1. #16
    Aid Said

    Reacties
    7.585
    19-08-2006

    Post can you see?

    Asalaamu 3alaikum wa Ra7matulahi wa Barakatuhu

    Dachten de mensen dat zij met rust gelaten worden, als zij zeggen:"Wij geloven," en dat zij niet op de proef gesteld worden?"


    O gij gelovigen, vreest Allah en gelooft in Zijn boodschapper. Hij zal u een
    dubbel aandeel van Zijn barmhartigheid geven en u een licht verschaffen op de
    juiste weg en Hij zal u vergeven: - Voorwaar, Allah is Vergevensgezind,
    Genadevol. [(57:28)sourat Al-Hadied]


    Ik keek naar de schepping. Iedereen heeft een geliefde. Wanneer hij het graf in gaat, laat hij zijn geliefde achter. Daarom heb ik mijn goede daden tot mijn geliefde gemaakt; op die manier zullen ze bij me zijn in het graf.


    Degene die op zoek is naar kennis,is het Paradijs wat hij zal vinden,en degene die op zoek is naar de zonden,is de Hel wat hij zal vinden

    Wijsheid

    Yoenoes ibn Oebayd rahimaullah zei : "Met goed gedrag begrijp je de kennis. Met kennis worden jou daden verbeterd. Met daden worden wijsheid verkregen. Met wijsheid begrijp je zuhd ( je onthouden van ) en zal je de voordelen hiervan ondervinden. Met zuhd komt het verlaten van de wereld. Met het loslaten van de wereld, komt het verlangen naar het hiernamaals. Met het verlangen naar het hiernamaals wordt het genoegen van Allah Ta'ala verkregen.(Iqtidaa' oel-ilmil-'am nr. 31)




    .
    ''Soebh''aana llaahie al-'adhziem wa bieh'amdieh, soebh'aana llaahie llaahie l-'adhziem.''

  2. #17
    *Nisrine En Yasmine*

    Reacties
    2.241
    05-03-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Djazaak ALLAH ou Ghairan ougti;

    Het is egt leerzaam Masha'ALLAH

    Moge ALLAH (s.w.t.) jou hiervoor rijkelijk belonen Inshallah...!

    Soms is het beter een geliefde kwijt te raken, dan nooit lief te hebben gehad...



    ღ Uniqueღ


  3. #18
    Aid Said

    Reacties
    7.585
    19-08-2006

    dyazak Allah elfie Ghair.

    wa iyaakie.
    ''Soebh''aana llaahie al-'adhziem wa bieh'amdieh, soebh'aana llaahie llaahie l-'adhziem.''

  4. #19
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    BismIllah,

    Assalaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa barakatuhu,

    Barak Allahoe fikie zuster voor de mooie lezing en de mooie stukken Mascha Allah. Hier een stuk over hoe wij de Ramadan behoren te ontvangen, Moge Allah ons laten behoren tot Zijn vrome dienaren en dienaressen en ons een verblijfplaats geven in het Land van de Puren Djennah Allahoema Ameen.

    7ayaakie Allah,



    Hoe ontvangen wij Ramadaan?






    بسم الله الرحمن الرحيم




    الحمد لله رب العالمين و الصلاة و السلام على رسول الله و على آله و صحبه و من والاه... وبعد




    Allah heeft ons een grote Gunst geschonken. Een maand die heel speciaal is, een maand die ons vele zegeningen en voordelen kan geven: de maand Ramadan. Er zijn vele voordelen voor ons en vele zaken aan ons gegeven in deze gezegende maand:

    • De geur die uit de mond van de vastende komt is bij Allah beter dan de geur van musk;
    •De engelen vragen vergeving voor degenen die vasten totdat zij het vasten breken;
    •Allah maakt Zijn Djennah (Paradijs) elke dag mooi en Hij zegt:
    - De Shaiyatien (duivels) zijn vastgeketend.
    - De deuren van ad-Djennah worden geopend en de deuren van an-Naar gesloten.
    - In die maand is Lailat-al-Qadr. Een nacht die beter is dan duizend maanden.
    - Allah vergeeft de vastenden in de laatste nacht van Ramadan.
    - Allah redt iedere nacht van Ramadan mensen uit de Naar (Hel).

