1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    741
    28-10-2004

    Smile Huis kopen- Marokko- kan geen geld lenen??!!!!!!

    Dag mensen,

    Mijn tante wilt graag een huis kopen in Marokko en daarvoor wilt ze in Nl geld lenen bij de bank. Wat haar vertel is door mensen van omgeving & door de bank zelf, is dat ze geen geld bij de Nl`se bank kan lenen omdat ze Sociale Dienst heeft. Als ze hier geen lening kan krijgen dan kan ze in Marokko ook geen huis kopen. Ondanks ze per maand €500,- kwijt kan. ((Van me ouders wilt ze geen geld lenen.)) Mijn vraag is nu, of er een bank bestaat waar je toch geld kunt lenen al heb je Sociale Dienst?? Kan iemand misschien helpen ??

    Al vast S0ekran,

    dounya
    4 gebruikersss

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.465
    07-06-2007

    Citaat Geplaatst door dounya7 Bekijk reactie
    Dag mensen,

    Mijn tante wilt graag een huis kopen in Marokko en daarvoor wilt ze in Nl geld lenen bij de bank. Wat haar vertel is door mensen van omgeving & door de bank zelf, is dat ze geen geld bij de Nl`se bank kan lenen omdat ze Sociale Dienst heeft. Als ze hier geen lening kan krijgen dan kan ze in Marokko ook geen huis kopen. Ondanks ze per maand €500,- kwijt kan. ((Van me ouders wilt ze geen geld lenen.)) Mijn vraag is nu, of er een bank bestaat waar je toch geld kunt lenen al heb je Sociale Dienst?? Kan iemand misschien helpen ??

    Al vast S0ekran,

    dounya
    Als je een uitkering hebt bij de sociale dienst dan mag je geen zaken bezitten van waarde. Er is een kleine uitzondering wat auto's betreft, indien je slecht ter been bent of dat je zal bevorderen om een baan te vinden.
    Die auto mag maar een beperkte waarde hebben etc..

    Dus als je tante in Marokko een woning of andere roerende en onroerende zaken van waarde heeft moet ze dat opgeven en dan zal haar uitkering gestopt worden totdat ze die zaken verkocht heeft en het geld ervan heeft gebruikt om te overleven alvorens ze weer recht heeft op een uitkering.

    Aangezien er vele nieuwe sociale rechercheurs erbij komen omdat die mensen zich zelf terug verdienen, zullen er straks meer en meer mensen betrapt worden die in Marokko vastgoed bezitten en hier een uitkering genieten.

    Dus je tante zal eerst moeten gaan werken alvorens ze zelf vastgoed kan bezitten.

    Tevens vind ik het persoonlijk moreel verwerpelijk dat ik en andere belastingbetalers veel moeten betalen zodat mensen in leven blijven terwijl die mensen wel bezittingen hebben.
    Dus ik hoop van harte dat je tante gaat werken en zo niet dan hoop ik dat ze nooit geld bij elkaar kan krijgen voor een woning in Marokko mocht dat wel lukken dan hoop ik dat de sociale rechercheurs haar op het spoor komen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    56
    05-04-2006

    houdt ze 500 euro over per maand met een uitkering???

    dat kan maar 1 ding betekenen.... zwarte inkomsten bijv: huisjes schoonmaken??

    Ik werk fulltime en hou dat niet over, daarnaast geniet ik ook niet van de vele voordelen die de "lage inkomens" hebben zoals huur- / zorgtoeslag etc etc.

    Jan Modaal heeft het zwaar in Nederland.

  4. #4
    MVC Premium

    Reacties
    8.911
    26-12-2005

    MVC Premium MVC Premium
    ZE KAN OOKM EEEN lening bij een marokaanse bank aanvragen

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    56
    05-04-2006

    klopt,

    5,75 % rente bij attijari wafa banque

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.465
    07-06-2007

    Citaat Geplaatst door Dunya1602 Bekijk reactie
    houdt ze 500 euro over per maand met een uitkering???

    dat kan maar 1 ding betekenen.... zwarte inkomsten bijv: huisjes schoonmaken??

    Ik werk fulltime en hou dat niet over, daarnaast geniet ik ook niet van de vele voordelen die de "lage inkomens" hebben zoals huur- / zorgtoeslag etc etc.

    Jan Modaal heeft het zwaar in Nederland.
    Met wat ik betaal (heb ik het niet over BTW afdracht, maar puur inkomsten belastingbelasting) onderhoud ik twee bijstand gezinnen.

    Als hun 500 euro overhouden, huursubsidie ontvangen (wat wij indirect betalen), kwijtschelding gemeentelijke belastingen (wat wij indirect betalen) en allerlij andere toelages, kortingen en kwijtscheldingen en ook nog eens 500 overhouden.....

