1. #1
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Angry Vaders die zich vergrijpen..

    Eerst die psv directeur die niet vd jongetjes af kon blijven. En nu een vader die zich vergreep aan zijn eigen dochter. Ieg 3la bashar. Laat zien dat WIJ dit als moslim gemeenschap niet tolereren !


    Onderwerp: Marokkaans incestslachtoffer vertelt verhaal
    Presentatie: Pieter Jan Hagens - AVRO
    Uitzenddatum: Do. 28 augustus 2003, 20.30u (Netwerk)
    Verslaggeving: Margriet Kousemaker en Jacqueline Nievaart

    Binnen de Marokkaanse gemeenschap is incest nog steeds onbespreekbaar. “Sommige ouders willen het niet horen, zien of geloven.” Het zijn de woorden van Naïma. Zij is vijftien jaar misbruikt door haar vader. In Netwerk vertelt ze haar verhaal. “Ik wil andere meisjes helpen en laten zien dat ze niet de enige zijn.”

    Onbegrip
    Naïma vertelt over het misbruik, het onbegrip in de gemeenschap en de vrees voor haar leven. Het is voor Marokkaanse slachtoffers moeilijk om naar buiten te treden, omdat onbegrip en ongeloof binnen de gemeenschap soms zo groot zijn dat de vrouwen die hulp zoeken moeten vrezen voor hun leven. “Ze zullen me zeker vermoorden, dat hebben ze al eens eerder geprobeerd.”

    Vuile was
    Seksueel geweld en vrouwenmishandeling zijn beladen onderwerpen. Dat geldt voor autochtone Nederlanders maar ook voor Nederlanders van allochtone afkomst. Seksueel misbruik bespreekbaar maken is voor deze vrouwen nog moeilijker, omdat ze veel afhankelijker zijn van familie en gemeenschap. “Daardoor hangen ze niet snel de vuile was buiten en daardoor kan het geweld jarenlang doorgaan”, zegt professor Frenken in Netwerk.

  2. #2
    Bijna Lid

    Reacties
    208
    04-04-2003

    wat wou je er tegen doen dan

  3. #3
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door Tsjalouta
    wat wou je er tegen doen dan
    maw...jij vind het niet erg?

    meid...je weet kennelijk nog niet wat er in de echte wereld gebeurd...kijk vanavond maar naar de herhaling van Netwerk...en je kan genoeg doen tegen sexueel geweld!

    en dat lachende gezichtje maakt me misselijk!
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    208
    04-04-2003

    Origineel gepost door sahira
    maw...jij vind het niet erg?

    meid...je weet kennelijk nog niet wat er in de echte wereld gebeurd...kijk vanavond maar naar de herhaling van Netwerk...en je kan genoeg doen tegen sexueel geweld!

    en dat lachende gezichtje maakt me misselijk!
    je kan er niks tegen doen als die meisjes niet willen praten, zij moeten wat doen jij kan niks doen omdat in 99% van de gevallen niemand het weet. niemand durft erover te praten.


    en zeur niet zo over een simpele smilie

  5. #5
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door Someone
    je kan er niks tegen doen als die meisjes niet willen praten, zij moeten wat doen jij kan niks doen omdat in 99% van de gevallen niemand het weet. niemand durft erover te praten.


    en zeur niet zo over een simpele smilie
    jij kan zeer zeker wat doen, je kan er over praten, zorgen dat het niet getolereerd wordt. Door het te verzwijgen laat je het toe!

    En ik wordt ook misselijk van dit soort reacties als van jij...en die smilie is nog steeds misselijkmakend, zeker bij een onderwerp als deze!
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    208
    04-04-2003

    Origineel gepost door sahira
    jij kan zeer zeker wat doen, je kan er over praten, zorgen dat het niet getolereerd wordt. Door het te verzwijgen laat je het toe!

    En ik wordt ook misselijk van dit soort reacties als van jij...en die smilie is nog steeds misselijkmakend, zeker bij een onderwerp als deze!
    wat zeur je nou lees wat daarboven staat wat kan jij doen tegen iets, waarvan je niet weet dat het gebeurt?

    mijn reactie is serieus, verder hoef ik me niet te verantwoorden bij jouw over de smilies die ik gebruik.

  7. #7
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door Someone
    wat zeur je nou lees wat daarboven staat wat kan jij doen tegen iets, waarvan je niet weet dat het gebeurt?

    mijn reactie is serieus, verder hoef ik me niet te verantwoorden bij jouw over de smilies die ik gebruik.
    nee, je hoeft je inderdaad niet te verantwoorden..

    heb je het programma gezien? Blijkbaar niet!

    en was jij net niet Tjalouta...snel je nick verandert....
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    208
    04-04-2003

    Origineel gepost door sahira
    nee, je hoeft je inderdaad niet te verantwoorden..

    heb je het programma gezien? Blijkbaar niet!

    en was jij net niet Tjalouta...snel je nick verandert....
    k heb nooit beweerd dat ik dat programma heb gezien

    jij trekt te snel conclussies, leave it in het vervolg, bespaart ons beiden veel moeite.

    mijn nick is veranderd ja, is een kwestie van een pmetje naar de moderator.

