1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    4
    23-07-2007

    Is naakt douchen met andere mannen haram?

    Hallo,

    ik heb een klein vraagje. Ik ga bij een sportclub en ik moet daar 2 dingen doen waarvan ik mij afvraag of ze wel halal zijn....

    1. Ik moet zwemmen met andere jongens in een strakke zwembroek (speedo), en je kunt mijn hele zaakje zien zitten, om het zo maar even uit te drukken.
    2. Ik moet met andere jongens naakt douchen.

    Zijn deze twee dingen wel halal? Graag wil ik weten wat jullie mening hier over is.

    Salaam aleikum,

    Poelpoe.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    4
    23-07-2007

    Citaat Geplaatst door zina_guess_who Bekijk reactie
    ik dnk het haast wel...
    Waarom denk je dat? En als ik beroep doe op mijn geloof om hiervoor een uitzonderingspositie te creeren voor mezelf, maak ik dan misbruik van mijn geloof? Of vinden jullie het tercht?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    19
    06-05-2007

    ?????????? geen idee:P
    Everytime you get afraid, hold tighter to your faith!!

  4. #4
    MVC Premium

    Reacties
    2.442
    19-09-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Ik zou het ook niet weten

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    4
    23-07-2007

    Hmmmz, jammer dat jullie het ook niet weten. Bij twijfel ga ik geen beroep doen op m´n geloof om een uitzonderingspositie te krijgen omdat ik bang ben m´n geloof te misbruiken voor de verkeerde doeleinden.

    Niemand anders die een idee heeft?

  6. #6
    MVC Premium

    Reacties
    2.442
    19-09-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Misschien dat je iets vind bij Islam&Ik?

    Of googlen?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    19
    06-05-2007

    jah je kan islam en ik proberen maar ik weet het niet SOrry:P
    Everytime you get afraid, hold tighter to your faith!!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    4
    23-07-2007

    Ik heb wel dit gevonden...

    WAYS TO SAFEGUARD FROM SODOMY:

    The following are guidelines which Islam has given to safeguard oneself from the wicked act of Sodomy:-

    Cover your shame and do not expose your private parts infront of others.
    Some people have the tendency of uncovering their private parts particularly infront of the members of their own sex. It should be borne that according to Islam, to expose one’s private parts or to look at others is Haraam.

    “Say (O Muhammad) to the believing men to lower their eyes and guard their private parts. That is purer for them. Verily Allah is aware of what they do.

    And say to the believing women to lower their eyes, guard their private parts, and not display their adornment….” (24:30-31)

    “Successful indeed are the believers, Those who in their prayers are humble, Those who turn away from vain, Those who are active in deeds of purification, And those who guard their private parts……..” (23:1-5)

    The most common place where people of the same sex normally expose their bodies infront of each other is in changing rooms. Be it the changing room of swimming pools, schools, colleges, universities, offices etc. The growing belief particularly in the children and youths who are highly influenced by the western culture is that since all men are physically alike (the same applies to women) there is no harm in being nude infront of the members of the same sex. This belief is totally against the teachings of Islam.

    Islam teaches Hayaa (modesty/shame). In fact, the Holy Prophet (saw) has recommended that one must cover his private parts when bathing even if there is no one looking. For everything, there is an angel and the same goes for the water which Allah (SWT) has created. One should therefore, feel shy to uncover before the angel. This is the height of Hayaa which Islam preaches.

    The Holy Prophet (saw) has said: “Refrain from entering Hamam (public bath) without covering the private parts. For verily whoever enters into a public bath without covering, both, the Nadhir and Mandhoor are cursed (by Allah)”. (Makarim al-Akhlaq)

    In the olden days, there used to be public baths where people would go to shower and pay for the facility. In modern days, this can apply to changing rooms and shower places for public.

    In the above tradition, Nadhir refers to an onlooker (one who looks) and Mandhoor refers to the one who is looked at. Therefore, the one who looks at the private parts of others and the one who is looked at, both have been cursed.


