1. #16
    Terug van weggeweest

    Reacties
    4.415
    26-06-2002

    Origineel gepost door Najib26
    Vreemd dat vooral vrouwen bang zijn om te trouwen. Dit bevestigt nog eens het beeld dat meisjes vaak de schuld geven aan de jongens dat ze aan het lijntje worden gehouden.

    Maar ik ben niet bang om te trouwen. Het huwelijk is de helft van de islam. Het is iets moois. Wel is het zo dat je natuurlijk een goede afweging moet maken met wie je gaat trouwen omdat het van grote invloed is op de rest van je leven. Met de toegenomen verantwoordelijkheden valt het best mee. Tenminste, als je als een volwassene hebt geleefd en niet je ouders alles voor je laat doen.

    heb je mooi gezegd die laatste zin....
    Dat alles goedkomt word mij elke dag beloofd, en dat zijn nu woorden waar ik eindelijk weer wel in geloof...


    Klik hier dit is gewoon prachtig!!!
    Ya Mouqalib al Quloob, Qalib Qalbi 3ala dienek...

  2. #17
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Re: wie is er bang voor trouwen....

    Origineel gepost door sweetbaby
    er veranderen veel dingen als je getrouwd bent...
    heel veel zelfs... je hebt veel verantwoordelijk heden en noem maar op...
    maar wie is er bang om te trouwen,.....
    de gedachte dat je niet meer kan doen wat je altijd deed...
    dus daar bedoel ik mee...effe naar de stad en met vriendinnen en vrienden wat drinken of zoiets..


    wie is er bang om te trouwen?????
    Salaam Sweetbaby...als je me 20 jr. geleden deze vraag had gesteld dan zei ik nee....ik kon niet wachten om getrouwd te zijn..dolverliefd waren we en stonden te popelen om samen het leven te verkennen en inrichten. Ik was helemaal niet bang dat ik mijn vrijheid moest missen toen al niet maar nu ook niet....Natuurlijk zal je minder tijd hebben voor andere dingen buiten het huishouden/gezin.....maar dat geldt dan ook voor de man.....

    tegenwoordig ben ik gescheiden....en alweer een tijdje alleen....ik wil voorlopig niet trouwen.....dat heeft zeker met mijn vrijheid te maken...na de scheiding val je in een gat.....het huishouden...het huis zelf alles is anders en dat heeft tijd nodig om het weer alleen op te bouwen......daar wil ik voorlopig nog van genieten.....ik heb mijn vrijheid dwz. ik doe wat ik zelf leuk vind binnen de toegestaande dingen..en die onafhankelijkheid is weg zodra je een huwelijk aan gaat....dan ben je nl. in zekere zin...zeker als vrouw, afhankelijk wat je man wilt..of liever heeft....

    Nee ik ben niet bang....ik wil alleen nog genieten van de zelfstandigheid en onafhankelijk heid die ik nu heb.

    beslama....Sahira........
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  3. #18
    Terug van weggeweest

    Reacties
    4.415
    26-06-2002

    mag ik je mischien vragen hoe lang je getrouwd bent geweest......
    en hoe jij het ervaarde als een vrouw van een man
    Dat alles goedkomt word mij elke dag beloofd, en dat zijn nu woorden waar ik eindelijk weer wel in geloof...


    Klik hier dit is gewoon prachtig!!!
    Ya Mouqalib al Quloob, Qalib Qalbi 3ala dienek...

  4. #19
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door sweetbaby
    mag ik je mischien vragen hoe lang je getrouwd bent geweest......
    en hoe jij het ervaarde als een vrouw van een man
    ik neem aan dat je het tegen mij hebt? wij waren bijna 11 jr. getrouwd toen er problemen waren en het jaar erop zijn we gescheiden..

    hoe ik het ervaren heb? nou....verschrikkelijk...je wordt letterlijk gedumpt...aan de kant geschoven omdat hij er geen zin meer in had....je bent niet alleen je man kwijt, maar al zijn familieleden ook diegene met wie je zo goed om ging...leek het.....die verlies je ook want je blijft (ex) aangetrouwd....

    desalniettemin, wie weet heeft Allah nog een leuke man voor me in petto met het liefst heel veel geld...
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  5. #20
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    ik kijk er juist heel erg naar uit mag ik eindelijk de dingen doen die ik als ongetrouwde vrouw niet mocht doen

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou


  6. #21
    Terug van weggeweest

    Reacties
    4.415
    26-06-2002

    Origineel gepost door beppie_truus
    ik kijk er juist heel erg naar uit mag ik eindelijk de dingen doen die ik als ongetrouwde vrouw niet mocht doen

    ik weet precies wat jij bedoelt... foei
    Dat alles goedkomt word mij elke dag beloofd, en dat zijn nu woorden waar ik eindelijk weer wel in geloof...


    Klik hier dit is gewoon prachtig!!!
    Ya Mouqalib al Quloob, Qalib Qalbi 3ala dienek...

  7. #22
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    Origineel gepost door sweetbaby



    ik weet precies wat jij bedoelt... foei
    bedoel jij dan ook het roddelen met oudere vrouwen

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou


  8. #23
    Terug van weggeweest

    Reacties
    4.415
    26-06-2002

    Origineel gepost door beppie_truus


    bedoel jij dan ook het roddelen met oudere vrouwen
    uhm ja uhm ja dat bedoel ik
    Dat alles goedkomt word mij elke dag beloofd, en dat zijn nu woorden waar ik eindelijk weer wel in geloof...


    Klik hier dit is gewoon prachtig!!!
    Ya Mouqalib al Quloob, Qalib Qalbi 3ala dienek...

  9. #24
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    Origineel gepost door sweetbaby


    uhm ja uhm ja dat bedoel ik

    hmmmmmmmmm ik hoor een twijfel volgens mij dacht jij aan iets anders maar vertel

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou


  10. #25
    Terug van weggeweest

    Reacties
    4.415
    26-06-2002

    Origineel gepost door Lamode
    Salaam,

    Trouwen lijkt me aan 1 kant hartstikke leuk en spannend ( als je de juiste trouwt ) je hebt een huisje dat van jullie beiden is je krijgt op den duur mooie kinderen je kunt leuke dingen met elkaar doen ( zoals uitgaan, shoppen, muziek luisteren, samen koken enz, ).

    Maar aan de andere kant it's scares the shit out of me stel je man begint zich anders voor te doen dan zoals hij was of hij verbied je dingen allerlei dingen zoals iets drinken met vriendinnen enz.

    Daar denk ik weer heel makkelijk over ( een beetje te makkelijk, weet ik ) maar als hij zo doet dan ga ik scheiden.
    Mij boeit het hiezo hiezo niet zoveel wat mensen over me denken maar iedereen is daar anders over ik ben gewoon independant opgegroeid en dat bevalt me wel.

    Groetjes Lamode.
    maar lieverd

    je man veranderd zoiezo als je getrouwd bent ....
    je mag vaak dingen niet maar dat spreekt voor zich...
    en gaan scheiden omdat je niet zoveel mag van je man vind ik persoonlijk nergens op slaan

    corigeer me maar als ik het fout heb oke
    Dat alles goedkomt word mij elke dag beloofd, en dat zijn nu woorden waar ik eindelijk weer wel in geloof...


    Klik hier dit is gewoon prachtig!!!
    Ya Mouqalib al Quloob, Qalib Qalbi 3ala dienek...

  11. #26
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Origineel gepost door Lamode
    Salaam,

    Trouwen lijkt me aan 1 kant hartstikke leuk en spannend ( als je de juiste trouwt ) je hebt een huisje dat van jullie beiden is je krijgt op den duur mooie kinderen je kunt leuke dingen met elkaar doen ( zoals uitgaan, shoppen, muziek luisteren, samen koken enz, ).

    Maar aan de andere kant it's scares the shit out of me stel je man begint zich anders voor te doen dan zoals hij was of hij verbied je dingen allerlei dingen zoals iets drinken met vriendinnen enz.

    Daar denk ik weer heel makkelijk over ( een beetje te makkelijk, weet ik ) maar als hij zo doet dan ga ik scheiden.
    Mij boeit het hiezo hiezo niet zoveel wat mensen over me denken maar iedereen is daar anders over ik ben gewoon independant opgegroeid en dat bevalt me wel.

    Groetjes Lamode.
    Zo denken sommige Marokkaanse vrouwen dus tegenwoordig. Vandaar het hoge aantal scheidingen. Dus als jouw man tegen je zegt: ga vandaag niet met je vriendinnen iets doen, omdat zijn ouders op bezoek komen, dan is dat voor jou een reden om van hem te scheiden?

    Veel vrouwen mogen tegenwoordig alles, zoals concerten en feestjes tot diep in de nacht. Als julie denken dat jullie je zo onverantwoord en onislamitisch kunnen blijven gedragen binnen het huwelijk, dan hebben jullie het mis. Uitzonderingen daar gelaten.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    50
    15-07-2002

    ik ben absoluut niet bang om te trouwen,ik vind het spannend en lijkt me heerlijk,geen gezeur van niemand niet (hoop ik dan he)maar ja ik maak me daar nier druk om,er zijn genoeg andere dingen waar ik me zorgen om maak .(studie enz)want dat is nu wel belangerijk voor me !en oh ja ook nog over koken!tfoe man i haat koken af en toe denk ik shit hoe moet het dan later ?je kan niet steeds een pizza blijven bestellen lijkt me ik ben er nu mee bezig om het t eleren ,maar toch ik vind het gewoon nikkssssssssssssssssss.maar ja later moet ik het maar leuk binden he !ciao

  13. #28
    Terug van weggeweest

    Reacties
    4.415
    26-06-2002

    Origineel gepost door beppie_truus



    hmmmmmmmmm ik hoor een twijfel volgens mij dacht jij aan iets anders maar vertel
    ik dacht echt dat je wat anders bedoelde...

    ik dacht....uhm zal ik het zeggen.....
    nee wacht zijn er leden onder de 18 want die mogen het niet lezen
    Dat alles goedkomt word mij elke dag beloofd, en dat zijn nu woorden waar ik eindelijk weer wel in geloof...


    Klik hier dit is gewoon prachtig!!!
    Ya Mouqalib al Quloob, Qalib Qalbi 3ala dienek...

  14. #29
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    Origineel gepost door sweetbaby


    ik dacht echt dat je wat anders bedoelde...

    ik dacht....uhm zal ik het zeggen.....
    nee wacht zijn er leden onder de 18 want die mogen het niet lezen

    hahahahahahahaha ik was gewoon aan het dollen met je maar ik bedoelde ook dat ene waar je niet over mag praten met mensen van onder de 18.

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou


  15. #30
    Terug van weggeweest

    Reacties
    4.415
    26-06-2002

    Origineel gepost door beppie_truus



    hahahahahahahaha ik was gewoon aan het dollen met je maar ik bedoelde ook dat ene waar je niet over mag praten met mensen van onder de 18.
    had ik het toch goed..hahahaha
    Dat alles goedkomt word mij elke dag beloofd, en dat zijn nu woorden waar ik eindelijk weer wel in geloof...


    Klik hier dit is gewoon prachtig!!!
    Ya Mouqalib al Quloob, Qalib Qalbi 3ala dienek...