn Boodschapper (Allah's vrede en genade zij met hem) bekend hebben gemaakt in de Qor'aan en Soenna. Een vrouw mag haar schoonheid niet tentoonstellen aan anderen, ze dient andere niet in de war te brengen door de schoonheid die Allah aan haar gegeven heeft.
    - Mannen en vrouwen moeten gescheiden zijn op het werk, omdat het mixen van mannen en vrouwen veel ellende veroorzaakt in de maatschappij.
    - Ze moet functies vervullen die bij haar nature passen o.a het onderwijs, verpleging, zorg, kinderdagverblijven....etc
    - Ze moet geen belemmering zijn voor mannen die willen werken, waarbij vrouwen de taken van mannen nemen.
    - Het werk dat ze verricht moet haar niet belemmeren om voor haar kinderen en echtgenoot te zorgen.

Het geld wat de vrouw verdient is haar eigen bezit, haar man mag niet aan haar geld komen. Wanneer de vrouw uit eigen wil een bijdrage wil leveren aan het huishouden dan is dit haar recht.

Verder is het zo dat een vrouw niet mag werken zonder de toestemming van haar man, aldus waneer haar man zegt dat ze niet mag werken is ze verplicht om hier gehoor aan te geven en niet te gaan werken.
    (Aangezien een vrouw altijd gehoorzaam moet zijn aan haar man, maar waneer het buiten de islamitische wetten valt dan mag je je man ongehoorzaam zijn)

Ik zelf zou niet willen werken later, de man hoort de vrouw te onderhouden in de islaam, en die recht heb ik alhamdoelilaah om ervoor te kiezen om niet te werken.

Verder is het zo dat het in mijn ogen beter voor een moslimvrouw is om niet te werken maar om thuis te zitten, en voor het huishouden te zorgen en te koken en als je kinderen hebt voor hen te zorgen. en dit is al een baan.

En Allah soubhanahoe wata ala weet het het beste

wa 3laikoemoe salaam warahmatoe Allah ie wabarakatoe
    Oeght Ghurabaaa
    Jezak Allah Oe Giran voor je mooie uitleg hier over.. Respect Oegtie!

Wa Salaam..

Huisvrouw&Huismuts

Reacties
    401
    23-05-2007

Citaat Geplaatst door De_Boefjes Bekijk reactie
    Jezak Allah Oe Giran voor je mooie uitleg hier over.. Respect Oegtie!

Wa Salaam..
    Allahoema Amien, wa iyaaki lieve zuster in de islaam!!

Wa 3laikoemoe salaam warahmatoe Allah ie wabarakatoe
    Oeght Gurabaaa
    Meerdere gebruikers, Anti pm van mannelijke leden, Baraka Allah'oe fiekoem!!

Als het avond wordt verwacht dan niet dat het weer ochtend wordt en als het ochtend wordt verwacht dan niet dat het weer avond wordt. Profiteer van je gezondheid voordat je ziek bent en van je leven voordat je dood bent.

Otla Vliegtickets Nador
Nieuws
Lifestyle
Sport