1. #1
    Most Shy Member

    Reacties
    533
    11-09-2002

    Nederlands Recht

    Kan er iemand misschien iets vertellen over de opleiding Nederlands recht op de Uni. Ik volg deze opleiding momenteel, maar weet niet goed wat ik er precies nog van kan gaan verwachten.
    * Liefde zal komen en gaan...alles zal ooit ophouden met bestaan...behalve mijn gevoelens voor jou...een ding is zeker...in mijn hart blijf ik je altijd trouw...hoe het leven ook zal lopen...ook al zal ik op niks meer hopen...je naam staat gegraveerd in mijn hart...ook al is dit nu het einde...het is altijd al zo geweest, al vanaf de eerste start...volg je hart en leef je leven...maar vergeet nooit hoeveel ik van je heb gehouden en om je heb gegeven! *

    * Er is een tijd van komen en gaan...*

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    471
    13-10-2002

    Ben je eerstejaars?
    "Bescheidenheid en geloof horen bij elkaar. Als het een er niet is, dan is het ander verloren." (Muslim).

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    471
    13-10-2002

    In het begin komt alles op je af, maar na ongeveer 8 weken begint alles op een plek te vallen (als je alle lessen volgt en het een beetje bijhoudt)...dus nog even doorzetten en het komt wel goed inchaAllah...
    "Bescheidenheid en geloof horen bij elkaar. Als het een er niet is, dan is het ander verloren." (Muslim).

  4. #4
    Me Against Myself

    Reacties
    2.158
    25-11-2002

    Ik weet niet op welke uni je studeert maar op de uu is het een groot zooitje. Sinds ik daar mn studie ben begonnen heb ik zelf achter alles aan moeten rennen. Ik denk dat jij nu in de Bachelor-Master systeem zit. Ik weet niet hoe alles er daar precies aan toe gaat, maar als je gewoon serieus je werk doet moet het wel lukken en maak vooral gebruik van samenvattingen, gezien de grote hoeveelheid stof.
    Een tip die ik je kan geven, is dat je niet moet wachten totdat iedereen alles voor je regelt, maar zelf opzoek gaat naar info. Dus check altijd de uni sites en kranten.

    ........

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    471
    13-10-2002

    Origineel gepost door Mocro4eva
    Ik weet niet op welke uni je studeert maar op de uu is het een groot zooitje. Sinds ik daar mn studie ben begonnen heb ik zelf achter alles aan moeten rennen. Ik denk dat jij nu in de Bachelor-Master systeem zit. Ik weet niet hoe alles er daar precies aan toe gaat, maar als je gewoon serieus je werk doet moet het wel lukken en maak vooral gebruik van samenvattingen, gezien de grote hoeveelheid stof.
    Een tip die ik je kan geven, is dat je niet moet wachten totdat iedereen alles voor je regelt, maar zelf opzoek gaat naar info. Dus check altijd de uni sites en kranten.


    Ik weet niet of je het tegen mij had, maar ik reageer toch maar ff

    Bij ons valt het eerlijk gezegd wel mee wat betreft overal achter aan rennen...ik val inderdaad al onder het bama systeem....maar ik heb gehoord van mensen die nog doctoraal doen, de overgang vrij moeilijk is....als je bij ons het een beetje bijhoudt dan moet het lukken (hoop ik).. Veel succes
    "Bescheidenheid en geloof horen bij elkaar. Als het een er niet is, dan is het ander verloren." (Muslim).

  6. #6
    Me Against Myself

    Reacties
    2.158
    25-11-2002

    Origineel gepost door gooja
    Ik weet niet of je het tegen mij had, maar ik reageer toch maar ff

    Bij ons valt het eerlijk gezegd wel mee wat betreft overal achter aan rennen...ik val inderdaad al onder het bama systeem....maar ik heb gehoord van mensen die nog doctoraal doen, de overgang vrij moeilijk is....als je bij ons het een beetje bijhoudt dan moet het lukken (hoop ik).. Veel succes
    ik had het eigelijk tegen Kimaatje, beetje stom van mij dat ik niet duidelijk was. Toch leuk dat je erop reageert.

    Ik doe het doctoraal en je kunt je echt niet voorstellen wat voor druk er dan op je rust. We worden echt opgejaagd door de B-M, want veel vakken worden al niet eens meer als doc vak gegeven, slechts tt. Bij ons op de uni lijkt het net of de doc studenten moeten wijken voor de B-M studenten.

    Op welke uni zit je eigenlijk?
    ........

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    471
    13-10-2002

    Origineel gepost door Mocro4eva
    ik had het eigelijk tegen Kimaatje, beetje stom van mij dat ik niet duidelijk was. Toch leuk dat je erop reageert.

    Ik doe het doctoraal en je kunt je echt niet voorstellen wat voor druk er dan op je rust. We worden echt opgejaagd door de B-M, want veel vakken worden al niet eens meer als doc vak gegeven, slechts tt. Bij ons op de uni lijkt het net of de doc studenten moeten wijken voor de B-M studenten.

    Op welke uni zit je eigenlijk?
    Sorry dat ik toch reageerde...heb soms van die bemoeizuchtige buien

    Maar goed....ik zit zelf op de Erasmus...en daar is het niet slecht geregeld (wat ik tot nu toe ervaar)....
    "Bescheidenheid en geloof horen bij elkaar. Als het een er niet is, dan is het ander verloren." (Muslim).

