1. #1
    Tony

    Reacties
    486
    05-02-2007

    Zijn nou alle Marokkanen crimineel?

    Zijn nou alle Marokkanen crimineel?

    Dagelijks hoor je van alles over Marokkanen in de media. Naar mijn idee is 99% daarvan negatief nieuws. Ik vraag me nou af of het wel allemaal waar is dat alle Marokkanen zo slecht zijn en dat ze allemaal crimineel zijn. Want zo komt het wel over bij mij als ik alleen naar de media kijk. En ik zal heus niet de enigste zijn die dan zo een slecht idee krijgt over Marokkanen, in het algemeen.
    Want wat gebeurt er nou als de media weer met een verhaal komt dat “de” Marokkanen hebben weer wat hebben geflikt, dan wordt er een hele gemeenschap erop aangekeken . Dit is dan ook de reden waarom ik dit als onderwerp heb genomen. Want alle nieuws over Marokkanen wordt aangedikt en gewijzigd in negatieve zin.

    “Zijn Marokkanen daadwerkelijk zo slecht zoals wordt beweert?”

    Waarom worden Marokkanen nou zo snel in het nieuws geplaatst?

    Marokkanen zijn hot!!
    De invloed van de massamedia is overal merkbaar. Overal waar je loopt wordt je doodgegooid met reclame en flitsende teksten,oneliners. Veel mensen baseren hun mening op wat ze te horen krijgen van de media, iedereen is ermee bezig. Niemand kan meer om de media heen het is een bron voor een ieder in deze wereld. Je hebt zo verschillende wijze waarop je wordt bereikt door de media, De radio, tijdschriften, de krant en natuurlijk de televisie. Het is al bekend dat de media steeds meer invloed krijgt op de samenleving en op de politieke agenda. Elk onderwerp dat de media uitgebreid behandelt moet ook werkelijk op die politieke agenda komen, aangezien de media de belangrijkste informatiebron voor het volk is.

    De eerste reden waarom de Marokkanen al gauw in het nieuws worden geplaatst is ook vanwege het feit wat het publiek wilt lezen/ horen/ zien. Zoals je weet worden Marokkanen regelmatig gediscrimineerd bij bijvoorbeeld het zoeken naar werk of het betreden van een discotheek. Een deel van de bevolking ziet dus de Marokkanen maar al te graag het land verlaten of wat dan ook.



    De media speelt daar vervolgens handig op in en toont alleen maar de slechte punten van een gemeenschap, in dit geval die van de Marokkanen.
    Tweede reden voor het nieuws in de media over Marokkanen is dat de kijkcijfers als een pijl omhoog schieten omdat die “k*t Marokkanen” 'weer'wat hebben geflikt. Dat doet dus de desbetreffende media .

    Zoals jullie weten is het nieuws het meest gekeken programma op de televisie. Dat is ook de reden denk ik dat de media zo machtig is in het bepalen van de mening van de mensen.De nieuwsgaring wordt dan gauw onzorgvuldig en subjectief.

    Een voorbeeld van subjectieve nieuwsgaring vindt ik dit artikel,waarin een moslimman de studio verlaat(hij had het voor de uitzending al aangegeven dat hij dat zou doen)als er een dame in minirok de studio in zou komen.De man wachtte met zijn vrouw,die in een nikaab getooid is,netjes buiten de studio en bekeek de show vandaaruit.Ze wachtte tot het 'item' minirok voorbij was en ze keerde terug de studio in.Boegeroep alom.

    Waar ik mij eveneens aan erger,zijn de reactie's op de pagina van dat artikel.En dat terwijl degenen die reactie's leveren de gebeurtenissen(het was nog niet uitgezonden bij publicatie van dit artikel) niet eens kende.

    In diezelfde show was er een leraar,eeen Hollander,die het wel prettig vindt dat men iets met kleine meisjes mocht hebben.Daar zakte mijn broek vanaf.Na enig kritiek van de genodigde gasten,met daarbij een dreiging van aangifte bij de politie,deed de man dat af als een 'grapje'.Geen media die daaraan aandachte besteedde.

