1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Help 112

    Citaat Geplaatst door Tim
    Dit had zoveel meer fout af kunnen lopen....
    Ik zit hier behoorlijk onwerkelijk en nog een beetje shaky. Vanavond had ik Frans en Maja uitgenodigd om mijn verbouwing te laten zien en om bij mij op het terras te zitten. Maja had geen zin en bleef dus thuis. Frans heeft mijn verbouwing toen bewonderd en daarna zijn we op mijn dakterras gaan zitten. Het was al tegen twaalven en we zaten wat over koetjes en kalfjes te praten toen ik ineens een doffe knal hoorde. Ik zei een beetje verbaasd maar al met onheilspellende gedachte "he wat is dat" en Frans keek om en zei meteen aan de hoeveelheid rook te zien "brand". Ik was al half de trap afgerend naar de telefoon "snel 112" dacht ik. De adrenaline schoot al door me heen. Het juffie aan de andere kant verbond me door met de brandweer van R'dam. Daar kreeg ik geen gehoor dus belde nog een keer 112 nu met de mededeling dat er echt haast bij was omdat er iets goed stond te fikken op het binnenplein. Het juffie zou zelf wel contact opnemen met de brandweer en mij dan doorverbinden. En ja hoor, eindelijk de brandweer. "Er is brand" riep ik, "op de Gordelweg achter mijn appartement op 229d". Ondertussen was ik weer naar boven gelopen met mijn mobiel het dakterras op. "ok we komen eraan" zei de brandweerman. Ik klom het hekje over en liep naar Frans toe die inmiddels over het dak richting de brand was gelopen. Er stonden inmiddels nog meer mensen op het dak en er waren al een minuut of 5 verstreken. Toen zei Frans "je buurvrouw zegt dat er iemand in die schuur woont". "Ah nee he" schreeuwde ik met mijn mobiel weer aan mijn oor "ja hallo 112, nog een keer met spoed de brandweer van r'dam aub". Na 5 seconden "hallo nog een keer Gordelweg 229d, er woont iemand in die schuur die in brand staat, kan er met spoed iemand komen, een ambulance, please". "Is ook al onderweg" zei de brandweerman. "Shit we moeten wat doen" riep ik tegen Frans "kom snel naar beneden". "Er zijn al mensen beneden" zei Frans, achter mij aan rennend.
    Beide stormden we 3 verdiepingen naar beneden, we lieten ons iedere keer van de helft van een trap op de grond vallen om meteen de volgende te nemen. "Weet jij de weg daar naar toe" riep Frans. "Ja". Deur open, naar links en dan het poortje door. Verder kwamen we niet. "Het heeft geen zin meer" zei een van de buitenstaande jongens "ze ligt al buiten en is waarschijnlijk dood, vangen jullie de brandweer maar op", die eraan kwam racen. "Hierheen het poortje door" daar is het. Tegen een ander kort uitgelegd wat er gebeurt was en dat er iemand in het schuurtje zat en mogelijk nog meer. Ze rende door de poort met slangen. Het ging allemaal zo bliksemsnel en nu merkte ik pas hoezeer ik stond te trillen op mijn benen, hoe de adrenaline door mijn lichaam gierde en hoeveel mensen er buiten stonden. Telkens weer die vragen "wat is er gebeurt?", ik liep naar Frans en ook hij stond op zijn benen te shaken. Politie, televisie en het terrein werd afgesloten. Ambulance erbij en beide verplegers rende met apparatuur naar achteren. Nu pas ging ik mezelf de vraag stellen "wat deed dat mens daar waarom woonde die vrouw daar achter in die schuur en wat heeft zich daarbinnen afgespeeld?". Frans blijkbaar stelde zich dezelfde vragen af. Er gingen geruchten, mensen zeiden op onze vragen, dat de vrouw daar met haar zoon woonde. Haar zoon was gokverslaafd en had al het geld vergokt tot grote schulden toe. Ze mochten daar van een vriend gratis wonen om er weer bovenop te komen. Nu zag ik het pas, hij stond er zelf ook bij, totale paniek en hulpeloosheid. Grote verdriet. Het ambulancepersoneel kwam al weer terug, zonder vrouw... Dit zei al genoeg en weg reden ze.
    Ik wilde naar binnen, kon toch niks meer doen en voelde me nog steeds op mijn billen trillen. "Frans, kom we gaan naar binnen ff rusten en een biertje drinken. Afkoelen joh ik sta nog steeds te trillen en jij".
    Godver, we kunnen de deur niet in, er hangt zo'n lint aan. Even dat meisje vragen of ze wil helpen en ja hoor, het lint eraf wij naar boven. "Shit man wat erg" zei Frans "ik vraag me af wat we hadden kunnen doen als we de rook eerder hadden gezien". "Waarschijnlijk niets" denk ik "ik reageerde omdat ik die plof hoorde, misschien een gasfles die door de hitte ontplofte, dus dan was er al eerder brand. Dat zie je niet vanaf hier, zeker niet als de rook eerst nog binnen blijft. Ik denk dat die vrouw is gestikt in de rook". "Ja maar toch, stel dat we de rook meteen hadden gezien of geroken en niet pas na de knal, dan was de brandweer misschien op tijd geweest, en hadden we misschien eerder die vrouw kunnen helpen".
    .

  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    1.572
    16-04-2003

    MVC Premium MVC Premium
    doe verder goed begin

  3. #3
    GEEN TYD

    Reacties
    445
    06-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    ja ga verdrr

    een goed begin
    Mama, Alles Ben Jy Voor Mij.. Niemand Die Mij Verward.. Je Bent Myn Nummer 1 & Je Blijft In Myn Hart !!
    [COLOR="Red"][CENTER]

  4. #4
    Sallie

    Reacties
    364
    18-10-2002

    ga verder goed begin enne je taaltje bevalt me wel

    (juffie)
    "Kijk niet naar hoe Klein de zonde is, maar denk aan Degene Die je ongehoorzaam bent geweest"

  5. #5
    GEEN TYD

    Reacties
    445
    06-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    !!!!!! me too
    Mama, Alles Ben Jy Voor Mij.. Niemand Die Mij Verward.. Je Bent Myn Nummer 1 & Je Blijft In Myn Hart !!
    [COLOR="Red"][CENTER]

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.973
    10-11-2002

    is wel leuk maar??????? moeah

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    864
    03-05-2003

    TFOE AHOLLANDIE
    [GLOW=limegreen]Laat de haters maar haten Laat de praters maar praten Maar deze Marokkaan kan je beter met rust laten [/GLOW]
    SCHULDIG Is De naam

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.973
    10-11-2002

    whaahahaahahahahahahahha wilieee...





    yeppp de marokanen zijn terug