Geplaatst door
Ghurabaaa
Assalaamoe alaikoem,
Alle eerst, een vrouw mag in de islaam werken mits ze voldoet aan een paar voorwaarden:
- Dat de vrouw haar waarden en normen moet behouden, ze moet zich strikt houden aan de kledingvoorschriften die Allah en Zijn Boodschapper (Allah's vrede en genade zij met hem) bekend hebben gemaakt in de Qor'aan en Soenna. Een vrouw mag haar schoonheid niet tentoonstellen aan anderen, ze dient andere niet in de war te brengen door de schoonheid die Allah aan haar gegeven heeft.
- Mannen en vrouwen moeten gescheiden zijn op het werk, omdat het mixen van mannen en vrouwen veel ellende veroorzaakt in de maatschappij.
- Ze moet functies vervullen die bij haar nature passen o.a het onderwijs, verpleging, zorg, kinderdagverblijven....etc
- Ze moet geen belemmering zijn voor mannen die willen werken, waarbij vrouwen de taken van mannen nemen.
- Het werk dat ze verricht moet haar niet belemmeren om voor haar kinderen en echtgenoot te zorgen.
Het geld wat de vrouw verdient is haar eigen bezit, haar man mag niet aan haar geld komen. Wanneer de vrouw uit eigen wil een bijdrage wil leveren aan het huishouden dan is dit haar recht.
Verder is het zo dat een vrouw niet mag werken zonder de toestemming van haar man, aldus waneer haar man zegt dat ze niet mag werken is ze verplicht om hier gehoor aan te geven en niet te gaan werken.
(Aangezien een vrouw altijd gehoorzaam moet zijn aan haar man, maar waneer het buiten de islamitische wetten valt dan mag je je man ongehoorzaam zijn)
Ik zelf zou niet willen werken later, de man hoort de vrouw te onderhouden in de islaam, en die recht heb ik alhamdoelilaah om ervoor te kiezen om niet te werken.
Verder is het zo dat het in mijn ogen beter voor een moslimvrouw is om niet te werken maar om thuis te zitten, en voor het huishouden te zorgen en te koken en als je kinderen hebt voor hen te zorgen. en dit is al een baan.
En Allah soubhanahoe wata ala weet het het beste
wa 3laikoemoe salaam warahmatoe Allah ie wabarakatoe
Oeght Ghurabaaa