1. #1
    Prinsje is 2 jaar!

    Reacties
    486
    20-12-2002

    Zelfgezocht geluk. Of toch niet?

    We hadden afgesproken om te gaan shoppen in de Nieuwstraat in Brussel. Ik, Hafida en Samira. Thuis had ik gezegd dat ik moest werken. Sinds mijn oudere zus, Basma, gescheiden is en weer thuis woont, hebben mijn ouders echt weinig vertrouwen in ons. Ze hadden Basma maar niet moeten uithuwelijk aan Karim (mijn neef uit Marokko). Basma heeft haar hennafeest moeten meemaken met een bloedneus. Zelfs op de trouwfoto's staat ze met een blauw oog. Vader heeft haar letterlijk het huwelijk ingeslagen. Na een weekje was Basma weer thuis. Ze zei dat ze walgde van Karim en had die week voor hel op aarde gezorgd. Karim woont nu ook in Mechelen en Basma weer thuis. Vader heeft zijn zin niet gehad: nu heeft hij Basma terug thuis, alleen is ze nu ontmaagd ...
    "Kom, Safia, laten we de H&M binnengaan ..." hoorde ik Hafida zeggen. Zij liep er blijkbaar onbezorgd bij. Hun ouders geven hen de vrijheid, waar ik alleen maar van kan dromen. Voor vrijheid moet ik liegen ...

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    182
    08-07-2003

    ja lieverd goed begin


    kijk uit voor msn mij verhaal

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.157
    30-12-2002

    Begint goed ben benieuwd

    dus ga gauw verder....

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    40
    02-09-2003

    ziet er goed uit ga verder waar in mechelen ik ben ook van mechelen ihih ga verder
    salaam

  5. #5
    Married.

    Reacties
    961
    30-06-2003

    jaaaaaaaaaaaaaaaaaa weer n top verhaal van een van me favoritie schrijvers leuk man wallah!!!

  6. #6
    Prinsje is 2 jaar!

    Reacties
    486
    20-12-2002

    We gedroegen ons als een stelletje pubers. Samira was de rustige onder ons. Ik zag hoe voorbijlopende Marokkaanse jongens haar nastaarden, maar het raakte haar koude kleren niet. Ja, dat mocht gezegd worden: ze was echt knap. Hafida was net als ik: gek en ongeremd. Alleen wist zij soms beter haar grenzen te leggen dan ik. Ze had ook meer ervaring, hé ...
    We gingen eten in McDonald's. Ik verslikte me meermaals van het lachen. Ik voelde me wel goed, deze dag. Ik had misschien gelogen tegen mijn moeder en vader, maar op een duur kòn ik gewoon niet anders. Basma was dan wel misschien een gescheiden vrouw, maar ze loog nog meer dan ik. Ik herinner me nog de hoofdoorzaak waarom vader Basma onmiddellijk wilde uithuwelijken. Het was op een zaterdagavond, midden mei. Rond 23 uur ging iedereen gaan slapen. Basma en ik deelden een kamer en hadden die nacht afgesproken om uit te gaan. Er zouden ons een paar jongens opwachten een paar straten verder van ons huis. Eerst wilde ik niet meegaan, maar Basma had me op één of andere manier zo ver gekregen dat we samen wegglipten. Als dieven in de nacht.
    Toen we rond 4 u 's morgens stilletjes het huis binnenkwamen, waren we dolgelukkig, omdat ons avondje uit niet was uitgekomen. Toen we onze slaapkamerdeur openden en het licht aanstaken, zagen we vader op Basma's bed zitten. Hij had een riem in zijn hand en die blik in zijn ogen vergeet ik nooit ... Hij ging als een wild tekeer en als Kamal, onze oudere broer, niet was tussengekomen, waren we beiden doodgeslagen. Ik ben toen 2 weken niet naar school geweest en een paar maanden later, was het zo ver: Basma zou trouwen met Karim. Willen of niet.
    Ik herinner me nog steeds hoe ze huilend mijn vaders voeten kuste en smeekte om niet te trouwen met Karim. Moeder zat huilend in de keuken. Ze kon niets doen. Ik dùrfde niets doen. Moeder en ik konden gewoon maar machteloos toekijken. Karim was vaders broer zijn zoon en vader wilde die kost wat kost als schoonzoon. Op Basma's huwelijksdag heb ik gezworen dat vader me nooit zo ver zou krijgen. Ik denk dat hij nu stilaan begint te beseffen dat hij toen fout zat.
    We hadden gedaan met eten en liepen weer door de winkelstraat. Er naderden ons 3 Marokkaanse jongens. Eén ervan keek recht in mijn ogen.

  7. #7
    Zie het Onzichtbare

    Reacties
    4.263
    16-09-2002

    Leuk begin !!!!
    Ga snel verder !!!!

    :kusgrijs:
    Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal.

  8. #8
    Prinsje is 2 jaar!

    Reacties
    486
    20-12-2002

    Hafida en ik hadden hen natuurlijk opgemerkt. Samira was druk bezig met de virtrines te bewonderen. Ze liepen ons voorbij en Hafida en ik keken om. Die ene jongen gaf me een knipoog. Hafida had het gezien en giechelde zenuwachtig. We knepen elkaar in de arm. De jongens bleven ook omkijken. De langste van hen zei iets tegen de jongen die me aanstaarde en ze maakten rechtsomkeer. Mijn hart maakte een sprongetje. We draaiden ons weer om. "Oooooooh, ze gaan ons volgen!!!" giechelde Hafida. Samira keek om en zag de drie jongens. "Dat menen jullie niet, hé ..." zei ze geërgerd ... Plots stond de langste naast Hafida. "Salaam 3aleikoum, a ghti" zei hij. Vreemd hij sprak geen Frans ... "'t Zijn illigaaltjes .." siste Samira. Ze was duidelijk kwaad, omdat we weereens een gesprek met kerels hebben versierd. We stopten met lopen en stonden oog in oog met 3 Marokkaanse jongens. De langste, die Hafida aansprak, was duidelijk de oudste. Ik schat hem een jaar of 30. Hij had een vreemd accent als hij Arabisch sprak. Misschien was hij wel Berbers. De jongen die mij de hele tijd had aangekeken, stond tegenover mij. Ik merkte plots dat hij een groot litteken had op zijn gezicht. Net van een mes ...
    Samira werd aangesproken door de derde. Hij was wat gezet. Ik zag hoe hij praktisch zat te g*e*i*l*e*n* op Samira. Zij stak het niet weg dat ze niet geinterresseerd was en keek de andere kant op. Ik meen zelfs gehoord te hebben dat ze een vraag niet heeft beantwoord van hem! "Ik wil weg!!!!" siste ze in mijn oor. Maar ik was verdronken in een gesprek met Majid. Hij was zo sexy ... De conversatie liep gewoontjes. "Geen zin om een koffie'tje te gaan drinken met ons, a bnet bladna?" vroeg de oudste van de drie. Ik keek Hafida aan. Ze had duidelijk meer dan zin in een koffie-date. Samira kneep in mijn arm. "Ok!" zei Hafida.
    Na de koffie gingen we een wandelingetje gaan maken. Hafida met de oudste aan haar zijde, Samira met de breedste (duidelijk tegen haar zin) en ik met Majid. Hij was erg lief. Hij vertelde dat hij samenwoonde met de andere twee. "Zeg, Majid?" hoorde ik de oudste zeggen, "Als we nu de dames ons studiootje eens tonen?" Samira had het onmiddellijk gehoord en zei (een beetje kwaad, vond ik): "Wat denken jullie wel??? Wij zijn niet van dat soort meisjes! Trouwens, we moeten onze trein halen ..." "Ok, ok, ok ... Rustig, a ghti" zei de oudste. De breedste kon nog steeds zijn ogen niet van Samira houden ...
    We wandelden en wandelden, we kwamen in een vreemd uitziend straatje. Ik wist zelfs niet meer waar we waren! Zo goed kende ik Brussel nu ook weer niet ... "Voilà, wat een toeval, zeg." zei Majid. "We staan toevallig aan onze voordeur! Nu moèten jullie toch wel even binnenkomen, hshouma!!" lachte Majid. Hafida en ik keken elkaar aan met een ondeugende blik. We giechelden zenuwachtig. "Wat heb ik daarnet gezegd???" riep rustige Samira plots in het Nederlands. "Toeoeoeo ... Heel eventjes maar. Daarna gaan we onmiddellijk naar het station ..." zei ik poeslief tegen Samira. Na lang kibbelen en smeken, gaf ze toe. We liepen het oude gebouw binnen, richting het studiootje van de drie jongens ... We liepen voorop, de jongens achter ons. Het stonk er naar urine ... De oudste opende de deur van hun studiootje. We gingen binnen en de deur ging als de bliksem op slot ...

  9. #9
    Love mannetje inoe

    Reacties
    677
    16-04-2003

    ga snel verder
    het begint goed
    Gelukkig Getrouwd

  10. #10
    Love mannetje inoe

    Reacties
    677
    16-04-2003

    ey meid je verhaal begint goed zoals alle verhalen van jou
    ga je snel weer verder?
    Gelukkig Getrouwd

  11. #11
    Married.

    Reacties
    961
    30-06-2003

    shit!!! ze zijn gewoon in hun val getrapt hoe dom kun je zijn
    wil je snel verder gaan lieverd

  12. #12
    Prinsje is 2 jaar!

    Reacties
    486
    20-12-2002

    Als ik zie dat er genoeg lezers zijn, ga ik verder. Ik ben inmiddels (voorlopig?) gestopt met mijn ander verhaal (tussen 2 vuren), omdat die blijkbaar weinig "aantrok" had ...

    Ma3assalama

    *Misteek*

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    796
    16-06-2003

    echt een mooi verhaal!wil je verder schrijven !!!

    xxx-chaima-xxx

  14. #14
    Prinsje is 2 jaar!

    Reacties
    486
    20-12-2002

    Origineel gepost door MYATO
    ziet er goed uit ga verder waar in mechelen ik ben ook van mechelen ihih ga verder


    Sorry, broeder, het verhaal speelt zich af in België (zoals al mijn verhalen, trouwens), maar niet in Mechelen. Het is een waargebeurd verhaal en als ik de echte stad vermeld, wordt het een beetje gevaarlijk ... Nu ja, het zekere voor het onzekere nemen, hé ...

    Ma3assalama

    *Misteek*

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.537
    26-03-2003

    prachtig meid

    je weet ik volg ook je andere verhaal tussen twee vuren!!!!!

    wil je please daar ook mee doorgaan

    please :blauwkus: