1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    85
    27-06-2002

    dialoog:


    ik vind roddelen echt achterlijk, wie gaat nou roddelen ik ken wel heel veel mensen die roddelen vooral marokkanen, weet je hoeveel marokkanen roddelen. Ik ken er een die heet Adil ja echt die ja uit almere.....ja precies hij had een meisje zwanger gemaakt en toen is hij gaan vluchten, zijn nichtje ja Samira die kan echt roddelen ! weet je wat zij vorige week tegen mij zei, dat raad je nooit! ze zei dat Ukum, dat is een of andere turkse wijf gaat trouwen met een marokkaan ze heeft echt lef die h**r, ja en ze denkt echt dat ze mooi is en over iedereen roddelen ik haat haar echt, IK HAAT MENSEN DIE RODDELEN!!!!

    .......................TUURLIJK

    dit heb ik zo vaak meegemaakt..........ik vind het echt jammer dat dit voor moet komen.
    Eigendom van Allah
    Heeft u deze ziel gevonden
    graag retourneren aan eigenaar.
    alvast bedankt voor u medewerking.

  2. #17
    GoD BleSS YOu ALL

    Reacties
    273
    07-02-2002

    Ben het wel niet eens met je stelling eens hoor Jamal!Roddelen komt veel bij Marokkanen..?
    Roddelen komt in elke cultuur voor en kan namelijk zeer grote persoonlijke schade aanrichten.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    85
    27-06-2002

    Origineel gepost door Sheraz
    Ben het wel niet eens met je stelling eens hoor Jamal!Roddelen komt veel bij Marokkanen..?
    Roddelen komt in elke cultuur voor en kan namelijk zeer grote persoonlijke schade aanrichten.

    Dit was een voorbeeld van een gesprek die ik had met een "naamloze" vriendin van mij. Zo denk ik er niet over..........!!!!!!!!!!

    Ps. zij is zelf ook marokkaan en dat was haar mening.
    niet de mijne
    Eigendom van Allah
    Heeft u deze ziel gevonden
    graag retourneren aan eigenaar.
    alvast bedankt voor u medewerking.

  4. #19
    GoD BleSS YOu ALL

    Reacties
    273
    07-02-2002

    Origineel gepost door Jamal2002



    Dit was een voorbeeld van een gesprek die ik had met een "naamloze" vriendin van mij. Zo denk ik er niet over..........!!!!!!!!!!

    Ps. zij is zelf ook marokkaan en dat was haar mening.
    niet de mijne
    Daar heb ik het niet over Jamal, Ik bedoelde daarmee je allereerste bericht op dit topic!

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    17
    13-08-2002

    ik vind het wel een goed onderwerp dat je gekozen hebt! maar wie roddelt er nu niet??das een automatisme tegenwoordig ook al denk je dat dat je zelf niet roddelt toch doe je dat wel zonder er zelf bewust van te zijn ... ben ik juist of ben ik juist ;-)
    Iedereen is uniek BEHALVE ik :-)

  6. #21
    GoD BleSS YOu ALL

    Reacties
    273
    07-02-2002

    Origineel gepost door denia
    ik vind het wel een goed onderwerp dat je gekozen hebt! maar wie roddelt er nu niet??das een automatisme tegenwoordig ook al denk je dat dat je zelf niet roddelt toch doe je dat wel zonder er zelf bewust van te zijn ... ben ik juist of ben ik juist ;-)
    NIET JUIST!!!!!Iedereen weet wanneer hij roddelt.

    Maar je zegt dat iedereen weleens roddelt, Daar MOET ik je wel gelijk geven, het geeft hen een prettig gevoel. Roddelaars doen zelf niks met hun leven, zodat ze het leven van een ander als invulling voor dat van henzelf gebruiken.
    Remember,Wie tegen jou roddelt zal ook over jou roddelen.

  7. #22
    Bijna Lid

    Reacties
    479
    06-03-2002

    Tja, roddelen is iets waar wij Marokkanen om bekend staan. De meeste van ons laten ons leven ook leiden door deze mensen. Dat voorbeeldje van Jamal was een goed vb. van roddels die je leven leiden. Roddels waarnaar je gaat leven. (Mocht je niet weten over welk verhaaltje ik het heb: het verhaal over de opa, het kind en de ezel.)

    Sommige mensen hebben een hele andere kijk of mening op een bepaald onderwerp, maar omdat ze bang dat mensen over ze zullen roddelen passen ze zich aan en veranderen van mening. Je hebt mensen die eigenlijk vrij rond willen lopen in kleren die zij willen dragen, maar bang voor de roddels passen ze zich aan.

    Angst om kwaadsprekerij. Kwaadsprekerij ook wel roddels genoemd. Waarom boeit het men om over iemand anders zijn leven te praten? Alleen omdat diegene anders dan ze leeft?

    Voorbeeld:
    'Moet je zien wat ze aan heeft. Ze loopt erbij als een h**r! Moet je zien, moet je zien!'
    'Ja he? Ongeloofelijk! Kijk haar nou! Dat de ouders dat toelaten zeg!'
    'Ik heb gehoord dat ze geen respect voor haar ouders heeft. Haar ouders durven haar niet meer op haar kleding aan te spreken.'
    'Ja?! Wat een b*tch zeg!'
    Jij die deze gezelschap ziet, groet vriendelijk en loopt ze voorbij. Je begrijpt niet waarom ze je zo vies blijven aanstaren.


    Een voorbeeld van een jongedame die vrij is opgevoed, alhoewel haar ouders heel erg gelovig zijn, maar hun kinderen vrij laten.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    85
    27-06-2002

    Origineel gepost door Tifah
    Tja, roddelen is iets waar wij Marokkanen om bekend staan. De meeste van ons laten ons leven ook leiden door deze mensen. Dat voorbeeldje van Jamal was een goed vb. van roddels die je leven leiden. Roddels waarnaar je gaat leven. (Mocht je niet weten over welk verhaaltje ik het heb: het verhaal over de opa, het kind en de ezel.)

    Sommige mensen hebben een hele andere kijk of mening op een bepaald onderwerp, maar omdat ze bang dat mensen over ze zullen roddelen passen ze zich aan en veranderen van mening. Je hebt mensen die eigenlijk vrij rond willen lopen in kleren die zij willen dragen, maar bang voor de roddels passen ze zich aan.

    Angst om kwaadsprekerij. Kwaadsprekerij ook wel roddels genoemd. Waarom boeit het men om over iemand anders zijn leven te praten? Alleen omdat diegene anders dan ze leeft?

    Voorbeeld:
    'Moet je zien wat ze aan heeft. Ze loopt erbij als een h**r! Moet je zien, moet je zien!'
    'Ja he? Ongeloofelijk! Kijk haar nou! Dat de ouders dat toelaten zeg!'
    'Ik heb gehoord dat ze geen respect voor haar ouders heeft. Haar ouders durven haar niet meer op haar kleding aan te spreken.'
    'Ja?! Wat een b*tch zeg!'
    Jij die deze gezelschap ziet, groet vriendelijk en loopt ze voorbij. Je begrijpt niet waarom ze je zo vies blijven aanstaren.


    Een voorbeeld van een jongedame die vrij is opgevoed, alhoewel haar ouders heel erg gelovig zijn, maar hun kinderen vrij laten.

    Helemaal gelijk sista,

    Give respect to get respect!

    Mensen denken altijd dan ze beter zijn dan andere.

    Grootste oorzaak van roddelen is Jaloezie..........en helaas zijn mensen heel snel jaloers op elkaar.

    Ook al heeft iemand iets gedaan wat echt niet kan de hele buurt hoeft het niet te weten. Laat ze in hun waarde, heb ze iets gedaan een crime ofzo geef ze dan aan bij de politie maar ga niet de hele buurt vertellen ......

    Roddelen met help je niemand! and that's a fact! ~word
    Eigendom van Allah
    Heeft u deze ziel gevonden
    graag retourneren aan eigenaar.
    alvast bedankt voor u medewerking.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    85
    27-06-2002

    Origineel gepost door Timoucha
    Wil je dat nooit meer doen??? Ik dacht echt een roddelhoekje...............................

    zullen dat als topic openen

    het roddelhoekje
    Eigendom van Allah
    Heeft u deze ziel gevonden
    graag retourneren aan eigenaar.
    alvast bedankt voor u medewerking.

  10. #25
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Roddelen, omdat mensen stilte niet kunnen verdragen en serieuze onderwerpen als saai ervaren.

    Roddelen als eigenwaarde op n laag pitje zit. Immers iemand zwart afschilderen doet sommigen beter voelen.


    Geuss what, autochtonen kunnen er ook wat van, echt schrikken.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    85
    27-06-2002

    Origineel gepost door MeuslitriX
    Roddelen, omdat mensen stilte niet kunnen verdragen en serieuze onderwerpen als saai ervaren.

    Roddelen als eigenwaarde op n laag pitje zit. Immers iemand zwart afschilderen doet sommigen beter voelen.


    Geuss what, autochtonen kunnen er ook wat van, echt schrikken.
    Roddelen komt bij alle rassen culturen volken.......je ken het niet uitroeien het is net een ziekte!
    Eigendom van Allah
    Heeft u deze ziel gevonden
    graag retourneren aan eigenaar.
    alvast bedankt voor u medewerking.