1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    479
    21-05-2002

    De StudieBeurs Topic

    yallah a drarie...

    Willen allen die al studeren hier tips geven aan onze broeders en zusters wat ze na het voortgezet onderwijs allemaal kunnen studeren..

    promoot je eigen opleiding of een ander.. wijs op eventuele gevaren .. m.a.w help onze jongere toekomstige studenten.

    please alleen maar nuttige info en geen chit chats op deze topic..
    Heb je vragen over medicijnen? Kijk dan hier en stel je vraag over medicijnen.
    Heb je vragen over ongemakken van medische aard of ziektes? Kijk dan hier en stel je vragen daar.
    Voor wat humor van Yahia (van funX) en MrMarouan in het arabisch klik hier. fe gater shab berkane

  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    768
    03-03-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Als je de havo afgerond heb, of de mbo en je wilt later met mensen werken, helpen, maar je weet niet wat raad ik je de opleiding Orienterende Propedeuse Gedrag en Maatschappij aan.
    Dat is een 4 jarige opleiding waar je in het eerste jaar les krijgt in 5 verschillende richtingen.
    1- Maatschappelijk werk en dienstverlening
    2- Sociaal Pedagogisch Hulpverlener (bijv.op een psychiatrische afdeling met kinderen die misbruikt zijn werken als leid(st)er
    3- Pedagogiek (met kinderen, zonder problemen eventueel op kinderdagverblijf als leid(st)er
    4- Personeel & Arbeid - als hoofd van personeelszaken op een kantoor
    5- Cultureel maatschappelijke vorming - bijvoorbeeld organisatie van festival

    Na het eerste jaar al die richtingen gehad te hebben moet je er een kiezen waarmee je het tweede jaar ingaat. Ik zelf denk voor SPH te kiezen, omdat je dan dichter bij de 'client' bent en het gevoel heb ook meer te doen dan via een buro alles te regelen.

    Oh en het is dus HBO
    "Later that day I got to thinking about relationships. There are those that open you up to something new and exotic, those that are old and familiar, those that bring up lots of questions, those that bring you somewhere unexpected, those that bring you far from where you started, and those that bring you back. But the most exciting and significant relationship of all is the one you have with yourself. And if you can find someone to love the you you love, well, that's just fabulous..!"

  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    768
    03-03-2002

    MVC Premium MVC Premium
    mijne is leuker
    "Later that day I got to thinking about relationships. There are those that open you up to something new and exotic, those that are old and familiar, those that bring up lots of questions, those that bring you somewhere unexpected, those that bring you far from where you started, and those that bring you back. But the most exciting and significant relationship of all is the one you have with yourself. And if you can find someone to love the you you love, well, that's just fabulous..!"

  4. #4
    MVC Premium

    Reacties
    768
    03-03-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Maghrabi2
    1 en 4 lijkt me wel wat.....
    Wat doe je nu voor opleiding?
    "Later that day I got to thinking about relationships. There are those that open you up to something new and exotic, those that are old and familiar, those that bring up lots of questions, those that bring you somewhere unexpected, those that bring you far from where you started, and those that bring you back. But the most exciting and significant relationship of all is the one you have with yourself. And if you can find someone to love the you you love, well, that's just fabulous..!"

  5. #5
    Zoekend lid

    Reacties
    1.327
    01-02-2003

    als je een beetje slim bent en handig met getallen doe dan accountancy

    je gaat dan geld maken wat geen een van de opleidingen hierboven maken

    plus je hebt heerlijke lange vakanbties van 2 maanden enzo

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.621
    06-12-2002

    Ik raad jullie aan om duaal te studeren. Zodat je na je opleiding zowel werkervaring als een HBO-diploma hebt.
    Co-Op is beter dan een andere duale opleiding. Want hier werk je een half jaar lang fulltime, in plaats van 2 of 3 dagen in de week.

    Ik zelf doe Co-Op commerciele economie, het is een pittige opleiding, je hebt alleen maar de kerstvakantie en de zomervakantie. Maar aan de andere kant je hebt maar 2,5 dag in de week in de les

    Succes met jullie keuzes
    [GLOW=skyblue]


    "Always look at the bright side of life!"


