1. #1
    *NL-TR member*

    Reacties
    2.037
    09-06-2004

    ~*~zina~*~

    ~Zina~

    OutlandishSamiYusuf
    [glow=darkorchid]Read My Stories: Zina& Ruwe Diamant& Ten Dode Opgeschreven &Ghetto Living! & When You Say Nothing At All[/glow]Always Start Your Day Saying Bismillah And End Your Day saying Alhamdolilah!

  2. #2
    *NL-TR member*

    Reacties
    2.037
    09-06-2004



    ~Voorwoord~
    ~Hoe ik tot dit verhaal kwam~


    “Ik zoek iemand als jij.
    Toen ik Ten Dode Opgeschreven had gelezen op marokko.nl, wist ik het zeker. Jij bent de schrijfster waarnaar ik op zoek ben. De manier waarop je alles beschreef , alsof je alles zelf hebt meegemaakt, overtuigde me.
    Mijn naam is Salah en ik wil dat mensen horen over mijn leven en dat van mijn zusje.
    Vrijdag om zeven uur ‘s avonds zal ik op de chat van marokko.nl op je wachten onder de naam Salah. Ik hoop dat je komt.

    Beslama Salah.”

    Deze privé mail kreeg ik tien september, een paar dagen voordat ik op vakantie ging. Die vrijdag, de dag voordat ik op reis zou gaan, ging ik inderdaad naar marokko.nl chat om te kijken of dit serieus was.
    Ik had wel vaker gehoord dat er zulke mailtjes werden verstuurd door wanhopige jongens die een afspraakje zochten met meisjes.
    Salah was niet zo’n jongen. Hij was er inderdaad onder de naam Salah en sprak me aan.

    <Salah> Hoi ik ben Salah van de pm
    <Safiyarabia> Ja weet ik. Vertel, wat wil je van me?
    <Salah> Dat je mijn verhaal in een boek zet. Je kunt goed schrijven, dat heb ik gelezen.
    <Safiyarabia> Als je serieus bent wil ik wel luisteren. Waarover gaat het?
    <Salah> Over mij en mijn zusje Fadoua.
    <Salah> We hebben het een en ander meegemaakt en dat wil ik kwijt.
    <Safiyarabia> En waarom wil je dat?
    <Salah> Iedereen wil eens gehoord worden. Sommigen uit aandachttrekkerij. Sommigen om gewoon hun verhaal kwijt te kunnen.
    <Safiyarabia> En welke ben jij? De eerste of de laatste?
    <Salah> Ik wil mijn verhaal kwijt. Maar ik wil ook dat anderen weten dat zulke dingen gebeuren.
    <Safiyarabia> Zulke dingen?
    <Salah> Incest en mishandeling.
    <Safiyarabia> Even serieus! Dit zijn geen grapjes! Zeg op wat je wil, maar neem me niet in de zeik!
    <Safiyarabia> Goede schrijfster bla bla bla en nog meer onzin. Geen zin in!
    <Salah> Nee wacht! Ik meen het echt! Onze vader heeft ons misbruikt.
    <Salah> Toe, geloof me. Kijk, ik kan het ook zelf schrijven, maar daar ben ik niet goed in. En bij beroemde schrijvers krijg ik toch geen kans. Ik wil dat jij me helpt.
    <Safiyarabia> En waarom moet ik dat dan doen? Er zijn honderden meiden die nog betere verhalen schrijven dan ik. Neem Z-chiloha of Sweet Butterfly.
    <Salah> Jouw Nederlands is beter.
    <Safiyarabia> Hahaha, maar ik ben Nederlands!
    <Salah> Weet ik al, maar je kan je goed in Marokkanen verplaatsen.
    <Safiyarabia> En hoe wil je dan dat wij dat boek gaan schrijven? Via de chat? Of msn?
    <Salah> Misschien. Ik kan je ook e-mail sturen en zo.
    <Safiyarabia> Dus jij vertelt me alles, en ik schrijf een boek van? Ok&#233;, morgen dezelfde tijd, ik moet nu weg.
    <Salah> Goed, tot morgen.
    <Safiyarabia> Houdoe.

