1. #1
    Bijna Lid

    Reacties
    479
    06-03-2002

    Life...

    Ik kwam op het idee om deze topic te openen toen ik Safira's vraag beantwoorde in de topic: 'Besta jij echt?'.

    De vraag luidt (of de vragen):
    Waarom bestaan wij?
    Watvoor zin heeft het leven en ons bestaan?
    Waarom mogen wij niet leven zoals wij willen als we toch op het laatst beoordeeld worden?
    Waarom leven wij uberhaupt?
    Is het leven 1 grote test? Zo ja, waarom?
    Waarom zou het leven sowieso een test moeten zijn?

    Waarom? Waarom? Waarom? Iemand die de antwoorden heeft? Onze diepzinnige Safira misschien?

  2. #2
    Afwezig Lid.

    Reacties
    8.184
    16-02-2002

    MVC Premium MVC Premium
    hmm dat wil ik eigelijk ook wel eten jah!!!

  3. #3
    Rustige Lid

    Reacties
    245
    05-06-2002

    IK HEB EENS IETS GELEZEN EN DAS MIJ ECHT BIJGEBLEVEN

    IF YOU DON'T FIND SOMETHING TO LIVE FOR
    FIND SOMETHING TO DIE FOR

    VAN TUPAC
    IK HAD HET DIE PERIODE ZWAAR EN DIE ZINNEN HEBBEN ME GEHOLPEN DOORTEGAAN

    We leven omdat god ons hier heeft gezet met een reden
    elke individu heeft zijn eigen reden tot bestaan ieder van ons heeft een doel later zal het bekend worden wat je doel was in deze wereld
    LIVE FOR TODAY BUT NEVER FORGET TOMORROW REMEMBA THAT
    xx
    May god help us all insa-allah!......

  4. #4
    Rustige Lid

    Reacties
    245
    05-06-2002

    LIFE IS A BIG TEST

    LIFE IS A GAME
    YOU CAN EATHER WIN OR LOSE
    BUT MOSTLY WE LOSE AND THE ONLY THING WE CAN WIN IS DEATH BUT THEY DON'T KNOW THAT
    May god help us all insa-allah!......

  5. #5
    Bijna Lid

    Reacties
    479
    06-03-2002

    Origineel gepost door Sista
    IK HEB EENS IETS GELEZEN EN DAS MIJ ECHT BIJGEBLEVEN

    IF YOU DON'T FIND SOMETHING TO LIVE FOR
    FIND SOMETHING TO DIE FOR

    VAN TUPAC
    IK HAD HET DIE PERIODE ZWAAR EN DIE ZINNEN HEBBEN ME GEHOLPEN DOORTEGAAN

    We leven omdat god ons hier heeft gezet met een reden
    elke individu heeft zijn eigen reden tot bestaan ieder van ons heeft een doel later zal het bekend worden wat je doel was in deze wereld
    LIVE FOR TODAY BUT NEVER FORGET TOMORROW REMEMBA THAT
    xx
    Dus wij zijn "soldiers on a mission of God"?
    Elk individu heeft een reden voor zijn/haar bestaan? Waarom bestaan er mensen die andermans leven zuur maken? Was dat ook hun doel?

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    479
    06-03-2002

    Wij, gelovigen, weten allen dat we op het laatst zullen beoordeeld worden door God. De mensen met de meest goede daden mogen verder leven in het paradijs en de mensen met de meest slechte daden mogen verder leven in hel. Waarom zou het zo moeten gaan? Waarom zijn wij gezet op aarde en worden we tegelijkertijd ook uitgetest?

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    832
    10-08-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door saidaaatje
    hmm dat wil ik eigelijk ook wel eten jah!!!
    'eet' smakelijk dan ...


    by the way ....keep the meaning of life as a mysterie...if you don't ,life 'll be to predictable.....