    Het lijkt wel of het schofferen en bashen van Marokkanen cq moslims een trend is geworden,alsof het in is om mensen voor schut te zetten op basis van...Alsof je erbij moet horen.

    Maar dat erbij willen horen kan gevaarlijk zijn..

    De geschiedenis heeft dat bewezen..

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    66.580
    29-12-2004

    Citaat Geplaatst door tonyboy2 Bekijk reactie
    Zijn nou alle Marokkanen crimineel?

    Dagelijks hoor je van alles over Marokkanen in de media. Naar mijn idee is 99% daarvan negatief nieuws. Ik vraag me nou af of het wel allemaal waar is dat alle Marokkanen zo slecht zijn en dat ze allemaal crimineel zijn. Want zo komt het wel over bij mij als ik alleen naar de media kijk. En ik zal heus niet de enigste zijn die dan zo een slecht idee krijgt over Marokkanen, in het algemeen.
    Want wat gebeurt er nou als de media weer met een verhaal komt dat “de” Marokkanen hebben weer wat hebben geflikt, dan wordt er een hele gemeenschap erop aangekeken . Dit is dan ook de reden waarom ik dit als onderwerp heb genomen. Want alle nieuws over Marokkanen wordt aangedikt en gewijzigd in negatieve zin.

    “Zijn Marokkanen daadwerkelijk zo slecht zoals wordt beweert?”

    Waarom worden Marokkanen nou zo snel in het nieuws geplaatst?

    Marokkanen zijn hot!!
    De invloed van de massamedia is overal merkbaar. Overal waar je loopt wordt je doodgegooid met reclame en flitsende teksten,oneliners. Veel mensen baseren hun mening op wat ze te horen krijgen van de media, iedereen is ermee bezig. Niemand kan meer om de media heen het is een bron voor een ieder in deze wereld. Je hebt zo verschillende wijze waarop je wordt bereikt door de media, De radio, tijdschriften, de krant en natuurlijk de televisie. Het is al bekend dat de media steeds meer invloed krijgt op de samenleving en op de politieke agenda. Elk onderwerp dat de media uitgebreid behandelt moet ook werkelijk op die politieke agenda komen, aangezien de media de belangrijkste informatiebron voor het volk is.

    De eerste reden waarom de Marokkanen al gauw in het nieuws worden geplaatst is ook vanwege het feit wat het publiek wilt lezen/ horen/ zien. Zoals je weet worden Marokkanen regelmatig gediscrimineerd bij bijvoorbeeld het zoeken naar werk of het betreden van een discotheek. Een deel van de bevolking ziet dus de Marokkanen maar al te graag het land verlaten of wat dan ook.



    De media speelt daar vervolgens handig op in en toont alleen maar de slechte punten van een gemeenschap, in dit geval die van de Marokkanen.
    Tweede reden voor het nieuws in de media over Marokkanen is dat de kijkcijfers als een pijl omhoog schieten omdat die “k*t Marokkanen” 'weer'wat hebben geflikt. Dat doet dus de desbetreffende media .

    Zoals jullie weten is het nieuws het meest gekeken programma op de televisie. Dat is ook de reden denk ik dat de media zo machtig is in het bepalen van de mening van de mensen.De nieuwsgaring wordt dan gauw onzorgvuldig en subjectief.

    Een voorbeeld van subjectieve nieuwsgaring vindt ik dit artikel,waarin een moslimman de studio verlaat(hij had het voor de uitzending al aangegeven dat hij dat zou doen)als er een dame in minirok de studio in zou komen.De man wachtte met zijn vrouw,die in een nikaab getooid is,netjes buiten de studio en bekeek de show vandaaruit.Ze wachtte tot het 'item' minirok voorbij was en ze keerde terug de studio in.Boegeroep alom.