    Zo kwam ik met Salah in contact. De komende maanden stuurde hij me
    verschillende mailtjes en kwam op de msn om daar met me te spreken.
    Zo vertelde hij me zijn levensverhaal stukje bij beetje. De stukjes uit het dagboek van Salah zijn hier en daar veranderd, omdat ze anders wellicht te schokkend zouden kunnen overkomen.
    Salah en ik hopen dat er bij iedereen een vlammetje gaat branden als ze dit verhaal lezen. Een klein lichtje in de duisternis is vaak al genoeg om iemand hoop te geven.

    Alles kan een mens overkomen. Hoe onschuldig ze ook zijn.


    De verhalen van Salah, Fadoua en Jamila.

    OutlandishSamiYusuf
    [glow=darkorchid]Read My Stories: Zina& Ruwe Diamant& Ten Dode Opgeschreven &Ghetto Living! & When You Say Nothing At All[/glow]Always Start Your Day Saying Bismillah And End Your Day saying Alhamdolilah!

  3. #3
    *NL-TR member*

    Reacties
    2.037
    09-06-2004

    Wie verder wil lezen kan reageren.
    OutlandishSamiYusuf
    [glow=darkorchid]Read My Stories: Zina& Ruwe Diamant& Ten Dode Opgeschreven &Ghetto Living! & When You Say Nothing At All[/glow]Always Start Your Day Saying Bismillah And End Your Day saying Alhamdolilah!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    156
    30-04-2005

    Ik ben h&#233;&#233;l benieuwd naar het verhaal. Dus ik zou zeggen: begin maar!

    x

  5. #5
    MoonRose

    Reacties
    455
    17-02-2005

    Devam Askim Devam

    Allah Kimseye G&#214;stermesin
    De paden van het leven,
    zijn vol verleidingen,
    dat je tegenhouden van je doel.
    Ik zal mijn doel halen ,
    Allah swt zal hierbij mijn getuige zijn...

  6. #6
    HouFonMynSgatjee<333

    Reacties
    813
    14-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    heel benieuwd!
    Meskinaas., misbruikt door hun vader

    Begin maar gauw zou ik zeggen

    Ramadan Mubarek




    Miin sgatjes : d0_0b, tettouniia, Zinaa_yaminaa, Maghrebia_m

  7. #7
    *NL-TR member*

    Reacties
    2.037
    09-06-2004

    ~1~
    ”Man In Black”

    OutlandishSamiYusuf
    [glow=darkorchid]Read My Stories: Zina& Ruwe Diamant& Ten Dode Opgeschreven &Ghetto Living! & When You Say Nothing At All[/glow]Always Start Your Day Saying Bismillah And End Your Day saying Alhamdolilah!

  8. #8
    *NL-TR member*

    Reacties
    2.037
    09-06-2004

    Jamila

    Samen met Safira was ik gaan shoppen. Zij wilde nog een mooie bijpassende hoofddoek kopen bij de jurk die ze zojuist had gekocht. Richting Eindhoven centrum dus maar.
    Safira was naar haar tante gegaan die een zaak had in dit soort spullen. Na lang zoeken vond ze een mooie lila hoofddoek met een randje van glimmend zilver draad. In elke hoek was een bloem geborduurd.
    ”Deze is mooi, vind je ook niet Jamila?”
    ”Ja Safira Zina, deze is mooi. Beter dan die met dat donkere paars.” Adviseerde ik. Haar tante gaf me een knipoog. Tja, dat was me wat met Safira! Ze wilde alles zo perfect mogelijk hebben, anders durfde ze er niet mee weg. Wat dat betreft was Safira altijd al zo’n kommazoeker (nauwkeurig en precies) geweest.
    Een verkeerd dingetje en het feest ging niet door. Dat had ze ook met mensen. Ze had maar &#233;&#233;n vriendin en dat was ik. Het had een tijd geduurd voor ze mij volkomen vertrouwde. Verder vertrouwde ze niemand. Als iemand een raar trekje had, zou er zeker iets mis zijn met die persoon en dan kwam ze er niet meer bij in de buurt. Vooral niet bij zwervers en dergelijke. Wel gaf ze hen aalmoezen, om de zakaat te uit te voeren.
    Ik was altijd heel makkelijk in het omgaan met mensen. Ik praatte tegen iedereen, vertrouwde iedereen en keek niet naar vreemde dingen in hun uiterlijk of gedrag.
    Afijn, Safira was geslaagd in het kopen van haar hoofddoek. Ik droeg geen hoofddoek. Ik bad wel, en hield me aan alle regeltjes, maar een hoofddoek dragen deed ik niet. Mijn moeder droeg er ook geen. Bijna geen enkele vrouw in mijn familie deed dat. Alleen Safira en een paar van mijn tantes wonend in Marokko.
    ”Gaan we even ergens zitten? Ik ben doodop en ik heb dorst.” Mopperde Safira.
    ”Hallo Safira, jij wilde pers&#233; eerst een hoofddoek gaan kopen. Als het aan mij had gelegen hadden we al een half uur eerder ergens gezeten.”
    ”Ja ja, het is goed. Yallah we gaan.” We zochten ergens een terrasje op waar we in het zonnetje gingen zitten. Ik rekte me even lekker uit en liet me ontspannen in een van de stoelen zakken. We bestelden beiden een ijskoude cola bij het meisje dat de bestellingen kwam opnemen. Ik ging mensen kijken. Dat was een van mijn favoriete bezigheden als ik op een terras zat.
    ”Zit niet zo schaamteloos mensen te begluren!” Siste Safira. Ik lag helemaal dubbel van het lachen. Uiteindelijk moest Safira ook lachen en zat ze net zo intensief naar mensen te loeren als ik. We fluisterden dingen tegen elkaar tot ik stil viel. De jongen die nu voorbij liep, geheel gekleed in het zwart, was… Hij keek me recht aan. Zijn lichtblauwe, bijna witte ogen priemden in de mijne. Hij was Marokkaan, dat was zeker, maar zo’n mysterieuze Marokkaan had ik nog nooit gezien! Die kleding, zijn postuur en zijn ogen!
    Hij bleef me maar stak aankijken en plots voelde ik een schaamte over me trekken. Ik sloeg zenuwachtig met een kriebelend gevoel in mijn buik mijn ogen neer. Hij liep voorbij.
    ”Wajoow Jamila, wat heb jij opeens?” Bracht Safira geschrokken uit. Ik kon niets antwoorden. Mijn keel zat dicht. Stil met wijd opengesperde ogen schudde ik mijn hoofd. Ik wist het niet. Die jongen…
    ”Jamila! Zeg eens wat!”
    ”Die jongen…” Piepte ik hees. Ze keek de stoep op, maar zag niets. Hoofdschuddend alsof ik gek was nam ze een slok van haar cola.
    ”Jij spoort niet Jamila. Ik weet niet over welke jongen jij het hebt.” Ik was nog even stil. Beduusd zat ik voor me uit te staren. Wajoow wat een vent zeg! Die ogen! Safira haalde me terug naar de echte wereld. We pakten onze tassen en liepen aan naar het station. We moesten drie trappen op naar boven. Vreselijk met mijn conditie.
    Thuis aangekomen liet ik aan mijn moeder en twee broers zien wat ik had gekocht. Emin vond het mooi, Abdel prachtig. Juist, daar was ik op uit. Als het niet mooi was wilde ik het ook niet dragen. Op mijn kamer hing ik de kleding in mijn kast. Ik bekeek mezelf in de grote spiegel die tegen de deur van mijn kast zat. Toch had ik best een mooi figuur. Alleen mijn kont was iets groter geworden. Ach. J. Lo had ook een dikke kont en dat vond iedereen prachtig. Leuk toch, dat ik daar ook mee gezegend was. Ik zag dat ik geheel in het zwart gekleed was vandaag. Dat herinnerde me weer aan die jongen. Die jongen…
    Ik kon me zijn ogen niet van mijn netvlies krijgen. Hij was zo mooi. Die donkere huid met die bijna witte ogen, zijn kaaklijn en zijn postuur. Het was allemaal zo perfect.
    Ach, wat maakte ik me druk om zo’n jongen. Ik zou hem toch nooit meer zien. Eindhoven was groot en ik kwam daar enkel in die straat om te shoppen.
    Ik bande hem uit mijn hoofd en concentreerde mij op de laatste week van de grote vakantie. Morgen moest ik mijn boeken op gaan halen en dan zou ik het laatste jaar van mijn opleiding in gaan. Het was nog maar een half jaar school en vijf maandjes stage, dan kon ik in het St. Jozef Ziekenhuis gaan werken. Ik had er echt zin in. Mijn broer Abdel kwam mijn kamer binnen.
    ”Jamila kan ik even die CD van je lenen. Die nieuwe van Outlandish.”
    ”Ja natuurlijk, als ik hem maar heel terugkrijg.” Hij knipoogde terwijl hij de CD van me aannam. Ik ging op bed liggen en dacht opnieuw aan die jongen in het zwart.
    OutlandishSamiYusuf
    [glow=darkorchid]Read My Stories: Zina& Ruwe Diamant& Ten Dode Opgeschreven &Ghetto Living! & When You Say Nothing At All[/glow]Always Start Your Day Saying Bismillah And End Your Day saying Alhamdolilah!

