1. #16
    Ik snap ut !!!

    Reacties
    217
    31-07-2002

    Re: Re: Re: Re: Trouwen op huwelijkse voorwaarden..geen echte liefde???!

    Origineel gepost door RitaMaria
    Hoi hoi,

    It's ok..
    Maar ik bedoel meer dat het niet is toegestaan , om in
    gemeenschap van goederen te trouwen (in de Islam)..ik zal dit
    opzoeken, en plaatsen, oke??
    Maar kun jij 'zeggen' wat jij vindt van beide?..de voor-en nadelen bv..

    Liefs Rita
    Rita,
    Indien de Islam dit voorschrijft dan vind ik dat het een positieve bijdrage kan hebben. Maar indien mijn toekomstige partner zonder achterliggende reden zou zeggen dat ie met me wil trouwen op voorwaarden dan zou ik zwaar aan zijn liefde twijfelen. Als er geen risico is, waarom toch die garantie?

  2. #17
    Ik snap ut !!!

    Reacties
    217
    31-07-2002

    Maar ik lees alleen de kijk van de dames. Wat zijn de visies van de heren??

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    8.045
    27-06-2003

    Origineel gepost door Safia21
    Nou??

    Nou??


    Okie van okie ik zoek dit op

  4. #19
    Natural Thang

    Reacties
    102
    23-08-2003

    Origineel gepost door Safia21
    Er is maar een iets dat mijn man en ik kan scheiden en das de dood, mocht hem iets gebeuren la7fad, dan blijf ik voor de rest van mijn leven alleen

    Liefs Safia
    Lieve Safia,

    als je net getrouwd bent is alles nog zo mooi en onschuldig...Maar stel dat nou dat die man vreemdgaat...

    Wil je zeggen dat je dan nog bij hem blijft?? Eerlijk??

    Ik niet in ieder geval. Dus hoeveel je ook op dit moment houdt van iemand, ik denk niet dat je nu al kan zeggen dat je ZEKER bij hem blijft, tenzij de dood jullie scheidt..

    Oef, ik klink nu vast pessimistisch. Is niet mn bedoeling, sorry...

    Kussiesss
    "Nergens is men zo eenzaam als in een grote stad. Wie daar het kleine nest van zijn gezin verlaat en de huisdeur achter zich sluit, wordt plotseling een silhouet in de straat, een voorbijganger, een naamloze."

  5. #20
    Ik snap ut !!!

    Reacties
    217
    31-07-2002

    Origineel gepost door Dikra82
    Lieve Safia,

    als je net getrouwd bent is alles nog zo mooi en onschuldig...Maar stel dat nou dat die man vreemdgaat...

    Wil je zeggen dat je dan nog bij hem blijft?? Eerlijk??

    Ik niet in ieder geval. Dus hoeveel je ook op dit moment houdt van iemand, ik denk niet dat je nu al kan zeggen dat je ZEKER bij hem blijft, tenzij de dood jullie scheidt..

    Oef, ik klink nu vast pessimistisch. Is niet mn bedoeling, sorry...

    Kussiesss
    Dat klinkt ook pessimistisch. Wanneer iemand in staat is om vreemd te gaan, dan zal je dat uit zijn verleden kunnen herleiden. Hoe gedraagd hij zich tegen zijn zusjes?Hoe is hij met zijn vriendinnen omgegaan? Dat soort zaken voorspellen het gedrag na het huwelijk, of niet?

  6. #21
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Origineel gepost door Dikra82
    Lieve Safia,

    als je net getrouwd bent is alles nog zo mooi en onschuldig...Maar stel dat nou dat die man vreemdgaat...

    Wil je zeggen dat je dan nog bij hem blijft?? Eerlijk??

    Ik niet in ieder geval. Dus hoeveel je ook op dit moment houdt van iemand, ik denk niet dat je nu al kan zeggen dat je ZEKER bij hem blijft, tenzij de dood jullie scheidt..

    Oef, ik klink nu vast pessimistisch. Is niet mn bedoeling, sorry...

    Kussiesss
    Ten eerste mag ik wel pas een jaar met hem getrouwd zijn, maar kennen doe ik em als geen ander
    Ten tweede zal hij nooit vreemdgaan, want geloven doet ie als geen ander

    Dus ik kan met 100% zeker zijn dat ik de rest van ONS leven bij hem zal zijn, mits er een van ons dit leven eerder verlaat

    Liefs Safia

  7. #22
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Origineel gepost door Missynajat
    Dat klinkt ook pessimistisch. Wanneer iemand in staat is om vreemd te gaan, dan zal je dat uit zijn verleden kunnen herleiden. Hoe gedraagd hij zich tegen zijn zusjes?Hoe is hij met zijn vriendinnen omgegaan? Dat soort zaken voorspellen het gedrag na het huwelijk, of niet?
    Dat klopt ook wel een beetje, als je iemand door en door kent,hem zelfs aanvoelt...dan kan dat

    En laten we eerlijk wezen, niet elke man gaat vreemd, er zijn in deze tijd heel veel vrome Moslimmannen die Allah eerst vrezen en dan pas hun vrouw!

  8. #23
    Ik snap ut !!!

    Reacties
    217
    31-07-2002

    Origineel gepost door Safia21
    Ten eerste mag ik wel pas een jaar met hem getrouwd zijn, maar kennen doe ik em als geen ander
    Ten tweede zal hij nooit vreemdgaan, want geloven doet ie als geen ander

    Dus ik kan met 100% zeker zijn dat ik de rest van ONS leven bij hem zal zijn, mits er een van ons dit leven eerder verlaat

    Liefs Safia
    ......aaah wat mooi!!

  9. #24
    Ik snap ut !!!

    Reacties
    217
    31-07-2002

    Origineel gepost door Safia21
    Dat klopt ook wel een beetje, als je iemand door en door kent,hem zelfs aanvoelt...dan kan dat

    En laten we eerlijk wezen, niet elke man gaat vreemd, er zijn in deze tijd heel veel vrome Moslimmannen die Allah eerst vrezen en dan pas hun vrouw!
    Alhemdoelilah, maar wat andere mannen doen moeten ze zelf weten. Wie de bal kaatst.....

  10. #25
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Origineel gepost door Missynajat
    Alhemdoelilah, maar wat andere mannen doen moeten ze zelf weten. Wie de bal kaatst.....
    :schrik:

  11. #26
    Ik snap ut !!!

    Reacties
    217
    31-07-2002

    Origineel gepost door Safia21
    :schrik:

    enne schrik je?

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    82
    12-06-2003

    Salamu 3lykoum,
    tuurlijk kan je voorwaarden stellen.
    het is een huwelijk...en mensen die trouwen daarvan neem je aan dat ze weten wat het inhoudt (helft van onze Dien)

    en het hoeft niet om een auto huis of zaak te gaan.
    je kan ook een voorwaarden zoals....verwachten dat je man/vrouw aan de regels van het geloof houdt hij/zij zich als een getrouwde man/vrouw zal gedragen.

    neem aan dat als je trouwd dat je samen een doel hebt...
    tja de een heeft het doel een zaak te openen ...een huis te kopen... of de juiste weg vinden naar djianna Insha Allah..

    en wat voor doel je ook hebt er zijn voorwaardes je verwacht iets van elkaar.. en dat gaat niet om liefde.. want als je kiest voor je geloof zal Allah swt je van elkaar laten houden Insha Allah..

    Salamu 3lykoum,
    Fatima

  13. #28
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Origineel gepost door Missynajat
    enne schrik je?
    je hebt gelijk meissie!

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    Re: Trouwen op huwelijkse voorwaarden..geen echte liefde???!

    Origineel gepost door Missynajat
    Dames en Heren

    Hoe denken jullie erover; trouwen op huwelijkse voorwaarden. Stel je voor, je bent al maanden samen. Helemaal gelukkig en dolverliefd op elkaar. Dan begint het serieus te worden en zijn van plan om met elkaar te trouwen. Dan begint hij/zij plotseling over huwelijkse voorwaarden. Begin je dan te twijfelen aan zijn/haar liefde voor jou, of ga je ermee akkoord?

    Stelling: Trouwen op huwelijkse voorwaarden is geen echte liefde.
    tes te zien welke geld voor man en vrouw dan he
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  15. #30
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Origineel gepost door Missynajat
    sorry?