    Waar ik mij eveneens aan erger,zijn de reactie's op de pagina van dat artikel.En dat terwijl degenen die reactie's leveren de gebeurtenissen(het was nog niet uitgezonden bij publicatie van dit artikel) niet eens wisten.

    In diezelfde show was er een leraar,die het wel prettig vindt dat men iets met kleine meisjes mocht hebben.Daar zakte mijn broek vanaf.Na enig kritiek van de genodigde gasten,met daarbij een dreiging van aangifte bij de politie,deed de man dat af als een 'grapje'.Geen media die daaraan aandachte besteedde.

    Het lijkt wel of het schofferen en bashen van Marokkanen cq moslims een trend is geworden,alsof het in is om mensen voor schut te zetten op basis van...Alsof je erbij moet horen.

    Maar dat erbij willen horen kan gevaarlijk zijn..

    De geschiedenis heeft dat bewezen..
    Volgens mij is het niet zo dat er in de media steeds wordt gesproken over de Marokkanen als 1 groep. Bij nare zaken wordt tegenwoordig wel vaak aangegeven om welke nationaliteit/afkomst het gaat......en dat bblijkt dan regelmatig Marokkaans.

    Dat veel mensen afgaan/geloven in 'nieuws' waarbij achtergrond informatie ontbreekt ben ik met je eens. Het NOS journaal is daar een goed vb van. Belangrijke zaken worden in 20 seconden afgemaakt zonder veel achtergrond info en over sensatie onderwerpen blijft men 2 minuten dor zeuren. Waarom? De gemiddelde mens is vrij dom en in Nederland kiest men er steeds meer voor zaken dan maar op dat niveau aan te bieden ipv mensen meer te leren. Kijk bijv. naar het programma "de gouden kooi" etc. Meedoen aan zo'n programma is debiel maar er naar kijken ook.

    Ja, er is discriminatie. Ja, er zijn mensen in nederland (zoals in elk land) die bang zijn voor andere culturen. Ik hoop van harte dat de 'normale' marokkaan daar zo min mogelijk last van heeft. Daarnaast denk ik dat het, als je bijv kijkt naar discriminatie bij solliciteren, er ook andere zaken een rol spelen. O.a. taalfouten sollicitatiebrieven, algehele mindere taalbeheersing, het zich slecht kunnen presenteren (tegenwoordig krijgt men daar zelfs les in), etc. Ook spelen ervaringen een rol.

    Pedofiel in die show. Ik heb dat stukje niet helemaal gezien. Ik begrijp ook niet wat die man daar te zoeken had. Van mij had hij, als hij inderdaad hele grove dinge zei, hard aangepakt mogen worden in de media de dag daarop. Maar.....de show ging niet over pedofielen.

    Een bepaalde groep (en die groep is niet te marginaliseren) Marokanen heeft het verpest. Dat heeft een terugslag op de gehele groep. Ook omdat die 'groep' zeer lange tijd elk probleem in eigen gelederen ontkenden. Altijd weer lag de fout bij een ander. Altijd weer was er wel een eis. Instanties en Rijk wurmden zich in de vreemdste bochten om het allochtonen (in het bijzonder marokkanen en Turken) naar de zin te maken. Tot brochures in 'eigen' taal en positieve discriminatie aan toe. Vraag je ook af waarom andere allochtonen het wél goed doen. Vraag je ook af waarom andere allochtonen ook steeds meer genoeg krijgen van het gezeur van marokkanen.
    Respect moet je verdienen.

  3. #3
    Tony

    Reacties
    486
    05-02-2007

    Daarnaast denk ik dat het, als je bijv kijkt naar discriminatie bij solliciteren, er ook andere zaken een rol spelen. O.a. taalfouten sollicitatiebrieven, algehele mindere taalbeheersing, het zich slecht kunnen presenteren
    Natuurlijk constateer ik dat,ik zou de laatste zijn die dat ontkende.Het ontbreken van leestekens,d ipv t,grammaticale fouten.Ook binnen mijn vriendenkring ken ik deze mensen,zoals mijn vriendin.Maar zoiets los je op met respect of humor.En let maar op hoezeer ze dat waarderen.Maar niet reacties leveren van...joh ga je inburgeringsgeld terughalen of heel irritant lopen doen.Tevens ken ik ook Marokkanen die beter Nederlands spreken/schrijven dan jij en ik.

