1. #1
    Gestoorde lid

    Reacties
    382
    30-03-2002

    Wat vinden jullie van uithuwelijken? Mag dat nog

    He mensen,

    Ik wil weten wat jullie vinden van uithuwelijken?
    Mag dat nog, kan dat nog?

    Ik was dit jaar in maroc en ik was op de bruiloft van mijn moeders halfzusje. Als jullie zagen hoe zij eruit zag zouden jullie zeggen hoe dat nog mogelijk is om je dochter tegen haar wil te laten trouwen met een man die ze niet kent en waar ze niet van houdt. En waarvoor allemaal om papieren te maken voor die man.

    En mijn opa die wilt gewoon geld zien, hij handeld zijn dochters als het stuk vee is. Weet jullie wat het erge is haar man slaat haar tot zij bloed en waarom omdat hij met haar naar bed wilt zij wil niet ik heb het ook tegen haar gezegd dat ze haar maagdelijkheid niet moet opgeven als zij vanzichzelf weet dat ze gaat scheiden en met iemand anders gaat trouwen of niet soms?

    Wat vinden jullie ervan is dit nog mogelijk ?
    Ik zou graag jullie reacties willen horen

    veel liefs
    meknessia/doukalia

  2. #2
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Het gaat niet om NOG. Uithuwelijking is sinds de komst van de islam haram.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    39
    24-07-2002

    haraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam
    tha only one

  4. #4
    Gestoorde lid

    Reacties
    382
    30-03-2002

    nou najib

    vertel dat eens aan mijn opa en zijn vrouw dat het haram is. Ik kan niet geloven dat zulke mensen nog bestaan. Het heeft mij echt geraakt ik heb er alleen van gehoord en nu maak ik het van dichtbij mee

  5. #5
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    Uithuwelijken is volgens mij 't ergste wat er is. Zij moet zeker proberen haar maagdelijkheid te bewaren. Maar van wat ik lees gaat dit leiden tot verkrachting binnen het huwelijk. Te erg, dit zou anno 2002 niet meer mogelijk moeten kunnen zijn. Wens je moeders halfzusje, jouw halftante dus maar heel veel sterkte toe. Dit soort topics gaan me altijd aan 't hart.
    Ik heb nooit slaap.


  6. #6
    Gestoorde lid

    Reacties
    382
    30-03-2002

    ik hoop maar dat je niet gelijk hebt, maar daar ben ik ook bang voor

  7. #7
    Gestoorde lid

    Reacties
    382
    30-03-2002

    zo'n grote leeftijdsverschil is er niet want zij 19 en hij is 22 of 23. Maar toch het gaat erom dat zij is gedwongen om te trouwen

  8. #8
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    Origineel gepost door elmarocani
    jaaaaaaa en ik zag dit jaar in marokko een bruiloft van 40 jarige met een 16 jarige meid!!!!!!

    super knap meid ook nog!!!!
    dat had mij echt geraakt!!!!!
    die mensen moet opgehangen worden!!!
    Allebei, of alleen die zestienjarige? 
    Ik heb nooit slaap.


  9. #9
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    Origineel gepost door JunkieXL


    Allebei, of alleen die zestienjarige? 
    Sorry, flauw grapje.
    Ik heb nooit slaap.


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    974
    07-02-2002

    uithuwen is de ergste misdaad die je je kind ( dochter ) kunt aandoen en helaas gebeurd het maar al te vaak

    het geluk en de toekomst van een dochter is zwaar ondergeschikt aan geld en andere belangen bij sommige vaders ...van mij mag zo'n vader gerust in de hel belanden , omdat ie op aarde niet bestraft word voor zijn misdaad ..
    ALLAHOEMA ANTAA SALAAM WAMIEN KA SALAAM TABARAK TA JAZAAL JALALIE WA AL IKRAAM
    ALLAHOEMA IENNA 3ALA DHIKRIEKA WA SHOEKRIEKA WA 7OESNI 3IEBADATIEK

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    479
    06-03-2002

    Re: Wat vinden jullie van uithuwelijken? Mag dat nog

    Origineel gepost door manal18meknes
    He mensen,

    Ik wil weten wat jullie vinden van uithuwelijken?
    Mag dat nog, kan dat nog?

    Ik was dit jaar in maroc en ik was op de bruiloft van mijn moeders halfzusje. Als jullie zagen hoe zij eruit zag zouden jullie zeggen hoe dat nog mogelijk is om je dochter tegen haar wil te laten trouwen met een man die ze niet kent en waar ze niet van houdt. En waarvoor allemaal om papieren te maken voor die man.

    En mijn opa die wilt gewoon geld zien, hij handeld zijn dochters als het stuk vee is. Weet jullie wat het erge is haar man slaat haar tot zij bloed en waarom omdat hij met haar naar bed wilt zij wil niet ik heb het ook tegen haar gezegd dat ze haar maagdelijkheid niet moet opgeven als zij vanzichzelf weet dat ze gaat scheiden en met iemand anders gaat trouwen of niet soms?

