1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    38
    30-03-2002

    Hoe was het zusters om voor het eerst een ghimaar te dragen

    asalaam aleikoem warahmatoe lahie wabarakatoeh,
    lieve zusters ik wil binnenkort inscha-alah elghimaar gaan dragen ik heb het gevoel dat ik er klaar voor ben om hem te dragen. ik vind het zo mooi mascha-alah. je bent dan helemaal bedekt echt prachtig gewoon.
    ik wou de zusters die ghimaar dragen vragen hoe het is om voor het eerst met elghimaar naar buiten te gaan.
    wa jazakoem alahoe gairan,
    asalaam aleikoem oegtoekoem fie alah wafae
    en wie onrecht pleegde en vervolgens een slechte daad voor een goede daad inruilde; dan ben Ik waarlijk Vergevensgezind, Meest Barmhartig (19:11)

  2. #2
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    Re: Hoe was het zusters om voor het eerst een ghimaar te dragen

    Origineel gepost door sensabiel
    asalaam aleikoem warahmatoe lahie wabarakatoeh,
    lieve zusters ik wil binnenkort inscha-alah elghimaar gaan dragen ik heb het gevoel dat ik er klaar voor ben om hem te dragen. ik vind het zo mooi mascha-alah. je bent dan helemaal bedekt echt prachtig gewoon.
    ik wou de zusters die ghimaar dragen vragen hoe het is om voor het eerst met elghimaar naar buiten te gaan.
    wa jazakoem alahoe gairan,
    asalaam aleikoem oegtoekoem fie alah wafae

    ow ogtie ik had hem eenk eerjte om mashallaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah zo goed gevoel maar sinds kort draag ik een hijaap die echt keeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei lang is is zo mashallah het is net als een gimaar maar alleen zit er achter een punt die bijna tot je knie komt mshallah en ow jeej een nikaap dragen zo mashallah dat is echt een toppie mshallah niet normaal im flying van deze mooie gevoel elhamdolilah
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  3. #3
    mijn lievelingskleur

    Reacties
    36
    29-01-2005

    salaam wa ailkoem.de eerste keer dat ik ghimaar droeg was fantastische ik raad het andere zusters ook te dragen.ik kreeg een gevoel alsof ik echt een soenija was.nou het was een leuk gevoel en ik werd vaak door andere zusters gegroet omdat ze zagen dat ik me nek bedekte!!!!!!!!!!!!!!!ik d8 echt zo van jippie ik hoor er ook bij!!!mashallah denkt iedereen dan.maar echt tip voor andere zusters begin het NU te dragen want langzamerhand ga je het leuk vinden om het te dragen.en totslot je krijgt gewoon een gevoel die je nooit hebt gevoeld!!!!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    368
    26-10-2004

    asalamoe 3alaiakoem warahmatou allahi wabarakatouh zuster alhamdoelillah dat je ghimaar gaat dragen masha allah......ik draag zelf alhamdoelillah ghimaar en de eerste keer was het allemaal eng wat gaan de mensen denken en aan de andere kant dacht ik heerlijk ik was zo blij dat ik het begn te dragen.......maar nu echt ik heb rust als ik het draag ik kan het niet af doen echt ik heb echt rust wanneer ik hem draag wanneer ik op straat loop ik voel me dan veilig ik hoop insha allah dat je ook zo een gevoel zal krijgen

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    62
    22-09-2004

    salaam aleikoem het gevoel om een ghimaar te dragen is MASHAALLAAH ik heb het ook een paar keer gedragen en het voelt zo veilig in het begin voelde ik me wel bekeken maar het was ook mn eerste keer maar daarna voelde ik me egt zo geod ik durf nog nie naar sgoole enzo te dragen ik wil het wel snel gaan dragen inshaAllah. maar zusters als je ghimaar mag en kan dragen doe dat dan
    salaam aleikoem
    [Van Djabir (bin Abdillaah): Ik heb de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) horen zeggen: "Waarlijk, tussen een man en polytheïsme (shirk) en ongeloof (kufr) staat het verlaten van de (dagelijks vijf maal ) salaat."

    Overlevering: Muslim
    [IMG]

  6. #6
    Offline ..

    Reacties
    4.562
    22-01-2003

    Was helemaal Masha Allah
    In three words I can sum up everything I've learned about life.... It goes on.

  7. #7
    Missmile

    Reacties
    1.064
    05-06-2003

    makkelijk, gewoon opdoen en gaan.....t is alleen beetje moeilijk, (hoe men over je denkt en naar je kijkt) maar het went wel. Voel me er goed in Elhamdouillah.

    Check it out

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    252
    10-08-2003

    assalaam alaikoem wwb

    Ik raad het je aan zuster. Ik kan me voorstellen voor degene die korte hijaab dragen dat het dan een grote stap is. MAar gimaar zit lekker, bedekt alles wat bedekt moet worden en je heb geen gedoe met speldjes Moge Allah ons leiden inschaAllah

    Wa salaam
    je zuster fdien
    Hoe vaak lopen wij Allahs zegeningen mis, omdat ze niet verpakt zijn op de manier die wij verwachten? "

  9. #9
    hennaversiering!!pm

    Reacties
    2.787
    23-02-2005

    asalamoe 3alaiakoem warahmatou allahi wabarakatouh inshallah wil ik ook binnkort gaan dragen ik draag mijn hoofdoek nu pas 4 manden maar wil nu al gimaar ik loop e rthuis al mee en kanniet wachten todat ik hem buiten op doe aleen doet mijn vader beetje moelijk die denkt dat ik gebombadeerd wordt op straat mara inshallah ik voel me er lekker bij maar nu had ik een vraagje ik heb oook nog niet de zome rmeegmaakt me hijaab en zeker dus al gimaar niet hoe moet je je dan kleden in de zomer is dat niet te heet?

  10. #10
    verleden tijd

    Reacties
    4.114
    26-12-2003

    Ik draag geen ghimaar en ben ook niet van plan 1 te dragen.
    10 verschillende gebruikers met uiteenlopende meningen.

  11. #11
    Offline ..

    Reacties
    4.562
    22-01-2003

    Citaat Geplaatst door Islam4You
    Ik draag geen ghimaar en ben ook niet van plan 1 te dragen.

    Good for you
    In three words I can sum up everything I've learned about life.... It goes on.

  12. #12
    <A HREF='http://www.

    Reacties
    106
    17-12-2003

    Citaat Geplaatst door freakshow
    salaam wa ailkoem.de eerste keer dat ik ghimaar droeg was fantastische ik raad het andere zusters ook te dragen.ik kreeg een gevoel alsof ik echt een soenija was.nou het was een leuk gevoel en ik werd vaak door andere zusters gegroet omdat ze zagen dat ik me nek bedekte!!!!!!!!!!!!!!!ik d8 echt zo van jippie ik hoor er ook bij!!!mashallah denkt iedereen dan.maar echt tip voor andere zusters begin het NU te dragen want langzamerhand ga je het leuk vinden om het te dragen.en totslot je krijgt gewoon een gevoel die je nooit hebt gevoeld!!!!

    Salaam oelaiekom

    Oegtie fie Allah ik vindt het macha Allah dat ej trots bent dat je die stap hebt gezet HAmdoelilah weet ik waar je over praat het si zo een mooi beschermd gevoel maar oegtie Fie Allah als moslima hoor ej er altyd bij en niet alleen als je ghimaar draagt We zijn allemaal zusters van mekaar dsu ik hoop niet dat je trots bent dat andree zusters je eindelijk met de salaam aanspreken omdat je ghimaar draagt.HEt si omwille van Allah en een zuster hoort altyd haar mede zuster te groeten ook al draagt ze geen hijaab.

    Maar ghear Incha ALlah ik ben wel trots op je Moeg Allah het van ons accepteren.....

    Nou mijn ervaring hahaha ik ben in de ramadan begonne met het dragen van ghimaar ik droeg daarvoor hijaab gewoonen eignelijk een beetje erg modieus dit vooral te maken met m,n opleiding...Ik zat er wel altyd mee maar ik kon die stap nog niet zetten totdat ik echt uit het niets een gimaar had geleend van een zuster En ik er mee ging lopen en vanaf dta moment ben ik stoffen gaan inkopen en heb een hele collectie gemaakt soubhaN allah echt uit het niets uiteindelijk heb ik ide zuster die ghimaar terug gegeven en ik heb nu eindelijk het gevoel gevonden die ik altdy al zocht HAmdoelilah...en ik draag m,n ghimaar dus meestal bij rokken en draag ook veel dyelabas en daar doe ik dan een grote hoofddoek bij nou hamdoelilah nogmals ik heb eindelijk m,n rust gevonden....voooral tegenover Allah want de medemens kan me gestolen worden zo eignewijs ben ik ook wel weer ghiihihih <Moge ALlah ons leiden Incha ALlah

    Wasalaam oelaiekom jullie zuster in de islaam

  13. #13
    verleden tijd

    Reacties
    4.114
    26-12-2003

    Citaat Geplaatst door selima17__1986
    Good for you
    Precies


    ps: ghimaar laat trouwens wel je vormen zien is mij opgevallen
    10 verschillende gebruikers met uiteenlopende meningen.

  14. #14
    hennaversiering!!pm

    Reacties
    2.787
    23-02-2005

    salam maar eh hoe zit dat nou met de zomer wat dragen jullie dan?
    wa salam

  15. #15
    hennaversiering!!pm

    Reacties
    2.787
    23-02-2005

    wahhwhahhahahahahahahaha gekkkie safi ik trek gewoon niks er onder aan haha