1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    28
    09-07-2002

    Question Hoeveel Vrouwen Krijgt Een Moslimman In Paradijs???????

    ASALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU

    AMA BA3D:


    Beste zusters en broeders,

    ik heb een vraag waar ik mee zit; is het nou echt zo dat wanneer een moslimman naar het paradijs gaat , een X aantal vrouwen (maagden) krijgt????


    ergens heb ik gehoord dat dat niet echt zo is en via andere bronnen hoor ik dat dat wel echt zo is.

    ik bedoel, ik zou mijn man niet met een X aantal andere vrouwen kunnen delen, hoor!

    any way...... kunnen jullie mijn vraag beantwoorden??? willen jullie er dan ook a.u.b. de bronnen bij vermelden waar je je antwoord vandaan hebt???

    alvast BEDANKT.

    WA SALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU.


  2. #2
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    Re: Hoeveel Vrouwen Krijgt Een Moslimman In Paradijs???????

    Origineel gepost door No_Doubt
    ASALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU

    AMA BA3D:


    Beste zusters en broeders,

    ik heb een vraag waar ik mee zit; is het nou echt zo dat wanneer een moslimman naar het paradijs gaat , een X aantal vrouwen (maagden) krijgt????


    ergens heb ik gehoord dat dat niet echt zo is en via andere bronnen hoor ik dat dat wel echt zo is.

    ik bedoel, ik zou mijn man niet met een X aantal andere vrouwen kunnen delen, hoor!

    any way...... kunnen jullie mijn vraag beantwoorden??? willen jullie er dan ook a.u.b. de bronnen bij vermelden waar je je antwoord vandaan hebt???

    alvast BEDANKT.

    WA SALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU.


    beste zuster in de islam......

    ik kan je vraag niet beantwoorden helaas.. ik heb wel gelezen in de koran dat de vrouwen in de djanaat maagd zullen zijn... en ze zijn allemaal gelijk aan een leeftijd subahnallah..

    maar als we het over de sunna praten..
    dan mag een man 4 vrouwen.. maar om een goede reden om ze te onderhouden of als een vrouw weduwe is.. of als de vrouw geen kinderen kan krijgen dat ie met een vrouw trouwed die wel kinderen kan baren... of als een vrouw gescheiden is en niemand kan voor haar zorgen zo heb ik het geleerd en gehoord allahu3allem allahu3allem..
    dit is de enigste wat ik je kan melden

    wa salaam 3llikome
    oem rabi3ah
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    37
    25-06-2002

    salamo3lekom allemaal.

    geachte mevrouw doubt. het is toch wel zo het geval. maaar je moet wel weten dat het wel per persoon veschilt. het gaat namelijk om hoe gelovig iemand was (imaan). een betere gelovige krijgt meer vrouwen dan een andere. het is net als pardijs heb je het goed gedaan in onze wereldje dan krijg je de beste plaats. wat minder dan krijg je ook een mindere plaats in het paradijs. het is daarmee te vergelijken. die vrouwen worden 7our al3ien genoemd. alleen de schoonheid van haar ring kan heel de wereld verlichten laat staan zij zelf. zo mooi zijn ze.

    maar een ding moet je niet vergeten in het paradijs hebben wij een heel andre denkbeeld dan nu. en wat ook heel belangrijk is voor jullie vrouwen om te weten. sommigen van jullie zullen mooier zijn dan de vrouwen van het paradijs zelf. en dat hebben jullie te danken aan jullie imaan en de lasten wat jullie in deze wereld meedragen zoals het baren van een kind, etc. dus wees blij en dank god hiervoor.

    wasalamo3lekom wara7matolahi wabarakatoh

  4. #4
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    Origineel gepost door AbuHafs
    Salam oe aleikoem wr wb wm,

    Beste broeders en zusters,

    Het is overgeleverd door Abu Hurayrah (RA) dat de Profeet(vzmh) zei:"Elke man zal twee vrouwen hebben van de al-hoor al-‘iyn" (Overgeleverd door al-Bukhaari, no. 3014) (dit is maar een gedeelte uit de hadeeth)

    Zuster al Momina,


    Je hebt gelijk als je zegt dat er bepaalde eisen zijn om een tweede vrouw te nemen, maar voordat ik daarop in ga wil ik een ding duidelijk maken.

    Het is hier in Nederland bijna onmogelijk dan wel niet heel moeilijk om een tweede vrouw te nemen en het behoort tot de eigenschappen van een moslim dat hij kennis opdoet over datgene waar hij wat aan heeft. Maar insha Allah heb je goede bedoelingen, Moge Allah jou daarvoor belonen.

    Het trouwen van meerdere vrouwen is een daad die aanbevolen is, maar hier zitten wel regeles aan verbonden.

    De man moet financieel en fysiek in staat zijn om dit aan te kunnen en hij moet zijn vrouwen rechtvaardig kunnen behandelen.

    Het trouwen met meerdere vrouwen brengt velen voordelen met zich mee, onder anderen het beschermen van de kuisheid van de vrouwen met wie hij getrouwd is, en het baren van velen kinderen. Dit heeft betrekking op wat de Profeet zei in de volgende hadeeth.

    "Trouw degene die liefhebbend en vruchtbaar is"

    Maar als een man meerder vrouwen trouwt om op te scheppen en om zichzelf te bewijzen leidt tot verkwisting en verkwisting is verboden. Allah zegt(interpretatie van de betekenis): "en verkwist het niet. Voorzeker, Allah heeft de verkwisters niet lief."[al-An’aam 6:141]

    Maar beste zusters, maak jullie niet druk, maar laat je nooit wijs maken dat polygamie slecht is, het is door Allah toegestaan. Maar het is normaal dat een vrouw het liever niet wil en dat ze jaloers is. Maar als Allah zegt dat iets goed is dan is het ook goed voor ons, ook al denken wij van niet. Allah zegt(interpretatie van de betekenis): Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet.

    Broeders en zuster, Moge Allah mij en jullie vergeven en vergeet niet Dua voor mij te doen dat Allah mij het makkelijk mogen maken.













    djazaak allah o geirin mijn broeder ik weet dat het hier onmogelijk is maar ja het is sunna en dat heb ik wel over voor mijn man.. zolang hij het maar doet voor een goed doel. en allah swt vreest.. maar ja gheer inshallah ta3la

    wa salaam 3llikome
    oem rabi3ah
    Salam oe aleikoem wr wb wm.
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    167
    02-06-2002

    Polygamie oh zo mooi!!!!!!!

    Salaam moe3leikoem wara7matoelahi wa barakatoe,

    Ok zuster no doubt ik ga inschaallah wat bewijzen neerzetten en weet je wat ik zal even een topic plaatsen over poligamy lijkt me een beter idee!

    Sorry inschaallah dat je wat aan de topic hebt inchaallah!!!!!!!

    Ik ga er nu aan beginnen inschaallah!

    Knuffel jullie zuster fi dien.
    Soerat al-bakara: (225) "God rekent jullie onnadenkende uitspraken niet aan, maar Hij rekent jullie aan wat jullie harten bedoelen.God is vergevend en zachtmoedig."

    SoebhanAllah wal Hamdoelilah wa la ilaaha ila Allah walahoe akbar!!!!!!!!!