    Een bepaalde groep (en die groep is niet te marginaliseren) Marokanen heeft het verpest. Dat heeft een terugslag op de gehele groep. Ook omdat die 'groep' zeer lange tijd elk probleem in eigen gelederen ontkenden. Altijd weer lag de fout bij een ander
    Ook daarin ben ik de laatste die dat zou ontkennen.Grotendeels is dat een kwestie van woede.Woede over die onophoudelijke trein Fortuynwannabees die iedere keer als er een opmerking over de islam/Marokkanen in de krant komt hun zetels in de peilingen zien stijgen.Kun jij je voorstellen hoe jij je zou voelen als jij zou wonen in een ander land als de Nederlandse cultuur onophoudelijk wordt aangevallen .Een voorbeeld daarvan is deze topic.De topicstarter richt haar wrok(ik noem het geen haat)af in die topic.Echter ik constateer bij haar geen scheldwoorden als k*nker en j**d,alleen woede.Ik weet bijna zeker dat de topicstarter ladypommes innerlijk een heel goed mens is,ze staat wel voor normale mensen open.Wat betreft haar schrijffouten,los dat op als hierboven geschreven.

    Vraag je ook af waarom andere allochtonen ook steeds meer genoeg krijgen van het gezeur van marokkanen.
    Dat is te marginaliseren.Komt in ieder land voor waar minderheden zijn.Dus dat is onzin.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.243
    19-06-2007

    "Een bepaalde groep (en die groep is niet te marginaliseren) Marokanen heeft het verpest. Dat heeft een terugslag op de gehele groep. Ook omdat die 'groep' zeer lange tijd elk probleem in eigen gelederen ontkenden. Altijd weer lag de fout bij een ander. Altijd weer was er wel een eis. Instanties en Rijk wurmden zich in de vreemdste bochten om het allochtonen (in het bijzonder marokkanen en Turken) naar de zin te maken. Tot brochures in 'eigen' taal en positieve discriminatie aan toe. Vraag je ook af waarom andere allochtonen het wél goed doen. Vraag je ook af waarom andere allochtonen ook steeds meer genoeg krijgen van het gezeur van marokkanen."

    Pardon? Spreekt het niet voor zich waarom die andere allochtonen het wel goed doen? Dat moet ik me... werkelijk gaan afvragen na dit stukje gelezen te hebben?

    Als er stelselmatig misbruik wordt gemaakt van de status van Marokkanen in de maatschappij (zoals de media wel degelijk doet) kan die enorm grote groep toch niet relaxed achterover leunen en zich van niets aantrekken, terwijl diezelfde "groep" vorige week geweigerd is door portiers van een discotheek en deze thuis zit nog eens de volle laag krijgt van de media? Ik vind het niet gek dat Marokkanen liever Al Jazeera kijken of RTM Maroc...

  5. #5
    Tony

    Reacties
    486
    05-02-2007

    Citaat Geplaatst door Griffon Bekijk reactie
    "Een bepaalde groep (en die groep is niet te marginaliseren) Marokanen heeft het verpest. Dat heeft een terugslag op de gehele groep. Ook omdat die 'groep' zeer lange tijd elk probleem in eigen gelederen ontkenden. Altijd weer lag de fout bij een ander. Altijd weer was er wel een eis. Instanties en Rijk wurmden zich in de vreemdste bochten om het allochtonen (in het bijzonder marokkanen en Turken) naar de zin te maken. Tot brochures in 'eigen' taal en positieve discriminatie aan toe. Vraag je ook af waarom andere allochtonen het wél goed doen. Vraag je ook af waarom andere allochtonen ook steeds meer genoeg krijgen van het gezeur van marokkanen."