    Wat vinden jullie ervan is dit nog mogelijk ?
    Ik zou graag jullie reacties willen horen

    veel liefs
    meknessia/doukalia
    Typisch voorbeeld van cultuur/tradities boven geloof verkiezen.
    Kan mij zo ongeloofelijk op fokken!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    974
    07-02-2002

    Origineel gepost door elmarocani


    he he he wins je vader nooit de hel hee!!!!!!!!!!!!!!!!
    waarom niet ..??? gelijke monniken gelijke kappen ...
    ALLAHOEMA ANTAA SALAAM WAMIEN KA SALAAM TABARAK TA JAZAAL JALALIE WA AL IKRAAM
    ALLAHOEMA IENNA 3ALA DHIKRIEKA WA SHOEKRIEKA WA 7OESNI 3IEBADATIEK

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.249
    28-05-2002

    In de naam van Allah de Erbarmer de Meest barmhartige

    Alle lof zij Allah, Allah’s vrede en genade zij met de profeet Mohammed.

    Ten eerste het is niet toegestaan voor een man om zijn dochter te dwingen tot een huwelijk. De vader dient zijn dochter te huwen met een man die aan de religie standvastig klemt. Daarover heeft de profeet (Allah’s vrede en genade zij met hem) het een en het ander verteld, over de leefwijze van mensen en hoe zij hun leefwijzen bepalen waarbij sommigen de schoonheid en anderen welzijn van de vrouw prefereren. Om een goede huwelijksleven te kunnen bouwen heeft de profeet (Allah’s vrede en genade zij met hem) de man een advies gegeven en zei:”…..Neem de vrouw die zich wendt aan de religie….”En wat betreft de man zei de boodschapper van Allah (Allah’s vrede en genade zij met hem):”wanneer iemand naar jullie komt vragen om hem te huwen, en jullie zijn tevreden over zijn religie en zijn gedrag. Huw hem dan!…”de profeet (Allah’s vrede en genade zij met hem) gaf prioriteit aan het aspect “religie” en dan sprak hij over gedrag.

    Het is zeker niet toegestaan voor deze man, om zijn dochter te dwingen tot dergelijk huwelijken. Wat haar betreft, ze kan zich ondersteunen met het hulp van haar moeder en haar familieleden om haar vader over te halen. Ze dient te verzetten tegen de oordeel van haar vader en zich niet over te geven aan dit blinde besluit, die een sombere einde in haar leven zal resulteren.

    Ze dient standvastig aan haar besluit te houden, en haar moeder, de man en haar vader bekend te maken dat zij niet akkoord met deze huwelijk gaat. Tevens kan ze zich steunen met degenen die haar vader goed kennen (omen, vrienden..etc) en hem proberen te overtuigen dat dit niet de goede manier is. Ook dient ze doe’a te doen naar Allah om het hart van haar vader te opzetten voor de goddelijk leiding en licht van Allah. En Allah weet het het beste.
    O, gij die gelooft! Vermijdt in het algemeen verdenking want achterdocht is een zonde. En spionneert niet, noch belastert elkander. Lust iemand onder u het vlees van zijn dode broeder? Gij verafschuwt het zekerlijk. Vreest Allah voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol. 49.12

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    116
    28-07-2002

    Re: Wat vinden jullie van uithuwelijken? Mag dat nog

    Origineel gepost door manal18meknes
    He mensen,

    Ik wil weten wat jullie vinden van uithuwelijken?
    Mag dat nog, kan dat nog?

    Ik was dit jaar in maroc en ik was op de bruiloft van mijn moeders halfzusje. Als jullie zagen hoe zij eruit zag zouden jullie zeggen hoe dat nog mogelijk is om je dochter tegen haar wil te laten trouwen met een man die ze niet kent en waar ze niet van houdt. En waarvoor allemaal om papieren te maken voor die man.

    En mijn opa die wilt gewoon geld zien, hij handeld zijn dochters als het stuk vee is. Weet jullie wat het erge is haar man slaat haar tot zij bloed en waarom omdat hij met haar naar bed wilt zij wil niet ik heb het ook tegen haar gezegd dat ze haar maagdelijkheid niet moet opgeven als zij vanzichzelf weet dat ze gaat scheiden en met iemand anders gaat trouwen of niet soms?

    Wat vinden jullie ervan is dit nog mogelijk ?
    Ik zou graag jullie reacties willen horen

    veel liefs
    meknessia/doukalia
    Alles is mogelijk als je te zwak bent om voor jezelf op te komen..

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    119
    02-07-2002

    je trouwt alleen uit liefde, dat zou ik doen