1. #1
    Allah Ou Akbar

    Reacties
    352
    15-12-2002

    een eetentje

    een vraagje
    wie kan mij helpen ik wil een eetentje geven
    maar ik weet niet wat ik moet koken
    wie van jullie kan mij helpen
    en zouden jullie ook de recept erbij willen zetten
    ik wil dat het echt een perfecte eetentje wordt
    met alle erop en eraan

    alvast bedankt Yossra

  2. #2
    Allah Ou Akbar

    Reacties
    352
    15-12-2002

    niemand een idee

  3. #3
    Allah Ou Akbar

    Reacties
    352
    15-12-2002

    sooo waarom wil niemand mij helpen
    ben echt hopenloos

    en het eetentje is ZATERDAG dus aub help me!!!!!!!!!!!!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    32
    21-05-2002

    hee hallo yossra

    hoeveel perso
    en wat voor maaltijden moeilijk makkelijk 3 gerechten of minder zeg het maar dan help ik je wel

    ik zie dat je online bent mail me maar
    groetjes loena
    mijn mooie kleine meid word groot MARWATJE HOU VAN JE DIKKE Je mama

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    32
    21-05-2002

    hai hier ben ik weer

    je kan eerst iets lichts maken zoals, salade, dan kip in oven, en dan vlees ( marmita) met paprika en zietoen,

    kijk jij maar ik hoor het wel
    mijn mooie kleine meid word groot MARWATJE HOU VAN JE DIKKE Je mama

  6. #6
    Allah Ou Akbar

    Reacties
    352
    15-12-2002

    bedankt voor je reactie
    het is een eetentje voor ongeveer 10 mensen

    hé zou je voor mij ook de recepten erbij willen schrijven
    ben namelijk niet zo goed in de keuken

    en ik wil graag een aparte eetentej geven

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    368
    28-11-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Heey meid hoe was je etentje, s t allemaal gelukt?
    كلميم‎

  8. #8
    Allah Ou Akbar

    Reacties
    352
    15-12-2002

    ging niet door jammer genoeg

    maar ik heb wel alvast een paar dingen geprobeert
    en geloof mij nou maar niks was gelukt en ik mag de keuken niet meer in voorlopig


    dus ja wie nog tips voor mij heeft ze zijn nog steeds hartelijk welkom
    (kookles is ook goed hoor)

    oh ja dames bedankt voor jullie reacties

  9. #9
    .

    Reacties
    312
    21-10-2002

    Yosra, oefenen baart kunst:

    Het is je eerste etentje denk ik dan, dus mag het wel beetje apart
    ps: weet dus niet of je getrouwd bent ....

    Weet niet of het nu nog zin heeft om te reageren...

    Eerste gang: Salades...
    - Rijstsalade, rode bieten salade, aardappelsalades... enz

    Hoofdgerecht:
    - Lekker is bastilla met kip, en erbij is lekker om gewoon kippepootjes met sausje... en groenten gestoofd
    - of gewoon bekende: Vlees gestoofd;gebakken;gebraden...en zitoun, pruimen (zou ik apart doen als garnering) en amandeltjes en lekker zoet maken

    Nagerecht:
    - Toetje dus, sorbet ijs,
    - of gebak, appeltaartje en dan met koffie
    - Marokaanse thee en lekkere marokaanse koekjes (voor recepten zou ik goed kijken op dit forum!)

    Ik hoop dat ik je maybe ene stap verder of ideén heb gegeven, maar zou het graag doen als ik een etentje zou geven...

    Ik ben geen chefkok ben onderweg om een paar gerechten te klaren, maar het vleesgebeuren ken ik nog niet




    TIP VAN DE DAG:
    kIJK OP DEZE FORUM VOOR ALS JE DESPERATE BENT (en probeer ze week van te voren of paar daagjes)

    Beslemaa zinaaat
    :boogie:..Gezocht?? Dakka chikies
    Meiden voor Dakka Marrakechia :boogie:

  10. #10
    .

    Reacties
    312
    21-10-2002

    ik zal proberen een aantal links voor je neer te zetten oke?? dan lukt de volgende geheid
    :boogie:..Gezocht?? Dakka chikies
    Meiden voor Dakka Marrakechia :boogie:

  11. #11
    .

    Reacties
    312
    21-10-2002

    BSTILA (DUIVEN- OF KIPPEPASTEI)

    Bstila wordt traditioneel bereid met duivenvlees, maar kip is een goed alternatief. Marokkanen eten bstila met hun vingers uit een schaal midden op de tafel. Wilt u iedereen zijn eigen portie geven, dan kan de pastei in punten worden gesneden. In sommige Marokkaanse recepten moet soms wel een hele kop suiker met de bovenste laag amandelen en kaneel worden vermengd, maar ongezoet is de pastei ook heerlijk. Voor de korst kan phyllodeeg uit de diepvries worden gebruikt.


    1 pond blanke amandelen

    olie
    1 theelepels kaneel

    2 eetlepels geclarificeerde boter

    2/3 kop boter

    1 grote ui, fijngehakt

    1 kip, ontbeend en in stukken gesneden

    1 theelepel peper

    ¼ theelepel zout

    ½ theelepel safraan (of, goedkoper, koenjit)

    1 bosje peterselie, fijngehakt

    ½ bosje (marokkaanse) koriander, fijngehakt

    5 eieren

    1½ pond 'ouraka' of phyllodeeg

    ½ pond gesmolten boter

    poedersuiker

    Rooster de amandelen goudbruin in een klein beetje olie. Maal ze grof in een vijzel, of hak ze grof in de keukenmachine. Meng met 1 theelepel kaneel en zet tot gebruik weg. Verhit de 2/3 kop boter en de geclarificeerde boter samen in een grote pan met dikke bodem, voeg de ui toe. Fruit de ui een paar minuten en voeg dan de kip, peper, zout, saffraan, kaneel, peterselie en koriander toe. Laat zachtjes sudderen tot de kip gaar. Voeg zonodig tijdens het koken een beetje water toe als het kookvocht te snel slinkt. Haal de kip uit de pan. Klop de eieren los en voeg ze langzaam, al roerend, toe aan de saus. Haal de pan van het vuur.
    Vet een grote ronde bakvorm in, en zorg dat alle ingredienten onder handbereik liggen; deeg, gesmolten boter, amandelpasta, kip en de saus. Smeer een vel deeg in met boter en leg het met de beboterde kant naar boven in de ovenschaal. Doe dit met nog 4 of 5 vellen, en leg ze zo in de ovenschaal dat de vellen half over de rand hangen. Ga zo door en maak een tweede deeglaag. Giet de saus in de schaal, en bedek de saus met twee lagen deegvellen van 3 a 4 vellen elk - deze keer moet het deeg niet over de rand van de vorm hangen. Bedek deze laag met het vlees. Leg hier weer twee lagen deeg over, en verdeel hier weer de amandelen over. Neem nu de deegflappen die over de rand hangen en vouw ze om zodat ze de amandelen bedekken. Leg 1 vel deeg met de beboterde kant naar beneden bovenop de pastei, en daarbovenop weer een cirkel van 4 of 5 vellen, met de beboterde kant naar beneden. Steek de overhangende flappen in de schaal, alsof je een bed opmaakt . Bestrijk de bovenkant met gesmolten boter, en zet de bstila tot gebruik in de koelkast. (Je kunt dit gerecht vrij ver van tevoren maken.) Verwarm de oven op 200ºC, en zet de pastei erin. Als na 15-20 minuten de bovenkant goudbruin is, een ronde ovenschaal erover plaatsen en de pastei voorzichtig omdraaien en terug in de oven zetten zodat de andere kant ook bruin wordt. Serveer de Bstila op een grote schaal, bestrooi de bovenkant met poedersuiker en maak met het kaneelpoeder voorzichtig een raster erop. Geef iedereen een bakje poedersuiker om naar eigen smaak toe te voegen.
    :boogie:..Gezocht?? Dakka chikies
    Meiden voor Dakka Marrakechia :boogie:

  12. #12
    .

    Reacties
    312
    21-10-2002

    :boogie:..Gezocht?? Dakka chikies
    Meiden voor Dakka Marrakechia :boogie: