1. #1
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    kaffier

    Vind het vreselijk als 'ongelovige' kaffiers worden genoemd. Onrespectvol. Ik weet dat velen van jullie het met mij oneens zullen zijn.. maar denk eens goed na! je kunt je medemens toch niet zo beledigen omdat hij/zij in een ander geloof geloofd?

  2. #2
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    salaam 3lllikome warahamatollahoe tabarakatoe

    tuurlijk kunnen we er niets aan doen het zijn de woorden van allah swt en daar kunnen we szeker niets aan doen..... gheer inshallah
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    37
    25-06-2002

    salamo3lekom alleamaal.

    vergeet niet dat het woord kaffier van alkofr komt en dat beteken: niet gelovigen. en als ik je zo hoor praten dan neem ik aan dat je niet eens de betekenis van het woord kent. en ik weet niet wat daar mis mee is. want als je niet gelovig bent dan ben je niet gelovig dus kaffier. en zeer zeker geen belediging zoals jij het noemt. want als jij een andere woord voor hebt ( in het arabisch) dan wil ik het wel van je weten. een andere voorbeeld wat in jou ogen misschien ook heel beledigend kan zijn. ( iemand die in het jodendom gelooft noemen wij een jood.) dus ik weet niet waarom jij je zo aanstelt. maar ja iedereen heeft zjn eigen mening.

    maar neem me niks kwalijk als ik wat verkeerds heb gezegd.

    abagoedama

  4. #4
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    Origineel gepost door Abagoedam
    salamo3lekom alleamaal.

    vergeet niet dat het woord kaffier van alkofr komt en dat beteken: niet gelovigen. en als ik je zo hoor praten dan neem ik aan dat je niet eens de betekenis van het woord kent. en ik weet niet wat daar mis mee is. want als je niet gelovig bent dan ben je niet gelovig dus kaffier. en zeer zeker geen belediging zoals jij het noemt. want als jij een andere woord voor hebt ( in het arabisch) dan wil ik het wel van je weten. een andere voorbeeld wat in jou ogen misschien ook heel beledigend kan zijn. ( iemand die in het jodendom gelooft noemen wij een jood.) dus ik weet niet waarom jij je zo aanstelt. maar ja iedereen heeft zjn eigen mening.

    maar neem me niks kwalijk als ik wat verkeerds heb gezegd.

    abagoedama

    mashallah broeder juiste woorden heb je gebruikt
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    37
    25-06-2002

    salamo3lekom beste almomina.

    bedankt voor je complimenten.

    abagoedama

  6. #6
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    Precies: een niet-gelovige. Joden en Christenen geloven. Misschien niet hetzelfde als jij.

    Het woord is inderdaad verbasterd met een negatieve nasmaak. Het is meer een scheldwoord geworden. Leuk om je medemens zo te noemen...

    Surfster.............


    - "Men hoort slechts de vragen waarop men in staat is
    te antwoorden."
    - "Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid
    dan leugens." Friedrich Nietzsche[/B]

  7. #7
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    Origineel gepost door Abagoedam
    salamo3lekom beste almomina.

    bedankt voor je complimenten.

    abagoedama
    wa 3llikome salaam mijn broeder fil islaam

    graag gedaan mijn broeder




    effe andere onderwerp ok de joden en christen geloven in god allah dus.. maaaaaaaaaaaaaaaar hoe praktiseren zij hen geloof.. niet zoals ons he big difference en hoeveel liefde tonen zijn aan allah... en hoe denken de kaffiers over ons je kunt niets zeggen meid.. dit zijn de woroden van allah hij heeft het woord kaffier in de koran gezet en ze zo genoemd nie wij maar allah swt.. als je het niet mee eens bent dan moet je met hem maar later in het hiernamaals een discussie mee aangaan omdat je het niet corect vind dat je kaffiers kaffiers noemt


    wa salaam 3llikome
    oem rabi3ah
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  8. #8
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    Origineel gepost door almomina


    wa 3llikome salaam mijn broeder fil islaam

    graag gedaan mijn broeder




    effe andere onderwerp ok de joden en christen geloven in god allah dus.. maaaaaaaaaaaaaaaar hoe praktiseren zij hen geloof.. niet zoals ons he big difference en hoeveel liefde tonen zijn aan allah... en hoe denken de kaffiers over ons je kunt niets zeggen meid.. dit zijn de woroden van allah hij heeft het woord kaffier in de koran gezet en ze zo genoemd nie wij maar allah swt.. als je het niet mee eens bent dan moet je met hem maar later in het hiernamaals een discussie mee aangaan omdat je het niet corect vind dat je kaffiers kaffiers noemt


    wa salaam 3llikome
    oem rabi3ah

  9. #9
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    Origineel gepost door freemale

    moet er niets onder
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  10. #10
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    maaaaaaaaaaaaaaaar hoe praktiseren zij hen geloof.. niet zoals ons he big difference en hoeveel liefde tonen zijn aan allah... en hoe denken de kaffiers over ons je kunt niets zeggen meid..




    Hoe toon je liefde aan Allah? Hoe kun je zeggen dat ze dat niet doen?Volgens mij kan ik daar beter over oordelen dan jij, want ik ga met veel Joden en Christenen om.

    Hoe weet je nou hoe ze liefde tonen? Kun je in hun hoofd kijken? Jouw manier van liefde tonen is niet hetzelfde als hoe ik het doe of onze medemensen.

    Hoe 'kaffiers' over 'ons' denken creëer je zelf. Zij hebben ook niet het recht om de moslims over een kam te scheren.
    Een voorbeeld: vind je het raar als er mensen negatief reageren op die foto van de baby met een hoofddoek op? Mensen zijn bang voor radicalisme. met zo'n foto maak je de Islam niet echt populair..

  11. #11
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    Ben hier nieuw, weet nog niet precies hoe alles werkt, met citeren en zo

    sorry

    Surfster.............


    - "Men hoort slechts de vragen waarop men in staat is
    te antwoorden."
    - "Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid
    dan leugens." Friedrich Nietzsche[/B]

  12. #12
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    Origineel gepost door freemale
    maaaaaaaaaaaaaaaar hoe praktiseren zij hen geloof.. niet zoals ons he big difference en hoeveel liefde tonen zijn aan allah... en hoe denken de kaffiers over ons je kunt niets zeggen meid..




    Hoe toon je liefde aan Allah? Hoe kun je zeggen dat ze dat niet doen?Volgens mij kan ik daar beter over oordelen dan jij, want ik ga met veel Joden en Christenen om.

    Hoe weet je nou hoe ze liefde tonen? Kun je in hun hoofd kijken? Jouw manier van liefde tonen is niet hetzelfde als hoe ik het doe of onze medemensen.

    Hoe 'kaffiers' over 'ons' denken creëer je zelf. Zij hebben ook niet het recht om de moslims over een kam te scheren.
    Een voorbeeld: vind je het raar als er mensen negatief reageren op die foto van de baby met een hoofddoek op? Mensen zijn bang voor radicalisme. met zo'n foto maak je de Islam niet echt populair..

    sorry het gaat me nie om of jij ze beter kent dan ik en of jij beter meer weet dan ik ok zustr
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  13. #13
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    daar heb je gelijk in. Het gaat er niet om wie het beter weet. Mijn excuses als ik die indruk heb gewekt.

    Maar hoe kun je dan zeggen dat ze geen liefde tonen aan Allah?

    Surfster.............


    - "Men hoort slechts de vragen waarop men in staat is
    te antwoorden."
    - "Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid
    dan leugens." Friedrich Nietzsche[/B]

  14. #14
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    ewa dat weeti k niet als ze van allah houden zoude ze ook voor onshouden zouden ze ok bedekt lopen en zouden ze respect hebben geen oorlog voeren... enz enz

    ik weet het niet allahu3allem is een moeilijke vraag alleen allah swt weet het
    zoek en gij zult vinden zou ik zeggen

    gheer inshalah ik heb je excusses aanvaard
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  15. #15
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    Trouwens, over hoe 'kaffiers' over ons denken. Mensen reageren heel positief op het feit dat dit moslim ben!! Het gaat erom hoe je je presenteerd.

    Surfster.............


    - "Men hoort slechts de vragen waarop men in staat is
    te antwoorden."
    - "Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid
    dan leugens." Friedrich Nietzsche[/B]