1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Red face Voor meiden die verloofd zijn !!!!

    Citaat Geplaatst door Lamode
    Salaam Aleikoem zusters ( en de broeders onder ons )

    Wat ik heel graag wil weten is :

    Hoe zit een verloving precies in elkaar ?

    En omdat ik heel nieuwsgierig ben wil ik alles weten van A tot Z zoals, als de jongen op belt om te vragen om langs te komen ( eventueel ) hoe het zit als de jongen bij je thuis is hoe het in elkaar zit als je met die jongen verloofd bent.

    Hoe er dan thuis wordt gepraat over die jongen, als je besluit met elkaar te gaan trouwen hoe en wanneer je de maagdentest dan gaat doen ( en of het pijnlijk is ).

    Zoiets allemaal ( nee, ik heb geen vriend maar wil gewoon graag weten hoe het in elkaar zit ).

    Alvast bedankt Lamode.

    Serieuze reakties graag.
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    167
    02-06-2002

    maagden test?

    dan weet je meer dan mij? ik wist niet dat er nu ook al een maagden test bestaat, word gekker en gekker.
    maar gair inschaallah.

    uhm verloving he?
    eerlijk gezegd weet ik er niets vanaf hahaha, maare ik ben zelf geen voorstander van verloving, ik vind dat als iemand wilt trouwen dat ze dat moeten doen en niet eerst een jaar verloven of zo, vind ik niet slim maar gair, ik snap het wel als je de bruidschatten van tegenwoordig hoord en de feesten, de man moet hier wel een jaar voor sparen , miskieeeeeeen.

    De trouwfeest met de minste financiele uitgaven is die met de meeste baraka!!!!!!!

    Gair inschaalah!
    lieve zuster ik hoop dat andere betere antwoorden hebben met betrekking tot verloving!
    Ik weet niet eens wat men moet zeggen! ahahha gair inschaalah

    ik heb me meer verdiept in de relatie man vrouw dan het veloven of zo.
    maar gair inschaallah.

    Ik ga ff wat oopzoeken straks inschaallah.

    Salaam moe3leikoem,
    zuster fi dien.
    Soerat al-bakara: (225) "God rekent jullie onnadenkende uitspraken niet aan, maar Hij rekent jullie aan wat jullie harten bedoelen.God is vergevend en zachtmoedig."

    SoebhanAllah wal Hamdoelilah wa la ilaaha ila Allah walahoe akbar!!!!!!!!!

  3. #3
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    oef maagden test bestaat dat dan ook i dont think so ow ze bedoelt de magden test als we trouwen denk ik maar ja gheerinshallah

    oem rabi3ah
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  4. #4
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    huuuuuuuuuh ogtie daar heb ik nooit van gehoord of gezien allahu3allem allahu3allem
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    43
    31-05-2002

    HOI MEIDEN,

    ER IS ZEKER EEN MAAGEDEN TEST ZOWEL HIER IN NEDERLAND ALS IN MAROKKO. VOORDAT JE TROUWAKTE MOET GAAN ONDERTEKENEN MOET JE SHADA OUZABA HEBBEN. DAT BETEKENT DAT JE NOOIT MET IEMAND EEN SEXUELE CONTACT HEBT GEHAD. DEZE ONDERZOEK LAAT JE DOEN DOOR DE GYNCOLOOG OF JE EIGEN HUISARTS.
    IK HOOP DAT IK JULLIE GENOEG HEB GEINFORMEERD. (NA ERVARING)

    GROETJES,


    FADILA
    weeS verstandig en vertrouw niet iedereen

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    171
    23-06-2002

    Er is ook een maagdelijkheidstest voor de jongens,
    dus jongens vertel de waarheid!

  7. #7
    Afwezig Lid.

    Reacties
    8.184
    16-02-2002

    MVC Premium MVC Premium
    hey lamode

    ik kan je misschien wel wat vertellen over verloven enz.iemand die ik zeer goed ken is verloofd duzz ik zie dat je net als my tussen de boeren woont...je mag me mailen als je een keer met my erover wil chattuhh okezzzz

    zoalse de boeren zeggen
    adije wah
    saida

  8. #8
    Afwezig Lid.