    [/GLOW]

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.157
    30-12-2002

    Ga spw doen, lekker rooster, lekkere stage (school van 9 tot 3 en woensdag tot 11.30), leuke vakken>drama en knutselen....kortom LEUK

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    479
    21-05-2002

    Origineel gepost door karima001
    Ga spw doen, lekker rooster, lekkere stage (school van 9 tot 3 en woensdag tot 11.30), leuke vakken>drama en knutselen....kortom LEUK
    aha.. vandaar dat al die marokkaanse meisjes dat kiezen !
    Heb je vragen over medicijnen? Kijk dan hier en stel je vraag over medicijnen.
    Heb je vragen over ongemakken van medische aard of ziektes? Kijk dan hier en stel je vragen daar.
    Voor wat humor van Yahia (van funX) en MrMarouan in het arabisch klik hier. fe gater shab berkane

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.157
    30-12-2002

    Origineel gepost door inakreb
    aha.. vandaar dat al die marokkaanse meisjes dat kiezen !
    you got us....



    Nee maar ff serieus het is echt een leuke opleiding en zeker een aanrader

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    479
    21-05-2002

    nou dan vind ik dat deze topic ook in het nieuwe forum van marokko.nl moet komen..


    Moderataaaaaaars?
    Heb je vragen over medicijnen? Kijk dan hier en stel je vraag over medicijnen.
    Heb je vragen over ongemakken van medische aard of ziektes? Kijk dan hier en stel je vragen daar.
    Voor wat humor van Yahia (van funX) en MrMarouan in het arabisch klik hier. fe gater shab berkane

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    479
    21-05-2002

    Re: Re: De StudieBeurs Topic

    Origineel gepost door NadYaa_Y
    neem de opleiding dat het moeilijkst is van allemaal en waar je flinke € mee kan verdienen
    HBO is......... Bedrijfseconomie.....................
    Bedrijven die willen me al contracteren........ sukkels ik teken niks!!!
    nou hbo bedrijfseconomie kan beter..
    Heb je vragen over medicijnen? Kijk dan hier en stel je vraag over medicijnen.
    Heb je vragen over ongemakken van medische aard of ziektes? Kijk dan hier en stel je vragen daar.
    Voor wat humor van Yahia (van funX) en MrMarouan in het arabisch klik hier. fe gater shab berkane

  12. #12
    Kortste lid

    Reacties
    695
    10-11-2002

    down, up and down, kra ie fro
    Sidna Mohammed, feljenna oe 7na moerrah, Insha'Allah.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    67
    17-11-2001

    Dit is een hele goeie van jou Inakreb

    Als iemand off-topic gaat, laat het mij weten per PM als je wil.


    Yustme
    Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand. Iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.551
    24-06-2003

    Deze topic stond eerst op kletshoekje, en ik heb m verhuist naar studie & infopunt!


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    499
    14-08-2002

    Origineel gepost door samira_el
    Ik raad jullie aan om duaal te studeren. Zodat je na je opleiding zowel werkervaring als een HBO-diploma hebt.
    Co-Op is beter dan een andere duale opleiding. Want hier werk je een half jaar lang fulltime, in plaats van 2 of 3 dagen in de week.

    Ik zelf doe Co-Op commerciele economie, het is een pittige opleiding, je hebt alleen maar de kerstvakantie en de zomervakantie. Maar aan de andere kant je hebt maar 2,5 dag in de week in de les

    Succes met jullie keuzes
    Zo is het en niet anders. Wat is er nou ideaal, studeren en werkervaring tegelijk...

    Werken en leren

    De Co-op HEAO biedt je de perfecte combinatie van werken en leren. Je leert op de werkplek: in de loop van je studie ga je drie keer een half jaar aan de slag bij een middelgroot bedrijf. Geen stage, maar betaald werk. Je merkt dan meteen hoe groot het voordeel is om te studeren in een stad vol kansen. Waar niet alleen multinationals gevestigd zijn, maar ook de meest uiteenlopende kleine en grote bedrijven.

    De studie aan de Co-op HEAO is iets pittiger, maar je krijgt er wel iets voor terug. Niet alleen kun je het geleerde meteen in de praktijk brengen, maar ook heb je aan het eind van je studie belangrijke werk- en sollicitatie-ervaring opgedaan. De Co-op HEAO is bij uitstek geschikt voor studenten die zo snel mogelijk echt aan het werk willen.

    Opleidingen:

    Accountancy
    Bedrijfseconomie
    Bedrijfskundige Informatica
    Commerciële Economie
    Communicatie
    Management, Economie en Recht


    Voor meer info: http://www.coopheao.hva.nl/index.html


    $J@K|€
    P.s. En nu maar hopen dat ik geld van ze krijg
    Als het denken je niet lukt....Drab rassek m3a el 7ait
    Verstuur al uw oud papier s.v.p. niet naar:
    CJIB, antwoordnummer 7075
    8900 WC Leeuwarden
    (een postzegel is niet nodig)
    We willen ze tenslotte niet op kosten jagen!