1. #1
    Hamdillah

    Reacties
    6.955
    12-11-2001

    Shahada uitspreken

    Nadat je kleine wassing hebt verricht, moet je shahada uitspreken. Laatst heb ik gehoord dat het niet goed is om shahada in de douche te zeggen. Voordat ik de douche in ga, zeg ik een dou3a en wanneer je eruit gaat moetje opnieuw een dou3a zeggen. Maar omdat shahada niet in de douche uitgesproken mag worden zeg ik eerst dou3a en dan pas shahada.

    mag dat?

    klopt het dat je shahada niet in de douche mag zeggen??

    Ik hoop dat jullie begrjipen wat ik bedoel en dat er een antwoord op te vinden is

    Sallaam

  2. #2
    Alle Rechten Voorbehouden

    Reacties
    205
    09-12-2002

    assalaamoe alaykoem,

    ik denk dat men de shahada niet mag uitspreken in de douche enkel omdat dit een onreine plaats zou kunnen zijn... sommigen hebben hun toilet daar staan.. en in een toilet is het niet gebruikelijk om te Getuigen...

    wallahoe a3lam!
    "Dachten de mensen dat zij met rust gelaten worden, als zij zeggen:"Wij geloven," en dat zij niet op de proef gesteld worden?" (Soerat Al-'ankaboet: de spin: aya 2).

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    332
    17-05-2003

    selemhalikum broeders en zusters

    in onreine plekken mag je geen 1 woord uit de koran zeggen en ook niet allah roepen je mag helemaal niet praten dan
    ALLAAAHOEMMA BIESMIEKA AMOETOE WA AHJAA

  4. #4
    Jongetje van God.

    Reacties
    487
    17-07-2003

    hmmm hoe moet je dan die plek reiner krijgen
    Heb uw naaste lief als uzelve.
    Heb uw vijand lief, keert de andere wang toe.
    Oordeelt nooit, want gij word geoordeelt naar de maat waarmede gij oordeelt.

  5. #5
    Alle Rechten Voorbehouden

    Reacties
    205
    09-12-2002

    met mr proper en water..?
    "Dachten de mensen dat zij met rust gelaten worden, als zij zeggen:"Wij geloven," en dat zij niet op de proef gesteld worden?" (Soerat Al-'ankaboet: de spin: aya 2).

  6. #6
    Jongetje van God.

    Reacties
    487
    17-07-2003

    shit vergeten de shahada uit te spreken na mijn wassing voor MAGHRIB
    Heb uw naaste lief als uzelve.
    Heb uw vijand lief, keert de andere wang toe.
    Oordeelt nooit, want gij word geoordeelt naar de maat waarmede gij oordeelt.

  7. #7
    ~*~zohra~*~

    Reacties
    388
    09-07-2002

    Maar Ey heb een vraagje

    Je zegt dat het mag niet in douche
    maar als je in de douche staat en je doet u Wassing voor te gaan bidden als je er klaar mee bent moet je toch zowiezo de Sahada te zeggen en dan sta je toch ook in de douche?

    Ma3a Salaama

  8. #8
    Hamdillah

    Reacties
    6.955
    12-11-2001

    Origineel gepost door zozoke
    Maar Ey heb een vraagje

    Je zegt dat het mag niet in douche
    maar als je in de douche staat en je doet u Wassing voor te gaan bidden als je er klaar mee bent moet je toch zowiezo de Sahada te zeggen en dan sta je toch ook in de douche?

    Ma3a Salaama
    Ja dat klopt.
    Ik zeg het alleen in de douche (waar geen toilet is 7ashek) tijdens het wassen van me hoofd. als ik klaar ben, loop ik eerst weg(zeg ghofranek) en dan pas shahada...
    du3a voordat je douche en/of toilet ingaat luidt als volgt, allahoema a3oedoe bika mina algoebth wal gaba-it. en als je weggaat zeg je ghofranek


    Je mag het niet in onreine plekken zeggen he, valt een douche zonder toilet daar ook onder??

    maar begrijpen jullie mijn allereerste vraag nou??

    sallaam

  9. #9
    ~*~zohra~*~

    Reacties
    388
    09-07-2002

    Eerst En Vooral Djakke'Allah Voor Die Doeha

    En Ik begrijp Je Vraag Hoor

    En Wil Het Ook Graag Weten Of Het Nu Mag In De Douche Om U Sahada Te Doen,Ik Heb Altijd Gedacht Van Wel

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    813
    03-07-2003

    Ik spreek de shahada ook altijd uit, na het wassen van mijn hoofd, en de toilet zit wel bij de douche bij ons. Wat moet ik nou doen???

  11. #11
    Hamdillah

    Reacties
    6.955
    12-11-2001

    Ik hoop dat er iemand is die ons meer informatie kan verschaffen