    Why?? Shaytan can easily tempt and lure such people into the wicked act of homosexuality.
    http://almujtaba.com/articles/contemporary/001053.html

    denken jullie dat het een beetje betrouwbare bron is?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    19
    06-05-2007

    weet niet het is allemaal niet egt te vertrouwen hoor maar je moet zelf maar kijken veel su6 gozer
    Everytime you get afraid, hold tighter to your faith!!

  10. #10
    -

    Reacties
    1.031
    25-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Een mens hoort sowieso zijn aura te bedekken, en als jij in een strakke
    zwembroek gaat zwemmen bedek jij niet je aura.

    Want je aura is van je navel tot aan onder je knieën. Ik kon geen
    bewijs vinden hierover dus mijn excuses daarvoor.

    Laat je verleiden.

    ( )( )
    ( - -)
    ((") (")

  11. #11
    ♥ AIT-TOUZINE

    Reacties
    34.166
    04-11-2006

    Vraag anders een Imam.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    15
    04-11-2006

    LUISTERRRR HE naakt douchen met andere mannen is haram denk ik
    kom op man zoiets kan toch niet halal zijn! laat ze aparte douche hokjes maken ofzo ahaha toen wij op kamp gingengingen we ook douchen met andere gozers so het was niet uit tehouden man egt smerig!!!
    en goor!
    maar ik heb een vraagje homo zijn is dat aangeboren of niet!

  13. #13

  14. #14
    Mocro For Live :P

    Reacties
    41
    11-09-2006

    Vraag anders een Imam.
    ja dat kan ook.

  15. #15
    -

    Reacties
    1.031
    25-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Vraag: Zijn er regels voor het kleren? Kunt u deze gedetailleerd uitleggen a.u.b.?

    Antwoord: In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

    Een belangrijke regel in het islamitische jurisprudentie is dat alles wat te maken heeft met het omgang met mensen en levenszaken toegestaan is, behalve hetgeen wat Allah en Zijn boodschapper (vrede en zegening van Allah zij met hem) verboden hebben gesteld in de Qor'aan en de Soenna.

    1. Kleding die een moslim draagt moeten zijn aura beddekken, Aura zijn lichaamsdelen van de mannen en de vrouwen die niet getoond mogen worden. Welke lichaamsdelen dat zijn, wordt bepaald door wie er naar wie kijkt. Zo kunnen wij in het algemeen samengevat onderscheiden;

    * De 'Aura tussen mannen onderling: het gedeelte van het lichaam tussen knieën en navel.
    * Vrouwen onderling: Voor details omtrent de awraa verwijzen we u naar vraag 0275.
    * Mannen tegenover vrouwen: het gedeelte van het lichaam tussen knieën en navel.
    * Vrouwen tegenover mannen: Alles behalve het gezicht en handen, voor mannen die niet met desbetreffende vrouw mogen trouwen (een mahram) mogen de haren en voeten van de vrouw gezien worden.

    "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtegenoten, of hun vader, of de vaders van hun echtegenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtegenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'auraat van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen" (Soerat An-noer aya 31).

    2. Kleding die moslims dragen dienen niet gelijkwaardig te zijn aan de kleding van de niet-moslims. De boodschapper van Allah heeft ons aangeraden in verschillende ahadith om ongelovigen niet na te apen. De profeet heeft gezegd: "Jullie zullen de manieren van degenen die voor jullie leefden imiteren, handlengte met handlengte, en armslengte met armslengte (uitdrukking om een vergelijking te maken dat wanneer zij iets doen dat moslims hen zullen volgen), zelfs wanneer zij de hol van een salamander binnen treden dat jullie hen zullen volgen, wij zeiden (de metgezellen) Oh boodschapper van Allah, Christenen en Joden?, "hij zei: Wie anders?" " (Overgeleverd door Boekharie 3197).

    3. Mannen mogen geen zijde dragen. Dit is terug te vinden in verschillende Ahadith. Overgeleverd door Al baraa' ibn 'aazieb (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) heeft de boodschapper van Allah ons verplicht om 7 dingen te vermijden: het dragen van goud, zijde......etc" (Boekharie 5414).

    En Allah weet het het beste.

    Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

    Bron: http://app.al-islaam.com/index.php/m...anda/qanda/298

    Laat je verleiden.

    ( )( )
    ( - -)
    ((") (")