1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    974
    07-02-2002

    belachelijk ..

    Preken imams in Nederlands

    AMSTERDAM - Imams dienen volgens Leefbaar Rotterdam voortaan alleen in het Nederlands te preken. Raadslid M. Smit heeft het college van B en W gisteren gevraagd om een verbod op de voertalen Turks en Arabisch in Rotterdamse moskeeën. Smit, die eerder deze week aandrong op het bannen van vreemde talen in gemeentebrochures, vindt dat alleen op die manier gecontroleerd kan worden wat precies wordt gezegd.

    "Een woordvoerder wilde gisteren niet vooruitlopen op het antwoord van B en W





    dit stond in de telegraaf te lezen ..

    tjonge ...nog effe en je mag zelf niet met je ouders in het marokkaans praten , echt schandalig !!!

    het lijkt wel of die extreem-rechste politici zich meer bezig houden met de moslims dan met het besturen van een gemeente..

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    37
    25-06-2002

    salamo3leokom allemaal

    la jardo 3nka aljahoda wala nasara 7ata tatabi3a milatahom

    abagoedama

  3. #3
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Gqtver wat een gekken weg. In amerika is het in een aantal staten ook al verboden om op je werk een andere taal dan engels te spreken. Dat die amerikanen niet goed wijs waren wisten we al, maar dat het in Nederland nu ook zo wordt......pfffffffffffff

  4. #4
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    Dan had maar de 40% allochtonen die in r'dam wonen, moeten stemmen. Dan was er niet zo'n partij aan de macht gekomen.

    Inactief tegenstribbelen en naderhand ook nog eens gaan klagen over de politieke beslissingen...

    Surfster.............


    - "Men hoort slechts de vragen waarop men in staat is
    te antwoorden."
    - "Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid
    dan leugens." Friedrich Nietzsche[/B]

  5. #5
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    trouwens, smit vertegenwoordigd wel inwoners van r'dam. Die hebben daar blijkbaar behoeften aan.

    Surfster.............


    - "Men hoort slechts de vragen waarop men in staat is
    te antwoorden."
    - "Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid
    dan leugens." Friedrich Nietzsche[/B]

  6. #6
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    Origineel gepost door Rizkki
    maar dan mogen j00dsrabbijnen ook niet in het hebreeuws prediken.
    j0den hebben zoveel macht in nederland dat van alles kunnen roepen en uitvoeren.
    Daarom is verzet enige middel om dit virus te stoppen.
    Wat hebben de Joden in hemelsnaam te maken met deze discussie?! De mensen zijn gewoon bang voor radicalisme en bepaalde uitspraken van sommige immaams hebben de inwoners van Nederland banger gemaakt.

    Het is natuurlijk een schande dat ze niet in de taal kunnen preken die ze willen.

  7. #7
    erelid

    Reacties
    399
    13-08-2001

    zijn jullie wel eens in een katholieke kerk geweest ?? daar is een deel van de heilige mis (zo heet de dienst) in het latijn...daar hoor ik niemand over...

    tante freemale misschien moet jij nog eens de definitie van democratie leren...de meerderheid beslist met in achtneming van de belangen van de meerderheid...of ze nou wel of niet gestemd hebben.
    en let op 40% van de Rotterdamse bevolking is allochtoon maar allochtoon betekent niet automatisch Moslim..er zijn vooral in Rotterdam veel arubanen, kaapverdianen etc en die zal het verder een worst wezen welke taal wel of niet in de moskee gebruikt mag worden. Die pak je pas als je de salsa muziek verbied...

    Mocht het inderdaad komen tot een verbod op het Arabisch dan betekent dat er een zekere grens overschreden wordt...Nederland is dan geen virj land meer !!!

    Salahdin
    Hier zou een ondertekening kunnen staan maar ik ben nog steeds op zoek naar iets orgineels......

  8. #8
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Denken ze écht dat met het verbieden van de Arabische of Tmazigt taal in de moskee..dat ze nu beter kunnen controleren..Gekken zijn dat.

    Weten ze niet dat ze met dit soort van schandalige wetten..de haat alleen maar zal toenemen..en wie tolerant was, zal nu waarschijnlijker radicaler worden..

    Waarom leren ze niet uit het feit dat, hoe meer je iemand onderdrukt hoe groter de weerstand wordt van de onderdrukte..

    De geloofsovertuiging zal groter worden..want men voelt zich aangevallen en met de vinger gewezen..



    Vrijheid van spreken is de absoluute basis van een meningsuiting.

    Geen meningsuiting = onderdrukking

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    51
    07-03-2002

    Ikzelf ben katholiek, en ik heb nog nooit een mis in het Latijn gevolgt. Ik weet niet waar je het vendaan hebt.

    >???????<

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    51
    07-03-2002

    jah weet ik veel, dan moet je die banden naar het nieuws sturen, maar zolang ik niks zie van de joden, geloof ik je niet!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Rizki, misschien moet je een begeleidend briefje van beter Nederlands voorzien.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    51
    07-03-2002

    Hahahhahahahahhaahh

    die zit!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    974
    07-02-2002

    ewa rizzki ..we got the message okay !!

    kijk je moet weten dat op lange termijn je geweld niet met geweld kunt oplossen , dat is 1 ding wat zeker is

    en ik ben ook niet naief of blind , ik weet en zie ook wat er in het m.o. gebeurt maar toch geloof ik dat een diplomatiek oplossing de enigste uitweg is , en hoe eerder die komt hoe eerder het bloedvergieten kan be-eindigen ...

  14. #14
    erelid

    Reacties
    399
    13-08-2001

    Shorty
    nog nooit van het pater noster gehoord of van het credo ...of van een requiem... toen die kale operettefiguur werd begraven werd bijvoorbeeld de mis van requiem gezongen ..ga maar eens naar een wat conservatieve Katholieke kerk en open je oren..

    Salahdin
    Hier zou een ondertekening kunnen staan maar ik ben nog steeds op zoek naar iets orgineels......

  15. #15
    xxxjes.

    Reacties
    1.177
    09-05-2011

    Citaat Geplaatst door remii Bekijk reactie
    Preken imams in Nederlands

    AMSTERDAM - Imams dienen volgens Leefbaar Rotterdam voortaan alleen in het Nederlands te preken. Raadslid M. Smit heeft het college van B en W gisteren gevraagd om een verbod op de voertalen Turks en Arabisch in Rotterdamse moskeeën. Smit, die eerder deze week aandrong op het bannen van vreemde talen in gemeentebrochures, vindt dat alleen op die manier gecontroleerd kan worden wat precies wordt gezegd.

    "Een woordvoerder wilde gisteren niet vooruitlopen op het antwoord van B en W





    dit stond in de telegraaf te lezen ..

    tjonge ...nog effe en je mag zelf niet met je ouders in het marokkaans praten , echt schandalig !!!

    het lijkt wel of die extreem-rechste politici zich meer bezig houden met de moslims dan met het besturen van een gemeente..
    eigen taal eerst !
    Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters". Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet. En wanneer hun wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch zij weten het niet.