Poll resultaten: stemmen in eigen land?!

Stemmers
6. Je mag niet stemmen op deze poll
  • ja moet kunnen

    4 66,67%
  • nee je bent een Hollander

    2 33,33%
  1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Post Geen stemrecht voor Marokkanen in buitenland

    Citaat Geplaatst door Tetouani82
    RABAT - Marokkanen die in het buitenland wonen, hebben bij verkiezingen thuis geen stemrecht en kunnen zich ook niet kandidaat stellen. Dit heeft het Marokkaanse hooggerechtshof donderdag bepaald.

    Marokkanen die in Europa wonen, hadden een klacht ingediend. Zij wilden dat Marokkaanse burgers kunnen meedoen aan verkiezingen. De rechters gaven echter gehoor aan het regeringsstandpunt dat Marokkanen in het buitenland slechts mogen meedoen aan referenda.

    wat jammer?!

    nu hebben wij helemaal niks te vertellen over onze land

    we horen nergens

    ik ben een Wereldburger
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    61
    08-05-2001

    Maar geld sturen naar Marokko mogen we wel van de regering. Daar zijn we wel goed voor.
    Zie hier het resultaat van wat mijn ouders hebben bereikt.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.551
    24-06-2003

    Belachelijk, ik vind dat je daar mag stemmen waar je in het bezit bent van een nationaliteit.

    Die Marokkaanse regering zijn toch een verknipt stelletje bij elkaar.

    Alle Marokkanen mogen van hun part emigreren een ander nationaliteit aannemen, maar als je als buitenlander in Marokko woont, kun je NOOIT de Marokkaanse nationaliteit verkrijgen!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    141
    17-10-2002

    Re: Geen stemrecht voor Marokkanen in buitenland

    Origineel gepost door Tetouani82
    RABAT - Marokkanen die in het buitenland wonen, hebben bij verkiezingen thuis geen stemrecht en kunnen zich ook niet kandidaat stellen. Dit heeft het Marokkaanse hooggerechtshof donderdag bepaald.

    Marokkanen die in Europa wonen, hadden een klacht ingediend. Zij wilden dat Marokkaanse burgers kunnen meedoen aan verkiezingen. De rechters gaven echter gehoor aan het regeringsstandpunt dat Marokkanen in het buitenland slechts mogen meedoen aan referenda.

    wat jammer?!

    nu hebben wij helemaal niks te vertellen over onze land

    we horen nergens

    ik ben een Wereldburger
    wel jammer, want ik bedoel misschien gaan onze ouders of zelfs wij ook ooit terug naar marokko, en dan zou het wel handig geweest om onze stem uitgebracht te hebben.
    The more sand that has escaped from the hourglass of our life, the clearer we should see through it

  5. #5
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ik denk dat veel Marokkanen in Nederland de ballen verstand hebben van de Marokkaanse politiek,...


    Maar dat is mijn bescheiden mening,...


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    822
    11-07-2003

    Re: Geen stemrecht voor Marokkanen in buitenland

    Origineel gepost door Tetouani82
    RABAT - Marokkanen die in het buitenland wonen, hebben bij verkiezingen thuis geen stemrecht en kunnen zich ook niet kandidaat stellen. Dit heeft het Marokkaanse hooggerechtshof donderdag bepaald.

    Marokkanen die in Europa wonen, hadden een klacht ingediend. Zij wilden dat Marokkaanse burgers kunnen meedoen aan verkiezingen. De rechters gaven echter gehoor aan het regeringsstandpunt dat Marokkanen in het buitenland slechts mogen meedoen aan referenda.

    wat jammer?!

    nu hebben wij helemaal niks te vertellen over onze land

    we horen nergens

    ik ben een Wereldburger
    Stelt het dan wel wat voor, dat stemmen en die regering in marokko .. ik heb in marokko vernomen dat stemmen zonde van je tijd is, omdat het toch een poppenkast is, en Mohamed en consorten de touwtjes stevig in handen houdt.

  7. #7
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Re: Re: Geen stemrecht voor Marokkanen in buitenland

    Origineel gepost door Willemien
    Stelt het dan wel wat voor, dat stemmen en die regering in marokko .. ik heb in marokko vernomen dat stemmen zonde van je tijd is, omdat het toch een poppenkast is, en Mohamed en consorten de touwtjes stevig in handen houdt.
    Tja

    als je niet in democratie gelooft dan wordt het nooit wat.

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  8. #8
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door grendel
    Ik denk dat veel Marokkanen in Nederland de ballen verstand hebben van de Marokkaanse politiek,...


    Maar dat is mijn bescheiden mening,...

    Dan is het ook niet raar dat ze geen stemrecht hebben in het buitenland.

    Save the nation, don't vote

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein