sjd

  1. #1
    liefde maakt blind..

    Reacties
    51
    27-01-2002

    sjd

    wie doet er de opleiding sjd (sociaal juridische dienstverlening)??
    iik deed eerst toerisme(mtro) en nu doe ik sjd
    wie kan me vertellen wat me te wachten staat...ik heb gehoord dat het pittige opleiding iss..
    ik merk er nog niks van..eerste jaar doe ik administratie sjm en dan in januari wordt het sjd..

    liefs hounAIDA
    blijf gewoon jezelf

  2. #2
    ....

    Reacties
    1.179
    05-10-2003

    Op HBO of MBO-niveau??
    De taak om over mensen te oordelen is ALLEEN aan Allah toebesteed en niet aan ons leken.

    "Geen moslim lijdt aan iets, de prik van een doorn of erger, of Allah wist iets van zijn zonden daardoor uit; en zijn zonden vallen van hem weg, zoals de bladeren van een boom."

  3. #3
    perfectionistische lid

    Reacties
    90
    04-03-2003

    ik doe sjd ,2e jaars,maar zo pittig is het niet,behalve recht is soms wel moeilijk vanwege de juridische termen,maar over het algemeen is het een saaie opleiding!!!

    greetzzz pilliboy
    Je gezicht, is net je eigen weerbericht, als je in de spiegel kijkt zie je welke bui er hangt...

  4. #4
    liefde maakt blind..

    Reacties
    51
    27-01-2002

    op mbo-niveau
    maar wil wel daarna hbo doen inscha'allah
    liefss
    blijf gewoon jezelf

  5. #5
    liefde maakt blind..

    Reacties
    51
    27-01-2002

    thankx pilligrossaboy
    succes met je opleiding verder
    liefss
    blijf gewoon jezelf

  6. #6
    perfectionistische lid

    Reacties
    90
    04-03-2003

    graag gedaan hounaida,
    ik geef alleen mijn eigen mening aan,je moet je dus niet motiveren of desmotiveren vanuit mijn standpunt.
    als jij echt een sociaal persoon bent,dus in allerlei opzichten(schulden,drankproblematiek,jeugdcriminal iteit etc) en je wilt die mensen hier mee later ook helpen dan ben je volgens mij de geschikte persoon voor de opleiding!!!
    maar een goede tip: verzamel veel informatie over de opl en maak dan inshaallah de juiste keuze!!!

    much love pilliboy
    Je gezicht, is net je eigen weerbericht, als je in de spiegel kijkt zie je welke bui er hangt...

  7. #7
    ....

    Reacties
    1.179
    05-10-2003

    Dan kan ik je niet echt veel vertellen, ik doe het op HBO-niveau (ben maar net begonnen) maar ik vind het interessant. Vind recht leuk en wil sowieso mensen helpen...................
    De taak om over mensen te oordelen is ALLEEN aan Allah toebesteed en niet aan ons leken.

    "Geen moslim lijdt aan iets, de prik van een doorn of erger, of Allah wist iets van zijn zonden daardoor uit; en zijn zonden vallen van hem weg, zoals de bladeren van een boom."

  8. #8
    liefde maakt blind..

    Reacties
    51
    27-01-2002

    nogmaals bedankt pilligrossaboy
    die richting interesseert me inderdaad
    daarom ben ik ook met me andere opleiding gestopt...dit lijkt me leuker ook voor later..
    ik ga me er zeker meer in verdiepen
    en je hebt gelijk het is wat ik er van moet denken..
    thankxx
    beslama
    blijf gewoon jezelf

  9. #9
    liefde maakt blind..

    Reacties
    51
    27-01-2002

    oke toch bedankt kaatje
    wens je er veel succes mee
    beslama meid
    lieffss
    blijf gewoon jezelf

  10. #10
    ....