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    85
    27-06-2002

    Origineel gepost door Tifah
    Wij, gelovigen, weten allen dat we op het laatst zullen beoordeeld worden door God. De mensen met de meest goede daden mogen verder leven in het paradijs en de mensen met de meest slechte daden mogen verder leven in hel. Waarom zou het zo moeten gaan? Waarom zijn wij gezet op aarde en worden we tegelijkertijd ook uitgetest?
    het was eigenlijk niet een de bedoeling dat mensen op de aarde zouden leven......denk ik als ik als goed heb onthouden.

    het komt door shaitaan dan we hier zijn...........
    Eigendom van Allah
    Heeft u deze ziel gevonden
    graag retourneren aan eigenaar.
    alvast bedankt voor u medewerking.

  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    479
    06-03-2002

    Origineel gepost door Jamal2002


    het was eigenlijk niet een de bedoeling dat mensen op de aarde zouden leven......denk ik als ik als goed heb onthouden.

    het komt door shaitaan dan we hier zijn...........
    We zijn geschapen door God, maar we worden op aarde gebracht door de Shaijtaan? Verklaart waarom het leven soms een hel kan zijn!

  10. #10
    Rustige Lid

    Reacties
    245
    05-06-2002

    TOT IEDEREENS SPIJT BESTAAT ER IN DIT WERELD JALOEZIE, HEBZUCHT EN HAAT meisje
    DAS DE WERK VAN SATAN
    May god help us all insa-allah!......

  11. #11
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door Jamal2002


    het was eigenlijk niet een de bedoeling dat mensen op de aarde zouden leven......denk ik als ik als goed heb onthouden.

    het komt door shaitaan dan we hier zijn...........
    Het komt niet door de sjaitaan. Die heeft ons niet gedwongen. De mens heeft vrije keuze. Noch Allah, noch de sjaitaan dwingt ons tot iets. Wij moeten zelf de verantwoordelijkheid nemen. Anders is het wel heel zwak. Dat is nu juist de essentie van het mens zijn. Dat wij zelf onderscheid kunnen maken tussen goed en kwaad...en dus ook zelf kunnen kiezen welk pad we op gaan.

  12. #12
    Bijna Lid

    Reacties
    479
    06-03-2002

    Origineel gepost door Mr_Amir


    'eet' smakelijk dan ...


    by the way ....keep the meaning of life as a mysterie...if you don't ,life 'll be to predictable.....
    Sommigen vragen er niet om, maar kunnen toch in de toekomst kijken (lees: helderzienden/heldervoelenden).

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    85
    27-06-2002

    Zo en zo als adam en eva hadden geluisterd naar allah

    dan zouden denk in nog in het paradijs leven en niet op aarde....

    als dit.....als dat.......wie weet? misscchien waren we als nog op de aarde terecht gekomen
    Eigendom van Allah
    Heeft u deze ziel gevonden
    graag retourneren aan eigenaar.
    alvast bedankt voor u medewerking.

  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    479
    06-03-2002

    Origineel gepost door Safira75


    Het komt niet door de sjaitaan. Die heeft ons niet gedwongen. De mens heeft vrije keuze. Noch Allah, noch de sjaitaan dwingt ons tot iets. Wij moeten zelf de verantwoordelijkheid nemen. Anders is het wel heel zwak. Dat is nu juist de essentie van het mens zijn. Dat wij zelf onderscheid kunnen maken tussen goed en kwaad...en dus ook zelf kunnen kiezen welk pad we op gaan.
    Draait het leven alleen om God en de Shaijtaan? Zo ja, waarom?

  15. #15
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door Tifah


    Draait het leven alleen om God en de Shaijtaan? Zo ja, waarom?
    Het leven is in z'n essentie denk ik wel een gevecht tussen goed en kwaad. Dus tussen God en de duivel. Dat zie je in alle facetten terug. Waar de moeilijkheid vaak ligt is: wat is goed - en wat is fout. De een vind het antwoord in religie- en anderen in andere zaken. Sommigen blijven op zoek.