1. #1
    La ilaha ila Allah

    Reacties
    310
    03-03-2005

    MVC Premium MVC Premium

    wat betekent het als over de Profeet vzmh hebt gedroomt

    salaam oe 3alaikom

    wie kan mij uitleggen wat daar de betekenis van is....ik heb namelijk over de profeet gedroomt en hem gezien.....en ik weet ook dat het niet de shytaan is want heb gelezen in een boekje dat niemand in de persoon van de Profeet kan komen in een droom.....behalve de Profeet zelf.

    wa 3alaikom salaam
    "Zij zal bijna barsten van woede. Telkens als een groep er in geworpen wordt, zullen de bewakers er van (der hel) hun vragen: "Kwam er geen waarschuwer tot u?" Zij zullen zeggen: "Zeker, de waarschuwer kwam tot ons, maar wij verwierpen hem, en zeiden: "Allah heeft niets geopenbaard; gij verkeert slechts in grote dwaling."En zij zullen zeggen: "Indien wij maar geluisterd hadden en ons verstand hadden gebruikt, zouden wij ons niet onder de bewoners van het laaiende Vuur bevinden." 67:8,9,10

  2. #2
    La ilaha ila Allah

    Reacties
    310
    03-03-2005

    MVC Premium MVC Premium
    wil niemand mij helpen
    "Zij zal bijna barsten van woede. Telkens als een groep er in geworpen wordt, zullen de bewakers er van (der hel) hun vragen: "Kwam er geen waarschuwer tot u?" Zij zullen zeggen: "Zeker, de waarschuwer kwam tot ons, maar wij verwierpen hem, en zeiden: "Allah heeft niets geopenbaard; gij verkeert slechts in grote dwaling."En zij zullen zeggen: "Indien wij maar geluisterd hadden en ons verstand hadden gebruikt, zouden wij ons niet onder de bewoners van het laaiende Vuur bevinden." 67:8,9,10

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    94
    23-03-2007

    Citaat Geplaatst door dania_zwina Bekijk reactie
    salaam oe 3alaikom

    wie kan mij uitleggen wat daar de betekenis van is....ik heb namelijk over de profeet gedroomt en hem gezien.....en ik weet ook dat het niet de shytaan is want heb gelezen in een boekje dat niemand in de persoon van de Profeet kan komen in een droom.....behalve de Profeet zelf.

    wa 3alaikom salaam

    pff had ik maar zo een droom.. hoe zag hij eruit?
    ik heb gehoord dat je dan zeker de hemel in gaat ofzo...

  4. #4
    La ilaha ila Allah

    Reacties
    310
    03-03-2005

    MVC Premium MVC Premium
    hmdl

    hij was wel blank niet bruin en had echt nour
    hij heeft ook een baardje niet heel lang gwn een korte
    en hij glimlachte naar mij....was echt een mooie droom hmdl
    "Zij zal bijna barsten van woede. Telkens als een groep er in geworpen wordt, zullen de bewakers er van (der hel) hun vragen: "Kwam er geen waarschuwer tot u?" Zij zullen zeggen: "Zeker, de waarschuwer kwam tot ons, maar wij verwierpen hem, en zeiden: "Allah heeft niets geopenbaard; gij verkeert slechts in grote dwaling."En zij zullen zeggen: "Indien wij maar geluisterd hadden en ons verstand hadden gebruikt, zouden wij ons niet onder de bewoners van het laaiende Vuur bevinden." 67:8,9,10

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    321
    28-11-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Als je dat droomt betekent niet dat je de hemel in gaat, neem ik aan. Je wordt niet beoordeeld over je droom. Ik heb het ook een paar keer gedroomd. Misschien wou profeet vzmh dat jij hem zag, ALLAHOE a3lem.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.017
    27-02-2007

    Citaat Geplaatst door dania_zwina Bekijk reactie
    salaam oe 3alaikom

    wie kan mij uitleggen wat daar de betekenis van is....ik heb namelijk over de profeet gedroomt en hem gezien.....en ik weet ook dat het niet de shytaan is want heb gelezen in een boekje dat niemand in de persoon van de Profeet kan komen in een droom.....behalve de Profeet zelf.

    wa 3alaikom salaam
    Het betekent niets.

  7. #7
    waar is de oemma?

    Reacties
    3.148
    26-03-2006

    Vraag: Wat dient een moslim(a) te doen als hij/zij een goede droom ziet?

    Antwoord:
    Als een moslim een goede droom ziet, dan wordt hem aangeraden het volgende te doen:

    Hij dient Allah, Verheven is Hij, te prijzen en danken.

    Hij mag de droom zelf interpreteren of erover praten met een persoon van kennis, die de droom voor hem kan interpreteren.

    Hij dient de droom niet te vertellen aan iemand, behalve aan degene die hem goed advies kan geven; een wijze persoon of iemand van wie hij houdt. Hij dient niet zijn droom te vertellen aan iemand die jaloers op hem kan worden. Het bewijs hiervoor is de overlevering van Aboe Sa'ied Al-Khoedrie , waarin de boodschapper van Allah zei: " Als iemand van jullie een droom ziet die hem pleziert, dan is deze van Allah (afkomstig) en hij dient Allah ervoor te danken en het (d.w.z. de droom) aan anderen te vertellen." [1]

    En het is ook overgeleverd van Aboe Hoerayrah , dat de boodschapper van Allah zei: "Vertel je goede dromen aan niemand, behalve aan een persoon met kennis (begrip), of iemand die jou goed advies kan geven." [2]

    Dit omdat dergelijke personen de droom op de meest juiste manier kunnen interpreteren, in tegenstelling tot degene die jaloers of onwetend is.


    [1] S ah’ieh’ Al-Boekhaarie, nr. 6584.