    Reacties
    1.179
    05-10-2003

    Origineel gepost door hounaida
    oke toch bedankt kaatje
    wens je er veel succes mee
    beslama meid
    lieffss
    Thanx lieffie! :blauwkus:
    Jij ook met wat jij ook kiest.

    Thallah f rask!!


    =xxxx=

    Kaatje
    De taak om over mensen te oordelen is ALLEEN aan Allah toebesteed en niet aan ons leken.

    "Geen moslim lijdt aan iets, de prik van een doorn of erger, of Allah wist iets van zijn zonden daardoor uit; en zijn zonden vallen van hem weg, zoals de bladeren van een boom."

  11. #11
    ~

    Reacties
    2.967
    08-10-2002

    Ik wil Inshallah, volgend jaar ook SJD studeren op mbo niveau..Alleen 1 probleem..Mijn eindexamenvakken..ik heb geen Wiskunde en Economie..En wil graag richting de welzijn..Ik wil echt weten of dat kan..

    Help..

  12. #12
    liefde maakt blind..

    Reacties
    51
    27-01-2002

    ja dat kan zeker hoor
    wiskunde heb ik ook niet...economie wel..maar dat is denk ik niet belangrijk..heb je wle geinformeerd??
    ik denk wel dat het kan hoor..
    je moet gewoon vragen..
    nou ik wens je er succes mee
    en hoop dat je de opleiding kan doen en het leuk zal vinden
    liefss hounaida
    blijf gewoon jezelf

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    4.126
    06-10-2002

    Kdoe zelf ook SJD is echt een leuke opleiding....je kunt er alle kanten mee op.....veel kan ik er zelf ook niet over kwijt, omdat ik het ook pas volg....

    Veel succes verder

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    101
    02-09-2002

    hallo mensen,

    ik doe ook de sociaal juridisch dienstverlening, ik vondt het op het eerste jaar wat saai, maar nu ik in de tweede zit ben ik meer achter gekomen wat ik met deze opleiding allemaal kan, het fijne is van deze richting, is dat je veel kanten op kan gaan, je kan richting (sz) sociale zekerheid wat ik nu ook doe, of je kan richting p&a (personeel en arbeid).
    Ik heb sociale zekerheid gekozen omdat het een bredere richting is dan personeel & arbeid. Je kan later veel keuzes maken waar je allemaal wilt gaan werken, bv, bij de gemeente, oz zorgverzekeraar, cwi (centrum werk en inkomen) arbeidsbureau, woonstichting, vluchtelingenwerk, RIAGG, bureau rechtshulp voor jongeren met problemen etc.
    Ik doe mbo niv 4 en ga inchallah naar hbo omdat ik met deze opleiding doorstroom heb naar het hbo. Dus ik kom dan in het tweede jaar HBO te zitten.

    succes allemaal verder!
    groetjes jihan
    Ayat al-Koersie

    Allahu laa ilaaha illaa huwa-l7ayu-lqayoem, laa ta'khudhuhoe sinatun walaa nawm, lahoe maa fi-ssamaawaati wa maa fi-l'ardi mandhalladhie yashfa3u 3indahoe illaa bi'idhnihie ya3lamu maabayna aydiehim wamaa khalfahum walaa yoe7ietoena bishay'in min 3ilmihie illaa bimaa shaa' wasi3a kursiyoehu-ssamaawaati wal'arda walaa ya'oeduhoe 7ifdhuhumaa wa huwa-l3aliyoe-l3adhiem

  15. #15
    liefde maakt blind..

    Reacties
    51
    27-01-2002

    hey jihan
    ik heb veel aan jou advies gehad..ik wou net horen wat je juist ermee kan doen...en dat heb jij net gedaan..thankxx
    je kunt er inderdaad veel mee..
    ik wil ook denk ik sz kiezen...lijkt me beter
    oke ik hoop dat je ver komt en inscha'allah hbo goed afrond..ik wil ook tweede jaar instromen inscha;allah
    oke thankx meid
    liefs hounaida
    blijf gewoon jezelf