    Hopelijk dat er een sociale rechercheur meekijkt.
    Hier http://www.marokkomedia.nl/ kunt u de vordering voor IP adres neerleggen. Omdat het Marokkanen betreft zult u ze eerst waarschijnlijk moeten uitleggen dat naast de politie, jullie ook het recht hebben om een IP adres te vorderen.
    Ik wens jullie veel succes, mogen jullie ALLE fraudeurs vinden teneinde de lasten van de mensen die wel werken te doen verminderen.

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    380
    20-06-2007

    Citaat Geplaatst door mocroturk Bekijk reactie
    Als je een uitkering hebt bij de sociale dienst dan mag je geen zaken bezitten van waarde. Er is een kleine uitzondering wat auto's betreft, indien je slecht ter been bent of dat je zal bevorderen om een baan te vinden.
    Die auto mag maar een beperkte waarde hebben etc..

    Dus als je tante in Marokko een woning of andere roerende en onroerende zaken van waarde heeft moet ze dat opgeven en dan zal haar uitkering gestopt worden totdat ze die zaken verkocht heeft en het geld ervan heeft gebruikt om te overleven alvorens ze weer recht heeft op een uitkering.

    Aangezien er vele nieuwe sociale rechercheurs erbij komen omdat die mensen zich zelf terug verdienen, zullen er straks meer en meer mensen betrapt worden die in Marokko vastgoed bezitten en hier een uitkering genieten.

    Dus je tante zal eerst moeten gaan werken alvorens ze zelf vastgoed kan bezitten.

    Tevens vind ik het persoonlijk moreel verwerpelijk dat ik en andere belastingbetalers veel moeten betalen zodat mensen in leven blijven terwijl die mensen wel bezittingen hebben. Dus ik hoop van harte dat je tante gaat werken en zo niet dan hoop ik dat ze nooit geld bij elkaar kan krijgen voor een woning in Marokko mocht dat wel lukken dan hoop ik dat de sociale rechercheurs haar op het spoor komen.
    Ik ben het helemaal met je eens.
    Het is gewoon liegen en bedriegen wat er gedaan wordt, en dat is niet acceptabel vind ik.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    178
    05-05-2003

    Citaat Geplaatst door dounya7 Bekijk reactie
    Dag mensen,

    Mijn tante wilt graag een huis kopen in Marokko en daarvoor wilt ze in Nl geld lenen bij de bank. Wat haar vertel is door mensen van omgeving & door de bank zelf, is dat ze geen geld bij de Nl`se bank kan lenen omdat ze Sociale Dienst heeft. Als ze hier geen lening kan krijgen dan kan ze in Marokko ook geen huis kopen. Ondanks ze per maand €500,- kwijt kan. ((Van me ouders wilt ze geen geld lenen.)) Mijn vraag is nu, of er een bank bestaat waar je toch geld kunt lenen al heb je Sociale Dienst?? Kan iemand misschien helpen ??

    Al vast S0ekran,

    dounya
    Sociale Dienst is een vorm van bedelen bij de overheid en is bedoeld om je te voorzien van het minimale levensonderhoud. Het is niet bedoelt om met gemeenschapsgeld(Belasting van mensen die werken) geld te lenen om een huis te kopen.
    Sociale dienst is net alsof je een bedelaar geld geeft omdat deze in nood is en de volgende dag zie je haar of hem in een dikke auto rijden.
    Laat haar maar werken voor haar geld.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.815
    07-04-2003

    Citaat Geplaatst door dounya7 Bekijk reactie
    Dag mensen,

    Mijn tante wilt graag een huis kopen in Marokko en daarvoor wilt ze in Nl geld lenen bij de bank. Wat haar vertel is door mensen van omgeving & door de bank zelf, is dat ze geen geld bij de Nl`se bank kan lenen omdat ze Sociale Dienst heeft. Als ze hier geen lening kan krijgen dan kan ze in Marokko ook geen huis kopen. Ondanks ze per maand €500,- kwijt kan. ((Van me ouders wilt ze geen geld lenen.)) Mijn vraag is nu, of er een bank bestaat waar je toch geld kunt lenen al heb je Sociale Dienst?? Kan iemand misschien helpen ??

    Al vast S0ekran,

    dounya
    Je tante leeft van sociale dienst en wil een huis kopen in Marokko
    ik vind het logisch dat ze niet mag lenen,
    ik zweet voor mijn geld, word elke dag wakker om 05:30, mijn kind wordt op een Kinderdagverblijf opgevangen, houd bijna niets over.
    en je tante met haar sociale dienst (die wij hard werkende mensen voor haar betalen)wil een huis kopen
    De Profeet heeft gezegd

    Voorzeker, de geleerden zijn de erfgenamen van de profeten. En voorzeker, de profeten laten geen dinars noch dirhams als erfenis achter. Eerder, zij laten alleen kennis achter als erfenis. Dus een ieder die het vasthoudt (de kennis), heeft dan een groot aandeel (van de erfen

