1. #1
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    werktitel: Het wonder van Weesp

    Wachtend op bus 21 zie ik hem al vanuit de verte aan komen scheuren. Wanneer hij langs de halte flitst heeft ie mij blijkbaar ook gezien, want veertig meter verder komt hij met gierende banden tot stilstand. Langzaam in zijn achteruit rijdt ie terug. "He gab, tijdje niet gezien man". "Nee ik..... "Stap in man dan breng ik je effe". Typisch Hamid, in elke zin die hij uitspreekt valt het woord man, laat je nooit uitspreken en biedt spontaan een gratis lift aan. Ik twijfel omdat ik weet dat de plaats van bestemming met hem als chauffeur zelden of nooit bereikt wordt. Nog effetjes langs zijn neef, nog effetjes een blowtje halen in Sky, nog effetjes thuis wat ophalen. Om kort te gaan:"altijd nog effetjes wat." Voordat ik instap zeg ik hem dan ook dat ik vandaag echt geen tijd en zin heb om nog effetjes wat. "Neeeh, man, sure, vandaag ben ik real", belooft hij als altijd. "Ja, want als ik hier te laat kom of helemaal niet opdaag kan ik t shaken" probeer ik hem te overtuigen van de ernst. "Waar moet je heen man?" vraagt hij terwijl ik de gordel omdoe. "Naar Weesp, solliciteren." "Wat ga jij nou solliciteren, je ken helemaal niks man, heb je wat te roken bij je?" Ik heb niets te roken bij me,dat wil zeggen, niet iets wat voor Hamid interessant is. Hamid wil zich graag voordoen als veelbelovende voetballer, dus rookt hij geen tabak. Zijn joints draait ie van puur en alleen hasj. Je zit je altijd de pest te zuigen aan die dingen, maar er komt nauwelijks iets uit. Als voetballer moet je je ook geen overdreven voorstelling van hem maken. Speelt sinds zijn seniorentijd bijna ieder jaar bij een andere vereniging om dan het seizoen in de A-selectie te beginnen en te eindigen in het derde of vierde elftal. Dit jaar zit ie bij Blauw-Wit, volgens eigen zeggen gevraagd door de hoofdtrainer zelf. Bullshit, net of de hoofdtrainer van Blauw-Wit niks beters te doen heeft dan scouten bij Chebab3. Hij heeft zichzelf gewoon aangemeld. "Heb je het al gehoord van Khalid"? "Nee, wat dan" "Is in de Bijlmer door zestien negers inmekaar getrapt, ze kop, nee man, te erg....". "Ligt ie in het ziekenhuis"? "Gisteren ontslagen, heeft vier dagen in coma gelegen, zelfs z,n vriendin wist van niks af. Ik weet genoeg, heeft daar zeker een **** zitten of gewoon een ****. "Teringnegers man" mompelt Hamid in zichzelf met halfgebroken stem. "Kankerlijers", zeg ik.

     Als we Weesp binnenrijden verbaas ik me over het feit dat ook hier opvallend veel schotels aan de balcons zijn bevestigd. "Wist jij dat Ham, dat er hier ook zoveel zitten"? "Me oom woont hier man. We zijn trouwens toch veel te vroeg, we kunnen wel effetjes bij m langs gaan." "Ga jij maar ondertussen terwijl ik dat gesprek heb dan.... "Tijd zat man, zonder mij zou je nu net je kaartje hebben laten stempelen". Daar heeft ie gelijk in. "Oke", zeg ik. "Maar geen jokes". "Geen jokes man, vandaag ben ik real". 
    Ik heb nooit slaap.


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    255
    02-06-2002

    Ewa,
    Eindelijk weer een jongen die zijn verhaal komt vertellen. Ga zo door.
    Ik w8 op je vervolgjee als die nog gaat komen?
    bye bye Nadia

  3. #3
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    Was wel van plan er een feuilleton van te maken, maar Nadia is de enige die reageert. Met alle respect voor Nadia, maar als er niet meer reacties komen haal ik deze soap uit de ether. Sorry Nadia, ik zou graag doorgaan, maar als het niet gewaardeerd wordt..... sniksniksnik
    Ik heb nooit slaap.


  4. #4
    GekkeLieve Meid ;)

    Reacties
    421
    23-06-2002

    leuk begin, ben wel benieuwd hoe het verder gaat.
    Nou kom op mensen reagewer, zodat hij verder gaat met het verhaal.

    Groetjes
    Rasechte pure volbloed 3robia

    'Ali Ibn Abi Talib (radia Allaahi'anh) zei mooi: "Het wereldse leven reist van ons af en het Hiernamaals reis naar ons toe. Dus wees de kinderen van het Hiernamaals en niet van het wereldse. Vandaag is het daden verrichten zonder rekenschap, morgen is het rekenschap zonder het verrichten van daden. "

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    255
    02-06-2002

    Ewa, junkieXL!
    Ben je nou helemaal gek geworden. Verder schrijven. Wil je niet eens voor mij verder schrijven? Neej, dat doet mijn hart zeer. En nu kan ik niet slapen door jouw omdat ik niet het vervolg weet. Weet je wat het is het is nog niet spannend geworden, maar dat gaat volgens mij nog wel komen. En dan zul je zien gaan meer mensen je verhaal volgen.
    Snel! Snel! schrijven!
    kisses Nadia

  6. #6
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    ok, er = nu werktitel II: Het wonder van Weesp
    Nog steeds niet spannend, maar er wordt koortsachtig aan gesleuteld.
    Misschien heet ze wel Kahina. ??????????????
    Ik heb nooit slaap.


  7. #7
    Jeblia

    Reacties
    1.677
    30-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ik wil ook dat je verder schrijft JunkieXL..
    Ben benieuwd hoe het vervolg gaat..
    afz. Nadia

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    57
    11-09-2004

    ik wil ook dat je verder schrijft ben benieuwd
    iweren n iwthen


  9. #9
    Mimimomammimi

    Reacties
    19.838
    30-09-2005

    MVC Premium MVC Premium
    ^___Oewp
    F.Zohra

  10. #10
    -

    Reacties
    900
    19-09-2007

    MVC Premium MVC Premium
    ^___Oewp
    supergirlsz.