    Reacties
    8.184
    16-02-2002

    MVC Premium MVC Premium
    me mail is by the way
    saidaaatje@hotmail.com

  9. #9
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    Origineel gepost door AbuHafs
    Wat de maagdelijkheidstest betreft,

    Ik vind het niet betrouwbaar, meisje kunnen ook hun "maagdelijkheid" verliezen door bijvoorbeeld sporten. Verder is het tegenwoordig mogelijk om de maagdenvlies weer "aan te zetten".

    juist broeder dat wou ik net zeggen... een vrouw kan op allerlei manieren haar maagdelijkheid verliezen gheer inshalalh

    wa salaam 3llikome
    oem rabi3ah
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  10. #10
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    Origineel gepost door Lamode
    Hoi Muslima en Almomima wat ik bedoel met de maagdentest is als je moet testen of je maagd bent ( er gaat dan een vrouw kijken of je nog een maagdenvlies hebt ) dat bedoel ik ermee.

    Zijn er ook meisjes tussen ons die dat eens hebben moeten doen ?

    nou sorry hoor ik kan toch van me zelf wten of ik maagd ben of niet.. als ik allah swt vrees dan blijf ik zeker maagd tot ik trouw... en de test bij mijn is is de huwelijksnacht of is die weer niets voor niets....

    oem rabi3ah
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    43
    31-05-2002

    hoi meid,

    je hoeft nergens bang voor te zijn want het doet helemaal niet pijn zoals je denkt. ze kijken alleen van buiten af met der vingers.

    groetjes,


    fadila
    weeS verstandig en vertrouw niet iedereen

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    26
    04-04-2002

    uhh ja en sommigen zijn geboren zonder een maagdenvlies, kan ook nog..

    En ja tegenwoordig is alles mogelijk, je kan een nieuwe maagdenvliesje zetten, maar wat heb je daar aan, dan ben je bang voor de mens en niet voor Allah ( subhanahu wa ta3ala)

    Euh..en wat dat maagdentest betreft ...moet dat echt?? hihi
    Ik bedoel als je geslachtsgemeenschap met je man hebt gehad is dat niet nodig ... dan weet je toch of je wel of niet ontmaagd ben ...hoef je geen dokters bij te halen haha LIJKT MIJ

    Goed ..

    Ik ga weer

    Groetjezz
    U Get From The World
    What U Give 2 The World

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    43
    31-05-2002

    HALLO MEID,

    De maagdentest is een voorzorg maatregel voor de man of voor de familie.
    Ze doen dit om je family niet in teleurstelling brengen.
    (onkosten van een bruiloft bv.)
    maar tegenwoordig kijken ze er niet nauw na!
    Als een man een vrouw elkaar begrijpen en vertrouwen dan is dat alles wat je nodig hebt.


    doeg
    weeS verstandig en vertrouw niet iedereen

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    69
    06-05-2002

    sallaam aleykoem,

    Een maagdentest is puur bijgeloof een meisje kan van een trap te vallen ook haar maagdelijkheid verliezen of door een verkeerde oefening.

    Verder kan een meisje haar maagdenvlies terug dicht laten maken.
    Dus welke nut heeft het dan.

    In de tijd van de profeet werd het ook niet gedaan een maagdentest.
    Als een man een meisje vraagt om een maagdentest dan vertrouwd hij het meisje niet echt en moet hij er ook nie mee trouwen.

    Trouwen is elkaar vertrouwen. Dus als het meisje zegt dat ze maagd is of dat ze het kwijt is door te vallen dan moet je haar vertrouwen.

    De jongen moet natuurlijk ook maagd blijven.

  15. #15
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    Origineel gepost door jimpie
    nou, over die maagden test>je moet je laten onderzoeken bij de dokter of je nog maagdenvlies nog bezit.Deze verklaring van de dokter heb je nodig om een huwelijksakte te maken.Ik weet wel dat niet iedereen zo een test ondergaat

    sorry hoor ik heb 2 zussen die getrouwd zijn in nederland bij de marokaanse consulaat en ze hebben geen van beide deze verklaring hoefen te overleggen.

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou