1. #1
    Kunstschaatser

    Reacties
    4.300
    14-05-2002

    Arrow Voel Jij Je VEILIG?

    - Durf jij in je eentje in de avond buiten te lopen of loop je altijd met iemand?
    - En als je alleen loopt, ben je dan ongewapend?
    - Hoe voel jij je wanneer je een groep hangende jongeren (bv. Marokkaanse, Turkste, Antiliaanse, maar ook een groepje Skin-heads) ziet? Beïnvloed dit je gevoel? Wordt je bang en loop je met een boog om hun heen?
    - Ben je bang dat autochtone Nederlanders bij een ruzie je op je afkomst uit gaan schelden en andersom?
    - Heb je het gevoel dat je niet geaccepteerd wordt, ondanks het feit dat je ABN spreekt en met de samenleving meedraait of juist wel?

    Deze topic gaat dus om je eigen beleving, om hoe je je VOELT. Dus geen gescheld en met feiten uit onderzoeken komen en bla bla, aangezien onderzoeken op grote schaal worden uitgevoerd, en ik puur vraag hoe jij je als INDIVIDU voelt in je eigen omgeving (buurt, werk, stad)

    Misschien dat andere tips hebben, als je je onveilig voelt..



    Kben gewoon benieuwd, laat je stem horen en laat je gaan






    Deze topic gaat niet om mij, aangezien Twinkle Croft niemand wat kan maken


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    70
    30-07-2003

    Re: Voel Jij Je VEILIG?

    Origineel gepost door TwinkleEye_19
    - Durf jij in je eentje in de avond buiten te lopen of loop je altijd met iemand?
    - En als je alleen loopt, ben je dan ongewapend?
    - Hoe voel jij je wanneer je een groep hangende jongere (bv. Marokkaanse, Turkste, Antiliaanse, maar ook een groepje Skin-heads) ziet? Beïnvloed dit je gevoel? Wordt je bang en loop je met een boog om hun heen?
    - Ben je bang dat autochtone Nederlanders bij een ruzie je op je afkomst uit gaan schelden en andersom?
    - Heb je het gevoel dat niet je geaccepteerd wordt, ondanks het feit dat je perfect ABN spreekt en met de samenleving meedraait of juist wel?

    Deze topic gaat dus om je eigen beleving, om hoe je je VOELT. Dus geen gescheld en met feiten uit onderzoeken komen en bla bla, aangezien onderzoeken op grote schaal worden uitgevoerd, en ik puur vraag hoe jij je als INDIVIDU voelt in je eigen omgeving (buurt, werk, stad)

    Misschien dat andere tips hebben, als je je onveilig voelt..

    Kben gewoon benieuwd, dus laat je stem horen


    Deze topic gaat niet om mij, aangezien Twinkle Croft niemand wat kan maken

    Ik zal je eerlijk vertellen ik voel me echt veilig als ik savonds naar buiten ga en ik zie een groepje marokkanen dan doet mij dat niks want die marokkanen hiero die zullen mij toch nooit wat aandoen hahahah!

  3. #3
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    99,99% van de tijd voel ik mij volkomen veilig in Amsterdam oost.

    onveiligheid zit voor 75% tussen je oren en de rest, 15 procent ligt aan je eigen gedrag en 10% ligt eraan wat er opstraat gebeurd.

    Niets aan het handje in Amsterdam oost

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  4. #4
    Kunstschaatser

    Reacties
    4.300
    14-05-2002

    Re: Re: Voel Jij Je VEILIG?

    Origineel gepost door La_Femme_Nikita
    Ik zal je eerlijk vertellen ik voel me echt veilig als ik savonds naar buiten ga en ik zie een groepje marokkanen dan doet mij dat niks want die marokkanen hiero die zullen mij toch nooit wat aandoen hahahah!
    Origineel gepost door rnaj
    99,99% van de tijd voel ik mij volkomen veilig in Amsterdam oost.

    onveiligheid zit voor 75% tussen je oren en de rest, 15 procent ligt aan je eigen gedrag en 10% ligt eraan wat er opstraat gebeurd.

    Niets aan het handje in Amsterdam oost
    Cool, houden zo

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.102
    01-06-2003

    Ik moet je zeggen, ik merkte dinsdagochtend (ben maandag avond teruggekomen uit Marokko) dat ik toch angstig was toen ik over straat liep en een dronke man tegen kwam.
    Er is toch een groot verschil heb ik gemerkt met hoe het er in Marokko aan toe gaat en hier. Hier kan en mag alles. In Marokko kun je iemand al aanklagen als iemand je hoe.r noemt en als ze je met een vinger aanraken kunnen ze gelijk achter de tralies. Hier krijgen ze een waarschuwing.
    Er is slechts een weg naar geluk en dat is stoppen met piekeren over dingen die het vermogen van onze wil te boven gaan.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    474
    11-06-2003

    Ik, als autochtoontje, durf rustig in het donker over straat te lopen. Loop ook altijd zonder wapen, of het moet met mijn grote mond zijn.

    Een tijd terug liepen mijn vriend en ik 's nachts door een buurt in Amsterdam. Op een gegeven moment moesten we door een poortje lopen, waar een troep jongens (tutti colori) stond. Mijn vriend wilde omlopen, ik zei doorlopen. Terwijl we door het poortje liepen, werd ons goedenavond gezegd!

    Was eerlijk gezegd niet de reactie die ik had verwacht (krijg van groepen jongens bijna altijd wel een reactie op mijn haar, he rooie of zo), vond het errug leuk!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    474
    11-06-2003

    Vind ik anders al erg genoeg....

  8. #8
    Kunstschaatser

    Reacties
    4.300
    14-05-2002

    Re: Re: Voel Jij Je VEILIG?

    Origineel gepost door buddy
    Voor mij is dit niet echt van toepassing, ten eerste ben ik man. Daarbij ben ik stuk groter en zwaarder als de meeste andere mannen die ik op straat tegenkom, zeker die ielle marokaantjes





    Origineel gepost door buddy
    Maar ze heeft wel eens meegemaakt dat ze spullen uit haar boodschappen tas hadden gepakt en daarmee gingen gooien. Niet zo heel erg natuurlijk maar ze is daar wel van geschrokken.
    Ja, ervaringen die iemand meemaakt, spelen zeker een rol

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.102
    01-06-2003

    Origineel gepost door buddy
    Ik bedoel fysiek is haar niets aangedaan had veel erger kunnen zijn toch.

    Maar vind wel erg dat ze niet meer langs die jongens durft, ze is al langs de politie geweest maar die kunnen niets doen. Ze kan wel een aanklacht indienen maar dan weet ze zeker dat ze niet meer boodschappen moet gaan doen als die jongens er weer staan.

    Ik ben wel eens naar ze toegegaan om te vragen of ze niet ergens anders konden gaan staan omdat oude mensen het niet prettig vonden als ze boodschappen gaan doen.

    Maar de reactie was te verwachten (zoals hier op het forum ook telkens gebeurd) Ik was een racist en ik moest niet discrimineren.
    TIP:
    Wees een man en doe voortaan zelf de boodschappen voor je oma!
    Er is slechts een weg naar geluk en dat is stoppen met piekeren over dingen die het vermogen van onze wil te boven gaan.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    474
    11-06-2003

    Origineel gepost door buddy
    Ik bedoel fysiek is haar niets aangedaan had veel erger kunnen zijn toch.
    Jawel, maar eigenlijk is het toch ook van de zotte dat dit als niet erg wordt beschouwd?
    Tegenwoordig is het antwoord vaak: ach het had erger kunnen zijn. Naar mijn mening is dit het beginnetje van het einde. Dit soort gedoe wordt steeds normaler gevonden, ik vind het gewoon normvervaging!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    474
    11-06-2003

    Origineel gepost door buddy
    tja ze woont 150 KM bij mij vandaan, moet ik 300 KM rijden om haar dagelijkse boodschappen te gaan doen? Daarbij ik werk en ben van 7:00 s'ochtends tot 23:00 aan het "werk" ( als is het niet altijd even nuttig, zoals nu)
    Je zou ook 1 keer per week de wekelijkse boodschappen kunnen doen.....

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    474
    11-06-2003

    Origineel gepost door buddy
    Buiten dat mijn oma niet van bedoren melk houd, Heb ik daar ook niet een keer in de week tijd voor. Waarschijnlijk zegt het concept werk je niets, of ben je een ambtenaar die 5 dagen in de week werkt. Ik werk er 7!, En misschien wel fijn voor mijn oma dat ze de deur nog een keertje uitkomt.

    Maar jij schijnt het normaal te vinden dat bepaalde mensen ervoor zorgen dat er andere mensen niet meer de straat op durven.
    Wat fijn dat er naast dagverse melk, die een paar dagen houdbaar is, ook houdbare melk bestaat... Of melkt je oma een koe in de supermarkt?

    En ik vind dat je maar een rare manier van conclusies trekken hebt. Ten eerste staat er een knipoog achter mijn reactie, maar dan zei je blijkbaar niet zo veel.
    Ten tweede, hoe kom je erbij dat ik het normaal vind dat er door sommige mensen voor gezorgd wordt dat anderen niet meer op straat durven te komen? Door te zeggen dat je, in plaats van elke dag op en neer te rijden, wel 1 x per week boodschappen voor je oma kunt doen?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    474
    11-06-2003

    Is goed joh....

  14. #14
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door buddy
    Buiten dat mijn oma niet van bedoren melk houd, Heb ik daar ook niet een keer in de week tijd voor. Waarschijnlijk zegt het concept werk je niets, of ben je een ambtenaar die 5 dagen in de week werkt. Ik werk er 7!, En misschien wel fijn voor mijn oma dat ze de deur nog een keertje uitkomt.

    Maar jij schijnt het normaal te vinden dat bepaalde mensen ervoor zorgen dat er andere mensen niet meer de straat op durven.
    Toch fijn voor je oma dat je nog wel even tijd gevonden hebt om die marokkanen bij de supermarkt de les te lezen.

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  15. #15
    Kunstschaatser

    Reacties
    4.300
    14-05-2002

    Origineel gepost door rnaj
    Toch fijn voor je oma dat je nog wel even tijd gevonden hebt om die marokkanen bij de supermarkt de les te lezen.


    Grandmother in Action