1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    32
    13-06-2002

    School is 'blote' scholieren zat

    Wat vinden jullie hiervan? Als je hijaab draagt dan doen ze er moeilijk over en nu vinden ze dat strakke en blote gedoe ook al erg!!!!! Ze weten echt niet wat ze willen.......


    School is 'blote' scholieren zat

    LEIDEN - De schoolleiding van het Bonaventuracollege in Leiden ziet in de toekomst graag wat minder bloot in de klaslokalen. Het verbieden van blote en strakke kledingstukken gaat de leiding te ver. Daarom stelt het bestuur de weinig verhullende zomerkleding in haar schoolorgaan ter discussie.



    In het maandelijkse informatieblad voor ouders beschrijft de schoolleiding wat ze van het steeds bloter wordende modebeeld vindt. Ze spreekt leerlingen en ouders aan op kledingvoorschriften.

    Hormonen

    De schrijver van het artikel, een vertrouwenspersoon van de scholengemeenschap voor gymnasium, atheneum, havo en VMBO, vraagt zich onder meer af of de huidige zomerkleding niet onnodig onrust veroorzaakt. "De hormonen kunnen ook zonder dit soort uitdagingen al zo tekeer gaan." De te verwachtte geijkte repliek "Ik mag toch zeker zelf weten wat ik aan doe" doet de schrijver af met: "Je mag ook niet zelf weten of je te laat wilt komen, of je rotzooi op de grond gooit, of je in de les zit te telefoneren, of je een ander treitert."

    Kledingvoorschriften

    De schoolleiding van het college zegt nog nooit klachten te hebben gehad over kleding van leerlingen. Door het onderwerp nu aan te kaarten en scholieren en ouders aan het denken te zetten, verwacht de leiding deze klachten te voorkomen. De school wil niet tot een verbod van zwoele kleding overgaan. "Zo gaan we hier niet met elkaar om. We houden er niet van om in strakke regels vast te leggen wat wel en wat niet mag. Het is sowieso moeilijk om kledingvoorschriften te maken. Daarin zou je elk kledingstuk apart moeten benoemen", aldus directeur F. Verhoeven van een van de vestigingen.

    Minitopjes

    Mochten de leerlingen na de schoolvakantie toch massaal met nauwelijks verhulde borsten en heel veel blote buik op school verschijnen, dan intensiveert de leiding de discussie met ouders en leerlingen en zal de leerlingen individueel op hun minitopjes aanspreken. Verhoeven: "We hebben nu iets aangezwengeld. Als we een volgende stap moeten maken, zullen we dat zeker doen."
    Een dag Allah niet bedankt/of aan hem gedacht, is een dag van je leven vergooien

  2. #2
    vrijsimpel

    Reacties
    107
    08-05-2002

    nag nag nag nagcultuur, daar zitten wij in.
    The one and only

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    7.337
    05-11-2004

    Het is mode om als **** gekleed te gaan. Dat is nu eenmaal de nederlandse cultuur die volgens pim fortuyn zo veel hoger stond dan de islamitische culturen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    575
    18-12-2004

    Het zijn allebei extremen.
    Krtitiek op Islam
    [IMG]http://quebec.****************/8313/images/smiles/wav.gif[/IMG]

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    66.580
    29-12-2004

    Heeft niets met cultuur te maken maar met mode. Het is een tijd waar grenzen moeten worden getrokken omdat bepaalde mensen die zelf niet meer zien.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    362
    13-11-2004

    Zeg mohammed verveel je je????
    "You should never underestimate the predictability of stupidity" - Bullet Tooth Tony

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.551
    24-06-2003

    Ben het er wel mee eens.

    Ik vind dat in gelegenheden als scholen welzeker kledingvoorschriften mogen zijn. Dit is bij een bedrijf ook heel normaal (de seks-industrie daar gelaten), en immers word je dmv school klaargestoomd voor het echte leven. Ik had eens een collega die mede met de reden dat ze te korte rokjes en te blote decoleté's had is ontslagen.

    Wat je in je vrije tijd doet, dat moet iedereen zelf weten, school is echter geen vrije tijd.

  8. #8
    Grendelina

    Reacties
    1.403
    05-12-2003

    Citaat Geplaatst door Alhoceimer
    Dit is 1 van de redenen waarom ik ook VOOR schooluniformen ben zoals in vele landen dat gebruikelijk is. Zie bv. Japan, Engeland etc.
    Het is al duidelijk dat we in Nederland op heel veel gebieden nog heel veel te verbeteren hebben hoe 'ontwikkeld' het land ook mag zijn.

    Groet,
    AR
    Ben juist TEGEN schooluniformen: door kinderen te onderdrukken met strenge regeltjes maak je geen sterke mensen van ze : je moet juist karakter kweken door ze vrijheid te geven, zodat ze zelf binnen de gegeven vrijheid nog hun eigen grenzen kunnen stellen.

    Daarnaast is kleding meer verantwoordelijkheid van de ouder dan van de school, vraag me wel eens af welke vader of moeder hun dochters er op die wijze bij laten lopen "bemoei je met je eeeige zakeeee" staat een beetje TE hoog aangeschreven in deze maatschappij, helaas moet daardoor soms een school meer pedagogische taken op zich nemen die eigenlijk al van huis uit gegeven dient te worden. Ben er wel voor om een Anita met een Sita naar huis terug te sturen wegens onfatsoenlijke kleding.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    7.337
    05-11-2004

    Citaat Geplaatst door Alhoceimer
    Dit is 1 van de redenen waarom ik ook VOOR schooluniformen ben zoals in vele landen dat gebruikelijk is. Zie bv. Japan, Engeland etc.
    Het is al duidelijk dat we in Nederland op heel veel gebieden nog heel veel te verbeteren hebben hoe 'ontwikkeld' het land ook mag zijn.

    Groet,
    AR
    Ik ben ook voor school uniformen
    Dan is iedereen gelijk

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    7.618
    21-05-2004

    Citaat Geplaatst door mohammedALI
    Ik ben ook voor school uniformen
    Dan is iedereen gelijk
    yep waar hoofddoekjes verboden zijn...

  11. #11
    Take It Or Leave It!

    Reacties
    3.304
    30-07-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Ik vind het een goed idee..

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    7.337
    05-11-2004

    Citaat Geplaatst door Hoogervorst
    yep waar hoofddoekjes verboden zijn...
    Ik vind dat op een meisjes school geen probleem

  13. #13
    I'm just a girl...

    Reacties
    219
    17-09-2004

    ik ben absoluut tegen school univormen. de middelbare school is een belangrijk deel van je leven. je zit dan namelijk in de pubber tijd, ik vond het in die tijd erg belangrijk om mezelf te uiten op mijn manier. dat ging over het algemeen via kleding en muziek. je had bij ons op school allemaal van die groepen, je had de skins, de gothics de rappers, de popies, etc. het lijkt mij vrezelijk zaai als je je niet kan onderscheiden van andere.

    Ik ben ook voor school uniformen
    Dan is iedereen gelijk
    dit gaat toch allang niet meer op? waren uniformen niet ooit eens in het leven geroepen om het uiterlijke verschil tussen de rijken en de armen te verbloemen? lopen de arme kinderen op scholen tegenwoordig in kleding waar aan je kan zien dat ze arm zijn? tis mij nog nooit opgevallen

    Wat je in je vrije tijd doet, dat moet iedereen zelf weten, school is echter geen vrije tijd
    officieel mischien niet nee maar ik denk dat wijnig scholieren dat met je eens zijn. school en helemaal de middelbare school is toch meer een ontmoetings plek voor de jongeren dan ietw waar ze vrijwilig heen gaan om te leren (slechte zaak jah ik weet het maar das weer een ander verhaal)

    het bloot issue vind ik helemaal raar. zolang er geen geslachtsdelen te zien zijn vind ik het best. als we dat soort dingen gaan indammen gaat het vind ik de verkeerde kant op. het is een vrijheid die we godzijdank hebben. en zeg nou zelf? wat is er nou erg aan? die meiden doen er toch niemand kwaad mee? als je er niet naar wil kijken dan kijk je toch gewoon de andere kant op. en dr is ook geen regel die zegt dat iedereen zulke topjes moet dragen. dus snap die ophef niet echt.

    hoewel.. het Bonaventuracollege is een katholieke school...
    Bloeden tijdens de eerste keer kan komen doordat je vagina niet vochtig genoeg is en je misschien een beetje gespannen bent. Als de jongen dan toch naar binnen gaat met zijn penis, kan de vagina gaan bloeden. Overigens kun je ook bij de tweede, derde of latere keer dat je gaat vrijen, bloeden. Meestal komt dat dan doordat je gespannen bent of je vagina te droog is. bloed zegt dus niets over het maagd zijn!!!chek de bron!

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    1.682
    13-08-2004

    Citaat Geplaatst door Heiba
    Ben het er wel mee eens.

    Ik vind dat in gelegenheden als scholen welzeker kledingvoorschriften mogen zijn. Dit is bij een bedrijf ook heel normaal (de seks-industrie daar gelaten), en immers word je dmv school klaargestoomd voor het echte leven. Ik had eens een collega die mede met de reden dat ze te korte rokjes en te blote decoleté's had is ontslagen.

    Wat je in je vrije tijd doet, dat moet iedereen zelf weten, school is echter geen vrije tijd.
    Juist, je zal daar maar zitten als jonge knaap en voortdurend een stel mooie borsten in je pupillen weerspiegeld krijgen, ik zou zo niet meer kunnen studeren.
    Mijn onderste hersenen zouden harder werken dan de bovenste.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    1.682
    13-08-2004

    Citaat Geplaatst door mohammedALI
    Ik ben ook voor school uniformen
    Dan is iedereen gelijk
    In het communisme was ook iederen gelijk....hmhm.