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    4
    23-04-2007

    Ik als alleenstaande moeder werk 5 dagen in de week en zie daardoor mijn kinderen alleen in het weekend. Ik hou echt geen 500 euro over, dit geeft weer aan hoe krom het geregeld is. Het is toch te gek voor woorden dat je dit durft te vragen, en dan ook nog voor een luxe die menigeen niet eens kan betalen. TRIEST ECHT WAAR

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.815
    07-04-2003

    Citaat Geplaatst door faiza74 Bekijk reactie
    Ik als alleenstaande moeder werk 5 dagen in de week en zie daardoor mijn kinderen alleen in het weekend. Ik hou echt geen 500 euro over, dit geeft weer aan hoe krom het geregeld is. Het is toch te gek voor woorden dat je dit durft te vragen, en dan ook nog voor een luxe die menigeen niet eens kan betalen. TRIEST ECHT WAAR

    ps: waar laat je je kinderen achter??
    ik vind het knap van je!
    De Profeet heeft gezegd

    Voorzeker, de geleerden zijn de erfgenamen van de profeten. En voorzeker, de profeten laten geen dinars noch dirhams als erfenis achter. Eerder, zij laten alleen kennis achter als erfenis. Dus een ieder die het vasthoudt (de kennis), heeft dan een groot aandeel (van de erfen

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.815
    07-04-2003

    Citaat Geplaatst door dounya7 Bekijk reactie
    Dag mensen,

    Mijn tante wilt graag een huis kopen in Marokko en daarvoor wilt ze in Nl geld lenen bij de bank. Wat haar vertel is door mensen van omgeving & door de bank zelf, is dat ze geen geld bij de Nl`se bank kan lenen omdat ze Sociale Dienst heeft. Als ze hier geen lening kan krijgen dan kan ze in Marokko ook geen huis kopen. Ondanks ze per maand €500,- kwijt kan. ((Van me ouders wilt ze geen geld lenen.)) Mijn vraag is nu, of er een bank bestaat waar je toch geld kunt lenen al heb je Sociale Dienst?? Kan iemand misschien helpen ??

    Al vast S0ekran,

    dounya
    tip: waarom van haraam naar haraam?
    1) sociale dienst als bron inkomsten, ik denk dat je tante wel kan werken
    2)lenen

    beste oplossing is dat ze een baan gaat zoeken een paar jaren sparen!
    De Profeet heeft gezegd

    Voorzeker, de geleerden zijn de erfgenamen van de profeten. En voorzeker, de profeten laten geen dinars noch dirhams als erfenis achter. Eerder, zij laten alleen kennis achter als erfenis. Dus een ieder die het vasthoudt (de kennis), heeft dan een groot aandeel (van de erfen

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    41
    17-03-2007

    niet allemaal zo negatief, ik vind het ook veel dat ze overhoudt, maarjij weet het beter, mijn man en ik werken allebei, maar houdae dat echt niet over, heb je het wel goed begrepen

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    741
    28-10-2004

    Ze leeft natuurlijk niet alleen van Sociale Dienst!!.. Ik vond het ook vreemd om te horen dat ze per maand €500,- kwijt kon. Ze heeft baantjes (schoonmaak en oppas enzo) ik weet niet hoe ze het doet maar wat ik weet is dat ze €500,- kwijt kan!

    Bij een Marokaanse bank kon ze ook niet lenen omdat ze geen vast baan heeft! Maar anyway, mijn ouders hebben haar alsnog wat geld geleend dus een lening oversluiten is nergens meer voor nodig!.. ,,

    Dounya
    4 gebruikersss

  15. #15
    Music is the answer

    Reacties
    17.078
    01-09-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door dounya7 Bekijk reactie
    Dag mensen,

    Mijn tante wilt graag een huis kopen in Marokko en daarvoor wilt ze in Nl geld lenen bij de bank. Wat haar vertel is door mensen van omgeving & door de bank zelf, is dat ze geen geld bij de Nl`se bank kan lenen omdat ze Sociale Dienst heeft. Als ze hier geen lening kan krijgen dan kan ze in Marokko ook geen huis kopen. Ondanks ze per maand €500,- kwijt kan. ((Van me ouders wilt ze geen geld lenen.)) Mijn vraag is nu, of er een bank bestaat waar je toch geld kunt lenen al heb je Sociale Dienst?? Kan iemand misschien helpen ??

    Al vast S0ekran,

    dounya
    Ik vind het verkeerd dat iemand die hier in de WWB zit een huis over de grens wil kopen. De WWB is bedoeld als minimum van het minimum om van te kunnen leven, niet om leningen voor een huis mee aan te vragen.

    Het bevreemdt mij wel dat jouw tante in staat is om vijfhonderd euro van die uitkering over te houden als je naar die hoge prijzen kijkt van tegenwoordig. Het lukt mij met een fulltime baan niet eens en ik heb geen gezin te onderhouden