    Pardon? Spreekt het niet voor zich waarom die andere allochtonen het wel goed doen? Dat moet ik me... werkelijk gaan afvragen na dit stukje gelezen te hebben?

    Als er stelselmatig misbruik wordt gemaakt van de status van Marokkanen in de maatschappij (zoals de media wel degelijk doet) kan die enorm grote groep toch niet relaxed achterover leunen en zich van niets aantrekken, terwijl diezelfde "groep" vorige week geweigerd is door portiers van een discotheek en deze thuis zit nog eens de volle laag krijgt van de media? Ik vind het niet gek dat Marokkanen liever Al Jazeera kijken of RTM Maroc...
    wees eens wat specifieker..

  6. #6
    Tony

    Reacties
    486
    05-02-2007

    Citaat Geplaatst door erkeer Bekijk reactie
    Ja
    ???

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.243
    19-06-2007

    Citaat Geplaatst door tonyboy2 Bekijk reactie
    wees eens wat specifieker..
    Hoe bedoel? Bedoel je mijn gebruik van het woord "groep"?

  8. #8
    Casablanca

    Reacties
    1.857
    01-09-2007

    Marokkanen zijn populair bij journalisten. Kijk alleen bij websites als fok.nl, bij een Marokkanen item neemt het aantal reacties op het nieuwsitem met 1000% toe.

    Is gewoon simpel; vraag en aanbod. De gemiddelde Hollander vind het fantastisch om te lezen wat een Marokkaan nu weer heeft gedaan. En de journalist gaat dus actief opzoek om aan de vraag te voldoen.
    "Als de Wilden uit het Noorden Hassan vergeten zijn, dan herinnert hij ze aan 1959."

    - Hassan II


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.336
    26-01-2005

    Citaat Geplaatst door tonyboy2 Bekijk reactie
    ???
    Vraag ---> antwoord

  10. #10
    Tony

    Reacties
    486
    05-02-2007

    Citaat Geplaatst door tonyboy2 Bekijk reactie
    wees eens wat specifieker..
    leg eens wat meer uit bedoel ik.

  11. #11
    Tony

    Reacties
    486
    05-02-2007

    Citaat Geplaatst door BANKILL Bekijk reactie
    In Belgie wel De meerderhei toch 2derde van de gevangenisse zijn bevolk door marokkanen
    En het leuke is op hun cel deur staat moslim
    En wat is jouw positieve bijdrage in deze wereld?of houden we het dan kort?

  12. #12
    Tony

    Reacties
    486
    05-02-2007

    Citaat Geplaatst door BANKILL Bekijk reactie
    Ik werk en betaal belasting
    En mijn geloof stelt geen eisen
    zoals ik zei,kort dus..

  13. #13
    Vecht voor je recht!

    Reacties
    1.506
    05-01-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Tonyboy, je hebt helemaal gelijk! Bij deze: een groen puntje
    ║▌║││ █ ▌│║█║▌│║║
    ║▌║││ █ ▌│║█║▌│║║
    © *Tijden om te strijden* '' A woman dreams of a perfect husband..a man dreams of a perfect woman..but they don't realize that Allah created them to complete ONE ANOTHER..''

  14. #14
    Tony

    Reacties
    486
    05-02-2007

    Citaat Geplaatst door stylieste Bekijk reactie
    Tonyboy, je hebt helemaal gelijk! Bij deze: een groen puntje
    stylie, keep it up...voor de fortuynwannabees komt het harder over als er kritiek wordt geleverd uit eigen kring.

    als een maroc dat doet,lachen ze erom.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.856
    22-02-2007

    Is onzin...

    OK,misschien mogen we elkaar niet altijd..maar niet alle marokkanen zijn criminelen,dieven.Er zijn heel wat marokkanen die betr zijn dan Turken.

    Media is altijd al negatief nieuws geweest...

    ''marokkanen dealen en zijn dieven''
    ''Turken dealen en persen af''
    إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ

    Al-maidah 55.

Tags voor deze discussie