  6. #6
    Lalanadia

    Reacties
    45
    11-07-2002

    salaam iedereen,


    Ik weet dat het ni over dit onderwerp gaat maar ,
    mijn oma (layie rhamha) is een tijdje geleden gestorven.
    haar dood was iets heeeeeeel moois zeiden mijn tantes en noncels die erbij waren
    luister :
    op een late avond zaten ze allemaal in de kamer van men oma
    waar ze al maanden zat af te zien van de pijn, elke dag zaten ze
    daar naast haar maar deze dag was helemaal anders gegaan?
    ze begint opeens te praten met iemand maar niemand weet wie die iemand was behalve zei??? mijn noncel zegt tegen men oma: oma met wie ben je ant praten? ze zegt : oh mohammed mijn jongen zie je het licht niet (lachte) oooh mohammed ik ben aant praten met deze 2 mooie engeltjes zie je ze niet de 2 babytjes? opeens begon iedereen te trillen.
    mohammed zegt : oma wie zijn die , en wat vragen ze je????ze zegt met een lach die ze al jaren niet meer hadden gezien: horen jullie dat dan niet , ze hebben me juist gezegd dat mijn moeder hen heeft gestuurd om mij te komen halen , mohammed mijn zoon , alleen van mij ik ben zoo blij ik zie mijn kamer in het paradijs, het is zo mooi alles is zo mooi, ik moet gaan mijn moeder heeft deze mooie engeltjes naar mij gestuurd, ik ga .............. .


    :tranen:

  7. #7
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    Origineel gepost door elmarocani
    ALS IK MAAR NAAR DE HEMEL GA!!! DAN HOEF IK GEEN VROUWEN!!
    IK WIL GEWOON NAAR DE HEMEL!!!!!!!!
    4




    haha je bent me er eentje hahahahaahhha
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  8. #8
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    Origineel gepost door lalanadia
    salaam iedereen,


    Ik weet dat het ni over dit onderwerp gaat maar ,
    mijn oma (layie rhamha) is een tijdje geleden gestorven.
    haar dood was iets heeeeeeel moois zeiden mijn tantes en noncels die erbij waren
    luister :
    op een late avond zaten ze allemaal in de kamer van men oma
    waar ze al maanden zat af te zien van de pijn, elke dag zaten ze
    daar naast haar maar deze dag was helemaal anders gegaan?
    ze begint opeens te praten met iemand maar niemand weet wie die iemand was behalve zei??? mijn noncel zegt tegen men oma: oma met wie ben je ant praten? ze zegt : oh mohammed mijn jongen zie je het licht niet (lachte) oooh mohammed ik ben aant praten met deze 2 mooie engeltjes zie je ze niet de 2 babytjes? opeens begon iedereen te trillen.
    mohammed zegt : oma wie zijn die , en wat vragen ze je????ze zegt met een lach die ze al jaren niet meer hadden gezien: horen jullie dat dan niet , ze hebben me juist gezegd dat mijn moeder hen heeft gestuurd om mij te komen halen , mohammed mijn zoon , alleen van mij ik ben zoo blij ik zie mijn kamer in het paradijs, het is zo mooi alles is zo mooi, ik moet gaan mijn moeder heeft deze mooie engeltjes naar mij gestuurd, ik ga .............. .


    :tranen:


    mashallah mashallah echt moooooooooi subhyannallah ol3adeem ik hoop echt dat ze de djanaat is ingegaan en ik hoop dat voor elke moslimmeer die allah swt vreest. inshallah ta3la zullen we de djanaat zien en daarin belanden...
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    28
    09-07-2002

    ASALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU.

    AMA BA3D:

    misschien is dit een wat rare vraag maar, gaat een moslima samen met haar man naar de hemel (als Allah wil) en wanneer ze in de hemel zijn, staat er dan de 2e vrouw voor de man klaar?????


    trouwens el.marocani, jouw vrouw hoeft zeker niet bang te zijn om jou met een andere vrouw te delen in de hemel. hahahaha

    WA SALAMU 3ALAYKUM WA RAHMATU LAHI WA BARAKATUHU.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    4
    26-06-2011

    Nee broeder 72 hoor alyin krijgen de mujahideen die voor allah subaha vechten die krijgen niet elke man die het paradijs binnenkomt een shaheed word vergeven in zn eerste drubbel bloed dat er van hem word vergoten en hij voelt de pijn niet wanneer hij dood gaat en hij ziet zijn plek in het paradijs firdous en hij gaat geen graf ondervraging mee maken en hij vergeeft bij de dag des oordeels in 70 familileden en de dag des oordeels word hij beshermt door allah subahana en hij krijgt een kroon 1 diamant ervan is mooier en waarder dan de hele werled .