    Een maand zoals deze is er geen tweede. Laten wij ons tot het uiterste inspannen om de zegeningen van Allah te ontvangen. Maar hoe moeten wij de Ramadan ontvangen?
    We moeten zoveel en zo hard mogelijk goede werken doen en in de nachten ibaadah (aanbidding) doen. De oprechte moe’mien (gelovige) ontvangt de Ramadan met een goede wil, met oprecht berouw en vult de tijd met de goede werken. Hierbij vraagt hij hulp van Allah voor goede ibaadah (aanbidding).
    De Profeet heeft gezegd
    Degene die slechte woorden en kwade handelingen niet opgeeft; Allah heeft het niet nodig dat hij zijn eten en drinken laat staan. (al-Boechaarie)
    (Dit betekent dat Allah zijn vasten niet accepteert.)

    Enkele goede werken in Ramadan:

    1. Vasten:
    De Profeet heeft gezegd
    Van een persoon die vast in de maand Ramadan met oprecht geloof zullen al zijn voorgaande zonden worden vergeven. (al-Boechaarie & Moeslim)


    2. Qiyaam (aanbidding doen in de nacht):
    De Profeet heeft gezegd
    Al wie bidt in de nacht (van Ramadan) met oprecht geloof en die hoopt hopend op een beloning van Allah; al zijn voorgaande zonden zullen worden vergeven. (al-Boechaarie)


    3. Sadaqah (Liefdadigheid):

    Deze sadaqah kan in vele verschillende vormen zijn zoals bijvoorbeeld eten geven aan de armen, eten geven aan degenen die vasten, geld aan moskeeën geven , een wees helpen, enz.


    4. Veel Qoraan lezen:

    De salaf as-salih (de rechtgeleide volgelingen) deden altijd twee dingen. Ten eerste lazen zij altijd veel Qoraan. Ten tweede huilden zij als zij Qoraan lazen of de ayaat van de Qoraan hoorden met angst en respect voor Allah . Zij leefden daadwerkelijk met en volgens de Qoraan. De verzen raakten hun harten.


    5. I’tikaf :
    Het zich afzonderen in de moskee voor salaah en ibaadah (aanbidding); de wereldse zaken achter zich laten.
    (Dit vindt plaats op de laatste 10 dagen van Ramadan)


    6. Oemrah:
    De Profeet heeft gezegd
    Oemrah in Ramadan is gelijk aan Hadj (in beloning). (al-Boechaarie)


    7. Lailat al-Qadr:

    De profeet beval zijn metgezellen om lailat al-Qadr te vinden. Hij maakte zijn gezin wakker in de laatste tien dagen (van Ramadan) en hoopte dat zij deze nacht vonden.

    Dit zijn slechts enkele voorbeelden van goede en belangrijke aanbiddingen die we kunnen volbrengen in deze Gezegende Maand. Probeer deze zoveel mogelijk te volgen. Laten we insha Allah ons tot het uiterste inspannen veel doea, dhikr en istigfar (vergeving vragen aan Allah doen.

    Uit: “Al Maktaba al-Arabia al-Saudia

    Islaam – It just makes…. sense!



  5. #20
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Ramadan, relatie tussen Schepper en mens



    Ramadan is een andere naam voor de niet te definiëren relatie tussen de Schepper en de mens. Ons wordt verteld dat je vast niet voor jezelf, maar voor de Schepper. Alles wat je op deze aarde doet is voor jezelf. Zelfs wanneer je denkt dat je anderen helpt, zelfs wanneer je denkt dat je jezelf helemaal opoffert voor een zaak of een persoon, doe je dat toch nog steeds voor jezelf en red je daarmee jezelf. Maar vasten, volgens de Openbaring, doe je voor Allah, Allah zegt in een hadith qudsi (dat zijn hadiths -niet Qoran- waar Allah in de ik persoon spreekt): "Ramadan-a li wa ana ajzi bih" (Ramadan is van mij en ik beloon ermee). Dus bij bidden weet je wat je beloning is, en bij alles wat je doet weet je hoe je ervoor staat en hoe ver je gekomen bent in Taqwa, maar bij het vasten weet je het niet, omdat je niet weet, althans niet kunt berekenen of raden, hoe en hoeveel Allah (s.w.t.) zelf beloont, dat is dan het geheim van de Ramadan, vasten zonder enig benul te hebben van wat de beloning is, en dat is het geheim van de ramadan in de islam, want zelfs mensen die te lui zijn om dagelijks te bidden keren in de ramadan terug en nemen de kans en gaan vaker bidden en tarawih bidden. Dus wanneer mensen zich "gelukkiger" voelen in de ramadan, dan komt het niet omdat bij het zich onthouden van water en voedsel het lichaam versuft raakt etc., maar omdat de mens vermoedt dat Allah hem beloont op een onbeschrijfelijke en onmetelijke manier.




    http://www.risallah.com/archief/artikel.php?artikelnr=5

    Islaam – It just makes…. sense!



  6. #21
    Aid Said

    Reacties
    7.585
    19-08-2006

    dyazak allah elfie ghair ik zal inscha'Allah nog meer plaatsen..
    ''Soebh''aana llaahie al-'adhziem wa bieh'amdieh, soebh'aana llaahie llaahie l-'adhziem.''

  7. #22
    J'aime Allah (swt)

    Reacties
    983
    29-08-2004

    Mash'Allah...

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    940
    29-11-2005

    Djazakallahoegrairan oegtie..Macha Allah zeer leerzaam..
    O Allah, verwijder mij ver weg van mijn zonden zoals U het Oosten van het Westen heeft verwijderd.

    Voorwaar aan Allah behoort de heerschappij van de hemelen en de aarde. Hij doet leven en Hij doet sterven en er is voor jullie buiten Allah geen beschermer en geen helper. Surat At Tauba aya 116

  9. #24
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Hoe de voordelen van Ramadan te plukken?

    Het is van groot belang dat wij in Ramadan tijd besteden om stil te staan bij de wijsheden en lessen die we kunnen trekken uit deze maand van vasten.

    Helaas zijn veel moslims vandaag de dag zoals een metgezel van de Profeet (vrede zij met hem) beschreef toen hij zei. “Laat het niet zo zijn dat de dag dat je vast en de dag dat je niet vast gelijk zijn." Dat wil zeggen, dat het gedrag, de houding en hoe wij in de wereld staan hetzelfde is ongeacht of we vasten of niet; dus dat het vasten geen invloed heeft op ons. Dit is de reden waarom wij moeten leren van de volgende lessen.

    Het vermeerderen van Taqwah
    Allah heeft het vasten voorgeschreven voor het vermeerderen van Taqwah, Hij zegt wat als volgt te vertalen is:

    Het vasten is jullie voorgeschreven, zoals het degenen die voor jullie waren was voorgeschreven, opdat jullie godsvrezend zullen zijn. (Soerat al-Baqarah: 183)

    Taqwah wordt vaak met godsvrees of godsvrucht vertaald, maar het is meer dan dat. De Islamitische geleerden hebben het uitgelegd als: Het plaatsen van een schild tussen jezelf en Allah's Woede en Hellevuur. Wij dienen onszelf dan ook bij het verbreken van het vasten af te vragen: “Heeft deze dag ervoor gezorgd dat we Allah meer vrezen? Heeft het geleid tot meer motivatie om onszelf van het Hellevuur te redden of niet?

    Het dichter komen tot Allah
    Dit kan bereikt worden door het reciteren en het bestuderen (van de betekenis) van de Koran gedurende de dagen en nachten van Ramadan, het bijwonen van de Tarawieh-gebeden, het gedenken van Allah, het bijwonen van bijeenkomsten ter vergaring van kennis, en voor diegene die hiertoe in staat is; het verrichten van cOemrah. Ook is het sterk aangeraden voor wie hier de mogelijkheden voor heeft om al-Ictikaaf (het zich afzonderen in de moskee) te verrichten tijdens de laatste tien nachten van Ramadan, om alle wereldse doelen achterwege te laten en zijn gedachten puur en alleen op Allah te richten, en om daarmee nader tot Allah te komen. Wanneer iemand zondigt, voelt hij zich ver van Allah. Dit is wellicht de reden waarom iemand het moeilijk zou kunnen vinden om de Koran te lezen en naar de moskee te komen. Echter, een gehoorzame dienaar voelt zich dichter bij Allah en wil juist Allah meer aanbidden.

    Het verkrijgen van geduld en een sterke wil

    Allah heeft geduld meer dan zeventig maal genoemd in de Heilige Koran en draagt ons in Zijn Boek meer dan zestien maal op ons geduld te bewaren. Dus als iemand vast en zijn eten en drinken opgeeft en wegblijft van alle seksuele handelingen tijdens die bepaalde uren, dan leert die persoon om zich in te houden en geduld te hebben. Deze gemeenschap heeft standvastige mannen en vrouwen nodig met een sterke wil, die zich vasthouden aan het Boek van Allah en de Soennah van de Profeet (vrede zij met hem), en niet wankelen voor de vijanden van Allah. Wij hebben geen behoefte aan emotionele mensen, die alleen maar hun stem verheffen met slogans en schreeuwen, maar zodra het moment aanbreekt om stevig bij de Waarheid te staan beginnen te wankelen.

    Het streven naar Ihsaan en het vermijden van Riyaa´

    Ihsaan houdt in dat je Allah aanbidt alsof je Hem ziet, en al zou je Hem niet zien dan weet je dat Hij alles (dus ook jou) ziet. Al-Hasan al-Basri zei: “Bij Allah, ik heb in de laatste twintig jaar geen woord gezegd, iets met mijn handen gepakt of mijzelf voorgenomen om iets te pakken of een stap voorwaarts danwel achterwaarts gezet of enige andere actie ondernomen voordat ik mij bedacht: ,,Zou Allah deze daad liefhebben? Zal hij tevreden zijn met deze actie?” Dus als men aan het vasten is hoort men zichzelf deze vraag te stellen en hoort men Riyaa’ (uitsloverij) te voorkomen. Allah zegt in een hadieth Qoedsie: “Alle daden van de zoon van Adam (de mens) zijn voor hem, behalve het vasten, dat is voor Mij en Ik geef er beloning voor...” (al-Boechari)

    Allah zondert hier het vasten uit van alle andere vormen van aanbidding, door te zeggen ‘behalve het vasten, dat is voor Mij’, omdat niemand zeker kan weten of iemand vast of niet, behalve Allah. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld iemand die het gebed verricht of een aalmoes weggeeft of de Tawaaf (de ronggang om de Kacbah) verricht, voor eenieder zijn deze daden van aanbidding immers zichtbaar. Een persoon zou deze daden kunnen verrichten om indruk te maken op de mensen om hiermee bijvoorbeeld in aanzien bij hun te stijgen. Soefyaan ath-Thawrie bracht vele dagen en nachten door in tranen waarna de mensen hem vroegen: “Waarom huil je, is dit vanwege jouw angst voor Allah?" “Nee”, zei hij, waarna ze hem vroegen: "Is dit dan vanwege jouw angst voor het Hellevuur?” Hij zei: ‘Nee. Het is niet de angst voor het Hellevuur dat mij doet huilen. Wat mij doet huilen is dat ik al die jaren Allah heb aanbeden, lessen heb gegeven en ik niet zeker weet of mijn intenties puur en alleen voor Allah waren.”

    Het verbeteren van ons gedrag
    De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Wie leugens en vulgaire taal en het handelen ernaar niet laat, hoeft van Allah ook zijn eten en drinken niet te laten.” (al-Boechari)

    Wat wij hiervan leren, is dat wij aandacht moeten schenken aan het verbeteren van ons gedrag. De Profeet (vrede zij met hem) zei: “Ik ben (slechts) gestuurd om de goede manieren te vervolmaken” (Maalik)

    We moeten dus eens goed naar onszelf kijken. Volgen we wel het voorbeeld van onze geliefde Profeet (vrede zij met hem) wat betreft ons gedrag? Geven wij bijvoorbeeld wel salaam (de vredesgroet) aan zowel onbekende als bekende moslims? Volgen wij wel de gedragscode van de Islam, door de waarheid, en alleen de waarheid te spreken? Zijn we oprecht? Zijn we genadig tegenover de Schepping van Allah, geprezen en verheven is Hij?

    Het erkennen dat je positief kunt veranderen

    De Profeet (vrede en zegeningen zijn met hem) zei: “Iedere zoon van Adam maakt fouten en de beste van degenen die fouten maken zijn zij die berouw tonen” (Ibn Maadjah)

    Allah geeft ons vele mogelijkheden om berouw te tonen tegenover Hem en om Zijn vergiffenis te zoeken. Wij dienen hier dan ook ten volste gebruik van te maken.

    Het vermeerderen van vrijgevigheid

    Ibn cAbbas overlevert dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) de meest vrijgevige persoon was, en dat hij het meest vrijgevig was in Ramadan omdat Djibriel elke nacht bij hem kwam en (dan) de Koran met hem herhaalde. (al-Boechari)

    Islaam – It just makes…. sense!



  10. #25
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    De Profeet (moge Allah’s vrede en zegeningen met hem zijn) heeft ook gezegd: “Hij die eten geeft aan een vastende om zijn vasten te verbreken, zal dezelfde beloning ontvangen als hem (de vastende), zonder dat er iets wordt vermindert van de (beloning van de) vastende.” (at-Tirmidhi)

    Het proeven van eenheid onder de Moslims

    De Profeet (vrede zij met hem) zei: “…Diegene van jullie die na mij zullen leven, zullen veel verschillen zien. Houdt jullie dan vast aan mijn Soennah en de Soennah van de rechtgeleide khaliefen. Bijt jullie daarin vast met jullie kiezen.” (Aboe Daawoed)

    In deze maand is er het gevoel dat een eenheid binnen onze gemeenschap mogelijk is, omdat we allemaal samen vasten, het vasten samen verbreken, Allah samen aanbidden, en samen Salaat-ul cIed bidden. Het gevoel dat een eenheid mogelijk is, leeft meer dan ooit. Het is mogelijk dat de Oemmah één lichaam is, maar dit kan alleen bewerkstelligd worden als we allen slechts gehoorzaam zijn aan Allah en Zijn Boodschapper (vrede zij met hem).

    Het aanleren van discipline
    De Profeet (vrede zij met hem) heeft ons geleerd om gedisciplineerd en strict te zijn, strictheid die ons van overdrijven behoedt en ervoor zorgt dat we de grenzen die Allah ons heeft opgelegd niet te buiten gaan. Niemand kan bewust het vasten voor de zonsondergang verbreken, omdat dit niet door Allah geaccepteerd zal worden. Moslims moeten leren strict te zijn in hun leven, omdat zij een belangrijke boodschap met zich meedragen waaromheen zij hun leven moeten vormgeven.