  9. #9
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Als wij meiden in die situatie's..het gevoel kunnen geven dat WIJ al gemeenschap achter ze staan..kunnen ze hopelijk de moed krijgen om er wel sneller mee naar buiten te komen.

    Vanuit onze religie is dit gedrag van zo'n tuk-vader walgelijk en gaat tegen elke menselijke gevoel in.

    Als ik me bedenk hoe de profeet saw met zijn dochter Fatima Zahra om ging , hoe teder en liefde vol..dan wil ik deze man die dit zijn dochter heeft aangedaan wurgen!
    Hij heeft haar vernederd, gepijnigd, psychisch vernietigd.


    Op deze manier zouden we als meisjes zoals zij dit lezen, de hoop kunnen geven, dat moslim zusters en broeders klaar staan voor hun verhaal en hen steunen.

  10. #10
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door Someone
    k heb nooit beweerd dat ik dat programma heb gezien

    jij trekt te snel conclussies, leave it in het vervolg, bespaart ons beiden veel moeite.

    mijn nick is veranderd ja, is een kwestie van een pmetje naar de moderator.
    te snel conclussies getrokken? ...ach, laat maar, bespaart me inderdaad veel moeite.
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  11. #11
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door MüeZli
    Als wij meiden in die situatie's..het gevoel kunnen geven dat WIJ al gemeenschap achter ze staan..kunnen ze hopelijk de moed krijgen om er wel sneller mee naar buiten te komen.

    Vanuit onze religie is dit gedrag van zo'n tuk-vader walgelijk en gaat tegen elke menselijke gevoel in.

    Als ik me bedenk hoe de profeet saw met zijn dochter Fatima Zahra om ging , hoe teder en liefde vol..dan wil ik deze man die dit zijn dochter heeft aangedaan wurgen!
    Hij heeft haar vernederd, gepijnigd, psychisch vernietigd.


    Op deze manier zouden we als meisjes zoals zij dit lezen, de hoop kunnen geven, dat moslim zusters en broeders klaar staan voor hun verhaal en hen steunen.
    Dat bedoel ik nou, wij zouden elkaar moeten beschermen, elkaar helpen en steunen en zorgen dat het onze dochters/kleindochters niet overkomt.

    Sociale kontrole is in onze kringen gewoon, ipv het te gebruiken voor goede dingen, doen we alleen mee aan roddel en achterklap!
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  12. #12
    Bijna Lid

    Reacties
    208
    04-04-2003

    Origineel gepost door MüeZli
    Als wij meiden in die situatie's..het gevoel kunnen geven dat WIJ al gemeenschap achter ze staan..kunnen ze hopelijk de moed krijgen om er wel sneller mee naar buiten te komen.

    Vanuit onze religie is dit gedrag van zo'n tuk-vader walgelijk en gaat tegen elke menselijke gevoel in.

    Als ik me bedenk hoe de profeet saw met zijn dochter Fatima Zahra om ging , hoe teder en liefde vol..dan wil ik deze man die dit zijn dochter heeft aangedaan wurgen!
    Hij heeft haar vernederd, gepijnigd, psychisch vernietigd.


    Op deze manier zouden we als meisjes zoals zij dit lezen, de hoop kunnen geven, dat moslim zusters en broeders klaar staan voor hun verhaal en hen steunen.
    ja, maar what about je familie?

    dat is het grootse knelpunt, je moet er zeker van zijn dat je op je familie terug kan vallen als je hiermee naar buiten komt, en die zekerheid heb je gewoon niet helaas.

  13. #13
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Wat erg

    Islamitische organisaties en moskees zouden zich hierover moeten ontfermen. Zodat die meiden niet alleen staan.

  14. #14
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    ja, maar what about je familie?

    dat is het grootse knelpunt, je moet er zeker van zijn dat je op je familie terug kan vallen als je hiermee naar buiten komt, en die zekerheid heb je gewoon niet helaas.





    Dat is waar, daarom moeten wij laten zien dat er wel degelijk andere mensen zijn waarop je kan terugvallen. Eerlijke en oprechte moslims. Want het is verschrikkelijk als je vader je keer op keer verkracht. Uit die greep moet je zien te vluchten en wat de familie daarvan vind, BoeiUh.

  15. #15
    Bijna Lid

    Reacties
    208
    04-04-2003

    Origineel gepost door MüeZli
    Dat is waar, daarom moeten wij laten zien dat er wel degelijk andere mensen zijn waarop je kan terugvallen. Eerlijke en oprechte moslims. Want het is verschrikkelijk als je vader je keer op keer verkracht. Uit die greep moet je zien te vluchten en wat de familie daarvan vind, BoeiUh.
    dat is makkelijk praten, het is super moeilijk om je familie de rug te keren.