1. #1
    Net terug uit:

    Reacties
    18.723
    17-09-2003

    Aardbeien, gezond, maar ook gevaarlijk voor jonge kinderen!

    Bij baby’s en zeer jonge kinderen kan het eten van verse aardbeien een allergische reactie oproepen. Dus begin met het geven van kleine stukjes aardbei, zodat het lichaam eraan kan wennen. Voor oudere kinderen en volwassenen zijn verse aardbeien dan weer zeer gezond. Dat vanwege hun hoge vitamine C-gehalte (60 mg per 100 gram). Door wetenschappers worden aardbeien zelfs tot het gezondste fruit gerekend. Ze zijn heel rijk aan biostoffen die de lichaamscellen beschermen tegen ouderdom en schade door vrije radicalen. Ze maken het bindweefsel steviger en voorkomen cellulitis.

    bron: www.wistjedat.nl

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.139
    04-04-2005

    mijn zoontje van 2 is er dol op, maar hij wordt er niet ziek van .

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.025
    11-07-2006

    Citaat Geplaatst door ellouisa Bekijk reactie
    Bij baby’s en zeer jonge kinderen kan het eten van verse aardbeien een allergische reactie oproepen. Dus begin met het geven van kleine stukjes aardbei, zodat het lichaam eraan kan wennen. Voor oudere kinderen en volwassenen zijn verse aardbeien dan weer zeer gezond. Dat vanwege hun hoge vitamine C-gehalte (60 mg per 100 gram). Door wetenschappers worden aardbeien zelfs tot het gezondste fruit gerekend. Ze zijn heel rijk aan biostoffen die de lichaamscellen beschermen tegen ouderdom en schade door vrije radicalen. Ze maken het bindweefsel steviger en voorkomen cellulitis.
    bron: www.wistjedat.nl

    goed om te weten!

    maar pakken ze ook de bestaande cellulitis aan??? want dan ga ik morgen ff een kilootje halen

  4. #4
    mama van 4 schatjes

    Reacties
    16.096
    03-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    haha heb hier 1 kilo thuis
    Koningin van Marokko.nl


  5. #5
    Net terug uit:

    Reacties
    18.723
    17-09-2003

    hihi ik zou niet weten of het bestaande cellulitus ook aanpakt, we gaan t gewoon proberen

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    25.794
    26-09-2002

    Mmmmmmm, ik ben dol op aardbeien. Maar ook vaak milkshakes met roomijs en melk van de aardbeien.

  7. #7
    bruidsfotograafmo.nl

    Reacties
    9.321
    14-01-2006

    MVC Premium MVC Premium
    bijvoeding wordt pasaangeraden om te geven vanaf 6 maanden ofzelfs later

    zeker als er allergieien in de familie voor komen

    produkten die vaak allergieen geven zijn: aardbeien, kiwi, nootjes en melk...en nog veel meer

    advies is dan ook om te beginnen met een soort groente, dfaarna meerdere soorten en dan pasmengen, fruit kan als toetje gegevenworden met een week hetzelfde soort fruit en groente

    denk hierbi jaan milde soorten zoals peer, banaan, appel en bloemkool, brocolli en aubergine.

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    2.751
    20-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    dat klopt. toen mijn zoontje voor het eerst aardbeien kreeg, kreeg hij allemaal van die rode vlekken in zijn gezicht. en zijn gezicht zwelde op.

    maar nu is hij 3,5 jaar en is er overheen gegroeid.

    het zelfde is met kiwi. maar daar heeft hij nog steeds last van.