    De jeugd leren om Allah te aanbidden
    Het was de gewoonte van de mensen van Medinah, om gedurende de vastenperiode van cAshoera’ (wat nu een aanbevolen periode is om in te vasten) hun kinderen aan te moedigen met hun mee te vasten. Wanneer de kinderen honger en dorst kregen en dit lieten merken dan leidden hun ouders hen af door ze iets te geven om mee te spelen. De kinderen verbraken hun vasten met hun ouders.

    De jongeren dienen dan ook meegenomen te worden naar de moskee en zij dienen met hun ouders te bidden, zodat zij de gewoonte aanleren om Allah te aanbidden. Als kinderen niet aangemoedigd worden om te vasten als ze jong zijn dan zullen zij het heel moeilijk vinden om dertig dagen te vasten zodra zij pubers zijn. Daarom zei de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) dan ook: “Draag je kinderen op hun zevende op om te bidden en tucht hen op hun tiende (als ze niet bidden). (al-Haakim)

    Sub7anaka Allahoema bi7amdik ashadoe an la illaha illa ant astagfirouka wa atoewboe ilayk

    Bron Magrebonline

    Islaam – It just makes…. sense!



  11. #26
    Aid Said

    Reacties
    7.585
    19-08-2006

    dyazakoem Allah elfie Ghair..
    ''Soebh''aana llaahie al-'adhziem wa bieh'amdieh, soebh'aana llaahie llaahie l-'adhziem.''

  12. #27
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Citaat Geplaatst door _BECOOL_ Bekijk reactie
    dyazakoem Allah elfie Ghair..
    Wa Ijakie oegty al Azieza,

    7ayaakie Allah,

    Wa Salaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

    Islaam – It just makes…. sense!



  13. #28
    Aid Said

    Reacties
    7.585
    19-08-2006

    Citaat Geplaatst door AmmatoelAziz Bekijk reactie
    Wa Ijakie oegty al Azieza,

    7ayaakie Allah,

    Wa Salaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

    ya oegtiel hazieza als u nog meer heeft gewoon plaatsen.

    dyazak allah elfie ghair..
    ''Soebh''aana llaahie al-'adhziem wa bieh'amdieh, soebh'aana llaahie llaahie l-'adhziem.''

  14. #29
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    BismIllah,

    Ramadan Checklist:


    1. Vraag Allah om deze Ramadan mee te maken en vraag Allah om er het beste uit te halen.

    2. Maak de intentie dat je elke dag met imaan vast en slechts een beloning omwille van Allah wilt krijgen. En dus niet omwille van iemand anders.


    Ahadith: De profeet salla Allahoe 3leyhie wa salaam heeft gezegd: '' Wie in de maand Ramadan vast met imaan en zoekt naar een beloning, zijn voorafgaande zondes worden vergeven ''

    3. Lees de hele koran minstens 1 keer zoals de profeet salla Allahoe 3leyhie wa salaam heeft gedaan.

    4. Eet met Sohr, want het is gezegend.

    5. Doe doe3a tijdens het vasten, want de profeet salla Allahoe 3leyhie wa salaamheeft gezegd: '' De smeekbedes van 3 personen worden niet afgewezen. En 1 daarvan is de vastende persoon. '' Vraag het goede van dit leven en het volgende leven. Vraag het voor jezelf, je familie en de moslim Ummah.


    6. Doe doe3a vóór het verbreken van vasten. De profeet salla Allahoe 3leyhie wa salaam zei: '' De vastende die heeft een smeekbede die altijd word verhoord wanneer hij het vasten verbreekt. ''


    7. Geef Sadaka en wees goed voor de mensen.


    8. Vermijd alles wat het vasten aantast. De profeet salla Allahoe 3leyhie wa salaam heeft gezegd: '' Degene die niet stopt met liegen of met slechte daden , Allah heeft zijn vasten niet nodig.'' ( overgeleverd door Bucharie )


    9. Eet niet veel tijdens iftar.


    10. Vraag om vergeffenis in deze maand, want het is de maand waarin Allah de mensen red uit het Hellevuur.


    11. Bid taraweeh met ghoesjoe3 ( imaan en consentratie ) als je in de mazjied bid met de imam. Als je thuis bid, bid dan zolang mogelijk.

    12. Wie in de Ramadan in de mazjied bid samen met de imam en zijn beloningen zoekt bij Allah, zijn voorafgaande zondes worden vergeven.


    13. Voed de armen en nodig mensen uit voor iftar. De profeet salla Allahoe 3leyhie wa salaam zei: '' Degene die iemand uitnodigd om het vasten te verbreken bij hem thuis, krijgt een dubbele beloning.''


    14. Doe harder je best in de laatste 10 nachten en speciaal de oneven nachten, en zeg deze doe3a ...


    15. Vraag Allah om al je goede daden te accepteren in deze maand ramadan.

    Allahoema Ameeeeeeeeeeeeeeeeen!


    Islaam – It just makes…. sense!



  15. #30
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Ademloos wacht men op het einde van de Ramadaan.....
    Met de vraag zal het geaccepteerd worden door ar-Rahmaan.....

    Wacht Ramadaan waar ga je naartoe.....
    Ik besef dat ik nog niet genoeg de nacht heb gebruikt....
    En de Koran heb ik ook nog niet uit....

    Wacht Ramadaan waar ga je naartoe.....
    Ik moet mijn ogen nog neerslaan voor de verboden zaken....
    En mijn ogen...Die moeten nog omwille van Allah tranen......

    Ooh Ramadaan wacht en vertel me .........
    Ben je Yaum al Qiyamah voor me of tegen me.......

    Ramadaan wacht ik wist niet dat je zo snel zou vertrekken...
    Wat zullen ze bij Allah over me vertellen......

    Oh Allah nachtenlang heb ik Uw roeping niet beantwoord....
    En mijn gebeden........die heb ik ook verwaarloosd....

    Wacht ooh Ramadaan vertrek niet zo snel......
    Ik kan de hitte niet aan van de Hel.......

    Ya Rabby ik heb me zelf onrecht aangedaan....
    Vergeef me ooh Allah voordat mijn leven zal vergaan.....
    Ik zal Uw Boek vanaf vandaag dagelijks lezen.....
    En uw voorschriften die zal ik ook naleven....

    Ik zal elke nacht aan U vragen...
    Om mijn leven van de Hel te sparen....

    Een plaats in Het Paradijs is waar ik naar smacht.....
    Een plaats vol met goud en smaragd......

    Oh U Die De Ramadaan als Ra7ma over ons liet komen.....
    Geef ons een plaats bij de oprechte vromen.....

    Ya Ramadaan snel kwam je.....
    En snel ging je......

    De laatste dagen zijn aangebroken....
    en ik beloof je een mooi afscheid te zullen geven..

    Ik vraag Allah om mij hierin te sterken.....
    En mij de volle beloning te geven.....
    Met tranende ogen vragen wij U onze zondes te vergeven....

    Tot U is onze terugkeer en tot U zullen wij ons wenden.....
    Rabana la toezigh qoelobana ba3da id hadaytana wa hablana min ladoenka Ra7ma innaka Anta 'l Wahaab

    Broeders en zusters... gebruik de laatste dagen van Ramadaan goed
    en zorg ervoor dat je klaar staat voor de rest van het jaar...
    Voorwaar deze maand was een training en de rest van het jaar is de werkelijke strijd.

    De dagen waarin de duivels massaal vrijkomen en meteen naar je toe zullen komen...
    Allah blijft er voor je ook gedurende de rest van het jaar dus maak daar gebruik van .......
    en keer niet terug naar je oude leven...
    anders kun je het Paradijs wel vergeten...!!

    "Allaah zegt: Degenen die van elkaar houden vanwege Mij,
    die elkaar bezoeken vanwege Mij en
    die geld aan elkaar uitgeven vanwege Mij,
    zijn verzekerd van Mijn liefde."

    Islaam – It just makes…. sense!