  8. #8
    Me Against Myself

    Reacties
    2.158
    25-11-2002

    Origineel gepost door gooja
    Sorry dat ik toch reageerde...heb soms van die bemoeizuchtige buien

    Maar goed....ik zit zelf op de Erasmus...en daar is het niet slecht geregeld (wat ik tot nu toe ervaar)....
    Ik heb een vriendin die daar Economie studeert en die zegt dat het ook meevalt. Ik was daar ook bijna gaan studeren, maar had geen zin om op en neer te reizen dus ben ik maar naar de uu gegaan.

    Veel succes met je studie in ieder geval en als ik ergens mee kan helpen, dan weet je me denk ik wel te vinden.
    ........

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    471
    13-10-2002

    Origineel gepost door Mocro4eva
    Ik heb een vriendin die daar Economie studeert en die zegt dat het ook meevalt. Ik was daar ook bijna gaan studeren, maar had geen zin om op en neer te reizen dus ben ik maar naar de uu gegaan.

    Veel succes met je studie in ieder geval en als ik ergens mee kan helpen, dan weet je me denk ik wel te vinden.
    Thanx meid....jij ook veel succes
    "Bescheidenheid en geloof horen bij elkaar. Als het een er niet is, dan is het ander verloren." (Muslim).

  10. #10
    Natural Thang

    Reacties
    102
    23-08-2003

    Re: Nederlands Recht

    Origineel gepost door Kimaatje
    Kan er iemand misschien iets vertellen over de opleiding Nederlands recht op de Uni. Ik volg deze opleiding momenteel, maar weet niet goed wat ik er precies nog van kan gaan verwachten.
    Die Moustapha van Big Brother doet die opleiding ook aan de Erasmus...kun je hem wel vragen...hij is altijd meeeeer dan bereid te helpen!!
    "Nergens is men zo eenzaam als in een grote stad. Wie daar het kleine nest van zijn gezin verlaat en de huisdeur achter zich sluit, wordt plotseling een silhouet in de straat, een voorbijganger, een naamloze."

  11. #11
    Most Shy Member

    Reacties
    533
    11-09-2002

    Ik studeer op de Uvt in Tilburg en ben eerstejaars. Heb binnekort tentamens..daarom deze topic, omdat ik niet precies weet wat ik ervan moet verw88.
    * Liefde zal komen en gaan...alles zal ooit ophouden met bestaan...behalve mijn gevoelens voor jou...een ding is zeker...in mijn hart blijf ik je altijd trouw...hoe het leven ook zal lopen...ook al zal ik op niks meer hopen...je naam staat gegraveerd in mijn hart...ook al is dit nu het einde...het is altijd al zo geweest, al vanaf de eerste start...volg je hart en leef je leven...maar vergeet nooit hoeveel ik van je heb gehouden en om je heb gegeven! *

    * Er is een tijd van komen en gaan...*

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    17
    22-06-2003

    Salaam allemaal,

    ik ben nu vierdejaars Nederlands Recht aan de Vu in Amsterdam.
    Ik vind het erg leuk allemaal. Kijk er zijn altijd vakken die wat minder zijn(bijv. rechtsgeschiedenis of rechtsfilosofie) maar ja dat hoort erbij...

    Ik moet ook zeggen dat de Rechtenfaculteit van de Vu ook heel goed georganiseerd is (niet per se mijn mening, maar uit onafhankelijk onderzoek naar alle uni's in Nederland naar voren gekomen). Je moet er natuurlijk zelf ook veel bloed zweet en tranen aan besteden, je krijgt het nu eenmaal niet cadeau (zoals de meeste dingen in het leven niet!!).


    Ik heb het er in elk geval zeer naar mijn zin, zo erg zelfs dat ik er nog een afstudeerrichting(van recht) bij wil doen, incha'allah!!
    Ik wens iedereen veel succes in zijn studie,
    m3a salama
    "Het gebed is de sleutel van de ochtend en de grendel van de avond..."

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.599
    28-12-2002

    Re: Nederlands Recht

    Origineel gepost door Kimaatje
    Kan er iemand misschien iets vertellen over de opleiding Nederlands recht op de Uni. Ik volg deze opleiding momenteel, maar weet niet goed wat ik er precies nog van kan gaan verwachten.
    Hee kimaatje hoe gaat t met je?? En met je opleiding?? Nou veeel succes met je tentamens en nog ramadan mabrookkkkk
    Groetjessss

  14. #14
    Most Shy Member

    Reacties
    533
    11-09-2002

    Re: Re: Nederlands Recht

    Origineel gepost door bentbled
    Hee kimaatje hoe gaat t met je?? En met je opleiding?? Nou veeel succes met je tentamens en nog ramadan mabrookkkkk
    Groetjessss
    Hey gaat goed..lei barek fiek!
    Hoe gaat het met jou?? Hoe waren je tentamens..??
    * Liefde zal komen en gaan...alles zal ooit ophouden met bestaan...behalve mijn gevoelens voor jou...een ding is zeker...in mijn hart blijf ik je altijd trouw...hoe het leven ook zal lopen...ook al zal ik op niks meer hopen...je naam staat gegraveerd in mijn hart...ook al is dit nu het einde...het is altijd al zo geweest, al vanaf de eerste start...volg je hart en leef je leven...maar vergeet nooit hoeveel ik van je heb gehouden en om je heb gegeven! *

    * Er is een tijd van komen en gaan...*