1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    101
    27-07-2007

    Hoop op einde trouwringmysterie

    Johan van Arkel (76) begint het bizarre verhaal bij het begin. Dat hij in 1955 is getrouwd, op 28 juli om precies te zijn. „Toen had je trouwringen, allemaal van hetzelfde model.’’ Zo ver niets bijzonders.

    Tot hij in 1997 een beetje aan zijn trouwring zit te draaien en hem voor het eerst sinds vele jaren afdoet. „Staat er in die ring: Corry. Terwijl mijn vrouw Annie heet! Ook stond de datum 26 mei 1940 erin gegraveerd.’’

    Van Arkel begrijpt er niets van. Iedereen die hij tegenkomt vertelt hij het verhaal. „Tot iemand op het idee kwam dat de oorzaak wel eens gelegen kon zijn in een ziekenhuisopname. Medio jaren ’80 had ik een kleine ingreep ondergaan in ziekenhuis Antoniushove in Leidschendam. Vermoedelijk heb ik voor die operatie mijn ring afgedaan. Na afloop ben je natuurlijk doezelig. Ik zal in de uitslaapkamer de verkeerde ring hebben teruggekregen, die ik half slaperig gewoon heb omgedaan.’’


    Van Arkel, gepensioneerd onderwijzer op doveninstituut Effatha in Voorburg en zijn vrouw Annie laten het er niet bij zitten.

    „Ik lag in een zaal met een groenteman die me had toevertrouwd dat hij de oom was van Ferry Mingelen, presentator van Den Haag Vandaag. Misschien had ik de ring van de groenteman om, dacht ik. Mijn vrouw heeft na veel doorzetten Mingelen aan de lijn gekregen. Maar hij bleek helaas geen groenteman als oom te hebben.’’


    Van Arkel doet zijn verhaal in het nieuwe EO-programma Gezocht, op 4 augustus om half acht op Nederland 2. Hij hoopt via het programma alsnog de man van Corry op te sporen, die dan mogelijk zíjn ring heeft. „Aangenomen dat die man, die in 1945 is getrouwd, nog in leven is.’’

    Annie heeft haar echtgenoot Johan van Arkel inmiddels een nieuwe ring geschonken, met de juiste inscripties.


    Bron...

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    7.092
    28-10-2006



    Hij houdt duidelijk écht van z'n vrouw


  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    145
    04-07-2005

    Ik kan met niet voorstellen dat je in 20 jaar niet een keer je ring af doet.

  4. #4
    graute snavel

    Reacties
    94
    13-07-2007

    Wij hebben onze ringen al lang niet meer, maar zijn al 42 jaar getrouwt.
    Ringen dragen wij niet geen enkele dus ook geen trouwring.
    Er is maar een waarheid dat is de waarheid, en dat is mijn waarheid

  5. #5
    Bijna Lid

    Reacties
    145
    04-07-2005

    Citaat Geplaatst door raufvaugel Bekijk reactie
    Wij hebben onze ringen al lang niet meer, maar zijn al 42 jaar getrouwt.
    Ringen dragen wij niet geen enkele dus ook geen trouwring.