1. #31
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Ik respecteer jou mening..maar ben het oneens met jou..

    Wie je ook bent..je draagt altijd je verleden mee, de taal, cultuur, traditie (ook als deze vager is geworden) het is een deel van jezelf..


    En als je het niet met je mee wil dragen..dan sterft het een beetje bij beetje..

    Waarom..laten sterven..waarom is het minderwaardig..omdat de anderen dat zeggen..of omdat Arabisch sterk staat in Marokko..

    De overgebleven taal en cultuur moet je koesteren..en proberen er nieuwe dynamiek in te pompen..als iedereen dat doet..dan wordt het een volwaardige taal en cultuur waar iedereen rekening mee moet houden..incha'allah

  2. #32
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Mohammed Justice
    Ik respecteer jou mening..maar ben het oneens met jou..

    Wie je ook bent..je draagt altijd je verleden mee, de taal, cultuur, traditie (ook als deze vager is geworden) het is een deel van jezelf..


    En als je het niet met je mee wil dragen..dan sterft het een beetje bij beetje..

    Waarom..laten sterven..waarom is het minderwaardig..omdat de anderen dat zeggen..of omdat Arabisch sterk staat in Marokko..

    De overgebleven taal en cultuur moet je koesteren..en proberen er nieuwe dynamiek in te pompen..als iedereen dat doet..dan wordt het een volwaardige taal en cultuur waar iedereen rekening mee moet houden..incha'allah


    Dit was een reactie van mij voor MrCharme..maar ik zie nu dat hij zijn reactie heeft verwijderd

  3. #33
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door MrCharme
    dat jij alles goed vindt, dat wist ik wel...


    jij weet altijd een goed gevormde dialoog te vinden waar iedereen mee eens zal zijn... terwijl een persoonlijk mening er gewoon niet inzit.

    mohammed, jij denkt op zo'n apparte manier en uit het aan ons toe zodat jij geen vijand kan/wil worden of kan/wil zijn.. snappie?

    ik vind dat fout....

    wees eerlijk, jij zou nooit Tmazight willen leren... aan jouw kinderen al helemaal niet.

    Je bent er geïntresseerd naar... dat is wat anders.
    Maar meer ook niet.

    Ik wil geen vijanden hebben brother..waarom zou ik..

    Ik wil met iedereen goed kunnen praten of samenwerken..dat zit in mij..sorry, maar zo ben ik.

    Ik ben geintresseerd omdat ik op de eerste plaats familie heb die Tamazight spreken..en ik wil graag het met hun spreken..en ten tweede ik wil het proberen voor mijzelf..het is een beetje als uitdaging..

    Ik zal het niet aan mijn kinderen leren..en ik heb ook nooit gezegd van wel..

    Ewa..mag ik dat niet..ik doe wat ik wil..en incha'allah zal het mij lukken.

    Beslama broeder

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    993
    14-10-2001

    hmmmm ik dacht dat MJ berbers sprak ewa dus nit....nou MJ hier een paar belangrijke woorden in het berbers voor je

    re3ma ienoe.........

    moemoe inou........

    t9obe3t inoe.........


    uhhh en als je tegen je lieve vrouw wil zeggen dat je van haar houd...nou zeg dat maar gewoon in het vlaams of arabisch want op z'n berbers klinkt dat van geen meter

  5. #35
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Camilla27
    hmmmm ik dacht dat MJ berbers sprak ewa dus nit....nou MJ hier een paar belangrijke woorden in het berbers voor je

    re3ma ienoe.........

    moemoe inou........

    t9obe3t inoe.........


    uhhh en als je tegen je lieve vrouw wil zeggen dat je van haar houd...nou zeg dat maar gewoon in het vlaams of arabisch want op z'n berbers klinkt dat van geen meter

    Chokran Camilla..ewa, nu de vertaling aub...


    En over liefde gesproken..ik wil het toch horen..maakt niet uit hoe het klinkt..en ieder geval is het om een mooi gevoel te omschrijven..

  6. #36
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Origineel gepost door Mohammed Justice
    jammer mohammed justice. Je doet het voorkomen alsof jij de enige "arabier" bent die de "berbers" respecteert. De andere arabieren lijken zo slecht in vergelijking met jou.
    Dit vind ik minder van je, een beetje populair zitten doen ten koste van anderen.



    Ik vind het spijtig dat je zo denkt over mij..
    En ook de term "arabier" of "berber" vind ik zo vaag..

    Eerlijk gezegd weet ik niet wie ik op 100% zuiverheid ben..ja, ik spreek darija..dat is ook alles..en ik weet dat ik op de eerste plaats moslim ben..en dat de rest op de tweede plaats bij mij komt..

    Maar mijn punt is... dat iedereen evenwaardig wordt behandeld..
    En ik ook andere culturen en talen graag hoor en zie.. onze broeders en zusters die een andere taal, cultuur en traditie hebben..die zie ik ook graag...en ik ben heel blij dat zij hun taal in de scholen en de administratie kunnen gebruiken..en hopelijk op alle vlakken.

    Ik schrijf gewoon mijn mening..en die zal ik blijven schrijven..zo simpel is dat.

    Ik ben voor de Marokkaanse verscheidenheid...moslims en niet-moslims..berbers, arabieren, chloh, swasa..enz..enz..

    Wij zijn allemaal broeders en zuster van elkaar..

    Zijn wij dat, of doen wij alsof..

    Als we het écht menen..dan moeten wij onze broeders en zusters totaal accepteren en steunen..iedereen in Marokko is evenwaardig als mens..

    Als ik mij intresseer in Amazigh taal..dan is dat mijn keuze..en wat de ander erover denkt, is niet mijn probleem, maar de zijne.

    Samen aan de toekomst van ons geliefde land werken..maar aan allen evenveel respect en waardigheid geven..acceptatie van taal en cultuur is één van de voorwaarden tot een beter en volwaardige samenleving en samenwerking.
    als je mijn tekst had gelezen dan zou je misschien hebben gezien dat ik hetzlefde heb gezegd (verscheidenheid, ieder zijn identiteit, ...................).
    Ik heb niks gezegd over het feit dat je amazigh wil leren. Niks mis mee, is alleen maar een verrijking voor jezelf, weer een taal erbij leren.
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    993
    14-10-2001

    Origineel gepost door Mohammed Justice
    Chokran Camilla..ewa, nu de vertaling aub...


    En over liefde gesproken..ik wil het toch horen..maakt niet uit hoe het klinkt..en ieder geval is het om een mooi gevoel te omschrijven..

    oepsss was de vertaling vergeten


    moemoe inou......mijn oogappel


    t9obe3t inoe.........mijn vogeltje


    re3ma ienoe.....mijn leven


    ouchaje our a nem.....geef me je hart(tegen een vrouw)


    ok MJ aan de slag en ga je huis werk maken

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    993
    14-10-2001

    Origineel gepost door doc25
    als je mijn tekst had gelezen dan zou je misschien hebben gezien dat ik hetzlefde heb gezegd (verscheidenheid, ieder zijn identiteit, ...................).
    Ik heb niks gezegd over het feit dat je amazigh wil leren. Niks mis mee, is alleen maar een verrijking voor jezelf, weer een taal erbij leren.

    Leef jij ook nog Doc?

  9. #39
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Origineel gepost door Camilla27
    oepsss was de vertaling vergeten


    moemoe inou......mijn oogappel


    t9obe3t inoe.........mijn vogeltje


    re3ma ienoe.....mijn leven


    ouchaje our a nem.....geef me je hart(tegen een vrouw)


    ok MJ aan de slag en ga je huis werk maken
    nem ? als je dat tegen een vrouw van ons streek krijg je een klap in plaats van een kus waar je op hoopte
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  10. #40
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Origineel gepost door Camilla27
    Leef jij ook nog Doc?
    nope
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  11. #41
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door doc25
    als je mijn tekst had gelezen dan zou je misschien hebben gezien dat ik hetzlefde heb gezegd (verscheidenheid, ieder zijn identiteit, ...................).
    Ik heb niks gezegd over het feit dat je amazigh wil leren. Niks mis mee, is alleen maar een verrijking voor jezelf, weer een taal erbij leren.


    Ik heb je tekst heel goed gelezen dokter..en ik ben het met jou grotendeels eens..alleen dat eerste stuk van je tekst heeft mij wat ontchoogeld..maar ok..dat was jou mening..


    Chokran brother..

  12. #42
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Camilla27
    oepsss was de vertaling vergeten


    moemoe inou......mijn oogappel


    t9obe3t inoe.........mijn vogeltje


    re3ma ienoe.....mijn leven


    ouchaje our a nem.....geef me je hart(tegen een vrouw)


    ok MJ aan de slag en ga je huis werk maken

    Leuk ...

    ik ben al weg..

  13. #43
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Origineel gepost door Mohammed Justice
    Ik heb je tekst heel goed gelezen dokter..en ik ben het met jou grotendeels eens..alleen dat eerste stuk van je tekst heeft mij wat ontchoogeld..maar ok..dat was jou mening..


    Chokran brother..
    zo hard was het ook weer niet bedoeld. Ik zei: zo komt het over.

    misschien bedoel jij het niet zo
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  14. #44
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door doc25
    zo hard was het ook weer niet bedoeld. Ik zei: zo komt het over.

    misschien bedoel jij het niet zo


    Dat is iets beter..

    En ik bedoelde het zeker niet zo..

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    117
    23-03-2003

    Origineel gepost door Mohammed Justice
    jammer mohammed justice. Je doet het voorkomen alsof jij de enige "arabier" bent die de "berbers" respecteert. De andere arabieren lijken zo slecht in vergelijking met jou.
    Dit vind ik minder van je, een beetje populair zitten doen ten koste van anderen.



    Ik vind het spijtig dat je zo denkt over mij..
    En ook de term "arabier" of "berber" vind ik zo vaag..

    Eerlijk gezegd weet ik niet wie ik op 100% zuiverheid ben..ja, ik spreek darija..dat is ook alles..en ik weet dat ik op de eerste plaats moslim ben..en dat de rest op de tweede plaats bij mij komt..

    Maar mijn punt is... dat iedereen evenwaardig wordt behandeld..
    En ik ook andere culturen en talen graag hoor en zie.. onze broeders en zusters die een andere taal, cultuur en traditie hebben..die zie ik ook graag...en ik ben heel blij dat zij hun taal in de scholen en de administratie kunnen gebruiken..en hopelijk op alle vlakken.

    Ik schrijf gewoon mijn mening..en die zal ik blijven schrijven..zo simpel is dat.

    Ik ben voor de Marokkaanse verscheidenheid...moslims en niet-moslims..berbers, arabieren, chloh, swasa..enz..enz..

    Wij zijn allemaal broeders en zuster van elkaar..

    Zijn wij dat, of doen wij alsof..

    Als we het écht menen..dan moeten wij onze broeders en zusters totaal accepteren en steunen..iedereen in Marokko is evenwaardig als mens..

    Als ik mij intresseer in Amazigh taal..dan is dat mijn keuze..en wat de ander erover denkt, is niet mijn probleem, maar de zijne.

    Samen aan de toekomst van ons geliefde land werken..maar aan allen evenveel respect en waardigheid geven..acceptatie van taal en cultuur is één van de voorwaarden tot een beter en volwaardige samenleving en samenwerking.
    Awma (broeder),

    Aan fascistisch tuig als Doccie en mrCharme hoef je geen verantwoording af te leggen voor jouw waardige woorden. Iemand die een man verwijt te doen voorkomen alsof alle Arabieren evil zijn, enkel en alleen omdat hij de taal wil leren van zijn Marokkaanse broeders en zusters moet je niet serieus nemen, maar doorverwijzen naar een zielenknijper.

    Tannemirt,

    Tamza.
    'Praat zacht, sla hard' - Abdelkrim El Khattabi