1. #1
    ~Zijdezacht~

    Reacties
    224
    12-06-2005

    Geld overmaken....misschien stom vraagje.

    Als je wil storten op een bankrekeningnummer, maar je hebt zelf een gironummer dan kun je niet storten op het postkantoor.
    Je hebt geen internetbankieren en ook geen overschrijvingskaarten...kun je het ook anders regelen? Bijv. via de ABN AMRO omdat het naar een rekening van de ABN moet...?

  2. #2
    Carpe Diem..

    Reacties
    106
    01-02-2004

    Citaat Geplaatst door Silky Bekijk reactie
    Als je wil storten op een bankrekeningnummer, maar je hebt zelf een gironummer dan kun je niet storten op het postkantoor.
    Je hebt geen internetbankieren en ook geen overschrijvingskaarten...kun je het ook anders regelen? Bijv. via de ABN AMRO omdat het naar een rekening van de ABN moet...?
    Je kan het via het GWK kantoor doen (betaal je iets van 7 euro nog wat).
    En waarom zou je niet via het postkantoor kunnen storten? Je hebt tog een postbank nr dan stort je toch dat geld op die rekening en zodra het erop staat stort je dmv een overschrijvingskaart (wat altijd bij het postkantoor ligt) het geld op die andere rekening. (kost volgens mij ook geld, hou daar rekening mee!)

    Succes
    Leef en laat leven, maar vergeet niet wie het leven jou heeft gegeven...

  3. #3
    ~Zijdezacht~

    Reacties
    224
    12-06-2005

    Citaat Geplaatst door raja979 Bekijk reactie
    Je kan het via het GWK kantoor doen (betaal je iets van 7 euro nog wat).
    En waarom zou je niet via het postkantoor kunnen storten? Je hebt tog een postbank nr dan stort je toch dat geld op die rekening en zodra het erop staat stort je dmv een overschrijvingskaart (wat altijd bij het postkantoor ligt) het geld op die andere rekening. (kost volgens mij ook geld, hou daar rekening mee!)

    Succes
    Ik heb hier geen GWK in de buurt, ik kan ook niet met de kaarten die opp het postkantoor liggen geld overmaken naar een bankrekening, dat werd mij verteld op het postkantoor. Ik moet dus overschrijfkaarten hebben met mijn naam erop maar die heb ik niet meer. Ik wil dus binnen korte tijd overmaken en niet wachten op die kaarten tot ze besteld zijn en bij mij thuis liggen.

    Kan ik niet gewoon langs bij de ABN en daar overmaken?

  4. #4
    Carpe Diem..

    Reacties
    106
    01-02-2004

    Citaat Geplaatst door Silky Bekijk reactie
    Ik heb hier geen GWK in de buurt, ik kan ook niet met de kaarten die opp het postkantoor liggen geld overmaken naar een bankrekening, dat werd mij verteld op het postkantoor. Ik moet dus overschrijfkaarten hebben met mijn naam erop maar die heb ik niet meer. Ik wil dus binnen korte tijd overmaken en niet wachten op die kaarten tot ze besteld zijn en bij mij thuis liggen.

    Kan ik niet gewoon langs bij de ABN en daar overmaken?
    Je kan ze even bellen en navragen meid! Ik heb namelijk ook een postbankrekening en mij is het laatst wel gelukt om geld te storten naar een andere rekening! Ik had gewoon losgeld en heb het via die overschrijvingskaarten die daar liggen gedaan! Heb wel 6 euro moeten bij betalen maar het is me wel gelukt!! Je bent volgens mij echt verkeerd geinformeerd
    Leef en laat leven, maar vergeet niet wie het leven jou heeft gegeven...

  5. #5
    ~Zijdezacht~

    Reacties
    224
    12-06-2005

    Ja naar een andere GIROrekening, maar niet naar een bankrekening ...maar het is al gelukt, ik was vergeten dat ik me had aangemeld bij de Girofoon. Ik heb het daarnet overgemaakt.
    Toch bedankt!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.392
    05-08-2003

    Voor de volgende keer, postkantoor heeft overschrijvingspapieren en zij kunnen alles laten overschrijven, tenzij je 7 euro meer betaalt.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    36
    13-03-2006

    Citaat Geplaatst door Silky Bekijk reactie
    Als je wil storten op een bankrekeningnummer, maar je hebt zelf een gironummer dan kun je niet storten op het postkantoor.
    Je hebt geen internetbankieren en ook geen overschrijvingskaarten...kun je het ook anders regelen? Bijv. via de ABN AMRO omdat het naar een rekening van de ABN moet...?

    Sellaam,

    Ik lees dat je het al in orde hebt gekregen, maar wilde er toch even wat aan toevoegen.

    Als je contant geld hebt die je wilt storten op een rekeningnummer, dan kan dat bij elke bank. Wil je geld storten op een postbankrekening (Girorekening) dan stap je de postbank binnen en zegt dat je geld wilt sorten op Girorekeningnr: P000...
    Wil je geld storten op een bankrekening ( bijv. ABNAMRO of Rabobank), dan loop je de desbetreffende bank binnen en zegt dat je geld wilt storten op bankrekeningnummer: 445566778 (is de mijne.. just in case..)

    Als je geld wilt overmaken/overboeken/overschrijven van de ene rekening naar de andere, dan heb je of:
    een overschrijvingsformulier nodig of
    je doet het telefonisch of
    per internetbankieren.
    Het maakt niet uit van welke bank naar welke bank je dit wilt doen.

    We sellaam