1. #1
    MVC Premium

    Reacties
    16.439
    21-10-2005

    MVC Premium MVC Premium

    hoe maak je een schoonmaak bedrijf bekend??

    weet iemand hoe je het beste klanten kan werven??
    ik heb opdracht gekregen om een startende onderneming te helpen bij het werven van klanten. het bedrijf is ook geinteresseerd om te werken voor in onderaanneming.
    Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken


    Iemand tips of hulp dat aangeboden kan worden??


  2. #2
    ------------

    Reacties
    185
    16-10-2002

    bedrijven bellen en vragen of je folders ect mag opsturen.
    wel eerst naar de juiste contact persoon vragen (bv hoofd facilitaire dienst)
    of langsgaan bij bedrijven (wel op afspraak he) en jezelf promoten........

    alsje
    masaaah allaahh!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    16.439
    21-10-2005

    MVC Premium MVC Premium
    dat bellen komt vaak op hetzelfde neer.

    Ze vragen of ze me mogen terugbellen maar daar komt nooit wat van


  4. #4
    'CEO'

    Reacties
    137
    23-04-2005

    Asalaam Wahelikoum Warahmatullahi Wabarakatuhu,

    Als ik jou was zou ik als eerste een SWOT-analyse van de onderneming maken. Om zo de basis te leggen voor je eigen kennis, dit ten eerste om je kennis te vergroten over de dienst die je de klanten gaat aanbieden, en ten tweede kennis vergaart over deze markt, en ten derde weet waar je het over hebt.

    Zo'n SWOT-analyse bestaat uit; Strenghts = Sterke punten van de onderneming/persoon zelf. Weakness = zwakke punten van de onderneming/persoon zelf. Oppurtunities = kansen, die jullie moeten benutten om klanten over te halen. Een soort onderdeel van je USP, unique selling point & positionering. USP is, puur met wat onderscheid jij je tov de conccurrenten.. Kwaliteit? Service? PRIJS? (waar ik denk dat jij moet mee gaan stunten). Positioneringstrategie, wat voor beeld creeer jij dat de afnemers cq. klanten zien. Hoe zien ze jou tov van de huidige dienstverlener cq. overige concurrenten. En als laaste heb je de Threats = bedreigingen voor jou in de markt. De concurrentie, personeel etc. De overige factoren die een bedreiging vormen om jou onderneming cq. dienstverlening te laten starten waar men wel rekening mee moet houden.

    Hier een beknopte start. Ik hoor wel als ik je verder kan helpen.

    Wahelikoum Asalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam..

  5. #5
    'CEO'

    Reacties
    137
    23-04-2005

    Ps. ik denk dat je zwaar moet gaan stunten, bij het aanbieden van offertes. Bv. je hebt Marmita BV aan de lijn, zijn al voorzien van interieurdienstverlener. Leg de nadruk op dat je pak weg 30% goedkoper bent dan de huidige dienstverlener, en ze zullen je de tijd geven om je woordje te doen, vergeet niet als laaste of je ze een vrijblijvende offerte per e-mail (is het goedkoopst) mag versturen (Per post kost je portokosten). Om zo toch een indruk achter te laten.

    Sorry voor mijn te lange personal script. Wahelikoum Asalaam

  6. #6
    The world is yours..

    Reacties
    45
    23-10-2005

    De schoonmaakwereld is één groot netwerk-clubje met de juiste kenissen kom je aan de juiste conctracten..... De ene regelt voor de ander en andersom..... Succes!

  7. #7
    In space dude 8-)

    Reacties
    817
    23-04-2005

    Citaat Geplaatst door Declaration Bekijk reactie
    Asalaam Wahelikoum Warahmatullahi Wabarakatuhu,

    Als ik jou was zou ik als eerste een SWOT-analyse van de onderneming maken. Om zo de basis te leggen voor je eigen kennis, dit ten eerste om je kennis te vergroten over de dienst die je de klanten gaat aanbieden, en ten tweede kennis vergaart over deze markt, en ten derde weet waar je het over hebt.

    Zo'n SWOT-analyse bestaat uit; Strenghts = Sterke punten van de onderneming/persoon zelf. Weakness = zwakke punten van de onderneming/persoon zelf. Oppurtunities = kansen, die jullie moeten benutten om klanten over te halen. Een soort onderdeel van je USP, unique selling point & positionering. USP is, puur met wat onderscheid jij je tov de conccurrenten.. Kwaliteit? Service? PRIJS? (waar ik denk dat jij moet mee gaan stunten). Positioneringstrategie, wat voor beeld creeer jij dat de afnemers cq. klanten zien. Hoe zien ze jou tov van de huidige dienstverlener cq. overige concurrenten. En als laaste heb je de Threats = bedreigingen voor jou in de markt. De concurrentie, personeel etc. De overige factoren die een bedreiging vormen om jou onderneming cq. dienstverlening te laten starten waar men wel rekening mee moet houden.

    Hier een beknopte start. Ik hoor wel als ik je verder kan helpen.

    Wahelikoum Asalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam..
    zoals je zelf al aangeeft is de SWOT-analyse kennis vergaren... zij wil haar naamsbekendheid/klantenkring vergroten, daar heb je naar mijn weten geen swot voor nodig...

    Studeer je toevallig op hva amstel CE? (of heb je daar gestudeerd)

    Anyway voor de topicstarter: de meeste bedrijven zullen al een schoonmaakbedrijf in dienst hebben, je moet echt iets bieden wat hun huidige schoonmaakbedrijf niet heeft of de prijs laten zakken.. Zorg ervoor dat alle mond op mond reclame positief is (indirect kun je dat beïnvloeden door geen fouten te maken) Negatieve reclame is funest voor een beginnend bedrijf...

    A little bit of pleasure is worth a whole lot of pain


  8. #8
    'CEO'

    Reacties
    137
    23-04-2005

    Lightbulb

    Citaat Geplaatst door fatima_9 Bekijk reactie
    zoals je zelf al aangeeft is de SWOT-analyse kennis vergaren... zij wil haar naamsbekendheid/klantenkring vergroten, daar heb je naar mijn weten geen swot voor nodig...

    Studeer je toevallig op hva amstel CE? (of heb je daar gestudeerd)

    Anyway voor de topicstarter: de meeste bedrijven zullen al een schoonmaakbedrijf in dienst hebben, je moet echt iets bieden wat hun huidige schoonmaakbedrijf niet heeft of de prijs laten zakken.. Zorg ervoor dat alle mond op mond reclame positief is (indirect kun je dat beïnvloeden door geen fouten te maken) Negatieve reclame is funest voor een beginnend bedrijf...
    Dikgedrukte; Dit kan je dus uit je SWOT halen .. Maar goed

    Ik adviseer altijd om te vergaren dan toe te passen . Dan weet je in iedergeval hoe de markt in elkaar zit. Maar gair incha Allah. We gaan het voor haar vekorten .

    Wat jij ook al aangeeft, prijs moet zeer aantrekkelijk zijn. Direct mails etc.

  9. #9
    Ciao!

    Reacties
    534
    12-03-2006

    Direct mailing, op beurzen staan bijv de huishoudbeurs etc

  10. #10
    MVC Premium

    Reacties
    16.439
    21-10-2005

    MVC Premium MVC Premium
    vriendelijk dank allemaal voor de tips. Ik heb er ernorm veel aan gehad de afgelopen dagen.


    Ik sta bij jullie in het krijt!!


  11. #11
    'CEO'

    Reacties
    137
    23-04-2005

    Trakteer ons op een stukje taart.!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    189
    28-04-2005

    Citaat Geplaatst door ContactMe Bekijk reactie
    De schoonmaakwereld is één groot netwerk-clubje met de juiste kenissen kom je aan de juiste conctracten..... De ene regelt voor de ander en andersom..... Succes!
    Deze jongen heeft gelijk, niks SWOT analyse, dat is allemaal theorie. In de praktijk komt het neer op netwerken en meestal is het een grote "stoelendans", jij regelt bedrijf X voor mij en ik help je met je personele problemen of dan loods ik je vervolgens binnen bij bedrijf Y enz enz.
    Maar schoonmaakwereld valt geen droog brood meer te halen, tenzij je echt iets unieks aanbied. Bijv. vakkundige marmer schoonmaak of zo, of industriele schoonmaak.
    En lager gaan met de prijs??????? I dont think so, ook al bied je jezelf aan tegen kostprijs er zijn altijd bedrijven die lager kunnen gaan dan dat...........Been there done that!

  13. #13
    MVC Premium

    Reacties
    16.439
    21-10-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Declaration Bekijk reactie
    Trakteer ons op een stukje taart.!

    waarom ook niet, ik zal eens voor volgende week zondag een paar heerlijke tapas, taarten en gerechten maken voor jullie.

    Ik plaats ze hier en jullie mogen smullen


  14. #14
    scania

    Reacties
    922
    10-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Studente:) Bekijk reactie
    weet iemand hoe je het beste klanten kan werven??
    ik heb opdracht gekregen om een startende onderneming te helpen bij het werven van klanten. het bedrijf is ook geinteresseerd om te werken voor in onderaanneming.
    Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken


    Iemand tips of hulp dat aangeboden kan worden??
    salaam

    wij plaken reclame posters op vrachtwagens

  15. #15
    MVC Premium

    Reacties
    16.439
    21-10-2005

    MVC Premium MVC Premium
    owja dat zie ik de laatste tijd ook heel vaak jah

    chokran scania