  9. #9
    Um Noor, S & A

    Reacties
    20.897
    19-10-2005

    MVC Premium MVC Premium
    lala is er ook


    ik ga nu lezen

    Heel onverwacht............maar met alles erop en eraan
    ben je van ons heengegaan.
    Je hebt dapper gevochten..........maar je kans was zo klein
    wij zijn heel trots..........dat we jouw papa en mama mochten zijn.
    mijn Noor ra7imaki allah11/06/09


  10. #10
    HouFonMynSgatjee<333

    Reacties
    813
    14-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Mooi begin.,,,

    gauw verder.,

    Ramadan Mubarek




    Miin sgatjes : d0_0b, tettouniia, Zinaa_yaminaa, Maghrebia_m

  11. #11
    Um Noor, S & A

    Reacties
    20.897
    19-10-2005

    MVC Premium MVC Premium
    mooi begin


    ik begin ook stiekem op die jongen in zwart verliefd te worden

    Heel onverwacht............maar met alles erop en eraan
    ben je van ons heengegaan.
    Je hebt dapper gevochten..........maar je kans was zo klein
    wij zijn heel trots..........dat we jouw papa en mama mochten zijn.
    mijn Noor ra7imaki allah11/06/09


  12. #12
    .

    Reacties
    8.519
    23-04-2005

    Leuk begin

    Ga gauw verder


  13. #13
    *NL-TR member*

    Reacties
    2.037
    09-06-2004

    WELKOM!!! Leuk dat jullie er zijn!



    Love Safiye
    OutlandishSamiYusuf
    [glow=darkorchid]Read My Stories: Zina& Ruwe Diamant& Ten Dode Opgeschreven &Ghetto Living! & When You Say Nothing At All[/glow]Always Start Your Day Saying Bismillah And End Your Day saying Alhamdolilah!

  14. #14
    * MoSliMa *

    Reacties
    2.286
    16-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    mooi begin

    [SIGPIC][/SIGPIC]

  15. #15
    MVC Premium

    Reacties
    1.382
    02-10-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Je Weet T0ch DAt ik m Abb0neerd 0p Al je Verhalen,,,

    Dus Hier n0g een Geabb0neerde!!
    Die Geduldig Wacht 0p Een Nieuw Verv0lg...


    Ps.Dus het het is is echt Waargebeurd??Alle Gebeurtenissen