    [2] At-Tiermiedzie, nr. 2280; As-Sielsielah As-Sah’ieh’ah, nr. 1119

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    281
    27-03-2007

    MVC Premium MVC Premium
    ALLAH!!!! ALLAH!!!

    Hij glimlachte ook nog.... wow prachtig zuster..

    De profeet (vrede zij met hem) zei, "degene die mij ziet in een droom, dan is er geen twijfel mogelijk dat degene mij heeft gezien, dat is omdat satan mijn vorm niet kan imiteren." [1]


    De profeet (vrede zij met hem) zei: "degene die mij ziet in een droom heeft inderdaad de waarheid gezien." [2]

    De profeet (vrede zij met hem) zei: "wie mij ziet in een droom heeft inderdaad de waarheid gezien, omdat satan mijn vorm niet kan aan nemen." [3]

    Dde boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: "de ergste leugen is als een persoon beweert dat hij een droom heeft meegemaakt maar eigenlijk datgene niet heeft gedroomd" (dus liegen over de droom) [4]

    [1] hadith bukhari Volume 9, Boek 87, Nummer 123: overgeleverd door Anas:
    [2] hadith bukhari Volume 9, Boek 87, Nummer 125: overgeleverd door Abu Qatada:
    [3] hadith bukhari Volume 9, Boek 87, Nummer 126: overgeleverd door Abu Sa'id Al-Khudri:
    [4] hadith bukhari Volume 9, Boek 87, Nummer 167: overgeleverd door Ibn 'Umar:


    Gefiliciteerd Zuster, Ik ben echt jaloers op je..... Moge Allah altijd bij je zijn en al het moeilijke voor je makkelijk maken... Amien.

    Assalaam Aleykoum,
    وَلاَ تَجْعَلُواْ اللَّهَ عُرْضَةً لاًّيْمَـنِكُمْ أَن تَبَرُّواْ وَتَتَّقُواْ وَتُصْلِحُواْ بَيْنَ النَّاسِ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ

    "En verschuilt u niet achter God met uw eden om u te onthouden van het goeddoen en het rechtvaardig handelen en het stichten van vrede tussen de mensen. God is Alhorend, Alwetend". (Qur'an 2:224).

  9. #9
    waar is de oemma?

    Reacties
    3.148
    26-03-2006

    Citaat Geplaatst door AdnaanX Bekijk reactie
    ALLAH!!!! ALLAH!!!

    Hij glimlachte ook nog.... wow prachtig zuster..

    De profeet (vrede zij met hem) zei, "degene die mij ziet in een droom, dan is er geen twijfel mogelijk dat degene mij heeft gezien, dat is omdat satan mijn vorm niet kan imiteren." [1]


    De profeet (vrede zij met hem) zei: "degene die mij ziet in een droom heeft inderdaad de waarheid gezien." [2]

    De profeet (vrede zij met hem) zei: "wie mij ziet in een droom heeft inderdaad de waarheid gezien, omdat satan mijn vorm niet kan aan nemen." [3]

    Dde boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: "de ergste leugen is als een persoon beweert dat hij een droom heeft meegemaakt maar eigenlijk datgene niet heeft gedroomd" (dus liegen over de droom) [4]

    [1] hadith bukhari Volume 9, Boek 87, Nummer 123: overgeleverd door Anas:
    [2] hadith bukhari Volume 9, Boek 87, Nummer 125: overgeleverd door Abu Qatada:
    [3] hadith bukhari Volume 9, Boek 87, Nummer 126: overgeleverd door Abu Sa'id Al-Khudri:
    [4] hadith bukhari Volume 9, Boek 87, Nummer 167: overgeleverd door Ibn 'Umar:


    Gefiliciteerd Zuster, Ik ben echt jaloers op je..... Moge Allah altijd bij je zijn en al het moeilijke voor je makkelijk maken... Amien.

    Assalaam Aleykoum,


    macha allah, zo een droom zou ik ook wel willen incha allah

  10. #10
    La ilaha ila Allah

    Reacties
    310
    03-03-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Amineeee

    bedankt allemaal
    "Zij zal bijna barsten van woede. Telkens als een groep er in geworpen wordt, zullen de bewakers er van (der hel) hun vragen: "Kwam er geen waarschuwer tot u?" Zij zullen zeggen: "Zeker, de waarschuwer kwam tot ons, maar wij verwierpen hem, en zeiden: "Allah heeft niets geopenbaard; gij verkeert slechts in grote dwaling."En zij zullen zeggen: "Indien wij maar geluisterd hadden en ons verstand hadden gebruikt, zouden wij ons niet onder de bewoners van het laaiende Vuur bevinden." 67:8,9,10

  11. #11
    3 beruchte djoedjoes

    Reacties
    11.231
    29-03-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door rivaaltje Bekijk reactie
    Als je dat droomt betekent niet dat je de hemel in gaat, neem ik aan. Je wordt niet beoordeeld over je droom. Ik heb het ook een paar keer gedroomd. Misschien wou profeet vzmh dat jij hem zag, ALLAHOE a3lem.

    Salaam aleykoum, Allah wilde dat zij over De profeet vrede zij met hem droomde.
    Djoewairiyyah mijn mooie prinsesje:20-08-2007
    Djumanah mijn terroristje: 03-02-2009
    Djunayd mijn welpje: 17-07-2010
    Mohammed Nadhir: 02-02-2014
    mijn allermooiste schatjes

  12. #12
    Allaahu akbar

    Reacties
    74
    01-05-2007

    Wow. Maar hoe wist je dat het Rasulu'llah (saw) was?
    Assalamu `alaykum wa rahmatu'llahi wa bakaratu.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.129
    22-06-2004

    Macha'allah!!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.129
    22-06-2004

    Wees heel trots op je droom zuster!

    .