1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Arrow Tamazight leren, wie weet, waar en wanneer?

    Citaat Geplaatst door power_flower
    Hallo allemaal,

    Namens een goede vriendin van mij plaats ik hier voor haar een vraag.
    Ze wilt graag tamazight leren (ze kent alleen maar arabisch praten) maar omdat ze gaat trouwen met een berber uit marokko wilt ze ook heel graag een cursus volgen of iets dergelijks om de tamazigt te beheersen.. ik heb haar al voorgesteld dat ik haar tamazigt ga leren maar daar wilt ze niet serieus mee aanwerken duss..

    Maar ik hoop op serieuze reacties natuurlijk
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    565
    11-07-2003

    Ik wil het haar graag leren!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    [GLOW=deeppink]Ik wil ook berbers leren [/GLOW]
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  4. #4
    In de ochtend

    Reacties
    474
    11-06-2003

    Ik ook, ik wil berbers leren

    '' Leef En Laat Leven ''


  5. #5
    Barisart

    Reacties
    59
    24-08-2003

    ja man ik wil het ook graag leren maar sorry power_flower ik weet niet waar je het kan leren
    You don't know how you've betrayed me
    and somehow you've got everybody fooled. Without the mask, where will you hide? Can't find yourself lost in your lie.
    I know the truth now. I know who you are

  6. #6
    .::Da'wat-Al-Muslimien::.

    Reacties
    1.459
    05-04-2003

    Re: Tamazight leren, wie weet, waar en wanneer?

    Origineel gepost door power_flower
    Hallo allemaal,

    Namens een goede vriendin van mij plaats ik hier voor haar een vraag.
    Ze wilt graag tamazight leren (ze kent alleen maar arabisch praten) maar omdat ze gaat trouwen met een berber uit marokko wilt ze ook heel graag een cursus volgen of iets dergelijks om de tamazigt te beheersen.. ik heb haar al voorgesteld dat ik haar tamazigt ga leren maar daar wilt ze niet serieus mee aanwerken duss..

    Maar ik hoop op serieuze reacties natuurlijk
    Kan haar man haar niet leren?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    184
    02-10-2002

    Meid, ga naar www.tawiza.nl (dit is een amazigh-site). Hier vind je verschillende links naar andere relevante sites. Of kijk gelijk op www.amazigh.startkabel.nl
    Je zal dan ongetwijfeld veel interessants tegenkomen, en vast wel een organisatie waar je berbers kan leren. Ik heb het zelf niet uitgezocht, maar met een beetje geduld lukt het vast wel.
    Trouwens, ik ken wel een organisatie die over het berberschrift beschikt, via hun kan je ook boeken in het berbers verkrijgen. Ik dacht dat dat ook Tawiza was, weet het niet helemaal zeker.
    In ieder geval, veel succes voor jou en je vriendin

    groetjes

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    184
    02-10-2002

    Oja, het verbaast me nog wel trouwens, dat er toch nog mensen zijn die het berbers willen leren. Er wordt namelijk altijd zo denigrerend over het berbers gedaan, dat dat geen taal is, en je er niet ver mee komt blablabla. Ik ben juist bezig met het leren van arabisch, omdat iedereen aan mijn hoofd loopt te zeuren dat ik niks heb aan mijn berbers... Ach ja, ik doe het natuurlijk voor mezelf, hoe meer talen hoe beter.... toch?